מערכת COL | יום כ"ז אדר ה׳תשס״ו 27.03.2006

שליח חב"ד במינסק: "יש כאן ערפול תקשורתי"

התקשורת העולמית מדווחת על הפגנות בעקבות בחירתו של מי שמוגדר הרודן האחרון באירופה, אלכסנדר לוקשנקו ■ הרב שניאור דייטש, שליח חב"ד במינסק אומר לערוץ 7 כי הוא אינו מרגיש שיש שינוי מאז שלוקשנקו נבחר. "אני מסתובב בכל מקום ומחלק מצות", הוא אומר ■ לסיפור המלא
שליח חב
אין שינוי בפעילות. הרב דייטש במהלך מסיבת פורים, השנה
התקשורת העולמית מדווחת על הפגנות בעקבות בחירתו של מי שמוגדר הרודן האחרון באירופה אלכסנדר לוקשנקו. הוא נבחר ברוב של למעלה מ 77 אחוזים אך באופוזיציה טוענים כי מדובר בתוצאות מזוייפות. אחד ממנהיגי האופוזיציה שטען שלוקשנקו דיקטטור נעצר ועוד מנהיג מהאופוזיציה שאמר שייאבק עד להדחתו נלקח גם הוא למעצר.

שליח חב"ד במינסק הרב שניאור דייטש, אומר לערוץ 7 כי אינו מבחין בשינוי מאז הבחירות וכי הוא חש בבטחון .

לדבריו, ביום הבחירות היו כרוזים שהזהירו את האנשים שלא לצאת בערב מהבית ולכן הוקדמה הפעילות במרכז חב"ד לבוקר ולצהרים, כדי לאפשר לאנשים להגיע לקראת הערב הביתה. שמענו על הפגנות אומר הרב דויטש אבל לא דווח על כך בתקשורת. "יש כאן ערפול מלא גם בתקשורת וגם בטלויזיה. כל מה שאני שומע זה ממה שאנשים מספרים על כך שראו בחו"ל והם מתעניינים לדעת אם אצלנו הכל בסדר. אנחנו כאן לא מרגישים דבר".

הרב דייטש חושב כי התקשורת העולמית קצת מנפחת. "אני מסתובב ביום ובלילה, במרכז העיר, פוגש אנשים והולך לבתים כדי לחלק מצות. אנחנו מחלקים לכל תושבי העיר מצות בחינם, אני פוגש אנשים ואיני מרגיש הבדל. יכול להיות שהתקשורת העולמית מנפחת אבל המצב כרגע די בטוח".

על לוקשנקו, הנשיא, אנשים לא מדברים, אומר הרב דויטש. "יש פחד מלדבר על נושא הנשיא. אנשים לא מאמינים שייעלם מהמפה, הם אומרים שהוא יהיה פה עוד הרבה שנים. הם רוצים לראות שינוי אבל לא אומרים את זה".

הרב דייטש מציין כי במרכז חב"ד ייערכו שני סדרים. אחד מיועד לכמאה ילדי בית-הספר לנשים ולסטודנטים, סדר גודל של כ 400 איש. הסדר השני מיועד לכל הזקנים והקהילה, גם הוא עבור כ 400 אנשים. בנוסף מחלקים מצות לכל תושבי העיר בחינם. "כל מי שמגיע אלינו מקבל מצות לנפש. אנחנו מחלקים יותר מ-5 טון מצות רק בעיר מינסק".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
שניאור, עומדים נפעמים נוכח החוסן הנפשי
כ"ז אדר ה׳תשס״ו
כשקשורים למעלה לא נופלים למטה.

חב"ד חולון
2.
לשניאור היקר!!!
ז' אייר ה׳תשס״ו
יישר כוח!
המשך להצליח.
אחותך יהודית.....
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.