מערכת COL | יום ג' ניסן ה׳תשס״ו 01.04.2006

תלמידי הישיבה בבני-ברק נבחנו על מאות דפי גמרא

מי שנקלע בשבועות האחרונים להיכל הלימודים בישיבה הקטנה תות"ל בבני-ברק, אם בשעות ההפסקה או בשעות הלילה המאוחרות, היה עד למחזה משובב לב - קבוצות של תלמידים רכונים על תלמודם ומתנצחים ביניהם בסוגיה המונחת בפניהם. מחזה זה הפך לדבר מן השגרה, מאז יצאה ההנהלה במבצע לימוד בעל-פה לקראת סיום זמן החורף. להמשך הכתבה ולתמונות נוספות
תלמידי הישיבה בבני-ברק נבחנו על מאות דפי גמרא
במסגרת המבצע על התלמידים ללמוד ולהיבחן בעל-פה את המסכת הנלמדת החל מתחילת השנה, כשלכך מתווספת כמות נכבדה של דפי גמרא שנלמדו על ידי התלמידים בזמנם הפרטי, ובשיעורו של הרב דן נפתלין ר"מ שיעור ב' בישיבה, הנמסר מידי יום בזמן הפסקת הצהריים.

בשבועות האחרונים שררה תכונה רבה בישיבה, לקראת סיום חלקו הראשון של המבצע. התלמידים הניגשים על הבוחן, עמדו למבחן מסכם בן מאה ואחת שאלות שהקיפו את הסוגיות הנלמדות על המפרשים והביאורים השונים. בהמשך לכך נבחנו התלמידים התמימים בפני ראש-הישיבה הרב בנימין קופרמן, והמנהל הרוחני הרב שלמה מרגליות.

בשלב המסכם עמדו התלמידים בכור המבחן אצל הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר ביה"ד דרבני חב"ד בארה"ק, אשר ערך ביקור בישיבה המחדשת פניה, והביע את התפעלותו מהידע הרב שהפגינו התלמידים.


חלוקת הפרסים

ציבור של הורים וידידי הישיבה התכנסו ביום ד', כ"ט אדר, לכנס חלוקת הפרסים לתמימים המצטיינים. את בימת הכבוד פארו רבני אנ"ש שבאו לעודד את השקעתם הרבה של התלמידים המצטיינים.

פתח את הכנס הרב יצחק אקסלרוד המשמש כמשפיע ראשי בישיבה. בדבריו עמד על החובה להמשיך את התנופה הלימודית לימי בין –הזמנים, ובישר לתלמידים על המבצע שיזמה ההנהלה לקראת תקופת בין-הזמנים, בו מקבלים התמימים חוברת המכילה קטעי לימוד בגמ', שו"ע וחסידות, ויבחנו עליה לאחר תקופת הפסח.

לבמה הוזמן הרב שלמה רוזנברג, מנכ"ל המוסדות שעומד מאחורי מפעל בניין והתפתחות הישיבה הק'. שעודד את התלמידים להמשיך ולהביא נח"ר לרבי.

לאחר פרק זמן של אתנחתה הוזמן אל הבמה הרב שלמה מרגליות מנהל החינוכי של הישיבה ומי שעומד מאחורי המבצע הלימודי, לסכם את מחצית השנה ולהעניק לתמימים את הפרסים בהם זכו במהלך השנה - כאשר כל מבחן המקבל ציון מעל ל-90 מזכה את התלמיד במענק כספי, ובסיום השנה צובר 770 שקלים.

הרב מרגליות הודה לעומדים בהנהלה הגשמית של הישיבה ר' לוי רוזנברג ור' שמואל רוזנברג אשר משקיעים ימים כלילות למען התלמידים, ועל מנת לתת להם את כל הכלים לשבת ולהגות בתורה מתוך מנוחת הנפש ומנוחת הדעת.
אל הבמה הוזמן רב ואב"ד קרית הרצוג הרב יוסף חיים שליזנגר שבירך את התמימים ואת ההנהלה, וסיפר שכאשר הגיע לאזור לפני שלושים וחמש שנה המקום היה שומם מבחינה רוחנית לגמרי וב"ה בשנתיים אחרונות הופיע קרן אור במקום בדמות תלמידי הישיבה המשמשים "נרות להאיר" לאזור כולו. בהמשך התכבד להעניק ש"ס לאחד התמימים המצטיינים במבצע.

בהמשך הערב הוזמן לשאת את דבריו הרב דוד מאיר דרוקמן רבה של קרית מוצקין שבנו לומד בישיבה, "כשם שבני-ברק היא אם לישיבות בארה"ק, כך הישיבה בבני-ברק היא פנינת הישיבות הקטנות", אמר נרגשות, "הנני ממליץ לאנ"ש לבוא ולהתרשם מהאווירה החסידית והמחממת בישיבה".

המשגיח הרב שניאור גול העניק פרסים לתמימים שהשקיעו בלימוד הגמ' בעיון, והזמין את יתר רבני הישיבה לחלק פרסים לתמימים המצטיינים.

לאחמ"כ הוזמן הרב משה הבלין רבה של קרית גת וראש הישיבה הגדולה בקרית גת לברך את התמימים. הרב הבלין דיבר על מעלת ההשקעה בלימוד גם בבין הזמנים וכן על ההשתפות במבצעים גם בימי בין הזמנים, הרב הבלין העניק ש"ס לאחד התמימים שהצטיינו במבצע. לאחמ"כ הוזמן הרב אהרן שפירא רבה של פרדס כץ ושאר רבני הישיבה להעניק לתלמידי התמימים שהצליחו במבחן המסכם על למעלה מ- 60 דפי גמ' לכל תמים ש"ס פנינים

את דבר הסיכום של הערב המרגש מסר מנהל הישיבה המשקיע לילות כימים לרווחת התמימים הרב לוי רוזנברג אשר הודה לרבנים החשובים שהגיעו לשמוח בשמחה של תורה, ולצוות הישיבה המסור בכל נימי נפשו להצלחת התלמידים.

בסיום הטקס קבעו הרבנים מזוזות בקומת הפנימייה החדשה אשר תפתח את שעריה בעז"ה בר"ח אלול. אין ספק כי מבצע זה ובכללו האירוע המרגש הביא נחת רוח רב לרבי ומקרבים את ביאתו תיכף ומיד ממש.
לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
21 תגובות
1.
אחד ההורים
ג' ניסן ה׳תשס״ו
אין ספק הישיבה הכי טובה בארץ. הרמי"ם והמשפיעים משקיעים מעבר לכחות שלהם ע"מ שהתלמידים יוכלו לשבת וללמוד והתוצאות מדברות בעד עצמם.
2.
ל1
ג' ניסן ה׳תשס״ו
בתור הורה יש לך אינטרס להגיד את זה אבל אני יכול לספר לך שכללית בישיבה כל הצוות החינוכי סך הכל מאוד צעיר
3.
ל -2
ג' ניסן ה׳תשס״ו
אין כמו הצעירים של היום מבינים את נפש הילד וסך הכול יש שם את הרב אקסלרוד ואת הרב מרגליות הרב אסולין הרב זילברשטרם הרב גרינוולד וכו כולם רבנים משכמם ומעלה מנוסים עשרות בשנים בחינוך תלמידים והתוצאות ניכרות בשטח.
4.
אין כמו צוות צעיר
ג' ניסן ה׳תשס״ו
בתור בחור שלמד בבני ברק (הישנה יותר) אני רוצה לומר שלמדתי דבר אחד : אין כמו צוות צעיר כמובן לא סתם צעירים אבל מאוד אהבתי את הצוות הצעיר בבני ברק הרב נפתלין , הרב אשכנזי , הרב גול כו כו את של היום אני לא מכיר חוץ מהרב אסולין שאני מאוד אוהב אישית שהוא מן הסתם כמו כל הבני ברקים מסור מאוד....
5.
המחנך בה הידיעה
ג' ניסן ה׳תשס״ו
חשוב להזכיר את הרב אסולין ר"מ שיעור ג המשקיע בכל תלמיד ותלמיד מכל הלב והנשמה. לדוגמא: ערב לפני מבחן מגיע לישיבה עוזר לבחורים ומעודד אותם . הרב אסולין מאוד איכפתי ונמצא בקשר אישי עם ההורים.
המבחנים שלו מושקעים במיוחד, ויש לציין שעוד לא נתקלתי במחנך הכותב הערה והערכה על כל תשובה ומילות עידוד ושבח אמיתיים , ולסיכום כותב הערכה ארוכה ומנומקת בטוב טעם.
חשוב לציין שהייחס שלו לתלמידים מאוד חם ולבבי ומבין היטב את נפש הנערים .
ייש\ר כח על כל ההשקעה ותבורך מן השמיים.
6.
ל1
ג' ניסן ה׳תשס״ו
באמת אתה חושב כך? נו נו!
7.
נא לא לזלזל
ד' ניסן ה׳תשס״ו
הייתי מציע לא לזלזל באברכים צעירים, נכון שאין להם נסיון, ואולי לפעמים עושים שטויות, אבל בסך הכל טוב שהם עוסקים בלימוד וחינוך בישיבה, האם היה עדיף שילכו לעבוד בעבודות של חולין?
8.
מחמאה להרב אסולין
ד' ניסן ה׳תשס״ו
בתור הורה של אחד התלמידים התפעלתי מאוד מהמסירות המיוחדת של הרב אסולין ואני יכול לומר בפה מלא שהוא הציל את הבן שלי מחושך לאור
אני ממליץ לכל הצוות פשוט לשבת ולהתייעץ עם הרב אסולין איך הוא עושה את זה אורגינל דברים היוצאים מן הלב
ובכן אני מאחל לו הרבה הצלחה
9.
ל-1
ד' ניסן ה׳תשס״ו
חוטה ומחטי לך הבייתה
מהרב אייזנבאך מלמד בת"ת תורת אמת
10.
4 מי זה הרב אשכנזי?
ד' ניסן ה׳תשס״ו
האם הגיע משפיע חדש בשם אשכנזי?
11.
מי בתמונה הראשונה
ד' ניסן ה׳תשס״ו
האם התלמידים המצטיינים הם היושבים על הבמה בשורה הראשונה?
12.
ל10
ד' ניסן ה׳תשס״ו
הרב אשכנזי היה משפיע בבני ברק לפני שנתיים והוא היה פתיחת צינור לכל הצוות הצעיר (בנו של המרא דאתרא כיום משפיע בישבת רוסטוב)
13.
ברכות מאליפות
ד' ניסן ה׳תשס״ו
כל הכבוד ללוי רוזנברג על הכול עלו והצליחו!!! נ.ב. אחד הבחורים משנים עברו כל הצוות המוכשר מאחל להם הרבה הצלחה הישיבה הישתנתה ללא היכר רק את המשגיח ש.ג. כדי להחליף
14.
כל הכבוד לרב זילברשטרום על השקעתו הרבה.
ד' ניסן ה׳תשס״ו

כמו"כ בקוש מבית אל - עלה והצלח!

ברכות מאליפות.
15.
כל הכבוד לר משה אסולין על השקעתו הרבה בת...
ד' ניסן ה׳תשס״ו
ההשקעה ניכרת
עלה והצלח!
16.
אחד התלמידים
ד' ניסן ה׳תשס״ו
בתור בחור שלומד בשיביה אני חייב להגיד שכל השמועות שיש על הישיבה בב"ב לא נכונות ופשוט כיף להיות וללמוד בישיבה, הן מצד ההנהלה הרוחנית והן מצד הגשמיות ברמה הכי טובה בארץ,
17.
למה להחליף שמות?
ד' ניסן ה׳תשס״ו
האורח הוא לא ר יוסף חיים שלזינגר, כ"א ר יוסף חיים שיינפלד.
אגב, מדובר בידיד בית חיינו ומעריץ נלהב של ליובאוויטש

הנל הנו גם חבר הביד"צ של בני ברק בראשות הגרמי"ל לנדא
18.
למסקנה, אין כמו קרית גת!
ד' ניסן ה׳תשס״ו
בקרית גת ,גם יש צוות צעיא, הרב קנלסקי, הרב הוד דוד, וגם צוות יותר מבוגר הרב אלישביץ הרה והבר, הצוות הכי לענין..
תלמיד מקרית גת
19.
מספר 1 בארץ!!!!!!!!!!!
ו' ניסן ה׳תשס״ו
הרב אסולין! אין עליך
20.
ל6 ו-9
ו' ניסן ה׳תשס״ו
תגובות השנאה שלכם לא מוסיפות כבוד לאף אחד אז די עם שנאת חינם!

כל הכבוד לצוות החינוכי על הפעילות המוצלחת!

הלוואי שבכל הישיבות יגיעו להישגים כגון זה!
21.
ל-20
ז' ניסן ה׳תשס״ו
המשפט הראשון שלך נכון עם-זאת הם גם צודקים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.