מערכת COL | יום ט' אדר ה׳תשס״ו 09.03.2006

'משפחה': "ש"ס מסתערת על חב"ד"

יממה לפני שיצא יו"ר תנועת ש"ס אלי ישי לביקור בכפר-חב"ד, הוא נפגש עם קבוצת של שלושים חסידי חב"ד בביתר-עילית. הצדדים ניהלו ביניהם דיאלוג מעניין שגם הוליד כמה כותרות מפתיעות מצד יו"ר ש"ס. קבוצת המיקוד המפתיעה לא עשתה הנחות לישי וביקשה לדעת איך תנהג ש"ס ביום שבו יעלו על סדר היום תהליכים מדיניים נוספים. "אין מפלגה שתיאבק בהתנתקות הבאה יותר מש"ס", אמר ישי. לסיפור המלא מאת יוסי אליטוב עיתון 'משפחה'.
'משפחה':
המפגש עם קבוצת חסידי חב"ד בביתר-עילית (צילום: שוקי לרר)
5000 בתי אב של חסידי חב"ד בישראל הפכו ליעד מועדף עבור שלוש המפלגות הדתיות, ''ש"ס'', ''יהדות התורה'' ו''איחוד הימין''. קולות החסידות שבעבר ניתנו באחוזים גבוהים למפלגות ימין, הפכו לצפים כשהטענה הרווחת נגד שתי מפלגות הימין היא תמיכה בממשלת שרון שביצעה את ההתנתקות ופרישה מאוחרת מהקואליציה, אחרי שכל התנאים הובשלו למימוש התכנית המדינית.

העמדה הרשמית של החסידות היא, שחב"ד לא תעמוד באופן רשמי מאחורי אף מפלגה אחת ולא תפרסם קול קורא לתמוך בתנועה כלשהי. יחד עם זאת כמה מרבני חב"ד הבולטים בישראל הודיעו בשיחות לבני קהילותיהם כי האופציה לתמוך במפלגתו של מרזל שלא תעבור את אחוז החסימה ובמפלגות ימין אחרות שמתמקדות רק בארץ ישראל ולא בתורת ישראל, אינה קיימת.


"הימין יביא למשאל עם"

יממה לפני שיצא לכפר חב"ד, הוא נפגש עם קבוצה של שלושים חסידי חב"ד בביתר-עילית, והצדדים ניהלו ביניהם דיאלוג מעניין שגם הוליד כמה כותרות מפתיעות מצד יו"ר ש"ס.

קבוצת המיקוד המפתיעה לא עשתה הנחות לישי וביקשה לדעת איך תנהג ש"ס ביום שבו יעלו על סדר היום תהליכים מדיניים נוספים. "אין מפלגה שתיאבק בהתנתקות הבאה יותר מש"ס", אמר ישי. "ההתלבטות אצלכם היא בין איחוד הימין, יהדות התורה ואנחנו. קודם כל בואו נרענן את הזיכרון: אלמלא אפי איתם, זבולון אורלב ובני אלון היו מצטרפים לממשלת שרון, היינו היום נשארים בגוש קטיף ולא מעניקים פרסים מיותרים לטרור. החבורה הזאת נתנה את הכוח לשרון לאשר את תהליך ההתנתקות על כל שלביו ורק אחרי שאושר ההליך סופית, הם פרשו מהממשלה.

"האם הנכם יכולים לתמוך במפלגה שהקימה את התשתית לפינוי יהודים מגוש קטיף?", שאל ישי את המשתתפים. "אני אגלה לכם סוד: לפני שהוקמה הממשלה עם שינוי בתשס"ג, פניתי אל ראשי הימין ואמרתי להם, בואו נקים קואליציה חילופית שתשמור על תורת ישראל וארץ ישראל. האנשים הללו צחקו לנו בפנים ורצו לתמוך בממשלה שבעקרונות היסוד שלה כבר הושתלו זרעי ההתנתקות".

אחד המשתתפים ניסה להבין האם ההתנגדות של ש"ס להתנתקות נבעה כתוצאה מהישארותה באופוזיציה או שמא מדובר בהתנגדות עקרונית שלא תשתנה בעתיד. "מי שתולה בין היותנו באופוזיציה לעמדה ההלכתית של הרב, עושה מעשה חמור", נימק ישי. "לא אשכח את הימים שבהם התקיים משאל חברי הליכוד על תכנית ההתנתקות. ראש הממשלה שרון הזמין אותי לשיחה ואמר ברורות: בואו תצטרפו כעת לקואליציה, תמנעו בהצבעה בממשלה ותצביעו כאוות נפשכם בהצבעה בכנסת. הגר"ע יוסף סירב בתוקף ואמר: לא נתמוך במהלכים שיביאו לסיכון חייהם של יהודים.

"השלב הבא, היה כאשר הגר"ע יוסף התבקש שלא לחוות את דעתו במשאל בתוך הליכוד. הנימוק היה, שכשיעמוד הנושא על סדר היום הכללי, תביעו את עמדתכם, אבל למה להתערב בתוך הליך פנימי של מפלגה אחרת? גם כאן דחה הגר"ע יוסף את הבקשה ואמר: 'נביא שכובש את נבואתו חייב מיתה'. הדמות הרוחנית היחידה שנאבקה בכל כוחה נגד ההתנתקות למרות ההפסד הפוליטי הברור הייתה זו של מרן הגר"ע יוסף. "יכולנו להיכנס, אם היינו נמנעים אך השיקול ההלכתי היה המכריע".

''איחוד הימין מצהיר היום שהוא יאבק על ארץ ישראל בכל הכוח'', מעיר אחד המשתתפים, ''ארץ ישראל לא עומדת אצלכם במרכז המסע. "אני אספר לכם דברים שמתרחשים קצת מאחורי הקלעים. זבולון אורלב וחבריו כבר מנהלים מגעים להצטרף לממשלתו של אולמרט כשהעיקרון יהיה הבטחה למשאל עם במקרה שיימסרו שטחים. אנשים שאכפת להם מארץ ישראל, לא בונים פעם נוספת תשתית לפינוי חלקים נוספים. אתם מבינים לבד שבמקרה שיעשה כאן משאל עם, הערבים ואנשי השמאל יבואו בהמוניהם וההכרעה תהיה בעד פינוי המוני. אני מתחייב כאן שש"ס לא תתמוך בשום מהלך של התנתקות חד צדדית ונהיה יותר תקיפים מאיחוד הימין".


מכנה משותף: זיכוי הרבים

ישי לא התעלם מפסק הדין של הגר"ע יוסף על שטחים תמורת שלום. "הפסק של הרב נוגע לאפשרות של שלום אמת, דבר שנראה היום כהלכתא דמשיחא, בטח אחרי כינונה של ממשלת חמאס וההקצנה במדינות ערב. אילו היינו מגיעים למצב של שלום, ניחא, אבל הרב אומר כבר עשרים שנה, 'אני שלום וכי אדבר המה למלחמה'.

כולנו יודעים שהדבר שעומד על סדר היום הוא התנתקות חד צדדית ולא הסכם שלום. בנוגע להתנתקות, אין מפלגה שתיאבק בה יותר מש"ס גם במישור הציבורי וגם בכנסת, ונתנגד לדיבורים על ויתורים כשבעזה שולטת לה ממשלת חמאס. אתם יודעים מה? תבחרו באפשרות הפחות גרועה מבחינתכם, כי אין מפלגה שמשקפת לגמרי את עמדתכם. מכל הקיימים, אנחנו הקרובים ביותר".

ומה עם תמיכה אפשרית במפלגתו של מרזל? שאל אחד הנוכחים. "אם מישהו מכם החליט לתמוך ישירות בקדימה, או במפלגות שמאל או ערביות, שיעשה זאת ישירות ולא יצביע בעקיפין למפלגה שלכל הדיעות לא תעבור את אחוז החסימה. לאן ילכו הקולות הללו? למפלגות הגדולות: קצת ל'קדימה', קצת ל'עבודה' וקצת לערבים. זו המטרה שלכם? לגרוע מהמאגר של שומרי התורה ומצוות קולות חשובים ולהפנות אותם למפלגות שמאל?".

ישי התייחס גם לזיכוי הרבים שנעשה בערי השדה. "יש בינינו מכנה משותף גדול. שתי התנועות נאבקות למען הפצת היהדות במגזרים הרחוקים. שנינו נלחמים נגד התופעה הכאובה שמיליון ילדים לא יודעים מה זה 'שמע ישראל'".
לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
11 תגובות
1.
רק ש"ס
ט' אדר ה׳תשס״ו
האמת, רק ש"ס, חברה עזבו אתכם מהימין, עורלב השתפן בלילה הגורלי שכל השרים שהתנגדו לפינוי התפטרו (ואולצו לחזור בהם בגללו).
- ישב עם שינוי וצחק על החרדים,
תמך נלהבות בקיצוץ קצבת ילדים שפגע בכולנו סביב 2000 ש"ח בחודש.
לא ניתן את הלחי השניה.
מרזל לא יעבור את אחוז החסימה, חבל"ז.
התלבטות היא בין ג לש"ס.
ליצמן אכן עוזר המון. באמת.
אבל מה עם גפני שלא מוכן (עד היום) לראות פנים חבדיות.?
ש"ס - היתה נגד ההתנתקות .
- תחזיר את הקצבאות (אולי לא כמו שהיה, אבל בטוח יותר מהמצב כיום).
- בכלל צריך להיות חיבור ביניהם במישור המוניצפיאלי ששם הם חזקים, וזה בא דרך הבחירות.
מצביע ליכוד לשעבר.
מצביע מולדת לשעבר.
היום - ש"ס.
2.
תגובה ל-1
ט' אדר ה׳תשס״ו
באמת צריך לשאול למה ליצמן או פרוש עוזרים אבל ש"ס נחלמת חזק בשלוחים ובמוסדות חב"ד בכל הארץ .אז השאלה היא למה לתת להם עוד כח ? כדי שיהיה עוד כח ללוחמים ברבי ובחב"ד ??
כדאי שתחשוב פעמים לפני שאתה מסייע לש"ס . למסקנה רק לא ש"ס!!!!
3.
ל-2
ט' אדר ה׳תשס״ו
ש"ס כתנועה אינה נלחמת נגד חב"ד. ואדרבה הם תמכו בבניית מקוואות חב"ד בכמה מקומות.
4.
ש"ס קונטרול
ט' אדר ה׳תשס״ו
אם לא ש"ס אוסלו לא היה עובר
5.
תגובה ל1 ו-3
ט' אדר ה׳תשס״ו
צר לי עליכם כדאי שתשאלו את השלוחים ברחבי הארץ , כדי שתשמעו מהם - מהשטח - מה בדיוק ש"ס מעוללת להם ומתעללת בהם ...
6.
אוסלו
ט' אדר ה׳תשס״ו
כל הוויתורים העומדים על הפרק כיום הם וויתורים חד צדדיים שאליהם התנגדו ש"ס בכל התוקף. וא"כ הצבעתם לאוסלו אינו רלוונטי כעת.
7.
ש"ס תתמוך בוויתורים תמורת שלום כפסק הרב...
ט' אדר ה׳תשס״ו
לכן נכון שהיא תתנגד להתנתקות חד צדדית אבל לא להסכם כאילו מביא שלום.
8.
בושה וחרפה
י' אדר ה׳תשס״ו
תנועת שס נלחמתנגד שלוחים ובתי חבד בערי השדה. אם כל הכבוד כינוס מפגר בביתר לא משפיע. ואתם המערכת תפסיקו לסנן תגובות.
אברך ביתרי
9.
משתתף במפגש
י"א אדר ה׳תשס״ו
לא רק שלא השתכנעתי להצביע ש"ס אני קורה בכל לשון של בקשה לא להצביע ש"ס.
10.
ש"ס היא היחידה שלא כרעה לעגל הזהב!
י"א אדר ה׳תשס״ו
הסרטון הזה ממחיש היטב:

http://media.a7.org:82/misc/video/06/girus_s.wmv



ש"ס היא המפלגה היחידה מבין כל המפלגות שישבו בכנסת ה- 16 שלא סייעה בשום צורה ואף התנגדה בתוקף הן לגירוש והן לקיצוץ למרות שהוצעו לה תקציבים מפתים. עובדה.
12.
משתתף שנכח במקום
ט"ו אדר ה׳תשס״ו
הזהרו מלהצביע למפלגה שנלחמת יום וליל בנשיא הדור,
בתשמ"ח הצדיק עובדיה את טענותיו של שך.(וחזר בו בגלל הרייטינג המפלגתי)
כל שלוחי הרבי באה"ק סובלים מהצקות והטרדות מצד אנשי ש"ס,
רבניהם קובעים לבטל את מנהגי חב"ד "המשובשים" (ראה מכתבו המפורסם של הרב מזוז)
הפעילות המחתרתית נגד גני חב"ד
די למזוכיזם החבד"י!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.