מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשס״ו 30.03.2006

ש"ס: "לא נוכל להצטרף לממשלת התנתקות"

"המפלגות החרדיות שיזומנו להצטרף לממשלה יחוייבו לחתום על קווי יסוד שיכללו את מפת הדרכים ואת תכנית ה'התכנסות' אם לא יהיה שיתוף פעולה מצד הפלשתינים", כך אומר ראש-הממשלה אהוד אולמרט ■ יו"ר ש"ס אלי ישי בתגובה ל'משפחה': "ש"ס לא תצטרף לממשלה שקווי היסוד שלה כוללים תמיכה בתכנית ההתנתקות או ההתכנסות" ■ לסיפור המלא
ש
לא שוללים ממשלה בראשות פרץ • איור: אבישי חן, 'משפחה'

"המפלגות החרדיות שיזומנו להצטרף לממשלה יחוייבו לחתום על קווי יסוד שיכללו את מפת הדרכים ואת תכנית ה'התכנסות' אם לא יהיה שיתוף פעולה מצד הפלשתינים", כך אומר ראש-הממשלה אהוד אולמרט.

אסי שריב, יועץ התקשורת של אהוד אולמרט אמר כי "מפלגת העבודה תהיה השותפה העיקרית לממשלה בראשותו של אולמרט, ובהמשך יוזמנו מפלגות נוספות, כולל המפלגות החרדיות".

מנגד, אומר יו"ר ש"ס אלי ישי, כי תנועתו לא תצטרף לממשלה שקווי היסוד שלה כוללים תמיכה בתכנית ההתנתקות או ההתכנסות. "עמדתו של הרב עובדיה בעניין היא ברורה וחד משמעית, וש"ס לא תוכל להצטרף לממשלה שבקווי היסוד שלה יש הסכמה למהלך נוסף של התנתקות", אומר ישי. בש"ס אומרים בסוף השבוע כי באי כוחו של הרב יוסף לא יחתמו על קווי יסוד שיעמידו לגיחוך את פסק הדין המפורסם על ההתנתקות.

בלשכת ראש הממשלה אומרים בתגובה לכך שהמפלגות החרדיות לא ימהרו לחתום על קווי יסוד שכאלו, כי "יש לנו חלופות אחרות". ש"ס היא זו שאומרת כל הזמן כי היא תסכים להיכנס בכל מחיר. "אנו מניחים שבש"ס יצטרכו
לשקול מחדש את פסק הדין על ההתנתקות נוכח העובדה כי פסק הדין אז התייחס לממשלה פלשתינית מהפת'ח, אבל כעת כשהחמאס עלה לשלטון אין לנו ברירה אחרת אלא ללכת למהלך חד צדדי. אנו מקווים שהרב עובדיה יוסף יסכים לאשר זאת".

בש"ס לא מתרגשים מהטון. "גם לנו יש חלופות אחרות", הם אומרים. "מה ההבדל בין אולמרט לעמיר פרץ? אולמרט שוכח שבסופו של דבר הוא קיבל בסף הכל 28 מנדטים והוא יצטרף להתנהג לפי כללים חדשים".

ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה גם הוא לא מתכוון לחתום על קווי יסוד שיש בהם תמיכה בהתנתקות נוספת. "הבהרנו את עמדת גדולי ישראל נגד תכנית ההתנתקות. בסופו של דבר גדולי ישראל מכריעים אצלנו, אבל אני לא מאמין שנקבל תמיכה לקווי יסוד של התנתקות".

ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה אינו שולל אפשרות לכונן ממשלה עם העבודה. "המצב מאוד מעורפל ואני לא יודע עוד מי יהיה ראש הממשלה הבא. בכלל אני לא רואה כל כך מהר קואליציה סגורה". בקשר לתהליך המדיני אומר פרוש כי גדולי ישראל לא יתנו לנו לתת יד לממשלה שבקווי היסוד תופיע תכנית התנתקות שנייה.

ליברמן: ציר משותף על משאל עם

יו"ר ''ישראל ביתנו'' החל בסוף השבוע להפעיל מכבש לחצים על המפלגות החרדיות כדי שאלו לא ייכנסו לממשלה על בסיס קווי יסוד אלו. בשיחות שקיים עם חברי כנסת משתי המפלגות, הבהיר ליברמן כי אולמרט לא קיבל מנדט ללכת על תהליך התנתקות נוסף. "בואו נסכם ביחד שאף אחת משלוש המפלגות, 'יהדות התורה', 'ש"ס' ו'ישראל ביתנו' לא ייכנסו לממשלה עד שיקבלו התחייבות כי כל הליך מדיני שכרוך בוויתור על חלקים מארץ ישראל יעבור להכרעת העם במשאל עם", אמר ליברמן.

במפלגות החרדיות יש האומרים כי ליברמן מעוניין שנסלול בפניו את הדרך לכניסה לממשלה, ונמציא לו את נוסחת משאל העם. "אין לנו שום סיבה לעשות זאת", אומרים בש"ס. ביהדות התורה אומרים כי רק ביום חמישי תתכנס הסיעה והדברים יוכרעו שם.

בסוף השבוע מתנהל מרוץ צמוד בין ליברמן לש"ס עם יתרון ברור לש"ס בשאלה מי תהיה המפלגה הרביעית שתצטרף לממשלה אחרי העבודה, הגמלאים ויהדות התורה.

בינתיים, מפלגת העבודה פתחה אף היא במגעים עם ש"ס ועם מפלגת הגמלאים, בניסיון להקים חזית חברתית משותפת בת 40 מנדטים שתישא ותיתן עם קדימה במשא ומתן הקואליציוני. יו"ר ש"ס מאשר כי הוא שוחח עם יו"ר העבודה פרץ והוא מתכוון ללכת על ציר משותף עמו.

יוסי אליטוב, 'משפחה'

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
ללכת דוקא עם עמיר פרץ
א' ניסן ה׳תשס״ו
צריך לומר לעמיר פרץ שבמקום שהוא יהי משנה למלך לאהוד אולמרט הוא יכול להיות ראש הממשלה. ואז יהי טוב לשמים וטוב לבריות.

הסיבה פשוטה. קדימה רוצה בהתנתקות חד צדדית וזהו עיקר המצע שלה. הם גם תומכים בקיצוצים שמאוד פוגעים במשפחות ברוכות ילדים של החרידים. ואחרון הוא שהם פשוט ממלא מקומם של שינוי, שונאי דת!

באם נותנים ראשות הממשלה לפרץ אפשר להרויח בכל הנקודות הנ"ל.

בענין התנתקות פרץ אומר שהוא לא מוכן להחזיר חד צדדי, וכרגע אין עם מי לדבר. והעיקר שהוא אינו להוט להחזיר שטחים כמו קדימה. אצלו להחזיר זה רק בשיטה אבל לא מעשי.

ובענין הקיצוצים הרי זה אצלו הכי חשוב לעזור לנזקקים, והרי זהו גם עיקר כל העיקרים אצל ש"ס ויהדות התורה ואפילו לאיחוד הלאומי. ולכן הם שותפים טבעיים בזה. כולם יקבלו תפוחים ויהי טוב לכולם. וענין השטחים יעמוד אצלם בדרגא שני של עדיפויות ועד שיסתדרו עם הכסף יקח הרבה זמן, ומי יודע מה יהי עד אז.

ואחרון חשוב שבעניני דת יהי הרבה יותר קל, כי פרץ אינו אנטי דתי וזה לא המצע שלו כמו קדימה (יורשו של שינוי), ואז יהי יותר טוב לכולם.

גם הגימלאים מעוניינים יותר בתפוחים כמו הדתיים. וליברמן בטח גם יצטרף כי הוא חייב להיות בפנים, אחרת אין לו עתיד. ואפילו בלי הליכוד יש 65. ובאמת שהליכוד צריך זמן לחשבון נפש כמה שנים. ובאם הליכוד דוקא רוצה להצטרף יש 76. ומסתמא יהיו כמה עריקים מקדימה גם. ואז יש אפשרות לממשלה של שמונים ויותר.

הרע במיעוטו. וה ירחם.
2.
ומלכות הרשעה מהרה ... ותמגר
ג' ניסן ה׳תשס״ו
יה"ר שממשלת השמאל של אולמרט תיפול במהרה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.