מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשס״ו 02.04.2006

רפופורט מפיק סדרה תיעודית על יהדות העולם בערוץ 2

פחות מחודש אחרי שהודיע העיתונאי איתי רפופורט בדרמטיות על עזיבתו את הערוץ הראשון, החל לעבוד על הפרויקט הבינלאומי של הערוץ השני לכבוד שנת השישים למדינת ישראל. רפופורט, שהפיק, ביים והגיש את הסרט "השלוחים" (ערוץ 1, 2005) על כינוס השלוחים העולמי של תנועת חב"ד, נבחר להוביל את סדרת הטלוויזיה היוקרתית של ערוץ 2 אשר תביא תיעוד ראשוני של קהילות, אישים ומוסדות יהודים ברחבי העולם. לסיפור המלא
רפופורט מפיק סדרה תיעודית על יהדות העולם בערוץ 2
הרב דוד ויטמן, שליח חב"ד בסן-פאולו עם העיתונאי איתי רפופורט
במסגרת שלב התחקיר נפגש צוות התחקירנים בראשותו של רפופורט עם נציגי קהילות יהודיות בארה"ב, ארגנטינה וברזיל. נשיא הפדרציות היהודיות בדרום אמריקה, ג'ק טרפינס סיפר לצוות התחקירנים על יחסיו ההדוקים עם הקאדי המוסלמי הראשי של ברזיל, על הקאנטרי קלאב היהודי היחיד בדרום אמריקה, על אופנת טקסי הוודו הברזיליאנים שפושטת בקרב הקהילה היהודית, ועוד.

"אני לא יודע איך אפשר להרים סדרה על יהודי העולם בלי הסיוע של חב"ד", אומר השבוע רפופורט עם שובו מארה"ב. "זכיתי לעזרה של ממש משליחי חב"ד בדרום אמריקה וארה"ב, עזרה שבלעדיה היינו מתקשים להגיע ליהודים המרתקים ולסיפורים המעניינים". בין היתר, סקרו התחקירנים של ערוץ 2 את העשייה האדירה של השליח בברזיל יוסף שילדקרויט, ובמיוחד את מפעל השידוכים הפופולארי שהקים אשר מונע נישואי תערובת.

רפופורט נפגש בברזיל גם עם נשיא בית החולים היהודי היחיד בברזיל (אשר רוב מטופליו גויים...), ממנו שמע כיצד הרופאים היהודים מטפלים בברזיליאנים הגרים בשכונות הנחשבות למסוכנות ביותר בדרום אמריקה כולה. סמואל קליין, המעסיק הגדול ביותר ביבשת הדרומית, נענה לבקשת ערוץ 2 וגם הוא נפגש עם איתי רפופורט ותחקירני הסדרה, להם סיפר כיצד הפך מניצול שואה חסר כל ליהודי העשיר ביותר בברזיל. צוות התחקירנים השתתף גם בסעודת ענק לעניים שערך השליח הרב דויד ויטמן ורשם לעצמו לצלם עבור הסדרה את פעילויותיו בקרב יהודים הגרים ביערות הגשם הנידחים והמבודדים. "זה בדיוק מה שאני כל כך אוהב בחב"דניקים. הם כל כך פתוחים וחברותיים, שרק באמצעותם צוות התחקירנים מצליח להגיע לכל כך הרבה יהודים מזרמים וקבוצות שונות", אומר רפופורט, "יותר מזה-בברזיל פגשתי את השליח הראשי שם הרב שבתאי הלפרין ובנו יוסי שהראו לי פעולות מדהימות שהם עושים עם ציבור ענק של לא-יהודים".

התחקיר הבינלאומי נעשה במקביל להכנות אחרונות לקראת צילום הסדרה. איתי רפופורט מדגיש כי מדובר בפרויקט שייתן את הפוקוס על יהודים שונים מכל העולם, אולם אי אפשר יהיה, לדבריו, להתעלם מהעשייה האדירה של חב"ד בעולם. "לדוגמא, נפגשתי עם הרב צבי גרינבלט, השליח הראשי בארגנטינה", מספר רפופורט, "והיה לי ברור מהרגע הראשון שפרק שלם בסדרה צריך להיות מוקדש לפעילות של חב"ד בארגנטינה, ובמיוחד להראות את המוסדות שהוקמו שם לטיפול בילדים יהודים עזובים ונטושים, וזה בנוסף לתוכניות טלוויזיה ורדיו של השליח ומערך תקשורת שלם שחב"ד שם אחראי עליו".

בארה"ב נפגש צוות התחקירנים עם הרב הראשי של אסירי ארה"ב, השליח בפלורידה הרב בער ליפסקר, ורשם לפניו כיצד נראית היהדות מאחורי סורג ובריח בבתי כלא מחוץ לישראל. הרב ליפסקר הסכים לשתף פעולה עם הערוץ הפופולארי בישראל, ואף הבטיח לדאוג לכך שניתן יהיה לצלם את הפעילות הנוספת שלו בקרב החיילים היהודים בצבא ארה"ב.

זו למעשה הפעם הראשונה שמתבצע תיעוד שכזה על העולם היהודי המודרני. הסוכנות היהודית בארץ ישראל וההסתדרות הציונית העולמית תומכות בפרויקט היוקרתי. דובר הסוכנות, ירדן ותיקאי: "יש חשיבות אדירה לסדרה כזו שתספר את סיפורו של העם היהודי במאה ה-21 - האתגרים, ההצלחות, דרכי החיים השונות, המכנים המשותפים ועוד. נדאג שסדרה זו תשודר בפריים-טיים טלביזיוני – בזמן צפיית שיא". לאחר השידור בישראל, מתכוונים בערוץ השני לשדר את הסדרה על יהדות העולם בכלי תקשורת ברחבי העולם. איגוד השידור האירופי כבר הביע התעניינות אדירה, כך גם רשתות טלוויזיה ברוסיה, בארה"ב ובדרום אמריקה. לדברי מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה, מוטי שקלאר, "הפקתה של סדרה תיעודית המביאה אל המסך נושא כה מרתק , בעל חשיבות עליונה למדינת ישראל ולעם היהודי בכללותו, תואמת ליעדים של הרשות השנייה".
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
יד החסידים על העליונה...
ג' ניסן ה׳תשס״ו



רואים שהרבי לא עזב את איתי רפפורט,וכל הירידה היתה לצורך עלייה.
2.
יישח כוח לאיתי רפוופורט
ד' ניסן ה׳תשס״ו
כל הכבוד על כל מה שאתה עושה ומתי בעז"ה ישודר התוכנית?
אני כבר ממהרת לצפות בו.
3.
סי או אל
ד' ניסן ה׳תשס״ו
אני מקווה שתעבירו את זה בשידור דרך סי או אל
בתודה מראש
5.
oi
ו' ניסן ה׳תשס״ו
kol hakavod le r.abbi Yossi Schildkraut!!!!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.