אגו"ח בהתייחסות ראשונה ל'פרשת 770'
בעוד שההחלטה על 770 בשבוע שעבר חלפה ללא התייחסות רבה, המנהיגות של התנועה כפי שהיא משתקפת בארגון המרכזי שלה - אגודת חסידי חב"ד - רואה עכשיו רגע חשוב הנותן לה לקחת נגד המשיחיים בקבוצה צעד לו חיכו רבות. עבורם, לא מדובר כאן רק בזכות לשמור על מצבת אבן-הפינה שמתייחסת לרבי המנוח בתואר "זכותו יגן עלינו".
הרב אברהם שם-טוב, יו"ר ועד הפועל של אגודת-חסידי-חב"ד העולמית, אמר בראיון בטלפון כי "יש הרבה דברים שאנחנו התאפקנו מלעשות כדי למנוע עימות ובכדי למנוע קונפליקט לא-הכרחי".
אולם עכשיו, עם הפסק החוקי ביד, הם יתאמצו להגביל את "הגישה ואת הגישה המאוד מופרזת של אנשים שהאמונות וההתנהגות שלהם זרים לחלוטין לתנועת ליובאוויטש", הוא מתייחס למשיחיים שכובשים את 770.
בתגובה להנחה השכיחה שהסיבה מדוע האלמנט המשיחי בתוך 770 נשאר הוא בגלל התחשבויות פוליטיות או חוסר תשוקה לראות את זה נעלם, הרב שם-טוב טוען: "זהו לחלוטין לא נכון. הרצון תמיד היה שם, אבל היו התחשבויות שלא היה ניתן להתעלם מהן" עד לאחרונה. עכשיו, אומר הרב, אגו"ח "שוקלת את הדרכים המיידיים כדי ליישם את ההרשאות שהגיעו" עם פסיקת בית-המשפט.
אז, איך ייראה 770 בעתיד הלא-רחוק, בעוד שישה חודשים או שנתיים?
"770 ייראה כפי שהוא צריך, משקף את האמונות ואת הכיוון של ליובאוויטש. מקום לכולם להרגיש בבית ולקבל השראה כדי לנהל את עצמם כפי שיהודי ("א איד") צריך... אנחנו דואגים בנוגע לאטמוספירה השולטת והחיות שיהיו בהתאמה עם תורת הרבי, ואם (השלטים המשיחיים) הם עיכוב אז כמובן" נוריד אותם.
"ליובאוויטש עברה תקופה קשה"
באופן כללי, הרב שם-טוב מנסה להפחית מהחשיבות של השלטים ומתאר אותם רק כ"סמלים" ולטעון שמה שיותר חשוב שהוא להתייחס למשיחיות בעצמה ולנוכחות והטקטיקה של המשיחיים בתוך 770. "שלא תבין אותי לא נכון, סמלים מאוד חשובים, אבל מה שיותר חשוב הוא מה הסמלים האלה משקפים ומייצגים, ומדוע הם עדיין שם".
בנוגע לשלטים, "אני לא חושב שהם אי-פעם שיקפו מה ש-770 מייצג", הוא אומר ומציין כי "ליובאוויטש עברה תקופה מאוד קשה, ומהומה, ומה שאתה רואה עכשיו הוא 'ההתיישבות של האבק', ואנשים מתחילים לקלוט מדוע אנחנו באמת כאן".
עברנו לשאלה כמה משיחיים קיימים בחב"ד. ציינתי כי היה לי דיאלוג בדואר-האלקטרוני עם דייויד ברגר לאחר שהוא הגיב בשליליות לכתבה שתיארתי את המשיחיים כ'קבוצה שולית', בעוד שהוא טען כי המשיחיים הם בעצם רוב של התנועה.
אז כמה משיחיים שייכים לליובאוויטש לדעתו של הרב שם-טוב?
"אף אחד... איך אתה יכול להצדיק סיווג מישהו שהוא תומך, למשהו שהוא כה זר ולהחשיב אותם חלק מהתנועה?"
הרב שם-טוב אומר כי המשיחיים הם "מיעוט קולני של מיעוט", ומאמין שאף אחד עדיין לא פגש מישהו שהוא מוסמך ונושא את 'תג הכבוד' שירמוז בכל צורה שהיא אמונות כאלה. נקודה.
אז מה האסטרטגיה הספציפית שאנחנו יכולים לצפות מההנהגה בטיפול במשיחיים?
"זה בשלבי הדיונים כעת". הנושא יעלה בפגישה הקרובה של הרבנים - חברי ועד הפועל של אגודת-חסידי-חב"ד.
האם כל חברי אגו"ח בדעה משותפת עם הגישה של הרב שם-טוב לטיפול במשיחיים?
בעוד שהרב שם-טוב מציין כי הם צריכים עדיין לדון בנושא לאור הפסיקה, "נראה לי שזהו פחות-או-יותר קו המחשבה של חברי אגודת-חסידי-חב"ד".
הטלפון המחתרתי של המשיחיים
כותב הכתבה הוא העיתונאי סטיבן וייס, הכתב בניו-יורק של העיתון היהודי הוותיק "ג'ואיש קרוניקל" היוצא-לאור בלונדון. הכתבה תתפרסם היום (חמישי) בבריטניה בגיליון סופשבוע (ניתן לקרוא אותה באנגלית בבלוג של וייס). וייס היה בעבר הכתב לענייני דת של העיתון היהודי-ליברלי "פורוורד" ועוקב מקרוב אחרי הנעשה בעולם הדתי והחדרי.
כך הוא סיפר אתמול בשיחה למערכת COL בניו-יורק:
אחד מהאנשים המוזכרים בפרוטוקולים השונים של בית-המשפט הוא בנאדם בשם מענדל שארף. בפסיקה מוזכר ההיסטוריה של הבניין - 770 כולל מספר בניינים כמו 788 איסטרן-פארקווי - וכי מספר משיחיים השתלטו על חלקים מהבניין.
וכאן העסק הופך קצת הזוי: תבדקו את השם מענדל שארף בספר הטלפונים של ניו-יורק, ותמצאו כי "מענדי שארף" רשום בכתובת 788 איסטרן פארקווי, כתובת שאינה שייכת למגורים. עם מספר טלפון.
תתקשרו למספר, וקרוב לוודאי תקבלו תא-קולי, כפי שקיבלתי אתמול.
השארתי הודעה כי אני מקווה להשיג את מענדל שארף, ואם הוא יכול לטלפן אלי בחזרה.
לאחר מספר שעות, איזה ילד חב"די ישראלי מטלפן אלי בחזרה. (כשלחצתי עבור שמו, הוא חשב לרגע ואמר ענה "ג'ו"; ביקשתי שם משפחה והוא אמר "קפלן"). הוא אמר לי כי המספר אליו התקשרתי הוא "טלפון ציבורי" מסוג מסויים, ולפי המשך התגובות שלו הבנתי כי מדובר באיזה מספר טלפון מרכזי עבור הפלג המשיחי במרכז חב"ד.
עוד בנושא:
+ השופט פסק חד-משמעית: 770 שייך לאגו"ח
+ בוגרי צפת התפרעו באלימות בהתוועדות ב-770
שונאי ישראל בתפארה!!
(אל תגרשו יהודים - עוד יותר חסידים - מקושרים לרבי באמת)
אף אחד לא יחליט מי חסיד ומי לא!!!!! רק הרבי!!!
770 הוא של כולם!
ואם שם טוב או אחד מאנשיו יעיז לגרש מישהו מ770??? כאילו שהוא בעל הבית!!!!!!!!!!!!! אני מרחמת עליו!!!!!!!
(ואני לא מתעלמת ומוקיעה את התנהגות פלג קטן של משיחסטים כל התקופה הזו)
לכו לאוהל ככה היה טוב לכולם עד עכשיו שלא ניסתם לבהרגיש בעלי בית על כל העולם!!!!!
(ומדברת אחת שמבקרת שם)
מזעזע - און ליין אל תהיו הסוס והעגלה לכאלו דברים - כדי שלא תשכרו איתם על מעשיהם
זו שאלה מצויינת: מי פה מגרש יהודים?
בינתיים הרב שמטוב לא אמר שהוא יגרש אלא שהוא יוריד את השלטים ויפסיק את השליטה הדיקטטורית של מספר בחורים צעירים
מי שמגרש יהודים אלה הצעירים הללו. הם מגרשים שלוחים, מרחיקים מקורבים. מישהו צריך דוגמאות? ביצים על חניכי קעמפ גן ישראל! אלימות בעת ועידת צא"ח המרכזית! הפיכת שולחנות באמצע ההתוועדות של בחורים!
את נשמעת יותר כאוהדת של הרב כהנא מאשר כחסידה של הרבי מליובאוויטש
אגב, בזמנו גם בברסלב טענו שרבי נחמן מביא אותם והיום אותם אנשים מרחיקים את בניהם מברסלב שלא יתדבקו בטירוף.
ולעצם העניין.
לא הי מזיק לכל אחד להתייחס בסובלנות כלפי רעהו גם אם דעותיו שונות. היחי מפריע אך ורק לחבדנקים ולא ליהודים מכל זרם אחר.
לעומת זאת אלימות מילולית ופיזית מצד זה או אחר מוגדרת בתורתינו הקדושה כ"רשע אל תכה רעך..."
ולמי הוריש הרבי את התנועה????
כתבה
מענינת שאמיצים מפחדים ממנה
השלטים ההזויים, פינת החי הצפתית... זריקות הביצים, הקללות והנאצות אותם מטיחים המשיחסטים הקיצונים נגד מי שלא חושב בדיוק כמוהם.
כל זה גרם לרבים וטובים לא להיות מסוגלים לשהות במקום הקדוש היקר לנו מכל יותר מאשר 5 דקות.
אני שמח שהזמן הגיע והיכולת המשפטית ניתנה לשים קץ להשתוללות המטורפת המתרחשת בבית חיינו.
כשרואים בחורים שכל היום רק רוקדים עם דגלים ועושים שביל לרבי ומחלקים דולרים ושוברים את הדלת של הזאל הקטן וזורקים ביצים ושאר ירקות על כל אחד שאינו נוח לו עם כך....
עוד יבואו ימים וב"ה יחזרו כל אלה שלא היה נעים להם...
ובא לציון גואל
אני קורא כאן כאדם שפוי ממרכז המפה החבדי"ת שאינו נוטה לשום צד קיצוני - לחתוך.
הפעם זה שונה. האפשרות היחידה להחזיר את השפיות ולחזק את הרוב הדומם היא על ידי פעולה חריפה חד פעמית.
המקום הכי מרגש בעולם עבורי היה 770 מקום שהיווה עבורי שורש הטוב, הטוהר, המקור של אהבת התורה ואהבת כל יהודי באשר הוא.
כל פינה ב770 ביטאה את אהבתו של הרבי לכל אחד ואחד מעם ישראל, להגיע ל770 זה היה סוג של חזרה ל"גישמאק" החסידי ולימי הבחרות הטובים.
ולצערי הגדול!!!!!!!!!!
בשנים האחרונות המקום הפך את פניו לחלוטין, אני נכנס ל 770 ומרגיש זר ומנוכר, על המקום השתלטו בריונים קיצוניים, ולא נותנים לי את האפשרות להתוועד במקום עם חבריי, להתרפק בגעגועים לימים היפים ולשחזרם.
כיום, לאחר כל תפילה שומעים את הכרזת ה"יחי" כאשר פעמים רבות המכריז הוא מישהו עם "ברק בעיניים" שבימים כתיקונם היה נחשב לשוליים שבשוליים.
חוזרים בתשובה שזה עתה רק שמעו על יהדות ועל הרבי מחנכים את גדולי החסידים ובעיקר - מזלזלים בהם.
אני לא יודע לציין סיפורים קטנים ורעים שקוראים מדי פעם ב 770, אבל אני יודע שבכדי להרגיש את האוירה של "פעם" אין לי ברירה אלא להתפלל בחדר של הרבי (למרות שבחיים חיותו בעלמא דין שהיתי בחדרו הקדוש רק ביחידות) או לחלופין לנסוע לאוהל הקדוש.
אז אם אני ועוד אלפים כמותי, לא מוצאים כיום מקום ב 770, מי המגרש ומי המגורשים?????
As a shliach far away, I would like to give you my moral support (wish I could do mo than that) please find a way to clean 770 from all those wacky signs and mushugoyim meshichistim who daily make a chilul Hashem and chilul Lubavitch. Once that is done, I can once again bring my mekurovim to 770. At the moment I ONLY bring them to the ohel (which is anyway the main place these days) .)
Please keep in mind, that Im speaking in the name of 99.999% of shluchim around the world.
shliach.
יחי אדוננו וכ הרבי עודד בתשנ"ג וכ בכינוס השלוחים העולמי וכל השלוחים ראו וחוו ומאמינים בזה וכ
וחווים את זה יום יום שעה שעה בעבודת השליחות
770 בית חיינו זה ברור
עכשיו כולנו רוצים להרגיש בבית ולספוג מהקירות של 770 הרבי הוא הבעל הבית הבלעדי של הבית זה לא קבוצה שולית של אלו או של אלו טרור זה לא בלובאוויטש ומצד שני לא צריך קיצוניות לצד השני ונגד כל היקר לנו מכל"הרבי" "משיח" וכ "יחי אדוננו וכ"
לכן אני מציע להשאיר את כל השלטים שהיו בתשנ"ג ולא להוריד ומצד שני לקרוא לכל בני הרבי "השלוחים" לבא הביתה לבית חיינו להתועד כמו שהיה השנה בסיום הבאנקט של כינוס השלוחים והתוועדו כל הלילה השלוחים וראשי אגו"ח
וממילא מעט אור דוחה הרבה חושך והאמת והשלום אהבו רק בדרכי שלום ובדרכי נעם יביא אהבת החסידים ושלום ולהתגלות של מלכנו נשיאנו שכולנו מחכים לראות את הרבי נאו
גם בארי גורארי חשב שחבד שייכת לו
הרבנית חיה מושקא במשפט הספרים אמרה שהרבי והרכוש שייך לחסידים ומימתי שם טוב וקרינסקי יגידו מי זה חסיד הרבי גם תמיד היתייחס יפה להנשים מיסקנים כדי שהם יחזרו לאהל הרבי לא מינה אף אחד מיהם להיות הרבי אולי כדי שהם ילכו לגור בכפר חבד שם יקבלו אותם
ניכר מתוף דבריכם שחדשים הנכם בחסידות ויתכן שעומק הקעיון החסידי רחוק מכם וגם ניכר שהנכם חברים בשתי מפלגות שונות ושכלתם שחסידות חב"ד איננה מפלגה היא חסידות שמושתת על יסוד "ואהבת לרעך כמוך ומובא בדרך מצותיך - למה אנו אומרים הריני מקבל עלי מצות עשה של ואהבת לרעיך כמוך לפני התפילה כי התפילה מתקבלת דוקא ע"י אהבת ישראל הבא נתקן את ומשיח מיד יבוא
יום בשורה הוא לנו שזכינו והמוסדות שהרבי הנשיא מינה מגלים אחריות ופועלים לכלות קוצים מן הכרם
איחוליי לרבנים באנ"ש וכל המוסדות לנקוט יד קשה וקשיחות כלפי מבזי שם הרבי והתנועה כולה ובהקדם האפשרי
זה רצונו של הרבי וזו חובתם והתפקיד שהוא הטיל עליהם גם אם הוא לא נעים
בהצלחה בביעור החמץ הפנימי והתנועתי
מאיר שמחה הלוי קריצבסקי
באר שבע עיר האבות
הגיע הזמן ללהחזיר את 770 לליובאוויטש.
גם את מהבנות האלה שחושבות שהרב קרינסקי הוא חבר שלהם? (וכך עוד הרבה) ומוציאות מהפה שלהם כל מיני ביטויים על רבנים
וכל מה שהן חושבות???
בנות סיפרו לי דברים מזעזעים על רבני חב"ד עד שהתווכחתי לראות בעיני שבאתי לשם שהכל שטויות והבלים(ואני מתכוונת לרבנים אמיתיים) קשה לי לחוות דעה על אנשים שהם כל כך קרובים לרבי מזכירים וכדו, אם הרבי מינה אותם בעבר... כמובן הרבי ממנה אותם גם היום! ונותן להם כח ,כי הרי לא שמענו שום שינוי והרבי לא אומר אחרת.
צריך לשמור על הפה טוב טוב ולהבין שיש גדולים ומבינים מאיתנו
ואסור לדבר עליהם בזלזול כי זה-לא-נכון!!!! אני מזמינה אתכן להתוועד איתם ולראות את זה.
תודה רבה
גוד שאבעס חסידים.
Shliach
כי זה בית חיינו. ולא ההפך רח"ל אם יש 5-10 משוגעים צריך למצוא עמם את הדין!!!
תושב השכונה!
ENOUGH ALREADY!!!l
בתחילה לא יכולתי לבא ל-770 בגלל הצער הגדול...
בשנים האחרונות בגלל ...
חבל.
בחרדת קודש יטלו אותו גדולי החסידים: שארף יכובד להחזיק בראש השלט פרישמן ילך לפניו למען פנות דרך לשלט הקדוש והמקודש, טאלער יעמוד ביניהם ויזרוק ביצים לכל עבר, שאר יושבי הבמה יכובדו להחזיק בשלט כל אחד למשך עשרים ושמונה שניות, בשירה ובריקודים השלט יועבר לעיר הקודש צפת שם יוקם בית המקדש הזמני, וללא ספק גם המשיח יבוא איתם כי המשיח חייב את השלטים לידו...
וליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר.
אולם, הגעתי לכאן השנה ללמוד, ואני מבין על מה הזעקה. אני מניח שכל אלה שמקשקשים על לחיות ביחד ושאר השטויות, לא ביקרו פה הרבה זמן ולא יודעים על מה מדובר. כי אחרת יהיה להם קצת קשה להסביר, איך אני אמור לחלוק את הכבוד לבחור שלומד איתי, באותה שכבת גיל שלי, כאשר הנ"ל הולך ומכנה אנשים ששירתו את הרבי במשך עשרות שנים בכינוים כאילו הם כושי שעובר ברחוב? איך אני אמור לחלוק לו את הכבוד ולשבת איתו כשהוא קורא לבנאדם שלו רק עצם העובדה שהנ"ל היה עשרות שנים יושב ליד הרבי, אפילו בחוסר מעש, ק"ו כשהנ"ל היה החויזר שלו, בשם גו?
או שמא אותם מלומדים ישבר את אוזני, ויספר לי שאני בהחלט יכול לשבת ללמוד עם בחור שזורק סידורים, למה? כי יש שם למרבה הזוועה הצער והבושה את המילה "זי"ע"? כן, כן, אותו בחור יסביר שהוא זורק בכלל ספרי אפיקורסות....
ואם זה לא יספקכם, אולי תסבירו לי מדוע לי להתאמץ לשבת יחד עם בחורים אשר ב"פינת החי" שלהם זועקים "יותר חזק מהחמאס! יותר חזק מהחמאס!" אשר אני בעצמי ובאוזני שמעתי זאת?
וכהנה וכהנה רבות הדוגמאות.
המצב כיום הוא על פי אימרת הגמרא "כל דאלים גבר" שולט ב 770. ידם של בחורים, אשר אפילו שני עשורים לא מלאו להם על העליונה (תרתי משמע...) ועל פיהם ישק דבר. אם יחליטו מחר לזרוק אבנים סתם כדי לנפץ חלונות זה מה שיבוצע. ואילו תנסה להתנגד? אתה הרי כופר שספק אם אתה מזרע יהודי בכלל... ילדים יושבים ושולטים ב 770 באלימות, והנ"ל מטיפים על לשבת יחד...
ואילו ינסו ללמד זכות ולומר כי ישנם גבאים... אולי יסבירוני מדוע הנ"ל משום מה טורחים להביע את עמדתם ולנקוט אותה באותיות קידוש לבנה גאשר כל הודעה היוצאת מתחת ידיהם צריכה להיות מלווה בסיסמת הקרב "יחי וכו" במודגש?... הלא היה עדיף שהנ"ל לא יביעו את עמדצם בצורה כזאת?
אותו אחד שטען ש770 של כולם, בהחלט בהחלט, דבריך הם דברי טעם, רק אם יועיל כבודו להסביר לי, מדוע בשעה שאותם פוחחים החליטו לעשות "באנקט" עבור השלוחים בזאל ב770, מדוע אז, שכל מטרת הבאנקט הנ"ל היתה ריב וזדון ובזיה, מדוע אז נתנו הגבאים את הזאל לילדי החמד הללו שלא היססו להוציא אותי החוצה באמצע לימוד? מה, אז 770 לא היה שייך לי? מסבתר שלא.. כי הוא נסגר ע"י גברתנים לכנסית בחורים רגילים. כן גם אז 770 היה שייך גם לי.
סדר צריך להיעשות, וכל המקדים, וכל המוקדם, הרי זה משובח. לא אין צורך לבוא להתראיין, להתלהם, אנחנו הולכים "לשבור למשחיסטים את השינים", לא ולא, זה לא מטרתינו, וזה לא גאוותינו. המטרה היא שבאמת כל חסיד יוכל להרגיש ששב770 יש מקום גם עבורו. ש770 לא מלא בבחורים בני 19 שיחליטו מה יצעקו שם, מה יזרקו שם, ומה ילמדו שם. אם זה כרוך בזריקתם של כמה בחורים שחסר להם ריגושים בחיים, אז זה צריך להיעשות, וכמה שיותר מהר.
לצערינו הגענו למצב, שאם יש צורך להעמיד גלאי מתכות ב פתח 770 - אזי שיעמידו! אם צריך שומרים - שיציבו!
770 הוא בית מדרש, הוא מקום לימוד, הוא מקום תפילה, הוא לחלוטין לא מקום ריקודים, שבילים, הכרזות, זריקות ביצים, ושאר סידורים ומרעין בישין.
ולא, אני לא שמח לכתוב את הנ"ל, ולא אני לא הרמתי כוסית ביום שקבוצה הנ"ל נוצחה במשפט. אני פשוט מקווה שיבואו ימים חדשים על 770, שהמקום יחזור להיות גאוות כל חסיד! גם אם הוא נמנה על הקבוצה וגם אם לא. גם הוא מכריז, וגם אם לא.
כל מי שיודע מהנעשה בעולם יודע ברור שיש כמה שלטים הנמצאים ב770 שאם יהודי שנימצא במצב שצריך לקרב אותו לרבי, באם הוא יראה השלטים האילו יתרחק מהרבי ומיהדות בכלל, אני רוצה לדעת על כתף של מי זה הריחוק של יהודי אחד מהרבי ומיהדות, הרבי בעד לקרב ישראל לאבינו בשמים ולא ח"ו ההיפך, וחבל על רגע שלא נעשה סדר ומישמעת, שכל יהודי שייך ל770, כל יהודי שייך לרבי, אך מי שמרחק יהודים מ770 ושלטים שמרחיקים יהודים מ770 ומרחיקים מהרבי, שלא יהיו ב770 כי זה היפך רצון בעל הבית שהוא הרבי. כי כן יסד המלך לעשות כרצון איש ואיש בתנאי שכולם מרגישים בבית כולנו בני איש אחד וביחד. אני בא לבקר ב770 יובל שניםאני עוד זוכר התוועדות של הרבי למעלה והסוכה שהיה למטה איפה שהבית הכנסת היום, אני זוכר כל התרחבות שהיה עד שהגיע לקיגסטאן, אני זוכר את אבן הפינה, כל פעם שהגעתי ל770 הייתי מלא בשימחה, עם הכנות לפני הנסיעה, ומלא בתענוג אחרי הנסיעה, היום אני מגיעה ל770 נעשה לי כבד על הלב לראות העדר הכבוד למי ששוכן בבית הזה, ישנו הרהב שלומדים ומתפללים כמו שצריך אבל יש הרבה שמדברים דברים בטלים וכו שהעושה ככה ניראה ככופר בעיקר, הוא לא מכבד המקום שבו הוא נימצא, ויראת ה וכבוד לרבי רחוק ממנו, עדיף שלא יבא, שישאר בחוץ ולא יפריע ולא ירחיק. בבקשה שאותו אווירה שיש למעלה בחדר יחודות ואותו יראת הכבוד, ותפילה בכוונה שיש למעלה בחדר היחידות שיהיה גם למטה בבית הכנסת הגדול. וזה תפקיד הגבאים ואילו שרבי נתן להם הכוח והיכולת שיפעלו כמו בעל הבית להרחיק כל החטאים ולא החוטאים אלא החטאים, שיהיה אווירה של קדושה נירגש לעיניים שלנו שלא כל כך רואים. היום המצב כואב בכפליים נתאחד כולנו להביא שימחה והצלחה ונחת להרבי שיראה איך אנו מתנהגים.
נראה לי שהאדם הזה יכול לשנות עולם(באמת).
ככה חסיד צריך להשמע ולהראות(לא סגור על עצמו ועל דעותיו)
אחד מתכונות החסיד הוא:
ע ד י נ ו ת (בע"פ ובכתב|)
למה שלא תלך לדבר שם???
You know guys, the source of all "krumkeit" and twisted perspectives comes from a lack of being thorough...
Comments are spat out without much thought, assumptions, conclusions, announcements, are shouted from the rooftops with with even less...
Werent you taught in Cheder to use "a bisele seichel?"
So much narishkeit! such absurdities and foolishness... WHERE are your brains my friends...??
Do you really expect 770 to be a total free for all?
Do you really think all the insanity and ugly scenes that that have taken place there should be shoved under the carpet and disregarded because "770 belongs to all chassidim" - even the crazy ones?
Would YOU, my dear friend, have entrusted your OWN home to "all chassidim", as well as the meshugoyim? why after all, your home is a Bais Chabad, and anybody and everybody is welcome,
If the answer is in the affirmative, please crawl back under the bench and have another shot of smirnoff...
- So why would the Rebbe entrust HIS home to "all chassidim"? should there be no authority whatsoever? should 770 remain the jungle that it is? should a wild, disheveled group of fundamentalist youth be allowed to buly, harass and tyrannize the people whove come to daven in 770 light years before they knew their hebrew name? should a brand new religion parading around under the facade of "Chabad" be allowed to exploit the Rebbes shul to further its false and futile beliefs?