מערכת COL
|
יום י"ט אדר ה׳תשס״ו
19.03.2006
על מכחישי סיפורים וגלגוליהם / יוסף יצחק קמינצקי
בחודשים האחרונים מפרסם אתר אינטרנט קטן ונחמד, המנוהל בידי חסידי חב"ד, סדרת מאמרים בשם "סיפורים על גלגלים" (או משהו דומה). הסדרה ההזויה, שרובה היא חומר ממוחזר ולעוס עד כדי זרא, עוסקת בהכחשה והפרכה של סיפורים חסידיים שהשתרשו בקרב חסידי חב"ד • סגנון הכתיבה הנלעג והלועג מזכיר מאד את סגנון כתיבתם של אנשי "תנועת ההשכלה" שלחמו נגד קדשי ישראל בכלל ונגד תנועת החסידות בפרט. החוקר החסידי ר' יוסף יצחק קמינצקי במאמר על "מכחישי סיפורים וגלגוליהם". המאמר ב'כתבה מלאה'
החוקר החסידי ר' יוסף יצחק קמינצקי על רקע ליובאוויטש
לא הייתי נדרש לאותה סדרה, כי כנראה עורכי האתר סבורים (בטעות) שכתיבה הזויה מביאה רייטינג, אז מי אני שאקלקל את הרייטינג. אבל בשבת האחרונה הייתי עד לאירוע שממנו הבנתי שהסדרה המוזרה הזאת גורמת נזק רב ובעיקר לצעירים. בעת ההתוועדות בביהכנ"ס סיפר המשפיע סיפור מכ"ק אדמור מוהרש"ב, ותוך כדי דבריו, צעק לעברו אחד מצעירי הצאן: "החוקר מ. כותב שכל הסיפורים שאתם מוכרים לנו הם סיפורי סבתא שלא היו ולא נבראו, אז עזוב אותך מכל הבאבע מעשיות!".
אני סמוך ובטוח שאילו ידעו עורכי האתר, שאנשים רציניים הם, את הנזק שגורמת הסדרה, לא רק שלא היו נותנים לה מקום של כבוד בדף הבית, אלא היו מבקשים מהכותב-חוקר שיחפש לו נושאים חיוביים יותר להתעסק בהם, ושלא יקדיש את כשרונותיו בחיפוש וחיטוט אחרי דברים שלילים וטעויות.
לא אתייחס כאן לכל הכתבות שפורסמו עד כה באותה סדרה, שרובן תמוהות ומופרכות ורק מיעוטן אמת. אתרכז רק בכתבה האחרונה - שיש לי בה נגיעה קלה - שנושאה הוא הסיפור שפרסמתי בספר "רבותינו נשיאינו" ח"ד על החתן והכלה שהוכנסו לסירים. הכותב-חוקר מאשים אותי שלקחתי סיפור שהיה עם הרה"ק ר' ישראל מרוז'ין ובנו ר' שלום יוסף והלבשתי אותו על אדמו"ר הצ"צ ובנו אדמו"ר מהר"ש.
ובכן, את הסיפור הזה שמעתי מגיסי ר' שלמה שי' וישצקי. הוא שמע את הסיפור פעמים רבות, עוד בהיותם בצ'רנוביץ, מאביו הרה"ח ר' משה ע"ה וישצקי. ר' משה היה מציין תמיד שאת הסיפור שמע לראשונה מהרה"ח ר' מרדכי אהרן פרידמן בתחילת מלחמת העולם השניה בעת שר' מרדכי אהרן שהה בעיר גורקי.
וכאן הבן שואל: האם יתכן שר' מרדכי אהרן פרידמן קרא בשנת תש"ב את סיפרו של "החסיד הידוע שלמה טלינגטור" (אגב, "ידוע" למי?) שיצא לאור בשנת תש"ה בירושלים?
ר' מרדכי אהרן פרידמן היה ידוע כמספר בר-סמכא שהיה מדייק בכל מילה שהיה מוציא מפיו. (גם הסיפור "ההזוי" היכן הרבי ברוסטוב או בוורשה, שפרסמתי ברבותינו נשיאינו ח"ג, מקורו באותו ר' מרדכי אהרן).
האם מופרך הדבר שהחסיד "הידוע" טלינגטור הוא שלקח סיפור מאדמו"ר הצ"צ ואדמו"ר המהר"ש והלביש אותו על ר' ישראל מרוז'ין ובנו? (עד כמה שידוע לי אין כפר באזור רוז'ין בשם "סומירדיק").
אבל אצל הכותב-חוקר הנ"ל יש כלל ברזל: אם זה ספר שבא בדפוס הרי הוא "תורה מסיני". ומכיוון שבירושלים נדפס ספר של "הידוע טלינגטור", הרי זה ספר "שניתן למשה בסיני" והוא מסרה ל"ידוע טלינגטור", ומי הוא זה שיכול לערער ולהרהר אחר הסיפור. ואם ר' מרדכי אהרן פרידמן סיפר סיפור שונה, אז הסיפור הוא הזוי ומצוץ מהאצבע.
החוקר גם קובע בפסקנות, שמכיוון שלא קרא את הסיפור אצל מחברי השמועות והסיפורים, הרי ברור הדבר שהסיפור הוא הזוי. במילים אחרות: ר"ז דוכמן, ר"מ פרלוב, ר"י חיטריק ור"ר כהן הם, ורק הם, "אנשי כנסת הגדולה", ורק להם ניתנה הסמכות להעביר סיפורים לדורות הבאים, כי הרי את ספריהם הם "קבלו מסיני", ואילו סיפוריהם של ר' מרדכי אהרן פרידמן, ר' חיים זלמן קוזלינער (שהסיפור "ההזוי" על הפרופסור שחזר בתשובה, סופר ע"י), ר' בערל יפה, ועוד חסידים רבים, הם סיפורים הזויים שלא היו ולא נבראו. (אני עצמי שמעתי מסבי ר' אברהם מאיור ע"ה סיפורים רבים שלא מופיעים בשום ספר של הזקנים הנ"ל). מי שהכיר את כל החסידים הנ"ל יודע שמחברי הספרים לא היו ברי-סמכא יותר מאותם חסידים שלא חברו ספרים, ואדרבה.
ויבוא פרט זה וילמד על הכלל כולו.
ישנו פתגם ידוע: "כשחמאה על ראשך אל תצא לשמש הקופחת". ובפרט כשעל ראשך הרבה חבילות חמאה בודאי שאסור לך לצאת לשמש הקופחת, כי הדבר יגרום לך לאי-נעימות כשהחמאה תמרח על ראשך וגופך.
הבה ונאמר שהסיפור הנ"ל אכן היה עם ר' ישראל מרוז'ין ובנו, ולקחו את הסיפור והלבישו אותו על הצ"צ ואדמו"ר מהר"ש. האם כתוצאה מכך נגרם נזק בלתי הפיך לנפשו הרכה של הילד החב"די? אני סבור שהנזק והטראומה שנגרמו לנפשו של הילד מקריאת הסיפור הם הפיכים, ובטיפול פסיכולוגי קצר נוכל להוציאו מהטראומה שחווה כתוצאה מקריאת הסיפור...
לעומת זאת, הכותב-חוקר הנ"ל, שכל מהותו היא צמידות מוחלטת לאמת, ונפשו מזדעזעת מפסיק לא מדויק בסיפור, מן הראוי לבדוק האם הוא תובע מעצמו את מה שהוא תובע מזולתו.
האם יתכן שהכותב-חוקר נכשל בכתיבתו ב"אי-דיוקים" חמורים בהרבה מה"אי-דיוקים" שהוא לועג להם בסדרה האמורה?
בפרקים הבאים, אותם נפרסם בשבועות הקרובים, נביא את דעתו של הכותב-חוקר הנ"ל בעניינים הקשורים לנושאים הנידונים, ומולם נביא את דעתם של רבותינו נשיאינו באותם נושאים. ואז יראה הציבור וישפוט, האם הסדרה "סיפורים וגלגלים" מביאה תועלת רבה, קטנה, או פחותה. או אולי, בכלל מזיקה ומיותרת.
אני סמוך ובטוח שאילו ידעו עורכי האתר, שאנשים רציניים הם, את הנזק שגורמת הסדרה, לא רק שלא היו נותנים לה מקום של כבוד בדף הבית, אלא היו מבקשים מהכותב-חוקר שיחפש לו נושאים חיוביים יותר להתעסק בהם, ושלא יקדיש את כשרונותיו בחיפוש וחיטוט אחרי דברים שלילים וטעויות.
לא אתייחס כאן לכל הכתבות שפורסמו עד כה באותה סדרה, שרובן תמוהות ומופרכות ורק מיעוטן אמת. אתרכז רק בכתבה האחרונה - שיש לי בה נגיעה קלה - שנושאה הוא הסיפור שפרסמתי בספר "רבותינו נשיאינו" ח"ד על החתן והכלה שהוכנסו לסירים. הכותב-חוקר מאשים אותי שלקחתי סיפור שהיה עם הרה"ק ר' ישראל מרוז'ין ובנו ר' שלום יוסף והלבשתי אותו על אדמו"ר הצ"צ ובנו אדמו"ר מהר"ש.
ובכן, את הסיפור הזה שמעתי מגיסי ר' שלמה שי' וישצקי. הוא שמע את הסיפור פעמים רבות, עוד בהיותם בצ'רנוביץ, מאביו הרה"ח ר' משה ע"ה וישצקי. ר' משה היה מציין תמיד שאת הסיפור שמע לראשונה מהרה"ח ר' מרדכי אהרן פרידמן בתחילת מלחמת העולם השניה בעת שר' מרדכי אהרן שהה בעיר גורקי.
וכאן הבן שואל: האם יתכן שר' מרדכי אהרן פרידמן קרא בשנת תש"ב את סיפרו של "החסיד הידוע שלמה טלינגטור" (אגב, "ידוע" למי?) שיצא לאור בשנת תש"ה בירושלים?
ר' מרדכי אהרן פרידמן היה ידוע כמספר בר-סמכא שהיה מדייק בכל מילה שהיה מוציא מפיו. (גם הסיפור "ההזוי" היכן הרבי ברוסטוב או בוורשה, שפרסמתי ברבותינו נשיאינו ח"ג, מקורו באותו ר' מרדכי אהרן).
האם מופרך הדבר שהחסיד "הידוע" טלינגטור הוא שלקח סיפור מאדמו"ר הצ"צ ואדמו"ר המהר"ש והלביש אותו על ר' ישראל מרוז'ין ובנו? (עד כמה שידוע לי אין כפר באזור רוז'ין בשם "סומירדיק").
אבל אצל הכותב-חוקר הנ"ל יש כלל ברזל: אם זה ספר שבא בדפוס הרי הוא "תורה מסיני". ומכיוון שבירושלים נדפס ספר של "הידוע טלינגטור", הרי זה ספר "שניתן למשה בסיני" והוא מסרה ל"ידוע טלינגטור", ומי הוא זה שיכול לערער ולהרהר אחר הסיפור. ואם ר' מרדכי אהרן פרידמן סיפר סיפור שונה, אז הסיפור הוא הזוי ומצוץ מהאצבע.
החוקר גם קובע בפסקנות, שמכיוון שלא קרא את הסיפור אצל מחברי השמועות והסיפורים, הרי ברור הדבר שהסיפור הוא הזוי. במילים אחרות: ר"ז דוכמן, ר"מ פרלוב, ר"י חיטריק ור"ר כהן הם, ורק הם, "אנשי כנסת הגדולה", ורק להם ניתנה הסמכות להעביר סיפורים לדורות הבאים, כי הרי את ספריהם הם "קבלו מסיני", ואילו סיפוריהם של ר' מרדכי אהרן פרידמן, ר' חיים זלמן קוזלינער (שהסיפור "ההזוי" על הפרופסור שחזר בתשובה, סופר ע"י), ר' בערל יפה, ועוד חסידים רבים, הם סיפורים הזויים שלא היו ולא נבראו. (אני עצמי שמעתי מסבי ר' אברהם מאיור ע"ה סיפורים רבים שלא מופיעים בשום ספר של הזקנים הנ"ל). מי שהכיר את כל החסידים הנ"ל יודע שמחברי הספרים לא היו ברי-סמכא יותר מאותם חסידים שלא חברו ספרים, ואדרבה.
ויבוא פרט זה וילמד על הכלל כולו.
ישנו פתגם ידוע: "כשחמאה על ראשך אל תצא לשמש הקופחת". ובפרט כשעל ראשך הרבה חבילות חמאה בודאי שאסור לך לצאת לשמש הקופחת, כי הדבר יגרום לך לאי-נעימות כשהחמאה תמרח על ראשך וגופך.
הבה ונאמר שהסיפור הנ"ל אכן היה עם ר' ישראל מרוז'ין ובנו, ולקחו את הסיפור והלבישו אותו על הצ"צ ואדמו"ר מהר"ש. האם כתוצאה מכך נגרם נזק בלתי הפיך לנפשו הרכה של הילד החב"די? אני סבור שהנזק והטראומה שנגרמו לנפשו של הילד מקריאת הסיפור הם הפיכים, ובטיפול פסיכולוגי קצר נוכל להוציאו מהטראומה שחווה כתוצאה מקריאת הסיפור...
לעומת זאת, הכותב-חוקר הנ"ל, שכל מהותו היא צמידות מוחלטת לאמת, ונפשו מזדעזעת מפסיק לא מדויק בסיפור, מן הראוי לבדוק האם הוא תובע מעצמו את מה שהוא תובע מזולתו.
האם יתכן שהכותב-חוקר נכשל בכתיבתו ב"אי-דיוקים" חמורים בהרבה מה"אי-דיוקים" שהוא לועג להם בסדרה האמורה?
בפרקים הבאים, אותם נפרסם בשבועות הקרובים, נביא את דעתו של הכותב-חוקר הנ"ל בעניינים הקשורים לנושאים הנידונים, ומולם נביא את דעתם של רבותינו נשיאינו באותם נושאים. ואז יראה הציבור וישפוט, האם הסדרה "סיפורים וגלגלים" מביאה תועלת רבה, קטנה, או פחותה. או אולי, בכלל מזיקה ומיותרת.
לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
24 תגובות
1.
כל הכבוד לרב קמינצקי
י"ט אדר ה׳תשס״ו
ישר כוח לרב קמינצקי שהרים את הכפפה ואחת ולתמיד נותן מענה הגון לאותה סידרת מאמרים.
מאז שהחל הר י"מ בסדרת המאמרים שלו , הזדעזתי איך אתר חבד"י נותן במה למאמרים כאלו??
ניסתי כמה וכמה פעמים להגיב ולהביע את מחאתי באמצעות מערכת התגובות באתר, אבל לצערי בד"כ התגובה צונזרה או שלא הופיעה כלל.
החוט השני העובר בכל כתובתיו של י"מ . מזכיר מאד את כל המאמרים של מבקרי המקרא וספרות חז"ל המוכיחים כי הרבה מסיפורי המקרא ואגדות חז"ל במדרשים ובש"ס מעותקים מפולקלור של עמים אתניים שנכתו זמן רב לפני מתן תורה.
האם הנהנים מהוכחות להפרכת סיפורי חסידים היו נהנים באותה מידה כשיוכיח להם י"מ כאלו הרבה מסיפורי התורה ואגדות חז"ל (לדוגמא סיפור רשב"י והיותו במערה 13 שנה פשוט מזויפים והועתקו מסיפור מהתרבות ההלינסטית 1,500 שנה לפני הספירה) ....
כל העיסוק האובססבי של י"מ בהפרכת מקורם של סיפורי חסידים נגוע במחלה מידבקת שספג מחבריו בהיכלי האוניברטה המטילים ספק בכל הקדוש והיקר לעמנו, בוודאי שלכתבות כאלו אין מקום באתר חב"די . וק"ל וד"ל
וסיום אצטט קטע ממכתב כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע המדבר בעד עצמו:
"כ"ק אאמו"ר – מספר הוד כ"ק אאמו"ר הרה"ק – אמר אוהב אני סיפורי החסידים ושיחתם,
ג ם א ל ו ה ד ב ר י ם ה מ ס ו פ ר י ם ש א י נ ם מ ד ו י י ק י ם כ ל כ ך ,
ו א פ י ל ו א ל ו הדברים שהם מ ג ו ז מ י ם ,
די חסידותשע סיפורים מאכין ווארעם און ליכטיג אין די חסידותשע הייזער..."
(אג"ק הריי"ץ חלק ג עמוד ת"ט)
מאז שהחל הר י"מ בסדרת המאמרים שלו , הזדעזתי איך אתר חבד"י נותן במה למאמרים כאלו??
ניסתי כמה וכמה פעמים להגיב ולהביע את מחאתי באמצעות מערכת התגובות באתר, אבל לצערי בד"כ התגובה צונזרה או שלא הופיעה כלל.
החוט השני העובר בכל כתובתיו של י"מ . מזכיר מאד את כל המאמרים של מבקרי המקרא וספרות חז"ל המוכיחים כי הרבה מסיפורי המקרא ואגדות חז"ל במדרשים ובש"ס מעותקים מפולקלור של עמים אתניים שנכתו זמן רב לפני מתן תורה.
האם הנהנים מהוכחות להפרכת סיפורי חסידים היו נהנים באותה מידה כשיוכיח להם י"מ כאלו הרבה מסיפורי התורה ואגדות חז"ל (לדוגמא סיפור רשב"י והיותו במערה 13 שנה פשוט מזויפים והועתקו מסיפור מהתרבות ההלינסטית 1,500 שנה לפני הספירה) ....
כל העיסוק האובססבי של י"מ בהפרכת מקורם של סיפורי חסידים נגוע במחלה מידבקת שספג מחבריו בהיכלי האוניברטה המטילים ספק בכל הקדוש והיקר לעמנו, בוודאי שלכתבות כאלו אין מקום באתר חב"די . וק"ל וד"ל
וסיום אצטט קטע ממכתב כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע המדבר בעד עצמו:
"כ"ק אאמו"ר – מספר הוד כ"ק אאמו"ר הרה"ק – אמר אוהב אני סיפורי החסידים ושיחתם,
ג ם א ל ו ה ד ב ר י ם ה מ ס ו פ ר י ם ש א י נ ם מ ד ו י י ק י ם כ ל כ ך ,
ו א פ י ל ו א ל ו הדברים שהם מ ג ו ז מ י ם ,
די חסידותשע סיפורים מאכין ווארעם און ליכטיג אין די חסידותשע הייזער..."
(אג"ק הריי"ץ חלק ג עמוד ת"ט)
2.
אמת לאמיתה
י"ט אדר ה׳תשס״ו
גם אני לא יכולתי לסבול את הכתבות הנ"ל, שמלאות בציניות וזלזול בסיפורי חסידים. (אפי באם חלק מגילוייו אמת, זה לא נפקא מינה, כידוע שעמלק מקרר כל אחד לפי ערכו, אפי באם זה דורש השכלה גבוהה, שלגבי עצמות גם אור אין סוף הוא כלום, וממילא אין מה להתפעל ולהתרגש מאלוקות)
3.
צודק
י"ט אדר ה׳תשס״ו
צודק במאה אחוז
ועוד חזון למועד
ועוד חזון למועד
4.
כל הכבוד
י"ט אדר ה׳תשס״ו
הגבתי כבר פעמים רבות באתר הנחמד שלהם, דברים בתוכן הכתוב כאן, אך לצערי, מנהלי האתר בחרו שלא להציג דווקא את התגובות הענייניות שלי (כפי שמקצתם מופעים כאן).
5.
ישר כוח
י"ט אדר ה׳תשס״ו
חבל שהרב קמינצקי חיכה עד שהוא יכתוב משהו על סיפור שלו.
זה כבר הגיע לכדי גועל נפש. כל שבוע הוכחה המפריחכה סיפורי חסידים.באמת זה כבר מוגזם . ומפליא שמערכת האתר משלמת כסף על כאלו כתבות המפריכות סיפורים . למי יש תועלת מזה?
זה כבר הגיע לכדי גועל נפש. כל שבוע הוכחה המפריחכה סיפורי חסידים.באמת זה כבר מוגזם . ומפליא שמערכת האתר משלמת כסף על כאלו כתבות המפריכות סיפורים . למי יש תועלת מזה?
6.
יישר כוח
י"ט אדר ה׳תשס״ו
לרב קמינצקי, ומכאן קריאה לכל יודע דבר לעשות כמוהו. מזמן בא לי להגיב על כתיבותיו של הנ"ל, אבל איני רוצה לעשות זאת באתר שכל כולו נברא לזרוע ציניות וזלזול בדברי רבוה"ק, והיודע יודע!
למה לא יתייחס גם להכחשת הנ"ל על מש"נ באגרות קודש הרבי הקודם בשם אביו הרבי נ"ע רח"ל?
למה לא יתייחס גם להכחשת הנ"ל על מש"נ באגרות קודש הרבי הקודם בשם אביו הרבי נ"ע רח"ל?
7.
ישר כח
י"ט אדר ה׳תשס״ו
אולי ניתן להכניס כתבה זו גם באתר שבו מופיעה הסדרה...
8.
הרב קמינצקי - חזק ואמץ
י"ט אדר ה׳תשס״ו
חן חן להרב קמינצקי שהרים את הכפפה. מזמן היה ראוי לצאת נגד המדור המגוחך והמוזר הזה "סיפורים על גלגלים" ששם לו למטרה ללעוג ולזלזל בחסידים וסיפורי חסידים.
הכותב עוסק ללא הרף באובססיה בשלילה ומלעיט את הקוראים בקירורות בכל המושג של סיפורי חסידים.
כמו רבים אחרים גם אני ביקשתי להגיב על המאמרים של הנ"ל, אולם המערכת סירבה להכניס את התגובה.
הכותב עוסק ללא הרף באובססיה בשלילה ומלעיט את הקוראים בקירורות בכל המושג של סיפורי חסידים.
כמו רבים אחרים גם אני ביקשתי להגיב על המאמרים של הנ"ל, אולם המערכת סירבה להכניס את התגובה.
9.
יירבו כמוך הרב קמינצקי
י"ט אדר ה׳תשס״ו
תודה רבה על הרמת הכפפה נגד הסידרה הפוגעת והמזלזלת "סיפורים על גלגלים".
המדור הזה מתאים להפליא בזורנלים של מתנגדים ומחרפי החסידים.
אינני מבין מה מביא אתר טוב ואיכותי להכניס מאמרים כאלה פוגעים.
המדור הזה מתאים להפליא בזורנלים של מתנגדים ומחרפי החסידים.
אינני מבין מה מביא אתר טוב ואיכותי להכניס מאמרים כאלה פוגעים.
10.
סיפור חסידי עם לחיים!
י"ט אדר ה׳תשס״ו
בהתחלה מסלפים סיפורים חסידים
ולאחר כן אוסרים לעשות לחיים!!!
ולאחר כן אוסרים לעשות לחיים!!!
11.
חבל מאוד
י"ט אדר ה׳תשס״ו
חבל שהאתר נותן בימה למריבות אישיות.
אם החוקרים הנכבדים הרי"מ והרי"ק חולקים אחד על השני, יכולים הם לשבת ולהתדבר אחד עם השני, ולא מעל גלי האתר (תרתי משמע)!
חבל שבאיצטלא של קדושה מרבים מחלוקת בליובאוויטש.
אם החוקרים הנכבדים הרי"מ והרי"ק חולקים אחד על השני, יכולים הם לשבת ולהתדבר אחד עם השני, ולא מעל גלי האתר (תרתי משמע)!
חבל שבאיצטלא של קדושה מרבים מחלוקת בליובאוויטש.
12.
יישר כח להרב קמינצקי
י"ט אדר ה׳תשס״ו
רק רציתי להעיר.
אלף.בשיחות של הרבי מובא רבות
ש"חסידים אומרים" "וחסידים קיבלו" וזה כהוכחה לדבר מסויים.כך שחסידים זה לא קליניקאייט.ומי שלומד שיחות של הרביים רואה שהרבה מהקבלה שיש לנו מהבעש"ט ומאדמו"ר הזקן זה מחסידים
בית.ידוע שחסידים ,בדור העבר לפחות ,שמהם אנו ניזונים כמו בערל יפה וחז"ק ועוד דייקו באותיות!!!!!
רק השבוע שמעתי סיפור מארון יוסף בלינציקי שיום הולדתו חל בי"ב אדר שידע על סיפור "גדול"אבל חסר היה לו פרט מסויים ששכח .שח לו אחד מאחייניו "נו תספר בלי הפרט"ענה ר יוסף ארון "מה רצית שאני ישקר???? "
גימל.ידוע הווארט מה שכתוב שמשה קיבל תורה מסיני ומסרה...שזקנים הם לפני נביאים.....
ו שזקנים זה לא מדע זה מסורה.!!!
אלף.בשיחות של הרבי מובא רבות
ש"חסידים אומרים" "וחסידים קיבלו" וזה כהוכחה לדבר מסויים.כך שחסידים זה לא קליניקאייט.ומי שלומד שיחות של הרביים רואה שהרבה מהקבלה שיש לנו מהבעש"ט ומאדמו"ר הזקן זה מחסידים
בית.ידוע שחסידים ,בדור העבר לפחות ,שמהם אנו ניזונים כמו בערל יפה וחז"ק ועוד דייקו באותיות!!!!!
רק השבוע שמעתי סיפור מארון יוסף בלינציקי שיום הולדתו חל בי"ב אדר שידע על סיפור "גדול"אבל חסר היה לו פרט מסויים ששכח .שח לו אחד מאחייניו "נו תספר בלי הפרט"ענה ר יוסף ארון "מה רצית שאני ישקר???? "
גימל.ידוע הווארט מה שכתוב שמשה קיבל תורה מסיני ומסרה...שזקנים הם לפני נביאים.....
ו שזקנים זה לא מדע זה מסורה.!!!
13.
true
י"ט אדר ה׳תשס״ו
even though this website doenst have a true hergesh for how to write about many issues, in this issue they are 100% right .
14.
חזק כל הכבוד!
כ' אדר ה׳תשס״ו
טוב שסוף סוף מעמידים דברים על דיוקם.
15.
מגעיל!!! (מותר לפרסם גם הודעות שלא מעוד...
כ' אדר ה׳תשס״ו
חוץ מהתקפה אישית עדיין לא ראיתי כאן דבר!
יש לקמינצקי מה לומר שיגיד שלא יתן הקדמות מיותרות ואדרבא נראה אותו מתמודד עם ראיותיו של הרב מונדשיין ולא יביא לי פתגמים משיחות...
אני באמת חושב שעוד שנים רבות יקח לקמינצקי להגיע למחצית קומתו המיקצועית של מונדשיין.
יש לקמינצקי מה לומר שיגיד שלא יתן הקדמות מיותרות ואדרבא נראה אותו מתמודד עם ראיותיו של הרב מונדשיין ולא יביא לי פתגמים משיחות...
אני באמת חושב שעוד שנים רבות יקח לקמינצקי להגיע למחצית קומתו המיקצועית של מונדשיין.
16.
חבל ששטורם נותנים במה למונדשיין.
כ' אדר ה׳תשס״ו
רק הורס להם.
17.
דיון עניני לעומת השמצות
כ' אדר ה׳תשס״ו
1)עם כל הכבוד, אך במח"כ התואר "חוקר" אינו הולם את הרב קמינצקי שלענ"ד אינו יודע מחקר מהו. ומעולם לא הציג מחקר אמיתי, ואם שניתן להתווכח הרבה על מונדשיין הרי טרם הגיע לקרסוליו
2)הכותב מתחיל שכביכול מרים את הכפפה בגלל שהי באירוע ששם לב שמזלזלים בסיפורי בדים של חסידים, ואילו לא חלי ולא מרגיש שמיד מגלה את הסיבה האמיתית מדוע הוא מרים פתאום את הכפפה שכן הפעם עירערו על סיפור שהוא פרסום. אם כן אין זה מחלוקת לשם שמיים.
3)ראו אצל הרבי שלעג לסיפורי חסידיים חסרי מקור. בהמלך במסיבו למשל, הרבי לועג לסיפור חסידי שרבי הלל מפאריץ שהי בכור הי פודה את עצמו אצל כהנים רבים, והרבי גיחך שהלא רבי הלל הי לוי! שוב בתשמ"ו _לערך) כאשר ר שמעון גולדמן סיפר סיפור על ר מרדכי מטשערנוביל הקשה הרבי על הסיפור, והסביר את התהליך של סילופי סיפורים ועיוותם, וראו במוחש שרבינו ראה ענין בהפרכת סיפורי שקר. כמו כן בשיחת אדמו"ר הריי"ץ . בבר מצוה של נכדו הוא מרבה לשבח ותובע סיפורים מדוייקים.
4) הסגנון הפוגע והמעליב של הרב קמינצקי מתמיה. כלום כך מתווכחים דרך הכפשות והשמצות אישיות? הכל יודעים שכל הבוץ בעולם לא יהפכו את ר י. מונדשיין ל"משכיל" שהוא אינו, ורH,מ לא נולד אתמול והוא אינו מענדלסאהן שהפציע בעולמינו, אם יש להרב קמינצקי דיון עניני, מדוע אפוא הוא משתמש בטיעונים אד הומנים, על הא ועל דא. יש לך להפריך את דבריו בצורה ענינית, תעשה כך בכבוד בלי לגרור את "מעשיו" של מונדשיין ודעותיו.
5)ומכאן אני פונה לבעלי האתר, האם כך יאה לאתר מכובד להפוך אתר של השמצות אישיות, איפה חובת הניהול המכובד?
2)הכותב מתחיל שכביכול מרים את הכפפה בגלל שהי באירוע ששם לב שמזלזלים בסיפורי בדים של חסידים, ואילו לא חלי ולא מרגיש שמיד מגלה את הסיבה האמיתית מדוע הוא מרים פתאום את הכפפה שכן הפעם עירערו על סיפור שהוא פרסום. אם כן אין זה מחלוקת לשם שמיים.
3)ראו אצל הרבי שלעג לסיפורי חסידיים חסרי מקור. בהמלך במסיבו למשל, הרבי לועג לסיפור חסידי שרבי הלל מפאריץ שהי בכור הי פודה את עצמו אצל כהנים רבים, והרבי גיחך שהלא רבי הלל הי לוי! שוב בתשמ"ו _לערך) כאשר ר שמעון גולדמן סיפר סיפור על ר מרדכי מטשערנוביל הקשה הרבי על הסיפור, והסביר את התהליך של סילופי סיפורים ועיוותם, וראו במוחש שרבינו ראה ענין בהפרכת סיפורי שקר. כמו כן בשיחת אדמו"ר הריי"ץ . בבר מצוה של נכדו הוא מרבה לשבח ותובע סיפורים מדוייקים.
4) הסגנון הפוגע והמעליב של הרב קמינצקי מתמיה. כלום כך מתווכחים דרך הכפשות והשמצות אישיות? הכל יודעים שכל הבוץ בעולם לא יהפכו את ר י. מונדשיין ל"משכיל" שהוא אינו, ורH,מ לא נולד אתמול והוא אינו מענדלסאהן שהפציע בעולמינו, אם יש להרב קמינצקי דיון עניני, מדוע אפוא הוא משתמש בטיעונים אד הומנים, על הא ועל דא. יש לך להפריך את דבריו בצורה ענינית, תעשה כך בכבוד בלי לגרור את "מעשיו" של מונדשיין ודעותיו.
5)ומכאן אני פונה לבעלי האתר, האם כך יאה לאתר מכובד להפוך אתר של השמצות אישיות, איפה חובת הניהול המכובד?
18.
משמש פה לכולנו.
כ' אדר ה׳תשס״ו
כל הכבוד קמינצקי אתה משמש פה לכולנו.
20.
אין כאן השמצות !
כ' אדר ה׳תשס״ו
ל-17
קראתי עכשיו את מאמרו של קמינצקי ולא מצאתי בו השמצות. מצאתי עובדות שמונדשיין צריך להתמודד עמהם, וכנראה שיקשה לו להתמודד עמהם.
קראתי עכשיו את מאמרו של קמינצקי ולא מצאתי בו השמצות. מצאתי עובדות שמונדשיין צריך להתמודד עמהם, וכנראה שיקשה לו להתמודד עמהם.
23.
ל-15 ו-17
כ' אדר ה׳תשס״ו
מדוע אתם מגיבים לפני שאתם קוראים?
הוא הרי מפריך את כל התאוריה של מונדשיין בקשר לסיפור הספציפי!
הוא הרי מפריך את כל התאוריה של מונדשיין בקשר לסיפור הספציפי!
24.
אשריך
כ' אדר ה׳תשס״ו
אשריך הרב קמינצקי
29.
תגובה נכונה
כ' אדר ה׳תשס״ו
מוסכם שתגובתו של הרב קמינצקי חריפה במקצת, אבל היא עדיין מוצדקת בהתחשב בנזק העצום שנגרם גם לסיפורים האמיתיים (שהם לדעת כולם - הרוב) גם לצעירים וגם למבוגרים.
לא חשוב כלל האם קמינצקי מגיע ל"חצי קומתו המקצועית" של מונדשיין, חשוב הרבה יותר להיות חסיד נאמן, גם במחיר כמה סיפורים הזויים שהשתרשו משום-מה אצל החסידים.
לא חשוב כלל האם קמינצקי מגיע ל"חצי קומתו המקצועית" של מונדשיין, חשוב הרבה יותר להיות חסיד נאמן, גם במחיר כמה סיפורים הזויים שהשתרשו משום-מה אצל החסידים.
38.
רחמנות! מבקש הסברים.
כ"ב אדר ה׳תשס״ו
הדבר הכי קל הוא לזרות חול בעיניים.
להוציא אח"כ את החול - זה כבר סיפור אחר לגמרי.
ומי לוקח את האחריות על עצמו?
אני לא!
לכן אני ממתין בסבלנות, ובשקט.
להוציא אח"כ את החול - זה כבר סיפור אחר לגמרי.
ומי לוקח את האחריות על עצמו?
אני לא!
לכן אני ממתין בסבלנות, ובשקט.
40.
ר שלמה טלינגטור
ל' סיון ה׳תשס״ו
החסיד הנ"ל מפורסם למי שעוסק בספרות החסידית [רק לאחרונה פורסם סדרת סיפורים רוזנאים בעלון השבת של סקאליע ניצוצי אורות ושמו של הנ"ל הוזכר פעמים רבות]