מערכת COL | יום כ"ג אדר ה׳תשס״ו 23.03.2006

'המהפכה השקטה': 41 רשויות-מקומיות כבר נבחרו

הרחק מאור זרקורי התקשורת – ללא סיסמאות, שלטי חוצות, והבטחות גרנדיוזיות – "נכבשו" 41 ערים ומועצות-אזוריות, בפרויקט 'קמחא-דפסחא' חסר תקדים. מסתבר כי בעוד מתחרים הפוליטיקאים זה בזה על תשומת-לב ציבורית – השטח רוחש-גועש פעילות. ומי שמנווט את ה"בלגאן" החיובי הזה, הוא ארגון החסד כולל-חב"ד, שהחליט להסתער על השטח בעוצמה אדירה כדי להשפיע באופן-מעשי על המצב...
'המהפכה השקטה': 41 רשויות-מקומיות כבר נבחרו
אז מה קורה שם – באופקים, אור-עקיבא, אלעד, אריאל, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בית שאן, בית-שמש, ביתר-עילית, בני ברק, בת ים, גבעת עדה, דימונה, חדרה, חולון, טירת-הכרמל, יהוד, יקנעם, ירוחם, ירושלים, כפר-יונה, לוד, יישובי חבל-לכיש, מגדל-העמק, מודיעין, ניצן, נצרת-עילית, נשר, נתיבות, ערד, צפת, קרית-ארבע, קרית-אתא, קרית-גת, קרית-טבעון, קרית-עקרון, רמלה, שדרות, שלומי ויישובי השומרון?

כולל חב"ד "נושם" את המצוקה החברתית יום-יום – עם שורה ארוכה של פעילויות חסד, המלוות אלפי משפחות לאורך השנה כולה. המצוקה הגוברת ונתוני העוני הקשים, אינם מותירים מקום לאדישות – וכעת, לקראת חג-הפסח, החליט מנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמן לפעול במלוא העוצמה ולנסות להגיע לכל משפחה ענייה בישראל.

בעזרתם של שלוחי חב"ד, מחלקות הרווחה, 'קופות-הצדקה' וארגוני-סיוע פעילים – גובשה רשימת המשפחות הנזקקות ביותר, והן אומצו לפרויקט "קמחא דפסחא" – חלוקת סלי מזון, לקראת חג הפסח.

כך, מגיע המבצע להיקף חסר תקדים: למעלה מ-20,000 משפחות נזקקות – ובסך-הכל יותר מ-120,000 נפש(!), יקבלו סל-מלא של מוצרי-יסוד, שיאפשר גם להם לחוג את הפסח כהלכתו, מתוך שמחה ורווחה.

ה"סל" הוא למעשה שלושה ארגזים גדולים, הכוללים כמות מספיקה של כל מה שמשפחה זקוקה לו בחג הפסח. בין היתר, נכללו המוצרים הבאים: מצות, יין ומיץ ענבים, ירקות, שימורים ושימורי-דגים, ממרחים, תבלינים, קטניות ומוצרי יסוד – וכן מוצרים חיוניים נוספים כמו עוגיות ובקבוקי שתייה, נרות, סבון לרחצה ולכלים, ועוד. כל משפחה גם זוכה לתלוש עבור קניית קפואים: בשר עופות ודגים.

על המלאכה הלוגיסטית המורכבת מנצח במיומנות רבה ר' צבי בלוי, מי שמרכז את פרויקט "סלי מזון" במהלך השנה כולה. כעת, בכדי לחלוש על פרויקט בקנה מידה כה גדול ולעמוד בלוח זמנים צפוף – גוייס מתחם ענק של 6000 מ"ר, שמוקדש כולו לניצוח על פעילות זו. צוותי כולל חב"ד פורקים כאן אלפי טונות של סחורה טריה ואיכותית, אורזים בתשומת לב רבה את סלי המזון למשפחות, ומכינים "משטחים" לכל עיר ויישוב.

אז כשכל "הקירות" מכוסים בהבטחות, סיסמאות ודיבורים – כולל חב"ד בפעולה. המוסד של רבותינו נשיאינו, בכוחו ובברכתו של הרבי, מוביל את שמחת החג לכל קצווי הארץ, ודואג שגם בפסח הזה – כולם יהיה מסובים, כבני חורין!
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
ומדוע לכפר חבד?
כ"ג אדר ה׳תשס״ו
כולל חבד לא רוצה לעזור
2.
כאילו שאתה לא יודע
כ"ג אדר ה׳תשס״ו
...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.