מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשס״ו 04.04.2006

אל על: התינוקת חולה - היא תישאר בחו"ל

משפחה חב"דית מנחלת הר-חב"ד, ר' לייבל'ה ליפסקר ורעייתו, שביקשו לשוב הביתה מחופשה משפחתית בשווייץ עוכבה למשך 24 שעות בנמל התעופה של ציריך, עקב החשש שבתם הפעוטה חולה באבעבועות רוח, על-כך מדווח העיתון 'מעריב'. בלית ברירה נשארה המשפחה בציריך. רופא מקומי אליו ניגשו למחרת היום פרץ בצחוק למראה הילדה, ולא האמין שבגללה מנעו מהם לעלות לטיסה. לסיפור המלא
אל על: התינוקת חולה - היא תישאר בחו
בני משפחה מקריית-מלאכי כבר היו בדרך למטוס שיחזיר אותם הביתה משווייץ לפני שבועיים. הם עברו את ביקורת הדרכונים בנמל התעופה בציריך ושלחו את המזוודות, אלא שאז הגיעה למקום דיילת אל על שהודיעה להם שבתם דינה, בת ארבעה חודשים, לא תוכל לעלות על המטוס. היא הצביעה על סימני אבעבעות הרוח על פניה של התינוקת, וטענה כי יש חשש שהיא תדביק את הנוסעים.

ההורים הסבירו לדיילת כי מדובר רק בצלקות וכי היא כבר החלימה מהמחלה לפני שבוע, אולם דבר לא הועיל, והדיילת סירבה לאפשר להם להתקדם למטוס. האב, אריה, ביקש שרופא יבדוק את הילדה ויאשר שאין סכנת הידבקות, אבל הדיילות הודיעו כי הטיסה לא תתעכב. בני המשפחה ישבו וחיכו, אך לטענתם נציגת החברה הסכימה לשוחח איתם רק לאחר ההמראה. "הסברתי לה שהמחלה כבר עברה, אבל היא אפילו לא רצתה להיפגש איתנו, ורק אמרה בטלפון שנחזור עם אישור מרופא", סיפר האב.

בלית ברירה נשארה המשפחה בציריך, כאשר השהות בת היממה עולה להם כ-200 פרנק נוספים. רופא מקומי אליו ניגשו למחרת היום פרץ בצחוק למראה הילדה, ולא האמין שבגללה מנעו מהם לעלות לטיסה. "הוא אמר לנו שכל מי שמבין מעט ברפואה - רואה ששלב הדגירה של המחלה עבר כבר לפני שבוע והפצעים היבשים לא מידבקים בכלל", ספרה האם. עם האישור ביד, באיחור של 24 שעות, עלו בני המשפחה על הטיסה לישראל.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "על פי חוקי התעופה הבינלאומיים (יאט"א), חל איסור חמור להעלות לטיסה נוסע אשר יש חשד כי הוא סובל ממחלה מידבקת. במקרה המדובר, נראו סימני המחלה בבירור על פניה של התינוקת, ולא היה בידי המשפחה כל אישור כי המחלה חלפה. כשהוגש אישור כזה - הועלתה המשפחה על הטיסה ללא כל השתהות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה למשפחה".



לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
אני מקווא שלפחות הם נהנו בטיול
ו' ניסן ה׳תשס״ו
ליבלה תעשה חיים
2.
לתבוע פיצויים
ו' ניסן ה׳תשס״ו
אני במקומם הייתי תובע פיצויים מאלעל, ובפרט בגלל הסיבה שלא רצו לדבר איתם עד לאחר ההמראה של הטיסה.

אני משער שלא הייתה כל בעיה למצוא רופא במקום שיאשר את היותה של התינוקת בריאה, ושהמחלה עברה לה, וכך הם יכלו לחסוך את העוגמת נפש של עיכוב טיסתם.
3.
האלו אל על
ו' ניסן ה׳תשס״ו
לא להתחמק ולשלם להם את ה200 פרנק הנוספים.
4.
לייבלה dont give up
ו' ניסן ה׳תשס״ו
לייבלה זה לא יפה שמנצלים אדם טוב כמוך אני מאוד מקווה שתטפלו בענין באופן יסודי.
שמוליק.
5.
לייבלה שקט בבית כנסת
ז' ניסן ה׳תשס״ו
שמנו לב שבשבועים האחרונים היה שקט בבית הכנסת




ברוך הבא מתושבי נחלה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.