מערכת COL | יום כ"ז אדר ה׳תשס״ו 27.03.2006

הרב לאזר: "פשעים על רקע לאומני מבוצעים יותר ויותר"

בעקבות גזר-הדין שניתן לאלכסנדר קופצב, בן ה-20 שהורשע בתקיפת תשעה מתפללים בבית הכנסת הגדול "בולשיה ברונייה" במוסקבה, במהלך תפילת ערבית, אומר הרב בער'ל לאזר: אני מקווה מאוד שהתמיכה של בית המשפט בעמדת הפרקליטות בנושא זה תהיה בה כדי לרסן את חמומי המוח שהיו מצפים עד כה שמעשיהם לא יבואו על עונשם". לסיפור המלא
הרב לאזר:
עליית מדרגה. הרב לאזר בראיון לכלי-תקשורת (ארכיון: COL)
13 שנות מאסר נגזרו הבוקר על אלכסנדר קופצב, בן ה-20 שהורשע בתקיפת תשעה מתפללים בבית-הכנסת הגדול "בולשיה ברונייה" במרכז מוסקבה, במהלך תפילת ערבית.

לאחר הכרעת גזר הדין אמר בתגובה הרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזר, כי הוא חש אמביולנטיות עם פסק הדין שהוצא, והוסיף: "אני מקווה מאוד שהתמיכה של בית המשפט בעמדת הפרקליטות בנושא זה תהיה בה כדי לרסן את חמומי המוח שהיו מצפים עד כה שמעשיהם לא יבואו על עונשם".

במקביל, הוסיף הרב לאזאר, "אני מודאג מכך שבתי-משפט מגלים אי-נכונות ממש מטורפת להגדיר פשעים מסוג זה כליבוי אימה לאומית או דתית". הרב ציין כי "לצערו הנאשם הורשע רק על תקיפה ולא על מעשים המכוונים לליבוי איבה לאומנית והדבר מנמיך במידה ניכרת את האפקט החינוכי של פסק הדין המחמיר".

"אסור לנו לשכוח, כי פשעים על רקע לאומני וגזעי מבוצעים ברוסיה יותר ויותר", אומר הרב לאזאר, "רק אתמול דקרו אלמונים ילדה בת 9, בת לאב כושי ואם רוסיה ופצעוה קשה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.