מערכת COL | יום ז' אדר ה׳תשס״ו 07.03.2006

ח"כ אלי ישי: "לא נתמוך בשום מהלך מדיני"

"סיעת ש"ס נגד התנתקות ודעתו של הרב עובדיה יוסף לא השתנתה: אנחנו לא נתמוך בשום אופן בממשלה שתעשה התנתקויות נוספות". כך אמר היום (שלישי) יו"ר תנועת ש"ס אלי ישי במהלך ביקור בכפר-חב"ד. לישי הצטרפו בביקורו ח"כ אמנון כהן וח"כ לשעבר ר' אליעזר מזרחי. במהלך הביקור סיפר ישי מה אמר לאולמרט בפגישתו בשבוע שעבר, על עמדתו של הרב עובדיה יוסף בעניין מקוואות חב"ד ובנושא המדיני. להמשך הכתבה וגלריית תמונות מאת י' בלינקו ב'כתבה מלאה'
ח
"תמיד עזרתי ואמשיך לעזור לחב"ד". יו"ר ש"ס (במרכז) בפתח בית '770'
מאת חיים ברון

יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אלי ישי ערך היום (שלישי) ביקור בכפר-חב"ד. לביקור נלווה ח"כ אמנון כהן וח"כ לשעבר  אליעזר מזרחי. הביקור נערך בלוויית יו"ר ועד כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ.

מעריכים אתכם בחב"ד

הביקור נפתח במשרדי ועד כפר-חב"ד, שם סיפר הרב ליפשיץ לנוכחים על ההתפתחות בכפר בשנים האחרונות ולאחר-מכן פנתה המשלחת לבית 'אגודת-חסידי-חב"ד' – 770.

תחילה, נכנסו לחדר של הרבי וראו מקרוב את העבודות המתבצעות במקום. לאחר ביקרו במשרדי השבועון 'כפר-חב"ד', שם ישבו עם עורך העיתון הרב אהרן-דב הלפרין. הפגישה הייתה ידידותית וחמה, במהלכה אמר הלפרין לישי: "בחב"ד, מאות מעריכים את העובדה שאתם לא ישבתם בממשלת הגירוש".

ישי, סיפר לנוכחים על-כך שהוא למד בילדותו בחב"ד, אצל הרב נפתלי רוט - מנהל המרכז החינוכי-חסידותי בירושלים. "בכל פעם שחב"ד פנו אלי לבקשת עזרה, מייד נרתמתי לדבר", אמר ישי.

כמו-כן הדגיש ישי מפורשות שש"ס עומדת איתנה בדעתה כי תוכנית ההתנתקות היא הרס וחורבן. "סיעת ש"ס נגד ההתנתקות ודעתו של הרב עובדיה יוסף לא השתנתה", אמר ישי. "אנחנו לא נתמוך בשום אופן בממשלה שתעשה התנתקויות נוספות".

דעה נחרצת

במהלך הפגישה גילה ישי, כי גם במהלך פגישתו עם ממלא-מקום ראש-הממשלה אהוד אולמרט בשבוע שעבר, הוא אמר לו את הדברים בצורה חד-משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים. "הבהרתי לו שאנחנו לא נתמוך בשום התנתקות נוספת".

הפמלייה המשיכה לחנות של הוצאת הספרים החב"דית 'קה"ת', שם העניק ר' יהושע סגל לישי את הספר "תורת השליחות" - ציטוטים מדברי הרבי על שליחות ועבודה ציבורית.

משם פנו האורחים לסיור במתחם הבנייה של פרוייקט הבנייה של השכונה החדשה 'לוי-יצחק', שם שמע על הבנייה המתקדמת ולאחר-מכן ביקרו בישיבת הבוכרים 'אור-שמחה', שם ראה מקרוב את עבודת הצוות המסורה ואת התלמידים עוסקים במלאכת ספרות הסת"ם.

הביקור נחתם בביקור בביתו של המרא דאתרא של כפר-חב"ד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי.

ישי אמר לרב אשכנזי בין-היתר כי הרב עובדיה יוסף, המנהיג הרוחני של תנועת ש"ס, הורה לאשר הקמת מקוואות חב"ד במקומות רבים ברחבי הארץ בהם הוקמו מקוואות בסיוע ש"ס. ישי עוד סיפר על הקשר בין יהדות ספרד ולבין חב"ד וח"כ אמנון כהן, עולה בוכרה סיפר: "לדעתי ללא חב"ד, יהדות בוכרה הייתה במצב גרוע".

הרב אשכנזי ציין שצריך לחזק את הציבור החרדי. "אם לא נהיה חזקים יהיה יותר קל לפגוע בנו", אמר הרב וסיפר לנוכחים סיפור על משה דיין. "כשדיין היה שר-הביטחון", סיפר הרב, "הוא התבטא פעם ואמר: לעקוף את אמריקה בטכנולוגיות, אנחנו במילא לא יכולים, אז לפחות באו ונחזק את עולם התורה".

הביקור הוגדר כמוצלח וידידותי וישי אמר שהוא מקווה להמשיך ולשמור על קשר וישתדל לעזור בכל מה שיתאפשר לו.
לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
16 תגובות
1.
עוד חודש
ז' אדר ה׳תשס״ו
אני רוצה לראות אותם באים גם עוד חודש לכפר ....
2.
אמנון אתה ממש גדול מהחיים
ז' אדר ה׳תשס״ו
(איציק.א.)
3.
דעתי שש"ס הכי קרובים אלינו
ז' אדר ה׳תשס״ו
ב"ה אני שליח של הרבי נשיא דורנו סובר שהגדרים שהרבי קבע להצביע בעד המפלגה הכי חרדית ושנגד ההתנתקות, תואמת הכי הרבה לש"ס. כל מי שמצביע ליהדות התורה הוא תומך בלוחמים ברבי ל"ע.

רצוני לדעת את דעתכם יש מישהו שתואם יותר להגדרות הנ"ל?
4.
"ודעתו של הגר"ע יוסף לא השתנתה"
ז' אדר ה׳תשס״ו
והלא כבר השתנתה דעתו פעם ומי ערב לנו שלא תשתנה פעם נוספת?!
5.
זכרתי לך חסד נעורייך...
ז' אדר ה׳תשס״ו
הנה מה טוב ומה נעים לראותךצ אלי תלמידי היקר מבקר בכרם חב"ד, גאה בחינוךילדותך בבי"ס חב"ד, זכורני שבבחירות שנערכו בביה"ס למועצת התלמידים נבחרת ברוב של 90 אחוז לכהן כיו"ר מועצת התלמידים, וכבר אז עשית את שליחותך נאמנה לתפארת כל קהילת ביה"ס, ברוח חבדית טהורה.. עלה והצלח] הרב נפתלי רוט
6.
תחשבו מה טוב לנו
ז' אדר ה׳תשס״ו
לעניות דעתי כל אחד שיקר לליבו דעת קודשו של רבינו זי"ע
צריך לסתום אומנם קצת את האף ולהצביע ל ש"ס
המפלגה הכי הכי קרובה אלינו
גם אמנון כהן הוא יהודי שאף פעם לא ירים את ידו לגעת בארץ ישראל
והרב אלי ישי הוא "תמים " הוא למד בבי"ס חב"ד בירושלים אצל הרב רוט וכידוע קדושה לא זזה ממקומה
פעם תמים תמיד תמים
וגם ידאגו קצת לגשמיות של יהודים שזה רוחניות
7.
Liers
ז' אדר ה׳תשס״ו
They will change there Shita if the goverment adds 1 zero the the amount of money they want.

Rabbi Yosef has already chenged his mind so many times about returning land he cant keep track.

Remember they all lie so
8.
שס = אוסלו
ז' אדר ה׳תשס״ו
תגידו לי, אתם בסדר? אתם לא יודעים שאלי ישי אמר חד-משמעי ל"גרוסלם פוסט" שאין מה לעשות - יהיו עוד ויתורים. הדגיש שעובדיה יוסף לא שינה בכלל את דעתו על שטחים תמורת שלום, וש"ס היה נגד הגירוש רק בגלל שהיה חד-צדדי. לו היינו מקבלים משהו בתמורה... באמת, מה קרה לכם? חוץ ממרזל, תמצאו לי רשימה אחת שהמנהיגים שלה מוכנים להכריז חד-משמעית שהם לא יצטרפו לממשלה שתפעל לפי "מפת הדרכים". בהצלחה.
9.
כצאן בלי רועה
ז' אדר ה׳תשס״ו
ועיין דבריו הרבורים של אלי ישי לעיתון החשוב והמדיק - "שלמות הארץ זה דבר ישן.. מוכנים לויתורים כואבים
ומאידך ורב טוביה בלוי מגיס לג
פתחו את השערים ומבטיחים כבשים "תמימים" לכל זאב המתעניין.
שתי נחמות: 1) שלחתיך לתקן ולכן כל מעשיהם בטלים. 2) "והתמכרתם שם ואין קונה".

אחי - חיסדים הם מחויבים להיות פקחים - -- האם לא ברור לכם שמבזים את הרבי, וכל רבותינו נשיאינו!!! ר. חפוי
10.
מה קרה לך מזרחי
ז' אדר ה׳תשס״ו
האם לא למדת לקח??? פעם אתה אגודה פעם אתה ליכוד. ועכשיו אתה ש"ס. אנשים שבפירוש אומרים ככל אשר יורוך, הרב עודיה אמר כבר שלפיקוח נפש מחזירים שטחים. אז איפא אתה מזרחי? הרי באגודת ישראל אמרו אז הגאונים האדמורים במועצת גדולי התורה שצריך להחזיר שטחים. ולכן עזבת את ג, אז עכשיו אתה ממשיך בדרך של ח"ו לתת יד לש"ס. ומה תגיד אז לציבור. אני פונה לחסידי חב"ד אנא אל תתפתו למזרחי. ובפרט לא להצביע לש"ס, שנלחמת בכל ענין של חב"ד. ופתאום עכשיו באים לקבל קולות מאתנו. בושה וחרפה.....
11.
אלי ישי
ז' אדר ה׳תשס״ו
חזק ואמץ - כולנו אתכם!
12.
גם אני סבור, רק שס היא החרדית ביותר
ז' אדר ה׳תשס״ו
רצונו של הרבי שנשמע לרבנים, שאלתי רב מהבי"ד והוא אמר לי1. אסור להצביע למפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה. 2. שאין להצביע למי שמאמין במדינה ( כך סיסמת האיחוד הלאומי ) ושיש בה אישה ברשימה. נשאר לנו שתי מפלגות חרדיות, מי שרוצה להצביע ג שיבוסם לו ויש עדיפות לש"ס שהם חרדים לדבר ה בונים תלמודי תורה ומקוואות טהרה- גם ע"פ שיטת חב"ד.
אז בואו והצטרפו והצביעו שס
13.
תגובה ל10
ז' אדר ה׳תשס״ו
אני מעדיף לסמוך על הרב מזרחי ולא עליך, הוא הוכיח שהוא מעל כל שיקול פוליטי עם נאמנות מוחלטת לרבי, אני שאלתי את הרב מזרחי והוא השיב לי שהוא התאכזב קשות מהמפלגות החילוניות והדתיות, אל נשכח שהמפד"ל והאיחוד הלאומי הם שהקימו את ממשלת שרון שקיבלה את מפת הדרכים. שזוהי החלטה להכרה במדינה פלשתינית. כך שנאלטרנטיבה העדיפה היא שס ולא ג.
14.
למה לא לבחור באיחוד הלאומי?
ז' אדר ה׳תשס״ו
הם דתיים , אפי איתם ואלון לא יתנו בחיים שטחים לערבים על גופתם ...
אולי הם הבחירה הראויה של אנ"ש?
מישהו מוצא בהם דופי שימנע בחירתינו בהם?
15.
סומך על מזרחי
ז' אדר ה׳תשס״ו
אני סומך על מזרחי עליו הרבי אמר שהוא עשה לו נחת ואני רוצה לומר ל 10
שבשנת תשנ בימי התרגיל המסריח אמרו זיקני החסידים המזל שלנו שר אליעזר נמצא שם ולא מישהוא אחר אז בבקשה קצת דרך ארץ אלא אם אתה מנסה לתת לנו איזה ניתוח פולטי מעמיק אני אקרא את תגובתך פעם נוספת ואחפש זאת בינתיים לא מצאתי
16.
הרב יצחק מוזגורשוילי
ט"ז אדר ה׳תשס״ו
ישנה תמונה ללא כותרת מתחתיה ובה נראה אלי ישי עם הרב יצחק מוזגורשוילי רב שכונות שרת-רמט בעיר לוד.

השתדלו לכתוב מתחת לכל תמונה את שמות האנשים הנראים בה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.