מערכת COL | יום ו' אדר ה׳תשס״ו 06.03.2006

גמ"ח פילדלפיה חילק 300 אלף דולר בהלוואות

180 חברי הקהילה היהודית, אנ"ש ותומכים השתתפו במוצ"ש במלווה-מלכה חגיגי לטובת הארגון גמ"ח ליובאוויטש בפילדלפיה. "חילקנו בהלוואות 300 אלף דולר", הודיע השליח הרב זלמן ליפסקר. התורם המרכזי סיפר על תחילת היכרותו עם ליובאוויטש (בחור עקשן ושני שלוחים שלא התייאשו ממנו). "זה הארגון הכלכלי מהחשובים בעיר", הודיע אחד המשתתפים. וגם: מהו מקומו האמיתי של אב"ד פילדלפיה, הרב דב בריסמן.דיווח וגלריית תמונות מאת הצלם ברוך שוורץ
גמ
הרב זלמן ליפסקר מעניק הוקרה לתורם דן רוזן * צילום: ברוך שוורץ עבור COL

חילקנו השנה 300 אלף דולר בהלוואות, הוכרז בערב השנתי והקהל המופתע פצח במחיאות כפיים. יהודי פילדלפיה אמנם מכירים את פעילות הגמ"ח החב"די, אולם לא התוודעו למספר הגדול של הנזקקים אליו.

הארגון 'גמילות חסד ליובאוויטש' על-שם הרבנית חיה-מושקא שניאורסון ע"ה מקיים מידי שנה, במוצאי-שבת, ערב מלווה-מלכה. השליח הרב זלמן ליפסקר, הפועל בקרב דוברי עברית בפילדלפיה, מנהל את ארגון החסד מאז הקמתו על-ידי הרבי.

המלווה-מלכה נערך כבר 33 שנה ברציפות. קרוב ל-180 אנשים ונשים השתתפו בו, במוצאי-שבת האחרון, סביב שולחנות ערוכים באולם בית-הכנסת 'ליובאוויטשר סנטר' ברחוב קסטר בעיר.

"הגמ"ח נמצא כדי לעזור לאנשים שצריכים סיוע, ולהזכיר לאנשים שצריכים לתת צדקה", הרב ליפסקר אמר בנאומו. הוא מסר דו"ח על הפעילות בשנה האחרונה, וטען כי הרבה יהודים התקרבו ליהדות בזכות ההלוואה הכספית שהם קיבלו בשעת מצוקה.

"אני מודה לה' על הכוחות שהוא נותן להמשיך את העבודה, ומקווה שזו תהיה השנה האחרונה של גמילות חסד בגלות", הרב ליפסקר הוסיף. "יהי רצון שה' יעשה לנו חסד ויביא את הגאולה".


החב"דניק שלא התייאש

האירוע נפתח בהקראת מכתבו של הרבי על-ידי הרב אברהם שם-טוב, השליח הראשי לפילדלפיה המכהן גם כיו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית.

את הערב הנחה ר' דוד קרולין, מאנ"ש בעיר העושה לביתו בעסקים. את הגמ"ח הוא מכנה "הארגון הכלכלי מהחשובים בפילדלפיה".

עדות לכך היא אולי ההשתתפות הנכבדה של חברי הקהילה היהודית בעיר, שרואים לעצמם חובה וזכות לבוא ולתמוך בארגון החסד. אלה אנשים שהצליחו בעסקים, ובמהלך השנים עשו היכרות עם הרבי וחסידות חב"ד על-ידי עשרות השלוחים הפועלים ברחבי מדינת פנסילבניה בארה"ב.

דניס רוזן הוא אחד מהם.

"לפני כמה שנים טובות, הייתי כאן בבית-חב"ד עם הילדים שלי", הוא מספר. "הם נהנו ממסיבה חגיגית, ואני עמדתי והסתכלתי עליהם. ואז בחור חב"דניק ניגש אלי ומציע לי להניח תפילין. אגיד לכם את האמת, עברו המון שנים מאז הנחתי תפילין. בא נגיד, לינדון ג'ונסון כיהן כנשיא ארה"ב בזמנו.

"הסכמתי והרגשתי טוב אחרי התפילה הקצרה. הבחור שקלט את ההרגשה שלי, התחיל לשכנע אותי להניח תפילין בכל בוקר. הוא רשם לי על פתק, איזה דברים לומר כשיש לי עוד זמן להקדיש לתפילה: שמע, שמונה-עשרה, פסוקי דזמרה. ממש בפירוט. והוא מוסיף לי: הנשמה שלך רוצה שתעשה את זה, אבל היצר-הרע לא רוצה. אני מכנה שלא תיכנע לו. לא אשכח את המילים האלה עד היום.

"זהו, רבותי, הדרך של חב"ד שהכל מבוסס על אהבת-ישראל. איכפת להם מאנשים, והם דוחפים אותך לעשות מצווה, אחת בכל שלב. ואני רוצה להודות לרב שמידט והרב שרמן שלא התאיישו ממני", הוא סיים בהתייחסו לשני ידידיו, מהשלוחים בפילדלפיה, הרב מנחם שמידט והרב שרגא שרמן.

רוזן הוסיף בקשה מקהל הנוכחים לתמוך בנדיבות בארגון. "ראיתי פעם ארגון צדקה שכתב: אתה תתרום בעולם הזה, ואז כשתהיה בשמיים אתה עדיין תקבל מצוות – כמו בדואר אלקטרוני – מכיוון שמצוות גמילות חסד לעולם לא מסתיימת. זה לא תרומה חד-פעמית, היא משמשת אנשים להרבה נושאים: ניתוח, תרופות, חינוך, פיטורין מהעבודה.

"אנחנו לא hand-out אלא מתפקדים כמו helping hand. מי יעזור לאנשים האלה אם לא אנחנו", הוא סיים את דבריו. הרב ליפסקר העניק לו בהוקרה ציור יפהפה עם ציטוט מהתלמוד הירושלמי על העוסקים בצרכי ציבור באמונה.


'מקומו האמיתי' של אב"ד פילדלפיה

הנואם המרכזי של הערב הוא הרב דב בריסמן הנושא בתואר אב בית-הדין בפילדלפיה ורב בית-הכנסת 'ישראל הצעיר' בשכונת אלקינס פארק.

המנחה, בדברי ההקדמה לנאומו של הרב בריסמן, אמר "אני מקדם את בואו של הרב בריסמן לליובאוויטש, מקומו האמיתי". הקהל געה בצחוק.

הרב שומר על קשריו קרובים עם חב"ד והשלוחים בעיר, ציטט את הרבי בתחילת נאומו: "רבים מעדיפים לעשות ניתוק בין עסקים לדת. הרבי היה מציין שכשיהודים שומרי תורה ומצוות פוגשים אנשים פחות רוחניים מהם, עצם זה שהם נפגשים מראה שאלוקים רוצה שיהיה קשר".

"אבי ז"ל היה אומר: לא מספיק לכוון נכון, צריך לדעת איך לכוון נכון. כל אחד צריך לעשות את שלו, והאורח הכבוד, ר' דן, הוא דוגמא טובה לכך.

"היכולות נמצאים כאן, ואנחנו לומדים כך מפרשת השבוע. וההתכנסות הזה מזכירה לנו את ההכרח שקיים, שהשכינה תימשך על-ידי מעשיכם. יהי רצון שה' ייתן את הכוח להמשיך את התרומות", הרב אמר.

המנחה הודה לשתי הנשים שמקדישות את זמנם הפרטית לפעילות החסד: הרבנית פייגי ליפסקר והגב' לאה באר.

בעת שר' הרשל וייץ, חזן קהילת חב"ד בפילדלפיה, הנעים את הערב בשירתו, הנוכחים שלפו את פנקסי הצ'קים ורשמו תרומות לגמ"ח של ליובאוויטש. הם גם מיהרו לעבר שולחן הקינוחים והעמיסו עוגות ומיני מתיקה בעת שיחות ידידותיות עם חברים וחב"דניקים.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
Rabbi Lipsker
ז' אדר ה׳תשס״ו
A great job well done

Noach Fox

2.
לאנשי החסד הרב זלמן ופייגי
ז' אדר ה׳תשס״ו
עלו והצליחו , בבריאות נכונה
ונחת מיוצ"ח
ברכות ממעל על כל מעשיכם המבורכים עד 120 +

והריקותי לכם ברכה עד בלי די


פ.ט.ל.
3.
להרב זלמן ורעייתו תחיה
ז' אדר ה׳תשס״ו
בשם כל המשפחה בארץ הקודש
אנו מברכים אותכם בהצלחה רבה ומופלגה בכל מעשה ידיכם
אתם גאוות המשפחה
השלוחים הוותיקים ביותר

שאו ברכה
4.
Great job dad and mom
י"ג אדר ה׳תשס״ו
way to go ta and ma keep up the good work you make us all smile and proud of you
Leibel chaya rochel mendele and moshele
we love you
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.