מערכת COL | יום י"ג אדר ה׳תשס״ו 13.03.2006

דרשוביץ' בעימותים פומביים ב'מסע למען ישראל'

הפרופסור היהודי אלן דרשוביץ' סיים בשבוע שעבר סדרת עימותים פומביים מול אקדמאים, פוליטיקאים ועיתונאים שמתנגדים למדיניות ישראל. "יש מחסור בפעולות כאלה על בסיס קבוע, במיוחד על רקע התגברות האנטישמיות והתרחקות משמירת הזהות היהודית", אומר המארגן הרב יוסי וואקס, מנהל המרכז האירופי לסטודנטים יהודיים.
דרשוביץ' בעימותים פומביים ב'מסע למען ישראל'
משמאל: דרשוביץ', הרב הראשי לבריטניה ג'ונתן סאקס והרב יוסי וואקס

ראשי ארגונים יהודיים מדווחים על התעוררות מחודשת בפעילות של סטודנטים נגד אנטישמיות בין כותלי האדמיה בארצות אירופה. זאת בתום מסע ההרצאות של הפרופסור היהודי-אמריקאי אלן דרשוביץ' במספר אוניברסיטאות "למען הדמוקרטיה" ובעד ישראל.

דרשוביץ' סיים ביום שישי האחרון סדרת עימותים פומביים מול משפטנים, פוליטיקאים ועיתונאים שמתנגדים למדיניות ישראל במסגרת סיור שהוא עורך במערב אירופה בהזמנת המרכז האירופי לסטודנטים יהודיים, בהנהלת הרב יוסי וואקס.

קרוב ל-6 אלף סטודנטים השתתפו בהרצאות, 100 עיתונים פרסמו כתבות סיקור על המסע, 15 תוכניות טלוויזיה אירחו את דרשוביץ', כולל ה-BBC וסקיי-ניוז הבריטי. אחת ההרצאות אף הועברה בשידור חי בוידיאו לקהילות יהודיות בפאריס, טאלין, קופנהגן ומינכן.

עיתון "הארץ" דיווח כי דרשוביץ' הכריז כי הוא מתנדב לספק סיוע משפטי לכל קצין ישראלי שיינקטו נגדו הליכים משפטיים בחו"ל, בתנאי שפעל בהתאם למדיניות הממשלה. דרשוביץ' אמר שיפנה בקרוב למשרד החוץ ויציע את שירותיו באופן רשמי.

חלק מההרצאות אורגנו בשיתוף עם בתי-חב"ד מקומיים: הרב יוסף וואגל ובנו הרב מענדי מידידי ליובאוויטש באנגליה אירחו ארוחת-בוקר לאנשי עסקים בלונדון, הרב אלי ברקמן אירח את ההרצאה לסטודנטים של אוניברסיטת אוקספורד, הרב שמואל כצמן אירח את ההרצאה בהאג עם משפטנים.

זוהי המסע השני למען הדמוקרטיה של המרכז האירופי לסטודנטים יהודיים. בקודם הופיע נתן שרנסקי, אסיר ציון ולשעבר השר לענייני תפוצות בממשלת ישראל.

"הביקור, הפגישות והנסיעות הראו למר דרשוביץ' את החשיבות והמחסור בפעולות כאלה על בסיס קבוע, במיוחד על רקע התגברות האנטישמיות והתרחקות משמירת הזהות היהודית", אומר הרב וואקס.


 עוד בנושא:
+ דרשוביץ' בגילוי-לב לידידי ליובאוויטש באנגליה

+ ביקוש גובר לנאום דרשוביץ' בחב"ד אוקספורד

+ סומרס ודרשוביץ' בשבתון אוניברסיטת הארוורד

+ דרשוביץ' בכינוס השלוחים: אתם הכרחיים

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יוסף
י"ג אדר ה׳תשס״ו
חג פורים שמח! שמחים לראותך.
ד"ש חמה לדבורה לאה ואסתי..
נשיקות למענדל
מהמשפוחה בארץ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.