מערכת COL | יום כ"ד אדר ה׳תשס״ו 24.03.2006

מאות בערב ההתרמה לטובת הקרן הארצית ליולדת

"הקרן הארצית ליולדת מכינה לך ערב חגיגי במיוחד" – כך הבטיח הסלוגן שפרסם את ערב ההתרמה השנתי לטובת 'הקרן הארצת ליולדת' שעל יד ארגון נשי ובנות חב"ד, וכך אכן היה. מאות נשים הגיעו במוצאי שבת קודש, ח"י באדר, לאולמי 'כתר הרימון' המפוארים. לכתבה המלאה
מאות בערב ההתרמה לטובת הקרן הארצית ליולדת
הן התקבלו במאור פנים ובאדיבות על ידי דיילות הקרן. אווירה נעימה שררה באולם המרווח. ברקע התנגנו ניגוני חב"ד על ידי אמן הכינור הוותיק ר' מאיר רוזן. הנשים התכבדו מבר עשיר ומגוון והתיישבו לסעודת מלווה מלכה ולמפגש חברות.

מפינות האולם דיברו אליהן התמונות, מרצדות מעל גבי המסכים הרבים, שניצבו במרחב. תמונות של יולדות ותינוקות בני יומם, אשר קראו להן להירתם למטרת הערב: הרמת תרומה לטובת 'הקרן הארצית ליולדת' המממנת ימי החלמה לכשבע מאות יולדות בשנה.

תצוגה מרהיבת עין שעוצבה בידי מעצבת מקצועית, פיארה את חלקו הימני של האולם הענק. בתצוגה ניצבו מכשירי חשמל יקרי ערך ורהיטים ולידם תיבות ההגרלה. בין המוצרים: מייבש כביסה, מגהץ קיטור,

מיקרוגל, טוסטר אובן, סטייקר, אופה לחם, מדפסת צבעונית ומכשיר לייזר המשלב מדפסת, פקס, מכונת צילום וסורק, מיטת נוער, ארון 2 דלתות ומדפי כוורת. הושם דגש על מוצרים רלוונטיים לקראת חג הפסח – קיטורית, שואב אבק, מקפיא, כיריים, מעבד מזון, מיחם חשמלי, מערכת סירים, שוברי קנייה בסך 1000 ₪ במאפיית המצות בכפר חב"ד, שוברי קנייה בסך 1000 ₪ ב'מוטי מרקט'. כל אישה (והיו רבות כאלו) שהרימה תרומת 'אימוץ יולדת' בסך 480 ₪ קיבלה מעטפה ובה עשרים וארבעה שוברים לחלוקה חופשית בין תיבות ההגרלה של המוצרים השונים וכן שובר להגרלה על טבעת יהלום. הנשים נראו מתלבטות מעט בבחירה בין תיבות ההגרלה, אך הכריעו לבסוף ומיהרו את חלקו השני של האולם, להמשך התוכנית.

התכנית נפתחה בדברי הרבי אודות חשיבות הילודה. דברים שריגשו, עוררו למחשבה ובוודאי גם נתנו פירות.

הגב' שרה זילברשטרום בירכה את המשתתפות וערכה את הגרלת הסיום של מבצע 'המבצעים' – 'הבית עם האור'. בגורל לנסיעה לרבי עלתה ליליה מרזכנוב משדרות, מעמודי התווך של פעילות נשי ובנות חב"ד שם. (כתבה נרחבת על המבצע תבוא אי"ה). הגב' זילברשטרום הודתה לקרן בש"ם (בנימין שלמה ומאיר) על אימוץ יולדות רבות מאוד וגם פרסה בפני המשתתפות את 'ההסכם': על כל יולדת המאומצת במהלך הערב, תאמץ קרן בש"ם שתי יולדות נוספות. עובדה זו דרבנה נשים רבות עוד יותר ליטול חלק במאמץ המשותף.

אורחת הכבוד עו"ד נחמה ציבין הוזמנה לשאת את דבריה. מפרשיות השבוע האחרונות – 'תרומה' ו'תצווה', היא הביאה דוגמאות לתרומות נעלות, שהביאו לבניית המשכן ולהשראת שכינה בישראל. לעומת זאת מפרשת 'כי תשא' נלמד כי בני ישראל נרתמו שוב לתרום, אך למטרה הפוכה לחלוטין – העגל, שהביא לסילוק השכינה. מובן אם כן, שלא מספיקה עצם התרומה, חשוב לברור ולבדוק את המטרה. תרומה ליולדות היא תרומה למטרה בטוחה ולדורות.

השחקנית עידית לימור שעשעה את הקהל במופע מסכות ובקטעי הומור נוספים. בגישה ישירה תקשרה עם הקהל, ירדה מהבמה וטיילה בין הנשים ואף נטלה עמה מספר נשים מהקהל ושילבה אותן בהצגה.

מכירה פומבית מוצלחת נערכה בניווטה של הגב' בת שבע וולף מנחלת הר חב"ד. הסכום הראשוני שהוצע עבור דולר של הרבי לברכה ולהצלחה היה 770 ₪. בן רגע הוא 'הומר' לדולרים, צבר תאוצה במהירות רבה ונעצר לבסוף ב-10,000 ₪, בידיה של הגב' רחל בולטון, בעלת משרד הפרסום 'בולטון-פוטנציאל'. בתרגום לשפה בה דיברו בערב זה: הגב' בולטון אימצה יותר מ-20 יולדות. יהי רצון שתזכה לברכה ולהצלחה רבה, בשיווק דברים טובים למגזרים שומרי מצוות.

בזאת לא תמו המכירות, ההגרלות וההפתעות לערב זה. מטבע לצדקה שניתנה מידו הקדושה של הרבי, נתרם ל'קרן הארצית ליולדת'. המטבע עוצב כעדיליון ונתלה על שרשרת זהב. כעת הוצע למכירה במחיר 770 ₪. כל אחת מהמעוניינות בעדיליון התחייבה לסכום זה לטובת הקרן, ובין כולן (כ-18 נשים) נערכה הגרלה. הזוכה המאושרת – הגב' חנה לבקובסקי מכפר חב"ד.

אז הגיע שיאו של הערב, כשבמפתיע עלתה לבמה תורמת המטבע, גב' עדנה שריר. היא סיפרה בהתרגשות על הפעם הראשונה בה נסעה לרבי, לפני יותר מעשרים שנה. כשעלתה על המטוס הייתה בטוחה, שכל הנוסעים או לפחות חלק ניכר מהם, נוסעים לרבי מליובאוויטש, ובוודאי מי מהם יוכל להדריכה משדה התעופה לבית חיינו. במטוס פנתה אל מספר אנשים ושאלה: "סליחה, האם אתם נוסעים לרבי מיובאוויטש?" מכולם נענתה בשלילה. כך סבבה במטוס, מחפשת עזרה. לבסוף הבחינה בזוג צעיר ולו שני ילדים. היא פנתה אליהם ושאלה: "אולי אתם נוסעים לליובאוויטשער רבי?" "כן" ענו השניים וסייעו לה להגיע אל הרגע המשמעותי בו זכתה לפגוש את נשיא הדור. הייתה זו לא אחרת ממשפחת לבקובסקי הצעירה, והיום הם סגרו מעגל.

לסיום ערכה המנחה הגב' רוחמה שטיינברגר, שהנחתה בטעם טוב את הערב כולו, את ההגרלות על המוצרים שהוצגו בפתיחת הערב. נשים רבות יצאו מן האולם מאובזרות במכשיר חשמל זה או אחר, ברהיט לבית או בשובר קנייה. גם אלו שלא הגרילו יצאו מרוצות בידיעה שתרמו למטרה נעלית, המסייעת לקהילה כולה וליחידים המרכיבים אותה.

'הקרן הארצית ליולדת' שעל יד ארגון נשי ובנות חב"ד, נוסדה לפני כעשור לזכרה ולעילוי נשמתה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא נ"ע. מאז הקמתה, מממנת הקרן ימי החלמה בבית החלמה, לכשבע מאות יולדות בשנה, מכל רחבי הארץ. הרציונאל המניע פעילות זו, המתמקדת כאמור בחיזוק האם היולדת, הוא ההבנה שיולדת שמחלימה ומתחזקת בזמן, חוסכת קושי מאוחר יותר, בבחינת 'הקדמת רפואה למכה'. יתרה מכך, אמהות בריאות וחזקות הן כסכר המגן על המשפחה מפני חולשות ומחלות. אם בריאה וחזקה היא ערנית יותר, ויש לה היכולת לעצור כל בעיה שלא תצוץ, בזמן. הבנת חשיבות פעילות זו ותרומה למענה, היא אינטרס קהילתי.

הגב' אורלי אוחיון מלוד והגב' הינדה גרליצקי עמדו בראש הוועדה המארגנת, ביחד עם חברות נוספות וצוות משרד ארגון נשי ובנות חב"ד. תודה גדולה וברכות שלוחות לכולן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.