מערכת COL | יום כ"א אדר ה׳תשס״ו 21.03.2006

למנוע עכשיו את הגזֵרה

בתוך האדישות המנומנמת של מערכת הבחירות הרדומה ביותר שהייתה אי-פעם בישראל, עלול להינתן אישור לגזרת החורבן הנוראה ביותר שאפשר להעלות על הדעת * מאמרו השבועי של הרב מנחם ברוד המתפרסם ב'שיחת השבוע' בהוצאת צעירי-חב"ד. המאמר ב'כתבה מלאה'
למנוע עכשיו את הגזֵרה
לא לגזירות חורבן נוספות (ארכיון)
מערכת בחירות איננה משאל-עם על סוגיה מוגדרת. גם אם במרכז מערכת הבחירות עומדת שאלה עקרונית, שיקולי הבוחרים אינם נקבעים על-פי דעתם בשאלה זו כשהיא לעצמה. בני-אדם בוחרים רשימה בקלפי בגלל מערך רחב של שיקולים, ובכלל זה העדפות הקשורות באישים ובמפלגות, ולאו-דווקא על-פי עמדתם העקרונית בשאלה אחת.

ובכל-זאת, כאשר מפלגת שלטון מצהירה ערב הבחירות על תכניותיה ועל מדיניותה, וזוכה בבחירות לאמון הציבור, קשה יהיה לטעון כנגדה שלא קיבלה מנדט מהעם לביצוע מדיניות זו. אילו הייתה המפלגה הזאת שומרת על עמימות ואיננה מדברת במפורש על תכניותיה, אפשר היה לטעון שהייתה כאן הטעיה של הציבור; אבל ברגע שראשיה הציגו בבירור את מדיניותם, התמיכה ברשימה הזאת היא גם תמיכה בדרכה ובמדיניותה.


גירוש כפול שמונה

קשה אפוא להבין את האדישות שפוקדת חלקים נרחבים בציבור במערכת הבחירות הנוכחית. על הפרק עומדת עכשיו תכנית מסוכנת ונוראה פי כמה וכמה מגירוש תושבי חבל עזה. בעוד אלה מלקקים את פצעיהם, וזרוקים בקרוונים ובבתי-מלון, בלי פרנסה ובלי כבוד, מרחפת בחלל האוויר גזֵרה חמורה לאין-ערוך.

מאחורי מילים מכובסות כמו 'התנתקות נוספת', 'התכנסות לגושי יישובים', 'קביעת גבולות-הקבע', עומדת כוונה לגרש מבתיהם כשמונים אלף יהודים, להרוס את בתיהם ולהחריב את יישוביהם. אתם זוכרים את המראות המצמררים של חורבן גוש קטיף? עדיין טריים בליבכם רגשות הזעזוע נוכח חילול בתי-הכנסת? עכשיו הכפילו זאת פי עשרה.

זאת התכנית שעליה הצהירו ממלא-מקום ראש-הממשלה וראשי מפלגתו. אם חלילה יקבלו מהעם את הכוח, הם עלולים לבצעה היו-לא-תהיה. וכך, בתוך האדישות המנומנמת של מערכת הבחירות הרדומה ביותר שהייתה אי-פעם בישראל, עלול להינתן אישור לגזרת החורבן הנוראה ביותר שאפשר להעלות על הדעת.

כמובן, הדאגה איננה רק לגורלם של שמונים אלף התושבים שעלולים להיזרק מבתיהם. מהלכים אלה מהווים סכנה חמורה ביותר לכל העם בישראל. הבריחה מחבל עזה הפכה את חיי הנגב המערבי כולו לגיהינום, ופוטנציאל האיום יגבר וילך עם התגברות יכולות השיגור והירי של המחבלים. הכול מודים שנסיגה זו הייתה בין הגורמים העיקריים לעלייתו של החמאס. עכשיו שוו בנפשכם את גודל הסכנה אם יוענקו למרצחים שטחים אסטרטגיים ביהודה ובשומרון.


לפעול ולהפעיל

סקרי דעת-הקהל מורים שרוב הציבור מתנגד לתכנית זו, כי הוא מבין את סכנותיה. ובכל-זאת, הציבור עלול להצביע למפלגה שזו מדיניותה, בגלל שיקולים אחרים. זה הזמן להתעורר, להתריע, להזהיר ולהזעיק. מי שתומך בדרך זו, יהי לו אשר לו, אבל מי שמתנגד למהלכים כאלה – חייב לצאת משאננותו.

אם ליבכם התפלץ לנוכח חורבן גוש קטיף – אל תשבו עכשיו בבית בשקט. אם אינכם רוצה לראות בעתיד הקרוב עוד מראות נוראים כאלה – אל תהיו אדישים. אם הלכתם להפגנות ולעצרות-מחאה – צאו עכשיו ופעלו. דברו עם כל שכניכם, קרוביכם, מכריכם (ואפילו טרמפיסטים שתיקחו במכוניתכם) על ההכרח להצביע לרשימות המתנגדות לגירוש נוסף. דחפו כל מי שמתנגד לגירוש כזה לבוא לקלפי ביום הבחירות ולהצביע.

עם כל הסלידה מפוליטיקה, כאן מדובר בחיי-אדם, בגורלם של שמונים אלף יהודים, בביטחון כולנו. השיקול הזה צריך לגבור מעל כל שיקול אישי, ואפילו מעל אכזבה אמיתית מאישים פוליטיים כאלה ואחרים. הציווי "לא תעמוד על דם רעך" מחייב כל אחד ואחת מאיתנו לפעול בכל כוחם, בימים שנותרו עד הבחירות, כדי להדוף את הסכנה הנוראה. וה' יהיה בעזרנו.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
פיקוח נפש!!!
כ"א אדר ה׳תשס״ו
סימן שכ"ט בסימן תשס"ו.


שאלו את רב חיים בריסקער שהיה מיקיל לצורכי רפואה בשבת "רב חיים הייתכן???? הבריסקער רב מיקיל בשבעס!!!"
ענה להם רב חיים "אני לא מקיל בשבת אני מחמיר בפיקוח נפש"
כבר הרבה נידוש.מה זה טוב ומה זה רע ומה רע. במיעוטו.אבל אתמקד בדברים שראיתי בכמה מקומות היוצאים מלב הקולמוס וזועקים על החילול השם כשפלוני או אלמוני יהיה בממשלה, ועוד מביאים דברי הרב בבחינת אז אזוי און נישט אנדערש.

אין ספק שהפלוני שרוצה לרוץ, הוא יהודי טוב ובעל מסירות נפש אבל בהגדרה הילכתית הייתי קורא לו כרגע כעין מאבד עצמו לדעת ואחרים [בלשון המעטה] שאסור על פי הלכה!!!!

כבר ידוע שהקולות ש"התחיה" הפסידה הביאו לאוסלו שבעיטיו באו קורבנות רבים רח"ל.והם גם היו אנשים טובים שרצו בהחלט את טובתו של העם [ובבחינה היסטורית היו מהם היחידים שראו בסימן שכ"ט כהרבי,ולא כאתחלתה דגאולה] וראה מכתב הרבי לגאולה כהן.ואמנם יבואו אנשים מאד מסוימים ויאמרו "אבל הם לא עשו כך וכך ולא קימו מה שקיבלו כבר וכולו". להם היתי אומר אם היינו מתעסקים בהצלת העם במיהוא יהודי כרצון הרבי אולי לא היינו מגיעים למצב כזה ששולחים יהודי למען ש"לא יהיה חילול השם" במצב שהשאלה היא על הפיקוח נפש של ה"יהודי" עצמו [ויש על זה שיחה ואיכ"מ] וד"ל.
כך שצריך מישנה זהירות על "מה שטוב לעם" כשמגיע בחירות.

אבל נחזור לענינינו .הנה יש לנו ספר חוקים=" שולחן ערוך" שכל ענינו זה שמירת שבת וכבוד שבת ומה רואים שם בסימן שכ"ט ? חילול שבת לכאורה רח"ל..!! היכן ההגיון????אבל התירוץ פשוט. התורה היא מהקב"ה ואותו אלוקים שכתב שצריך לשמור שבת כתב שבמצב מסויים צריך "לחלל" וזו היא שמירתו וכבודו"[אוה"ח הק].והעושה הפוך הרי זה נגד רצון הבורא.

ישנם יהודים שרואים שיש ספק גדול אם מאן דהוא מסויים יכנס לכנסת ומה הם עושים בשבוע האחרון??בחוצפה מביאים שיחות של הרבי על חילול השם..ודבר השם זו הלכה וכולי וכולי.[מבלי לשאול את עצמם איך זה הגענו למצב שהאיש הכי מתאים לא עובר במינימום...]מבלי להוכיח לציבור שבעצם אפשרי[אפילו בספק] שההוא ייכנס ותולים את מפלתם שכבר ידוע לדאבון כולם בשיחות הרבי רח"ל. בבחינת תמות נפשי עם פלישתים.
ריבונו של עולם על חשבון מי??? באם היה אדם בפיקוח נפש ממש ו לך 2 רופאים אחד דוקטור מצויין שזועק שזה פיקוח נפש ממש אבל נמצא בסוף העולם ואחד לא כל כך "מומחה" אבל גם יודע שזה פיקוח נפש האם היית מחכה לההוא מרחוק שיבא או אולי לא יבא , או עושה כל המאמצים להביא מישהוא על אתר שיטפל עד שיבא שילה?????????הרי זה ברור שאין כאן שאלה של רצוי .הרצוי היה שבן דוד יגאלינו ותודה לא-ל גם על חשבונו נזרקו קולות רבים בשעתו....השאלה כאן היא על המצוי. והמצוי הוא לא הפרופסור מהונללו אלא הרופא חובש שנמצא על אתר גם אם הוא לא "אייאיי" ולא כל כך "דתי" הרי ההלכה בשכ"ט מלמדת אותנו "לא לשמור" שבת כשבא לפיקוח נפש!!!והתורה קובעת שעתה זה פיקוח נפש אז איך באים עם התירוצים הללו שיש בן אדם שיודע לחלל אבל נמצא בהונלולו??? וכשלא מחכים לו צועקים חילול השם.
צריכים לחלל שבת עכשיו!!!וההוא לא נמצא ואף הפריע לחלל 4 שנים קדם לכך !!!....[אף שמבחינה אישית הוא לוחם גדול אבל לא זה הנושא כרגע]
.מצד איזה סיבה שתיהיה ההוא לא מצליח לעבור אחוז החסימה . נקודה. והוכיח את עצמו ככזה ועד שיש כאלו האומרים שיש בגלל זה אחיזה בכל מה שקרה כאן בקייץ האחרון.אין זמן ל"צאנסים" נוספים עתה. כך שאין להם להכניס את העם חלילה לספק פיקוח נפש גם בפרט שלפי המדגמים הימין יהיה על חודו של קול. זה ברור שאם היה לו צאנס אז היה על מה לדבר אבל מה לעשות שזה המצב?? וזה גלות???ורואים שחבירו שרץ לבד גם זורק קולות לפח ועתה מתברר למפרע כמה ארץ ישראל אכפת לו.
וזה ברור שהימין הוא לא צדיק. והחילוק בין הימין לשמאל כרגע הוא בזמן ובעיתוי וזמן זה מה שחסר לנו עתה. ובעזרת השם כשהימין ייקח הרי אז יהיה הצורך והנחיצות להסביר היטב מה שלא עשינו כאן ב10 שנים האחרונות איך צריך להיות טוב יותר ודתי יותר ..ולמנע "חילול השם"
טוב בית חולים שדה משדה מלחמה רח"ל.וזאת צריך למנע

נ.ב.באם ההוא יוכיח ע"פ דעת תחתון שהוא עובר אחוז החסימה[אפילו בספק] הרי כל דברי הם בטלים ומבוטלים.

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.