מערכת COL | יום כ"ד אדר ה׳תשס״ו 24.03.2006

הרב ירוסלבסקי: לציית להוראת בית הדין

הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית דין רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד בקריית מלאכי, מפרסם הבוקר מכתב מיוחד לתושבי נחלת הר חב"ד, שבו הוא קורא להם לציית להוראת בית רבני חב"ד, ולבחור ביום הבחירות באחת "מבין הרשימות הקיימות של שומרי תורה ומצוות" (הקיימות כבר בכנסת), ולא לסכן את הקולות בהצבעה לרשימה "שלא בטוח שתעבור את אחוז החסימה". המכתב המלא בכתבה המלאה * בחירות ב-COL
הרב ירוסלבסקי: לציית להוראת בית הדין
מכתבו של הרב ירוסלבסקי

הנני פונה בזה לכל א' וא' כאן, המקושרים לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו ולהוראותיו הק' , מבלי לתת  מקום ל"קלוגינקער" לבלבל את דעתם ולגרור אותם לענינים שהם היפך רצונו הק', אף אם הוא מנסה להסתתר מאחורי אצטלא של משי.

כ"ק אדמו"ר קבע ברור כי הנהגת אנ"ש שי' באה"ק היא בידי בי"ד רבני חב"ד באה"ק. ומאחר שהרבי נתן לבי"ד את הסמכות והאחריות, בטח שהוא גם נותן את הברכות שיהיה להם הסייעתא דשמיא שיכוונו לרצונו הק', על כן פשוט שרק לבי"ד יש את הסמכות לקבוע בענינים אלה, ולא לאף אחד אחר יהי' מי שיהי'.

לקראת הבחירות הקרובות קבע הבי"ד פה אחד, אשר: א) חובה להשתתף בבחירות ולהצביע. ב) יש להצביע עבור "החרדים לדבר ה' זו הלכה". ג) אין להצביע לרשימה שלא בטוח שתעבור את אחוז החסימה, אלא רק לרשימות שכיהנו בעבר בכנסת ושייכנסו לכנסת הבאה.

אחרי שנתקבלה ההחלטה, אין מקום לכל הפלפולים, אם יש לרשימה פלונית סיכוי, ואין ללכת שולל אחר תעמולה שאין לה שום יסוד אמיתי במציאות (ובפרט שכבר ראינו בעבר שהטעו את אנ"ש לחשוב שהיא תעבור, ובפועל רבבות קולות של חסידים ותמימים הוענקו לשמאל ר"ל). על כן אפילו אם היה רק ספק שמא לא תעבור את אחוז החסימה היה אסור להצביע לה, מאחר שמדובר בסכנה לאבד את הקולות, בשעה שהקולות הללו יכולים להועיל וד"ל.

על אנ"ש שיחיו לבחור מבין הרשימות הקיימות של שומרי תורה ומצוות, אע"פ שאף אחת מהן אינה בתכלית השלימות, אבל יש לבחור את הכי טובה מתוכן. ומאחר שחסיד הוא פיקח, בוודאי יתבונן ויחליט כל אחד למי להצביע מבין אלה, וימלא בכך את הוראת כ"ק אדמו"ר, ויקויים בכאו"ו "והנה עשו וגו' כאשר צוה וגו' ויברך אותם משה".

ויהי רצון שנזכה תיכף ומיד ממש לגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו, ועם ישראל ישכון בטח בארה"ק בשלימותה.

וע"ז באתי על החתום

יצחק י. ירוסלבסקי

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
4.
מה להצביע?
כ"ו אדר ה׳תשס״ו
לכבוד הרב מה להצביע בבחירות ? איחוד לאומי או ש"ס ?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.