מערכת COL | יום ח' אדר ה׳תשס״ו 08.03.2006

'יבואו טהורים ויעסקו בטהורים'

השבוע נערך מסיבת חומש לילדי החיידר 'אוהלי-תורה' בכפר-חב"ד. התלמידים ישבו על במה מוגבהת, עטורים כתרים ולבושים מיוחדים וכל אחד בתורו דקלם שיר באידיש המספר על שמחתו על-כך שלומד ב'חדר' של הרבי ומאחל להוריו שיהיה להם נחת חסידי ממנו וחבריו עונים לו באידיש "אשרינו שזכינו לכך". כהכנה ללימוד התלמידים ניגנו ניגון הכנה "צמאה לך נפשי" והתחילו ללמוד את החומש באידיש כשהמלמד הרב מרדכי פישמן אומר שורה והתלמידים אחריו.דיווח וגלריית תמונות מאת הצלם מאיר דהן
'יבואו טהורים ויעסקו בטהורים'
ביום שני השבוע נערכה חגיגת החומש לילדי חדר "אהלי-תורה". החגיגה נערכה בבית-הכנסת המרכזי בכפר-חב"ד, באוירת קדושה וטהרה מיוחדת בנוכחות הרבנים: המד"א דכפר-חב"ד הרב מרדכי אשכנזי, ראש-ישיבת תות"ל כפר- חב"ד הרב יעקב כץ, מנכ"ל מוסדות "בית-רבקה" הרב שמואל חפר, זקני וחשובי אנ"ש: הרב זלמן סודקביץ, הרב בן ציון מיכאלשוילי והרב לייב זלמנוב, חברי ההנהלה: הרב אהרן הלפרין, הרב זלמן גופין, הרב יונה לבנהרץ, הרב מ"מ גורביץ והרב י"י אשכנזי.

התלמידים ישבו על במה מוגבהת, עטורים כתרים ולבושים מיוחדים וכל אחד בתורו דקלם שיר באידיש המספר על שמחתו על-כך שלומד ב'חדר' של הרבי ומאחל להוריו שיהיה להם נחת חסידי ממנו וחבריו עונים לו באידיש "אשרינו שזכינו לכך".

אוירת קדושה וציפיה שררה באולם בשעה שהמנחה הרב זלמן רודרמן אבא של תלמיד מכיתה ב' הכריז: "עכשיו מתכוננים אנו ללמוד בפעם הראשונה בחיינו פסוקים מהחומש, והפסוקים המתאימים ביותר לילדים קדושים הם פסוקים מפרשת ויקרא 'יבואו טהורים ויעסקו בטהורים' שמדברת על קרבנות קדושים".

כהכנה ללימוד התלמידים ניגנו ניגון הכנה "צמאה לך נפשי" והתחילו ללמוד את החומש באידיש כשהמלמד הרב מרדכי פישמן אומר שורה והתלמידים אחריו.

דמעות של שמחה עמדו בעיני ההורים והסבים בראותם את התרגשות הילדים בפתיחת לימוד החומש, המרא דאתרא הרב מרדכי אשכנזי דיבר בשפת האידיש והדגיש את מעלתם וכחם של תשב"ר על טהרת הקדש, מנהל החדר המסור הרב בן ציון וישצקי דיבר על יחודיותו של החדר "חדר על טהרת הקודש" שלומדים בו בשפה בה דבר הרבי.

בסיום החגיגה קבלו הילדים שי מיוחד - חומש בראשית עם "טייטש" ותמונה של הרבי מחזיק בספר-תורה, החגיגה הסתיימה בריקוד חסידי של הורים כשילדיהם בכתפיהם שרים "אשרינו מה טוב חלקנו" כשבלב כולם בוקעת תפילה לרבון עולם שיה"ר שנזכה לראות נחת חסידי יהודי אמיתי מילדינו.

הנהלת ה'חדר' מבקשת להודות למלמד הרב מרדכי פישמן שהשקיע את מרצו וזמנו להחדיר את החינוך לאהבת התורה בילדנו, לרב יוסף ניימרק שהפנים את ה'גישמאק' החסידי, למנחה הרב זלמן רודרמן שהוסיף חן מיוחד לאירוע, לר' אבי פיאמנטה על המוזיקה החסידית שהנעימה את הערב, למנהל החינוכי הרב יוסף הרשקוביץ והרב שלמה וישצקי העומדים מאחורי האירוע בכל המצטרך בגו"ר.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
המורה!
ח' אדר ה׳תשס״ו
בהא הידיעה. המורה פישמן. איזה אהבה והערצה יש לילדים אליו! אנחנו חשים את האהבה והמסירות האינסופית של המורה היקר הזה. זכות הרבים תעמוד לו ולב"ב לכל טוב בגו"ר
אמא שמוקירה ומייקרת את פועלו
2.
משפחת אהרוסון- מתגעגעים אליכם...
ח' אדר ה׳תשס״ו
ברלה -FL
3.
יפה!!! יפה!!!!
ח' אדר ה׳תשס״ו
התמונות מאוד יפות נראה שהיה יפה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.