מערכת COL | יום ז' ניסן ה׳תשס״ו 05.04.2006

קשרים עם הרבי: ראיון עם סילבן שלום

מיוחד: במשך עשרות שנים עברו אצל הרבי אנשים מכל גווני הקשת: פוליטיקאים, אנשי עסקים, עיתונאים, מושלים, ראשי-ערים ועמך בית-ישראל מכל קצוות תבל. הרבי קיבל את כולם בסבר-פנים יפות, למרות שלעיתים השקפותיהם של האנשים היו שונות מאוד מהשקפותיו של הרבי. לקראת י"א בניסן, יום הולדתו של הרבי נשיא-דורנו, יפרסם COL מידי יום ראיון מיוחד עם אישיות ציבורית שתספר על המפגש שהיה לה עם הרבי. היום (שלישי) שוחחנו עם שר החוץ לשעבר, חבר-הכנסת סילבן שלום (ליכוד) שמספר על התרשמותו מהמפגש עם הרבי, חושף את הברכה של הרבי שייבחר לח"כ ומגלה כי שני ילדיו התאומים נולדו בזכות הרבי. ושום מילה על פוליטיקה ■ לראיון המלא   • לקטע וידיאו מהיחידות: לחצו כאן
קשרים עם הרבי: ראיון עם סילבן שלום
"הצלחה רבה, בשורות טובות" • מימין: הרבי, הרב קותי ראפ, סילבן שלום ואשתו ג'ודי
מאת חיים ברון

חבר הכנסת ושר-החוץ לשעבר סילבן שלום, מוכר לרבים משלוחי הרבי ברחבי העולם. הצצה קלה בארכיון COL מגלה כי סילבן ביקר פעמים רבות בבתי-חב"ד ברחבי בעולם, מתוקף תפקידו כשר-החוץ בקדנציה האחרונה.

בראיון מיוחד ל-COL מספר סילבן: "בחודש כסלו בשנת תשנ"א, נכנסתי יחד עם אישתי ג'ודי אל הרבי. באותה תקופה שימשתי בתור יושב-ראש חברת החשמל בישראל והרבי אמר לי שאני מופקד להביא אור לעם-ישראל. בכל אותו המפגש, הרבי נתן לי עוד דולר ועוד דולר. בסך-הכל קיבלתי שבע דולר".

"הבחורים הקיפו אותי"

כשבאנו לצאת מהחדר הקדוש של הרבי, אז הרב קותי ראפ שהציג אותנו בתחילה, אמר לרבי שאני מתכוון לרוץ לכנסת. הרבי הסתכל עלי ואמר: 'הצלחה רבה, בשורות טובות'. וחזר על זה בשנית. 

"האמת היא, שלא כל-כך הבנתי את המשמעות העמוקה של ברכה של הרבי. בצאתי מהחדר, הקיפו אותי עשרות-רבות - אם לא יותר - של בחורים וחסידים והחלו לרקוד סביבי. כמה מהם ניגשו אלי ולחצו את ידי ואף איחלו לי מזל-טוב, כאילו כבר נבחרתי לכהן כחבר-כנסת...

"כאמור, לא הבנתי מה העוצמה של הברכה של הרבי והחסידים הסבירו לי שאם הרבי בירך - אז זה מה שיהיה! היה מישהו שסיפר לי שם, שלפני מספר שבועות ביקר אצל הרבי חבר-הכנסת זאב בוים שגם סיפר לרבי שהוא מתכוון לרוץ לכנסת והרבי אמר לו לחכות להזדמנות אחרת. זה חיזק אצלי את העניין שאכן הברכה שקיבלתי - תתממש".

כעבור חודשיים ימים, התקיימו הפריימריז בליכוד ואני נבחרתי למקום יחסית מאוד גבוה ברשימה, ואילו בוים, לא נכנס לרשימה הריאלית.

אהבת-ישראל אמיתית

במהלך הראיון, מפליג חבר-הכנסת שלום בשבח פעילות חב"ד, אותה הוא מכיר כבר הרבה שנים. "רק אנשי חב"ד", אומר שלום, "שיש להם אהבת-ישראל אמיתית - יש בכוחם להביא לשלום ופיוס בין כל חלקי ופלוגות עם-ישראל, ומבלעדי שלום ואחדות ישראל אין טעם וקיום לארץ-ישראל".

לפני שנה התפרסם באחד העיתונים שבעת שעבר סילבן אצל הרבי, הוא ביקש ברכה ולהפתעתו, הוא קיבל מהרבי שני דולרים לתת לצדקה עבור הילדים שיוולדו. "עשרים דקות לאחר שנודע על-דבר פטירתו של הרבי", מספר סילבן, "נולדו לי התאומים שיחיו".

בסיום הראיון, מספר סילבן על הקשר שיש לו עם כפר-חב"ד. "אני השקעתי רבות בחשמל בבניין 770 בכפר-חב"ד", הוא מספר. "סידרתי להם אישורים וכדומה, בתור יו"ר חברת החשמל ואני שמח שנפלה בידי הזכות".
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
סילוון ומנחם לרר
ו' ניסן ה׳תשס״ו
מר סילון עזר בזמנו לר מנחם לרר בחיבור החשמל ל770 .ובביקורו אצל הרבי הוא הזכיר את זה .
2.
הזדמנות לספר על שי שנתתי לגב יהודית שלום...
ז' ניסן ה׳תשס״ו
בס"ד.

למערכת חב"ד און ליין.

ביום ג טבת השתא, צולמה תכנית טלויזיה בערוץ 2, בה התראיינתי בנושא מסויים אצל גב שלום.

התכנית שודרה לאחר כשבועיים.

בתחילת הראיון הפתעתי אותה, כשנתתי לה תקליטור די וי די שערכתי מתוך קלטת וידאו של הדולרים אצל הרבי. שם רואים את הביקור אודותיו אתם כותבים כאן.

אני רוצה לשלוח אליכם את צילום אותו ביקור אצל הרבי, שאתם כותבים עליו כאן וכן את הקטע מהתכנית, בו אני מעניק לה את התקליטור. כמי שעוסק בוידאו ומחשב, המרתי עבורכם את הקטעים, למתכונת wmv.

אבל אין אפשרות לצרף כאן קבצים, אז אנסה לשלוח זאת דרך האימייל האישי שלי.

תבורכו על כל פעלכם.
3.
בל"ג בעומר אי"ה,
ז' ניסן ה׳תשס״ו
הבן של גב שלום ניר מוזס, מנישואיה הקודמים, נושא לאשה בחורה חרדית, אחרי שהוא "חזר בתשובה" והינו כיום בן תורה.
4.
תגובה ל1
ז' ניסן ה׳תשס״ו
רק לידיעתכם האיש הקרוב אליו בחב"ד שנים רבות, הנו הרב גלויברמן, שהוא דאג גם להביא אותו לבנין 770 בכפר חב"ד, וכן לרבי נשיא דורנו.
5.
ל4 כמובן
ז' ניסן ה׳תשס״ו
זה לא סתירה ר ינקלה היה כמדומני גם מנכל הבנין בשנת תשנא . אבל ר מנחם לרר שהוא זכה שכל הבני של הבנין היה תחת שרביטו .
6.
התמונה האחרונה
ז' ניסן ה׳תשס״ו
משהוא יכול לתת הסבר על התמונה האחרונה מתי זה היה .? ומה פתאום כל עסקנים בתמונה .?
7.
ל-3:
ז' ניסן ה׳תשס״ו
הבן של סילוון חזר בתשובה?
8.
ל-7: של יהודית (המכונה גודי)
ח' ניסן ה׳תשס״ו
בס"ד.

אם לא ידוע לך, גב שלום ניר מוזס היתה נשואה לטייס צה"ל, עמירם ניר ז"ל שנהרג בנסיבות בטחוניות.

זהו מקור אחד משמות משפחתה - ניר.

מוזס הוא שם נעוריה (ר יקותיאל מציג אותה לרבי בשם "מרת יהודית מוזס, מבעלות העתון ידיעות אחרונות". היא כאילו מתברכת מהרבי בנפרד אבל אחר כך הרבי נותן דולר נוסף לסילבן "זה בשביל הסיוע" - אף על פי שלא אמרו לו שהוא בעלה והיא באה בשם אחר, כאשר לצופה אחר הדבר נראה כאילו אין קשר בין השנים).

הבחור שחזר בתשובה ועומד להינשא בעזהי"ת בל"ג בעומר הוא בנה ובנו של בעלה הקודם עמירם ניר ז"ל.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.