מערכת COL | יום כ' אדר ה׳תשס״ו 20.03.2006

בנות למשפחות השלוחים נפגשו למפגש חוויתי

בשבת פרשת תצווה, 'שבת זכור', התכנסו להן כמדי שנה בשנה, בנות למשפחות השלוחים, לשבת מטעם ארגון נשי ובנות חב"ד. מהדרום ומהמרכז עלו אל חברותיהן בצפון, למפגש חוויתי ומיוחד בכפר הנוער סיטרין. אווירה משפחתית, הרבה רצון לחלוק ולהיות שותפות, שמחה, חשיבה ולמידה, מאפיינים קבוצה זו, שכבר התגבשה לה כחבורה מלוכדת. להמשך הכתבה
בנות למשפחות השלוחים נפגשו למפגש חוויתי
הבנות בתמונה קבוצתית
השבת כולה עסקה בשליחות הגדולה המוטלת על כתפיהן הצעירות, בזכות הגדולה וגם בחובה, ובדרכי ההתקשרות למשלח, הנותן את הכוח.

ביום ששי נהנו הבנות מעבודת יצירה, בה עיצבו על כן מיוחד תמונה של הרבי. בליל שבת הן קראו מכתב מרגש מהשליחה הצעירה בבראביז'אן, על גבול רוסיה-סין. הילדה מוסי שיינר סיפרה על החיים בקצה העולם, על רגעים טובים ושמחים וגם על קשיים. על ה'מזוודה' אותה היא נושאת עמה בשליחות, ממנה היא מוציאה בעת הצורך כוחות, אמונה ובטחון, שמחה ותקווה. הבנות התרגשו מאוד ושרו שיר לכבודה. מאוחר יותר הן צפו בדו שיח רב דורי, שהתנהל בין סבתא, אם ובת אותנטיות, שהן כולן שליחות. הנושאים שעלו היו אמיתיים ובנות רבות ציינו שהרגישו ש'הציגו אותן בהצגה'. אחת המסקנות שהוסקו מהשיחה הייתה, שלמרות שהקשיים קיימים, בדרך כלל הם נשכחים. לעומתם, הדברים הטובים והפריווילגיות שטומנת בחובה השליחות – נזכרים ומופנמים לאורך ימים.

הגב' שרה זילברשטרום, המצטרפת לשבתות דרך קבע ומקפידה על יחס אישי לכל אישה ובת, השמיעה דברי ברכה ועידוד חמים. כל אחת מהשומעות חיזקה בתוכה את ההכרה שבתור בת שליחה יש לה מסר לסביבתה, והביטחון במסר מסוגל לגרום לסביבה לקבל ולהתחבר.

כבכל שנה לאחר סעודת ליל השבת, נערכה התוועדות "שבת אחיות גם יחד". הבנות שתפו אחת את השנייה בסיפורים מחיי היום יום וניגנו ניגונים חסידיים. בבוקר למדו חסידות בשיעורו של הרב אקסלרוד, השתתפו בתפילה במניין ושמעו את קריאת התורה ופרשת זכור.

אחר הצהרים, בהשראת פרשת זכור, עסקו בפעילות שכותרתה: שש הזכירות של הבת בשליחות. הן קיבלו סימן במילה שליחות: שמחה, לכתחילה אריבער, יגעת ומצאת, חיות חסידית, ואהבת, תנופה.

כל אחת משש הזכירות עובדה בקבוצות, שעברו דרך תחנות שונות, שננו אמרות, קראו סיפורים, חדו חידות, הכינו המחזות ועוד. המטרה הייתה להגיע אל אוצר המלך. האוצר התגלה בדמות שרביט, שרביט אותו אוחזת כל ילדה שליחה, כפי שאמר הרבי בהתוועדות פורים תשמ"ו: "את השרביט אני נותן לאלה שיוצאים לשליחות". איזו זכות! סעודה שלישית, סדר ניגונים והחלטות טובות חתמו את השבת המרוממת.

האווירה הנעימה והמיוחדת, המאפיינת את השבתות של נשי חב"ד, היא הרבה בזכות אנשי הצוות המסורים המלווים אותה. הגב' חדווה סגל, מנהלת השבת, מביאה את הרעיונות לידי פועל ודואגת לקשירת כל הקצוות. הפעם עמדו לצדה השלוחים מחדרה הרב שאול אקסלרוד ורעייתו רבקה וכן הרב מנחם מענדל סופר ורעייתו שטערנא שרה, ממעלות. היו גם המדריכות שעשו עבודה נהדרת, בנות המשפחות אשכנזי מלוד, דערן מנחלת הר חב"ד ווולף מירוחם.

צוות משרד הארגון דאג לכל הפרטים. כך נבנתה לה שבת עם תוכנית עשירה וחווייתית, ברוח ימי הפורים שחלו בשבוע זה, מלאה רעיונות וחידודים ועם הרבה חומר למחשבה וליישום. הבנות יצאו בתחושה של "אשרינו!", על הזכות הגדולה שנפלה בחלקן לאחוז בשרביט המלך ובכך להיות מקושרות לרבי ולהכין את העולם לקראת ביאת המשיח. יהי רצון שיבוא במהרה.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
תודה רבה !!!!!!!!
כ' אדר ה׳תשס״ו
תודה רבה למארגנות היה מהנה
תודה רבה

(משהיא שהיתה בשבת)
2.
שטערני!!
כ' אדר ה׳תשס״ו

אמרתי לך שייצא משהו משהו, נכון???

המשיכי לנצל כשרונות חבויים!!

ואולי נצליח להשתתף בפעם הבאה בע"ה... ולא רק בעל פה....

להתראות בשמחות, אוטוטו מגיעים בע"ה...

הראביןס, פלורידה
3.
לנשי חב"ד תודה!
כ"ג אדר ה׳תשס״ו
היה שבת מאוד מוצלחת וטוב ששינו קצת את הסגנון של השבת מאד נהנתי ותודה רבה שליחה.
4.
תודה
כ"ו אדר ה׳תשס״ו
יישר כח ותודה רבה!
נתתן לנו כוחות להמשיך!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.