מערכת COL | יום כ"ו אדר ה׳תשס״ו 26.03.2006

הרב הבלין: "בלי התנצלות - לא נתמוך"

המהדורה המרכזית של רדיו 'קול חי' בהנחיית מוטי לביא סיקרה הערב בהרחבה את פרשת דגל התורה וחב"ד והנזקים שגורמת הפרשייה לאגודת-ישראל בבחירות הקרובות. במהדורה רואיין הרב משה הבלין רב העיר קריית גת, שהורה לפני חשיפת הפרשה לתמוך ב'יהדות התורה'. הרב הבלין אמר כי "אם לא תופיע הבהרה ומחאה בעיתון 'המודיע' - לא נוכל לתת את קולותינו למפלגה". בתגובה רואיין גם ח"כ הרב יעקב ליצמן שהביע את מחאתו החריפה, וציין כי מעולם לא הסכמנו להחרים עדה קדושה כמו חב"ד. עיתון 'המודיע' מפרסם על חב"ד בעיתון כל הזמן, ואנו מתנערים לחלוטין מההתקפה האחרונה של 'דגל'. בכתבה רואיין גם העיתונאי החב"די ר' יוסי אליטוב שהעלה אפשרות כי החיבור בין אגודת-ישראל לחב"ד הפריעה לגורמים ב'דגל התורה' שבישלו את הכתבה בעיתון 'יתד נאמן'. "האפשרות שהמפלגה תעבור את מחסום המנדט החמישי מפריעה לרבים שיעשו הכל כדי למנוע זאת", אמר. להאזנה: לחצו כאן • בחירות ב-COL
הרב הבלין:
הרב משה הבלין, ח"כ הרב יעקב ליצמן, והעיתונאי ר' יוסי אליטוב

 

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
9 תגובות
2.
האם רשאים להצביע לחילונים לעת כזאת?
כ"ו אדר ה׳תשס״ו
הרבי במבטו המיוחד שניבא את העתיד ראה בעיני רוחו את המצב השפל של הדור היתום הזה. אם אינכם מציצים ונפגעים מדי פעם לתוך אתרי אינטרנט של העיתונים הפופולריים במדינה אולי לא תראו מה מתחולל פה מתחת לאפינו. שומו שמים! חקיקה שלא חלמו עליהם החילונים של פעם עומדת על הפרק! נישואין בין גברים, רוצים להתיר כחוק את כל התועבות האסורות בתורה, ועוד מראין בישין שאותם לא שיערו אפילו החילונים ואפילו בן גוריון שאף לתת למדינה איזהשהו צביון יהודי (בעבר היתה רק טלויזיה חינוכית מותרת...)
אני רק חושב - איך יתכן שאנשים מבינותינו יכולים להחריש לעת כזאת, איך נרשה לעצמינו לעת כזאת לחשות ולא לתת כוח לאלמנטים דתיים במדינה - באמתלה של מריבות ופגיעות בכבוד (שכבר ידענו על יחסם של הללו והבאת דעתם הנילוזה אל הכותרות לא שינה את מה שכבר ידענו זה מכבר) . אינני ממעיט בערך גודל החוצפה והעזות וכו אבל אני חושב באותו זמן, שידו של הבעל דבר בנידון, על מנת להרתיע את כל מי שיראת השם נגעה בלבבו ואכפת לו על היהדות במדינה (או מה שניתן להציל ממנה) מלבחור במפלגה דתית - כזאת שתעמוד על משמר היהדות. זיכרו רק שאפילו הקב"ה הסכים ששמו הקדוש יימחק על מנת להכשיר אשה יהודייה. עלינו לפעול, להצביע רק למפלגה דתית, לדחות את כל אילו מחרחרי הריב שמנסים להסיט את מבטינו לעניינים שנראים לכאורה כעומדים ברומו של עולם- פגיעה בנשיא הדור, ברור שצריך לעמוד על כך שיתנצלו (ולא משנה שמי שמתנצל הוא לא מי שפגע - אבל זה מחוץ לעניין) אבל אם יבוא מישהו וידרוש שההתנצלות צריכה להיות דווקא בכתב ודווקא בעיתון זה כו כו, ואם לא - יבחר במפלגה מפוקפקת מבחינה דתית, (כלומר בשעת מבחן לא יעמוד בתוקף נגד חקיקה לא יהודית) הרי שאנחנו תורמים להגברת ההפקרות במדינה, שכבר עכשיו פושטת את צורתה הרוחנית, וכמעט ערומה לגמרי מערכים, אפילו אנושיים, שלא לדבר על דתיים.
העניינים עכשיו בידיים שלנו. השאלה היא אם נושאים שונים יכוונו אותנו להטיל פתק למפלגה חילונית או פשרנית, או שנדע, כמי שאמונים על חכמה, בינה ודעת להתגבר על עצמינו ובכל זאת לבחור למפלגה הדתית ביותר.
3.
טפשים
כ"ו אדר ה׳תשס״ו
כאלה טפשים מאבדים את עצמם לדעת שלושה ימים לפני בחירות כזאת כתבה עדיף כבר להצביע עלה ירוק הם כבר יותר חכמים מהם..
4.
אליטוב לא אמר
כ"ו אדר ה׳תשס״ו
נא לדייק אליטוב אישית לא אמר שזה בכוונה שדגל רוצים להרוס את השישי . אלא דווקא הפוך שדגל זה טבעי שהם נגד חבד .
5.
המודיע לא פירסם
כ"ו אדר ה׳תשס״ו
המודיע לא רצה לפרסם אפילו בתשלום את המודעה של האדמורים בוסטון וסדיגורא נגד ההתנתקות שלפיקוח נפש . לידעת ר י.ליצמן . ב . עצרת הגדולה בכותל לא התפרסמה בהמודיע .
6.
חסיד
כ"ז אדר ה׳תשס״ו
הרב הבלין, כשם שקיבלתם שכר על הדרישה וכו...
יישר כח גדול על אומץ הלב, ועל הפסיקה הברורה והחד משמעית.
7.
הרב הבלין
כ"ז אדר ה׳תשס״ו
הרב הבלין כל הכבוד אני מצידי מגדיל את תרומתי לישיבה. הרי אין סיכוי שהמודיע יכניסו מחאה כך שאין סיכוי שהבלין יתמוך ב ג ובמילא ג לא יתמכו בהבלין אבל ניסתדר בלי ג אם הם רוצים שיתנו הלאה כסף לבלוי שימשיך לתמוך בהם בלי פרופורציות. יהיה להם בקדנציה הבאה הרבה כסף הרי הולך להיות היל"ת ר"ל היתנתקויות נוספות כך שלליצמן יהיה מאיפה לחלוב. הוא לא יתמוך בהיתנתקות רק לא יתנגד. הסיכוי היחיד שהוא יתנגד זה רק במקרה שהוא יקבל אישור מאולמרט כשאולמרט יראה שבכל מקרה הוא מעביר את ההיתנתקות גם עם היתנגדות ליצמן
8.
ל-1
כ"ז אדר ה׳תשס״ו
אתה מזכיר לי את המתנגד שאמר שיש לו "הרהורי כפירה" רק כשהוא חושב על הקב"ה שאולי הוא נמצא ואולי לא.אבל כשהוא לא חושב כל הקב"ה מקיים הוא מצוות בלי שום בעיות..

שיסלח לי הכותב מספר 1 אבל בכ"ז אדר החל כזה העלם שיש אנשים שרוצים לדאוג "ליהדות החרדית "
על חשבון משה רבינו של הדור!!!
גם קרח טען כן מצוות כן שמירת תורה לא לנישואיים של גברים . אבל בלי משה רבינו חלילה.
תתביש לך !!!!שאתה בא לקרר רב חלילה שעומד היחידי בנתיים על כבוד רבינו נשיא הדור.
ולך עוד יש חוצפה להסביר "שלא צריך להיות בכתב.."
כאילו הדת מפריעה לך..
קדם כל תקרע קריעה ואחר כך תגיד שלא צריך בכתב..
הרבי לא מפריע לך אלא ה"אשר קרך,מדבר מתוך גרונך!!!
אני אישית החלפתי את הצבעתי לאגודה
והבלין הולך לקבל צק
9.
המודיע הכניסו מחאה
כ"ז אדר ה׳תשס״ו
אכן, המודיע הכניסה מחאה בשם הרב ליצמן, הרב פרוש והרב הלפרט בתוספת הבהרה שחב"ד ודברי הרבי מוצאים מקום בעיתון זה. (ומה שנכון כי אני מקבל את המודיע ) ולכל אילו שבכל זאת רוצים להעניש (את מי? את עם ישראל בהמשך הפקרות הדת ללא כל בלימה) ולבחור במפלגה חילונית ר"ל בניגוד לרצון הרבי - שיחשבו פעמיים.
רק לזכור שיש הרבה פרשנות על כך שש"ס לא נכנסה לקואליציה - לאו דווקא בגלל ההתנגדות להתנתקות (חד צדדית) ויש לזכור את חלקם בהעברת צרת אוסלו ומפת הדרכים. תוסיפו לזה את הפגיעה בשלוחים בכל מקום , כפי שפורסם.
כן, יש לזכור כיצד אגודה בלמה את שינוי ההרסנית.
בכל אופן, מה שבטוח שצריך לבחור בעד המפלגה החרדית ביותר - כדברי הרבי למנוע את המשך הרס הדת.
10.
הרב ליצמן
כ"ז אדר ה׳תשס״ו
הרב ליצמן אמר עדה קדושה כמו חב"ד. נראה לי הוא התכוון לעדה עם המון קולות בחירה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.