מערכת COL | יום ט"ז אדר ה׳תשס״ו 16.03.2006

אלי ישי: "נעדיף להקים ממשלה ימנית-חרדית"

לקראת הבחירות שייערכו בעוד כשבועיים מפרסם COL ראיון שבועי עם אחד מראשי המפלגות המתחרות על קולם של חסידי חב"ד: האיחוד הלאומי, ש"ס, 'חזית יהודית', ו'יהדות התורה'. והשבוע: עורך COL שרון גושן בראיון אישי עם הרב ח"כ אלי ישי, יו"ר מפלגת ש"ס. ח"כ ישי מצהיר: "נעדיף להקים ממשלה ימנית-חרדית עם בנימין נתניהו", וסבור שאין מפלגה שתיאבק בהתנתקות הבאה יותר מש"ס. הראיון ב'כתבה מלאה' * בחירות ב-COL
אלי ישי:
ח"כ אלי ישי (צילום: י. בלינקו)
שלום לח"כ הרב אלי ישי יו"ר ש"ס

שלום.

אנו ניצבים כשבועיים לפני הבחירות, ואתם מחזרים במרץ אחר קולותיהם של חסידי חב"ד. אנו לא תובעים בהכרח שש"ס תנהג על-פי דעתנו, אך אתם בוודאי מכירים את דעתו הברורה של הרבי נגד החזרת שטחים. האם אתה יכול להבטיח לחסידי חב"ד שאם ייתנו את קולם לש"ס - לא ימצאו את עצמם לאחר מכן מתחרטים עד עמקי נשמתם?

אני יכול לומר בוודאות שבשנים הקרובות אין עם מי לנהל משא ומתן לשלום. אין הבדל בין החמאס לאיראן, כולם רוצים להשמיד את העם היהודי. האמן לי, ברגע שיהיה שם עם מי לדבר, הליכוד והימין בישראל (מניסיון העבר) יהיו הראשונים לרוץ ולהגיע איתם לפשרות ולהסכמים מדיניים. לדעתי, ולדעת מומחים ממני, לא תחול שום שינוי בהנהגה הפלשתינית והשאלה כלל לא רלוונטית.

ובמקרה שבכל זאת יהיה עם מי לדבר? הרי הרב עובדיה יוסף פרסם בשעתו פסק הלכה שמותר להחזיר "שטחים תמורת שלום".

הלוואי שנוכל להגיע למצב של 'שלום אמת' עם הערבים, דבר שנראה היום כהלכתא דמשיחא. הרב עובדיה דיבר על החזרת שטחים תמורת "שלום אמת" בר קיימא. במציאות, הדבר לא קיים, ולא יהיה בעתיד הנראה לעין, לא בממשלה הבאה, וגם לא בממשלה שתקום אחריה. אילו היינו מגיעים למצב של שלום, ניחא, אבל הרב אומר כבר עשרים שנה, 'אני שלום וכי אדבר המה למלחמה'.

כולנו יודעים שהדבר שעומד על סדר היום הוא התנתקות חד צדדית ולא הסכם שלום. בנוגע להתנתקות, אין מפלגה שתיאבק בה יותר מש"ס, גם במישור הציבורי וגם בכנסת. נתנגד לדיבורים על ויתורים כשבעזה שולטת לה ממשלת חמאס. אתם יודעים מה? תבחרו באפשרות הפחות גרועה מבחינתכם, כי אין מפלגה שמשקפת לגמרי את עמדתכם. מכל הרשימות הקיימות, אנחנו הקרובים ביותר".

מפלגות הימין מרבות לתקוף את ש"ס שהביאה עלינו את 'הסכמי אוסלו'.

הם משבשים את ההיסטוריה. בהצבעה על אוסלו א' - ש"ס נמנעה, ובהצבעה על אוסלו ב' - התנגדנו נחרצות. אוסלו א' היה עובר גם לו היינו מתנגדים. אפשר למצוא ברישומי הכנסת את מספר הקולות המדוייק שבו עברה ההצבעה לאישור הסכמי אוסלו.

למפלגה חרדית אמור להיות אינטרנט לחיזוק גוש הימין המסורתי יותר. מדוע אתם מרבים לתקוף בתשדירים את נתניהו ולא את מפלגת קדימה? האם הדבר לא נותן סימוכין לטענה שבעצם יש עסקה על חבירה של ש"ס לקדימה אחרי הבחירות?

ברור שאנו מעדיפים ממשלת ימנית-חרדית. אין בכך ספק. אנו תוקפים את "הליכוד" - מפלגת השילטון בשלוש שנים האחרונות, שהביאה עלינו את תוכנית 'ההתנקות', פגעה אנושות בחלשים, ופגעה במסורת ישראל בחבירה ל'שינוי'. בהמשך נתקוף גם את אולמרט. 'הליכוד' נחשב למסורתי יותר, אך אין הבדל בין שלושת המפלגות 'קדימה', 'ליכוד', ו'עבודה'. יש לנו העדפה ברורה לממשלת ימין, וכך אמליץ למועצת חכמי התורה של ש"ס, כאשר יועלה העניין בפניהם.

איחוד מפלגות הימין מצהיר היום שהוא יאבק על ארץ ישראל בכל העוצמה. לעומת זה, אצלכם ארץ ישראל לא עומדת במרכז מסע הבחירות.

אין מפלגה שתיאבק בהתנתקות הבאה יותר מש"ס. ההתלבטות אצלכם היא בין איחוד הימין, יהדות התורה ואנחנו. קודם כל בואו נרענן את הזיכרון: אלמלא אפי איתם, זבולון אורלב ובני אלון היו מצטרפים לממשלת שרון, היינו היום נשארים בגוש קטיף ולא מעניקים פרסים מיותרים לטרור. החבורה הזאת נתנה את הכוח לשרון לאשר את תהליך ההתנתקות, על כל שלביו, ורק אחרי שאושר ההליך סופית הם פרשו מהממשלה. האם אתם יכולים לתמוך במפלגה שהקימה את התשתית לפינוי יהודים מגוש קטיף?

אספר לך דברים שמתרחשים קצת מאחורי הקלעים. זבולון אורלב וחבריו כבר מנהלים מגעים להצטרף לממשלתו של אולמרט כשהעיקרון יהיה הבטחה למשאל עם במקרה שיימסרו שטחים. אנשים שאכפת להם מארץ ישראל, לא בונים פעם נוספת תשתית לפינוי חלקים נוספים. אתם מבינים לבד שבמקרה שיהיה כאן משאל עם, הערבים ואנשי השמאל יבואו בהמוניהם וההכרעה תהיה בעד פינוי המוני. אני מתחייב כאן שש"ס לא תתמוך בשום מהלך של התנתקות חד צדדית ונהיה יותר תקיפים מאיחוד הימין.

דומה שההתנגדות של ש"ס להתנתקות נבעה כתוצאה מהישארותה באופוזיציה...

מי שתולה את היותנו באופוזיציה לעמדה ההלכתית של הרב עובדיה יוסף, עושה מעשה חמור. לא אשכח את הימים שבהם התקיים משאל חברי הליכוד על תכנית ההתנתקות. ראש הממשלה שרון הזמין אותי לשיחה ואמר ברורות: בואו תצטרפו כעת לקואליציה, תמנעו בהצבעה בממשלה ותצביעו כאוות נפשכם בהצבעה בכנסת. הגר"ע יוסף סירב בתוקף ואמר: לא נתמוך במהלכים שיביאו לסיכון חייהם של יהודים.

השלב הבא, היה כאשר הגר"ע יוסף התבקש שלא לחוות את דעתו במשאל בתוך הליכוד. הנימוק היה, שכשיעמוד הנושא על סדר היום הכללי, תביעו את עמדתכם, אבל למה להתערב בתוך הליך פנימי של מפלגה אחרת? גם כאן דחה הגר"ע יוסף את הבקשה ואמר: 'נביא שכובש את נבואתו חייב מיתה'. הדמות הרוחנית היחידה שנאבקה בכל כוחה נגד ההתנתקות למרות ההפסד הפוליטי הברור הייתה זו של מרן הגר"ע יוסף. יכולנו להיכנס, אם היינו נמנעים, אך השיקול ההלכתי היה המכריע.

בעבר פעל ברוך מרזל עבור רשימה חרדית. כיום הוא רץ בראש רשימה ימנית שכנראה לא תעבור את אחוז החסימה. לא כואב לך הדבר?

אם מישהו מכם החליט לתמוך ישירות בקדימה, או במפלגות שמאל או ברשימות ערביות, שיעשה זאת ישירות, ולא יצביע בעקיפין למפלגה שלכל הדיעות לא תעבור את אחוז החסימה. לאן ילכו הקולות הללו? למפלגות הגדולות: הרבה ל'קדימה', קצת ל'עבודה' וקצת לערבים. זו המטרה שלכם?! לגרוע מהמאגר של שומרי התורה ומצוות קולות חשובים ולהפנות אותם למפלגות שמאל?!

לסיום, מה אתה מבקש מחסידי חב"ד?

יש בינינו מכנה משותף גדול. שתי התנועות נאבקות למען הפצת היהדות במגזרים הרחוקים. שנינו נלחמים נגד התופעה הכאובה שמיליון ילדים לא יודעים מה זה 'שמע ישראל'". הרבי ביקש לתמוך במפלגה החרדית ביותר, ובפרט שאנחנו נגד החזרת שטחים. רק בכוחות משותפים נוכל לחזק את תורת ישראל כמו שחב"ד יודעת ועושה.
לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
23 תגובות
1.
הם בעד הסכם
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
כל ההתנגדות של ש"ס היא רק להתנתקות חד צדדית, אך לא לשטחים תמורת שלום עפ"ל כפסק דינו של הגר"ע שי יוסף.
2.
כל הכבוד
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
למגיב מס 1 הרי שמורינו ורבינו הרב הגאון רבי עובדיה שליט"א כבר הביע את דעתו בצורה הברורה ביותר, וזאת יותר מפעם אחת, שכיוון שכיום ברור מעל לכל ספק שדרכם היא רק למלחמה (כמו שראינו אחרי אוסלו ) הרי שאין לוותר בכלום, ואדרבא יש בזה סיכון עם ישראל (ראה מה שקורה באשקלון ). בכל מקרה אנחנו מצפים לביאת משיח בקרוב ממש.
3.
צריך להצביע למרזל!!
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
ויש לזה הרבה סיבות:
1. הוא היחיד!!! שיתעקש ולא יתן שימסרו שעל מארץ ישראל, אפילו תמורת המון כסף (כמו ג שבעד בצע כסף מכרו הכל)!!!
2. הוא לא יצטרף לשום קואליציה שדעותיה נוגדות את דעת התורה (בעיניני תורה ומצוות וכן בעיניני ארץ ישראל השלמה)!
3. כל מפלגה אחרת חוץ מחזית היא בעד מסירת שטחים בעד "הסכם שלום" (שהערבים לא מקיימים אף פעם!, כמו הסכם אוסלו שש"ס תמכו בו!)

אז תכניסו לקלפי: כ- למרזל!
4.
נכון, מרזל לא ישב בממשלה
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
הוא גם לא ישב בכנסת.

להצביע למרזל זה הצבעה לקדימה.

תפסיקו כבר עם השטויות האלו. אין למרזל שום סיכוי בעולם לעבור את אחוז החסימה, אז תורידו את זה מהפרק.
5.
לאיזה אלי ישי עלינו להאמין ????
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
לאלי ישי שאומר לסי.או.אל. שהוא מעוניין להצטרף לממשלה ימנית חרדית, או לאלי ישי שמופיע בכותרת ראשית בעתון בקהילה שאומר שש"ס לא תצטרף לגוש חוסם של הליכוד ?
6.
ממשלת אוסלו
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
אחת ולתמיד שס החזיקה את ממשלת אוסלו . נמנעה וכו אבל רבין הרגיש שיש לו רוב עם ממשלה יהודית אפילו שאת ההסכם העביר על קולות ערבים ולהבדיל גולדפרד .ושגב .ושס נתנה לו רשת ביטחון כל התקופה .
7.
אין ברירה
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
המפלגה שהכי פחות גרועה זה שס
תראו את האיחוד הימין הפרסומת שלהם זה שיש מדינה ציונית והרי הם גם לא יותר ימנים משס ראה ערך התנתקות
אחד התמימים
8.
מעשה חושב,
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
בדורינו - דעת תורה היא תוכנת מחשב, לפי הנתונים שתזין את תוכנת "דעת תורה" היא תיפלוט פסק הלכה, לפני ההתנתקות המחשב אמר כן, ולפני הבחירות המחשב אומר לא, וכן הלאה,
חסיד חבד יקר תתחבר לרבי חזק, תתפלל לא להכשל, והקב"ה יוליכך בדרך הנכונה, לכל הדעות יש כעת מספיק היסח הדעת ע"מ שהוא יתגלה----ממש
9.
"מיום ליום" אני מגלה שש"ס היא הרע במיעוט...
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
לעומת איחוד הלאומי מפד"ל שאורלב כבר הרגע מנהל מלחמות ושיחות כדי להכנס לממשלת אולמרט, ולעומת ג שמתחילה בחסיד גור ונגמרת בחסיד גור האוהבים את ליובאוויטש "אהבת נפש" [וד"ל] והם הם שגרמו להתנתקות.
אין מה לעשות כנראה שבסוף אחליט להצביע ש"ס על אף הכל ולמרות הכל, כי זוהי המפלגה של הרע במיעוטו
10.
המפלגה הקרובה ביותר לחב"ד
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
ש"ס הינה המפלגה החרדית שקרובה לדעות וליחודיות של תנועת חסידות חב"ד הן בנושא ארץ ישראל השלמה והן בענין הפצת התורה וחיזוקה והן בענין העזרה והסיוע לכל יהודי באשר הוא ועוד שהמון ממצביעי ש"ס קרובים מאוד לחב"ד וללימוד החסידות ולהערכה ואהבה לרבי מה"מ
11.
ש"ס הוכיחה את עצמה יותר מכולם
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
ועשתה רבות למען כולם.
צריך לתת לה את הכוח
ש"ס תנצח!!!
12.
ש"ס תהיה בקואליציה בכל מחיר
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
אחרי שש"ס התייבשה בקדנציה האחרונה באופוזיציה היא תעשה הכל כדי לשבת בממשלה.
מי שמצביע ש"ס יהיה אחראי לכל מה שהממשלה תעשה בתמיכת ש"ס.
ראו הוזהרתם!
13.
שס נלחמים במוסדות חב
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
אצלי ואצל עוד שלוחים, נציגי שס הולכים מבית לבית של ילדים הלומדים אצלנו בחב"ד, מדברים סרה בחב"ד וברבי, ומזיקים למוסדות שע"י בית חב"ד נזק גדול מאד.
הם הלוחמים בי כשליח הרבי, הם הלוחמים כאן בחב"ד, ובמקומות רבים בארץ.
אל תתבלבלו מהרצון להחניף למפלגה "חרדית", הפסיקו להיות להם לפה.
אני מקוה שרבני חב"ד בהחלטתם יקחו גם זאת בחשבון.
אחד השלוחים, דרום
14.
לפחות שיהיה הסכם אתם!
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
בהמשך לתגובתי הקודמת,
אם נוטים לתמוך בשס, לפחות שלא נהיה "מטומטמים".
אדרבה, נצביע כל חב"ד שס, אבל נעשה זאת עם הסכם חד משמעי איתם, והתחייבותם בענייני שלמות הארץ, והתחייבות חד משמעית להעיף את המנגדים לבתי חב"ד שבקרבם, רק להעיף, כי יש בניהם כמה מנגדים הלוחמים בנו, ועל המנגדים האלו אי אפשר לסמוך, שיעיפו אותם מהשטח.
אחד השלוחים, דרום.
15.
המזגזג
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
אוי כמה שאדון אלי ישי מזגזג ומתחמק בצחצוחי לשון ומילים לא ברורות בתשובות לשאלות הנוקבות והמצוינות ששואל המראיין .
רק מזה ניתן להבין מי האיש והאם בכלל ניתן להצביע לצחצחן לשון שכזה , בטח התשובות לתמיכה בעקירות הבאות כבר מוכנות ....
כל מפלגה להצביע רק לא ש"ס !!!!
16.
מרזל לא עובר את אחוז החסימה
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
גם אם כולנו נצביע עבורו

חבל להיות עוד הפעם הכי טפשים בבחירות.
17.
13 - אתה לא חושב שאתה מגזים?
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
מספר 13 זה מספר נ...
18.
תגובה ל-17
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
אם אתה חושב שמגיב 13 מגזים אז כנראה שאתה לא מאנ"ש או לא חי בארץ או ישן עם שרון בתרדמת עמוקה .
רק חשוב לציין שתגובה 13 היא רק קצה קצהו של האמת איך שש"ס נלחמת בחב"ד .
חבל שיש בחב"ד כאלה שבכלל חושבים ועוד יותר גרועים -כמוך- שרוצים להצביע עבור הלוחמים הגדולים ברבי ובחב"ד כאשר גפני ורביץ קטנים עליהם .
אחד השלוחים , מהצפון. .
19.
ל2: רואים שמורך ורבך הוא עובדיה.
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
ונקווה שבכל זאת לא תצביע לש"ס, אלא לאיחוד הלאומי / מרזל!
20.
כ"ט אדר - ראשי תבות "קדימה במבוכה" - תנס...
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
מי יתן וקדימה תיפול אחורה...
21.
רק ש ס
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
יש בחבד הרבה שסניקים ולא להיות צבועים כולנו ש ס ש ס ש ס ועוד פעם ש ס בהצלחה
22.
אלי ישי דיבר אחרת
י"ז אדר ה׳תשס״ו
ברור שצריך להצביע שס מצד מה שהרבי אמר
שצריך להצביע למפלגה הכי חרדית והיא עונה על כל הדרישות ובמיוחד מדברי אלי ישי בראש העמוד אבל מה עם מה שאמר לעיתונים האמריקאים? וכמו שאמר אחד חכם תצביעו לשס אם אתם לא יודעים לקרוא אנגלית כי אלי ישי אמר לעיתונים האמריקאים במפורש שהוא בעד החזרות אפילו כואבות מאוד שיביאו לסדר רוחני מה עם זה?
הפכפך
26.
לא עוד
כ"א אדר ה׳תשס״ו
עם מרזל ניסינו ונכשלנו בא ניתן לשס צאנס לפחות הם אנשים יראי ה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.