מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשס״ד 26.10.2003

מעמד סיום הרמב"ם באוהל הק'

בשבת קודש האחרונה, שבת בראשית ה'תשס"ד, התקיימו סיומי רמב"ם בכל קהילה ובכל בית כנסת, לאור העובדה כי אלפי לומדי השיעור הרמב"ם היומי בכל שלושת המסלולים (ג' פרקים ליום - פרק אחד ליום - ספר המצות) סיימו ביום השב"ק כ"ט בתשרי את כל ספר ה'י"ד החזקה' 14 ספרי הרמב"ם. פתיחת ארועי סיום הרמב"ם נערך באוהל הק' בהחצר של בית אהל חב"ד ליובאוויטש בסמיכות לציון הק'. מאות מאנ"ש ותלמידי התמימים הגיעו לשבת בראשית ושוכנו ע"י השליח הרב אברהם-אבא רעפסון בעשרת הבתים בצמודים לבית החיים. שלט מאיר עיניים קודם את פני הנכנסים, "שבת בראשית ה'תשס"ד - סיום הרמב"ם". גם תוכני'ה ליום השב"ק נתלתה מבעוד מועד על לוח המודעות בכניסה לבתים.
מעמד סיום הרמב
שלוחים רבים מרחבי תבל הגיעו אל האוהל הק' כמנהגם של שלוחי הרבי להגיע לחצרות קודשינו לשבת בראשית מפאת הצורך להשאר עם קהילתם במקום שליחותם במשך מועדי חודש תשרי. הרב נחמן סודק - שליח ראשי במדינת אנגליה, הרב יהודה וועג שליח ראשי באוקלוהמה סיטי, הרב לוי-יצחק אזימוב שליח בצרפת, הרב זלמן גרוסבאום שליח ראשי בקנדה, הרב אלישע שוחט מדייני ורבני טורונטו שבקנדה, הרב שלום דובער טטנבוים שליח בשיקגו, הרב אלחנן פרידמן שליח בפיטסבורג ועוד שלוחים רבים. בליל שבת קודש ישבו השלוחים והמשפיעים האורחים והתוועדו עם הקהל, התוועדות מעניינת התמשכה מאחת מפינות האולם כשעשרות תמימים רכונים סביב הרב ישראל-צבי גליצנשטיין והרב יוסף יצחק פרידמן ומאזינים בקשב רב לסיפורם של סיומי הרמב"ם ההיסטוריים בקהיר ואלכנסדריה שבמצרים. ובהם גם סיפור גאולת הספרים הנדירים והעתיקים שהועברו לספריית הרבי בניו-יורק. עם שחר, התמלאו הבית והחצרות שסביבו במאות השוהים לאמירת תהילים של שבת מברכים, אל עמודי התפילה נגשו ששת האחים הרבנים והשלוחים לבית גרוסבאום שציינו את יום ה'יארצייט' שלהם. רבים גם הזכירו את יום הייארצייט של איש אמונו של הרבי ומעסקני חב"ד באה"ק משך שנים רבות ר' שלום דובער (בערק'ה) וולף ע"ה. בשעה אחת וחצי בדיוק, כפי שפורסם ב-COL התאספו כולם לסיום הרמב"ם המרכזי על פי הוראת ובקשת כ"' אדמו"ר נשיא דורנו לערוך סיומים בו ביום ברוב עם הדרת מלך. את סיום ההלכות וסיום ספרי משנה תורה כולם ערך השליח הראשי למדינת אנגליה וחבר אגודת חסידי חב"ד העולמית הרב נחמן סודק, שהוסיף וביאר כל פיסקא מההלכה המסיימת על פי שיחותיו והתוועדויותיו של הרבי משך השנים. ומתכיפים סיום להתחלה, השליח הראשי למדינת אונטריו שבקנדה, הרב זלמן אהרון גרוסבאון פתח את המחזור הכ"ב "בך יברך ישראל" והוסיף בדברים הדרן ופתיחה מהתוועדות י"ט כסלו תשי"ז, שם מבאר הרבי את מילות הסיום בש"ס "כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא", שזהו התוכן והכוונה בלימוד הרמב"ם. בסיום המעמד הרישמי חולק לכל הנוחכים תשורה מיוחדת שהוכנה ע"י התמימים: דובער (בר"נ) גרינברג, אברהם (ברמ"מ) וולף, שמואל לובעצקי משיבית אהל חב"ד ליובאוויטש - מסגרת תשרי ה'תשס"ד, ובה באו כו"כ ענינים בשייכות לסיום הרמב"ם בצירוף מענות וכתי"ק מהרבי בקשר לסיומי הרמב"ם בצירוף מענות וכתי"ק מהרבי בקשר לסיומי הרמב"ם בכמה מקומום על פני הגלובוס. מיד אחר כך התיישבו כולם להתוועדות רבתית בהשתתפות כל השלוחים, עד לשעות מנחה, לאחר תפילת ערבית פרצו כולם בשירה אדירה "טייערע ברידער" שסחפה את כל הנוסעים.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
2.
חבורת מתוסכלים באהל
ל' תשרי ה׳תשס״ד
מי התיר לאנשים להיות בשבת בבית קברות? ברסלב קטן עילהם. אני מקווה שעשו להם מי שברך
3.
תגובה ל-2 מאד מענין
ל' תשרי ה׳תשס״ד
לcol ישנם בחורים ששולחים להם כתבות וכל אחד מוזמן לעשות זאת הם אינם אשמים שאף אחד לא שלח להם אם היית חכם היית שולח במקום לכתוב כל מיני הערות חסרות טעם וחוץ מזה מה מענין את אנשי חב"ד השפויים סיום רמב"ם שכל כולו פיגור משיחי מסיבת טרור

בחורשלא היה שם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.