מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תשס״ו 12.03.2006

טג'קיסטאן: תופסק הריסת בית-הכנסת האחרון במדינה

המאמצים נשאו פרי: שלטונות טג'קיסטאן החליטו להפסיק את פעולת הריסת בית-הכנסת בדושנבה הבירה, האחרון במדינה. "העבודות ייפסקו ובית-הכנסת לא ייהרס", הבטיח שגריר טג'קיסטאן ב'איחוד האירופי', דג'משד קמינוב. להחלטה, קדמו לחצים של הנגיד לוי לבייב והשליח הרב אבא-דוד גורביץ שניהל את המגעים עם הממשל. לסיפור המלא
טג'קיסטאן: תופסק הריסת בית-הכנסת האחרון במדינה
הלחצים עזרו. ביהכנ"ס בהליכי הריסה ראשונים. בקטן: הרב גורביץ ולבייב. ארכיון: COL
כזכור, לפני חודשים רבים, הנגיד ר' לוי לבייב, שלח מכתב לנשיא טג'יקיסטן בבקשה כי ימנע מהריסת בית-הכנסת היחיד במדינתו, זאת לאחר שנודע שממשלת טג'יקיסטן, רוצה להרוס את בית-הכנסת ההיסטורי בן ה-100 שנה לטובת בניין הארמון הלאומי.

במכתב נכתב בין-היתר: על אף ההבנה הרבה כי יש פה אינטרס לאומי, דוגמת בניית ארמון ייחודי ומודרני, עם זאת, בכל מדינה אחרת נמנעו עד היום מהריסת מבנים היסטוריים לטובת מבנים חדישים כדי לשמור על ההרמוניה והטעם הייחודי של העיר. נוסף לכך, הריסת בית כנסת, תגרום לתגובה שלילית לא רק בקרב הציבור היהודי בעולם - אלא אף תביא להד בלתי רצוי גם בתקשורת הכלל-עולמית.

הרב אבא-דוד גורביץ' השליח לטשקנט, שבאוזבקיסטן, אמר אז בראיון ל-Jewish News כי הוא עדיין אופטימי ונותן סיכוי לכך שבית-הכנסת בדושנבה בירת טג'יקיסטן - לא ייהרס. הרב גורביץ' ניהל את המגעים עם הממשל, והוא טס לשם כך, במהלך התקופה האחרונה, פעמים רבות לדושנבה. 

בין-היתר נפגש הרב גורביץ' עם מחמאדסד אוביידולב המכהן כיו"ר הפרלמנט וכראש-עיריית דושנבה. הרב גורביץ' סיפר כי הפגישה התמקדה בעיקר, בנסיונות למצוא שטח חדש, אך הוא עדיין לא נואש ומקווה שבית-הכנסת הנוכחי יישאר על כנו. אבל גם אם יינתן שטח חלופי לבניית בית-הכנסת הוצאות הבנייה ייפלו על הקהילה היהודית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.