מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשס״ו 31.03.2006

ניתוח התוצאות: רבני חב"ד הצילו 2 מנדטים

היו ששאלו למה רבני חב"ד ראו לנכון להתערב ולהודיע ברור שאסור להצביע לרשימה שלא תעבור את אחוז החסימה. עכשיו, לאחר קבלת התוצאות הסופיות של הבחירות, מתברר עד כמה התערבות זו היתה חיונית. אותם קולות של חסידי חב"ד, שהיו יכולים לרדת לטימיון ולחזק את גוש השמאל, סייעו להכניס 2 מנדטים לגוש הימין-דתיים. לעומת זאת, מרזל גרם להעברת מנדט שלם (לפחות) לגוש השמאל. להמשך ניתוח התוצאות
ניתוח התוצאות: רבני חב

הבוקר מתפרסמות התוצאות הסופיות של הבחירות. מניתוח התוצאות עולה כי המנדט התשיעי של האיחוד הלאומי (אורי אריאל) והמנדט השישי של יהדות התורה (יעקב כהן) נכנסו לכנסת בזכות קולותיהם של חסידי חב"ד שהצביעו לאיחוד הלאומי ולמפלגות החרדיות, ואילו המנדט ה-29 של קדימה או המנדט החמישי של מרצ נכנסו לכנסת בגלל אבדן הקולות שניתנו למפלגתו של ברוך מרזל.

על פי התוצאות הסופיות, המדד למנדט הוא 24,609. אחוז החסימה (2%) מכלל הקולות הכשרים הוא 62,760.

הצבעתם של חסידי חב"ד התפלגה בין כמה מפלגות. ניתן לראות את תוצאות הבחירות בכפר חב"ד כמשקפות את ההצבעה הכללית של חסידי חב"ד. את מרבית הקולות קיבלה רשימת האיחוד הלאומי (טב), שעבורה הצביעו כ-35%. עבור הרשימות החרדיות (יהדות התורה וש"ס) הצביעו כ-24%. ואילו רשימתו של מרזל קיבלה כ-30% מהקולות.

האיחוד הלאומי קיבל בסך הכול 223838 קולות, שהם בדיוק 9 מנדטים (עם שארית זעירה של 2357 קולות). האלפים מחסידי חב"ד שהצביעו לאיחוד הלאומי הם שהכניסו את המנדט התשיעי, ובזכותם יהיה בכנסת ח"כ אורי אריאל, מטובי הלוחמים המסורים והנאמנים למען ארץ-ישראל.

יהדות התורה קיבלה 146958 קולות, וחסרו לה 696 קולות כדי לקבל את המנדט השישי. ש"ס קיבלה 299130 קולות, שהם 12 מנדטים בתוספת שארית קטנה של 3822 קולות. הסכם העודפים בין ש"ס ליהדות התורה נתן את הקולות הללו ליהדות התורה, ואפשר לה להכניס את המנדט השישי (ר' יעקב כהן, חסיד גור). גם כאן האלפים מחסידי חב"ד שהצביעו ג' או ש"ס הם שהכניסו את המנדט הזה.

(הטענות על יהדות התורה יכולות להיות צודקות לגמרי, אבל כאן הברירה היא בין ר' יעקב כהן לבין אבו-וילן ממרצ. אם  ר' יעקב כהן לא היה נכנס, היה נכנס במקומו איש שמאל קיצוני, וזה מה שמדגיש הרבי במכתביו, שאי הצבעה מכניסה את השמאל, ולכן עדיף להכניס אנשי 'מזרחי' והעיקר שלא יכנסו אנשי שמאל).

לעומת זאת, מרזל קיבל 25935 קולות, שהם יותר ממנדט שלם. אם המנדט הזה היה ניתן לרשימות השייכות לגוש הימין-דתיים, היה הגוש הזה מתחזק במנדט אחד לפחות, וגוש השמאל היה מאבד את המנדט הנוסף שקיבל. כלומר, המנדט ה-29 של קדימה או המנדט ה-5 של מרצ הוענק להם בגלל אבדן הקולות שניתנו לרשימתו של מרזל.

במטות "פנים אל פנים" ו"זזים ימינה", שהפעילו אלפי מתנדבים ערב הבחירות כדי לשכנע מצביעים לעבור מגוש השמאל לגוש הימין, אומרים כי הנזק שגרמה רשימתו של מרזל אינו מצטמצם לאבדן כ-26000 קולות בלבד. לדבריהם, התעמולה האגרסיבית שלו נגד כל מפלגות גוש הימין גרמה לרבים לחוש שאין למי להצביע ואין טעם להצביע. המוני יהודים נאמני ארץ ישראל נשארו בבית ולא באו להצביע, והיו מהם שאף הצביעו לגימלאים כאות מחאה (תופעה זו, של אי הצבעה, נראתה גם בריכוזי חב"ד).

אבדן המנדטים הללו עלול להתברר כקריטי. מעבר של שני מנדטים מהימין לשמאל הוא שמאפשר עכשיו לאולמרט להקים קואליצייה המבוססת על 61 ח"כים יהודים מהשמאל (כולל הגימלאים). במצב כזה יכולת השפעתן של המפלגות הדתיות ומפלגות הימין נעשית קטנה. אם לא היו לאלמרט המנדטים הללו, לא היה יכול להקים ממשלה בלי הדתיים או מפלגות הימין, וכך היה נותר מנוף לחץ שהיה מאפשר לנהל מאבק אפקטיבי יותר נגד תכנית ה"התכנסות".

לאור התוצאות מתברר עד כמה היתה חיונית הבעת העמדה הברורה של בית דין רבני חב"ד, שהצילו 2 מנדטים נוספים מלעבור לגוש השמאל. אם הרבנים לא היו מביעים את דעתם, היו שיעורי ההצבעה למרזל עלולים להיות גבוהים יותר, ושני המנדטים הללו היו מוענקים חלילה לגוש השמאל.

תוצאות הבחירות מוכיחות עד כמה מגוחכת הטענה שאם כל חב"ד היתה מצביעה למרזל, הוא היה עובר. גם אם כל חסידי חב"ד היו מצביעים עבורו כאיש אחד (דבר שלא היה קורה בשום מקרה) הוא לא היה מתקרב לאחוז החסימה העומד על 62,760 קולות. למרזל חסרו כ-37 אלף קולות, ולא היה לו שום סיכוי לקבל אותם. את זאת ידעו רבני חב"ד, בשונה מיהודים תמימים, שהלכו שבי אחר תעמולת בחירות שקרית בדבר "מיפקד" ו"סקרים" שלא היו ולא נבראו.

איננו צריכים הוכחות כדי לציית להוראות ועד רבני חב"ד, כי אנחנו מחוייבים לכך על פי התורה ועל -פי הוראותיו הברורות של הרבי, אבל שוב מתברר כי כשהולכים על פי הוראות הרבנים - מצליחים וממלאים את רצון ה', ואילו כשממרים את הוראותיהם - טועים ומטעים וגורמים נזק בל ישוער (שהרבי כותב באגרותיו הק' דברים חמורים ביותר על מי שגרם לכך).

התוצאות באתר הכנסת

לסיום אנו מביאים קטע ממכתב של הרבי (אג"ק חי"א ע' שנ"ח) שממש מדבר על המצב הנוכחי

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מאד התאכזבתי בחב"ד בטיפול עם מרזל
ד' ניסן ה׳תשס״ו
הממלכתיות והאמינות של המערכת נפגעה ולאיזה מטרה? איפה האמונה?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.