מערכת COL | יום ח' אדר ה׳תשס״ו 08.03.2006

משפחת קירשנזפט תישאר עוד חודש במלון

ועדת השרים לענייני ההתנתקות התכנסה היום לדיון נוסף בדבר סיוע למתיישבי חבל עזה וצפון השומרון. השרים אישרו היום תוספת תקציבית בסך 10 מיליון ש"ח למימון השהות של המשפחות בבתי המלון. ראש מנהלת סל"ע הודיע לשרים כי עד לתאריך 6 באפריל (ח' ניסן) יעזבו המשפחות את בתי המלון, וביניהם בני משפחת קירשנזפט השוהים מאז ה'התנתקות' במלון 'קיסר' בירושלים.
משפחת קירשנזפט תישאר עוד חודש במלון
ר' יגאל קישנזפט (במרכז) בביתו שנהרס בנווה דקלים. מחכה לבית.
בתוך כך, שיגר היום מבקר המדינה, 7 חודשים אחרי ההתנתקות, דו"ח חריף אודות הטיפול הכושל במפונים. השופט לינדנשטראוס קובע כי סחבת מתמשכת הביאה למצב בו משרד רה"מ ומשרד האוצר לא הקימו בזמן את מינהלת סל"ע, והיא עצמה קירטעה עד לפינוי.

גם בטיפול במתפנים וקליטתם מצא המבקר ליקויים, כמו מפונים ש"נתקעו" עם בגדי קיץ כי משרד הביטחון מנע גישה למכולות, או כאלה שסבלו מהצפות ביוב בשל תיכנון לקוי באתרי קראווילות. 250 משפחות עדיין שוהות בדיור ארעי, מזכיר המבקר.

המבקר אומר כי למרות האלמנט המשמעותי של חוסר הוודאות שאפף את ביצועה של ההתנתקות, וכן חוסר שיתוף הפעולה מצד המתנחלים וראשיהם - הרי שאין בכך תירוץ להכנה הלקויה שבוצעה לקראתה על ידי מוסדות המדינה, כשבראשם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומינהלת סל"ע.

"הסחבת של משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה מלמדת שראש הממשלה ושר האוצר לא הנחו את העובדים כנדרש. גם ההנהלה הבכירה בהם - מנכ"ל משרד רה"מ, נציב שירות המדינה והממונה על התקציבים - לא פעלו בדחיפות הנדרשת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.