מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשס״ו 30.03.2006

צעירים בחולון מחזקים את הזהות יהודית

במסגרת הפרוייקטים של בית חב"ד בחולון בהנהלת הרב ירחמיאל גורליק שמטרתם הגברת העמקת הזהות יהודית יוזם בית חב"ד מפגשים ומסיבות בחגי ישראל בקרב צעירים מהעיר, שביקרו בעבר בבתי חב"ד במזרח הרחוק ובדרום אמריקה שם נחשפו ל"פן האחר של היהדות", כפי שהטיבו להגדיר. לצד פעילות זו, יזם בית חב"ד בשבת האחרונה תוכנית 'קבלת שבת' בהשתתפות כחמישים בני נוער, חברי תנועת מח"צ 2000 (מעורבות חברתית צעירה) עם מדריכיהם. להמשך הכתבה
צעירים בחולון מחזקים את הזהות יהודית
הרב גורליק בפעילות עם צעירים (ארכיון)
בתי חב"ד למטייליים הישראליים הפועלים במזרח הרחוק ובדרום אמריקה מושכים אליה ישראליים רבים, שדווקא בהיותם בחו"ל, מחפשים את האור, שבישראל נמצא אמנם קרוב אליהם פיסית אך רחוק מליבותיהם. אצל רובם דווקא בנכר מתגלה אצלם לבקר בבתי חב"ד, לשמוע וללמוד על היהדות, ולהשתתף בשיעורי תורה, בסעודות שבת חגיגיות, ובליל הסדר.

רבים מהמטיילים הישראליים, מציינים כי השהייה בבית חב"ד האירה את עייניהם ושינתה את הסתכלותם על הדת. הם מבקשים לשמור על קשר עם חב"ד בישראל, עם שובם ארצה. בימים אלו, יוזם בית חב"ד בחולון בהנהלת הרב ירחמיאל גורליק, אירגון 'שבתות' ומסיבות בחגים, למטיילים המתגוררים בחולון, ואשר פקדו בעבר את בתי חב"ד במזרח.

האירועים לאורך חגי ישראל יעמדו בסימן 'נגילה', ('נגילה-פורים', 'נגילה-פסח' וכו'), והפעילות הראשונה שיזם בית חב"ד היתה בחג הפורים האחרון. ההכנות למפגש היו ארוכות. בית חב"ד קיבל רשימות מסודרות של מטיילים שפקדו את בתי חב"ד במזרח, יצרו עימם קשר, עידכנו את כתובותיהם, והזמינו אותם למסיבת הפורים.

למפגש הגיעו כשמונים צעירים וצעירות, ולאחר קריאת המגילה, ריקודי שמחה, וסעודה כיד המלך, סיפרו על הרגע ש"תפס" אותם במיוחד בביקור בבית חב"ד במזרח. אחת המשתתפות סיפרה כי היא מעולם לא ביקרה במזרח, אך חברתה שקיבלה את ההזמנה הפצירה בה להצטרף אליה. "לא חשבתי מעולם שאשתתף באירוע של חב"ד", היא סיפרה למשתתפים.

גיל, שביקר בבית חב"ד בקוסומי שבתאילנד סיפר כי לאחר שהוקסם מאנשי חב"ד במקום הוא סירב לעזוב את בית חב"ד. "זו היתה הפעם ראשונה שביקרתי בבית כנסת בראש השנה, ונפעמתי מהאווירה החמה והמיוחדת", סיפר.

מנהלת המתנ"ס שאירח את המפגש הגדירה את עצמה כ"רחוקה מאוד מיהדות" וכאשר ביקרה בתאילנד לא רצתה לבקר בבית חב"ד וניסתה להתחמק. אך לאחר שראתה ששם נפגשים כל הישראליים, נכנסה לבית חב"ד ונשבתה מהאווירה, ומהיחס החם והלבבי. "עד אז ההסתכלות שלי על רב היתה כעל "איש מפחיד", לאחר ביקורי בבית חב"ד ראיתי את האדם המיוחד שבו"...


'קבלת שבת' למתנדבים צעירים

פעילות זו מצטרפת למגוון פרוייקטים של בית חב"ד בחולון שמטרתם הגברת העמקת זהות יהודית. בשבת האחרונה, נערכה תוכנית 'קבלת שבת' שיזם ואירגן בית חב"ד בהשתתפות כחמישים בני נוער, חברי תנועת מח"צ 2000 (מתנדבים חילונים צעירים) עם מדריכיהם. המשתתפים נפגשו לפני הדלקת נרות עם הרב גורליק ומתנדבי בית חב"ד, והאזינו לדברים על השבת, והבנות הוזמנן להדליק את נרות השבת.

חברי הקבוצה, צעדו לבית כנסת חב"ד, שם האזינו לשיחה קצרה על פרשת השבוע, והתפללו בצוותא את תפילת קבלת השבת. משם יצאו לסעוד סעודת שבת חגיגית, יחד עם הרב גורליק ובני משפחתו. האוירה המיוחדת התמזגה עם זמירות ונעימות השבת מתוך שירון מיוחד, והעניקה את ההזדמנות לבני הנוער לחוות את אוירת השבת הקסומה.

בפעילות המוצלחת נטלו חלק: מנהל מחלקת הנוער בעייריה - מר אריאל ליסמן, מוטי גל - מנהל מרכז הנוער "שער האריות" וציפורנית פז - מנהלת מרכז 'יחד'.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
איפה ביטון השליח התותח
א' ניסן ה׳תשס״ו
חולון עיר הגאולה
2.
אין על ירחמיאל
א' ניסן ה׳תשס״ו
כל פעם מופתעת מחדש, איך הוא מוצא דרכים להגיע לאוכלוסיה שהכי קשה לכבוש, הנוער של ימינו, ישר כח עלה והצלח
3.
כלכבוד
א' ניסן ה׳תשס״ו
כלכבוד. תמשיך לעשות נחת
4.
שליחים
א' ניסן ה׳תשס״ו
השליחים של הרבי...אין אין.....
לא יודעים להפתיע(בלשון סגי נהור...) מה אני אגיד לכם שרק נלמד מהם את הטוב .
לאחרונה אני רואה יותר ויותר בהם "כל הגבוה למעלה יורד מטה ביותר"-רק שליחים מסורים וטובים כאלה של הרבי מצליחים לרדת אל לב העם ומשם לקרבם.יישר חילא!
5.
גדול
ב' ניסן ה׳תשס״ו
הוא וכל אחיו. כל אחד - פגז!
6.
כל הכבוד!
ב' ניסן ה׳תשס״ו
באמת פעילות מדהימה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.