מערכת COL | יום ו' אדר ה׳תשס״ו 06.03.2006

משפחת קירשנזפט תתבצר במלון: לא תתפנה שוב

מחר (שלישי) עלולה משפחת קירשנזפט, ממגורשי נווה דקלים, לעבור פינוי נוסף, והפעם ממלון 'קיסר' בירושלים. "אנו מתכוונים להתבצר במקום ולא לעזוב. כבר יצרנו קשר טלפוני עם רבים ממפוני עמונה, והם הודיעו לנו שהם יגיעו להתבצר כאן איתנו מחר, לא נתפנה בקלות פעם נוספת", אומר ר' יגאל קירשנזפט לערוץ 7.
משפחת קירשנזפט תתבצר במלון: לא תתפנה שוב
"מחר, היום שבו אומרים להגיע השוטרים ולזרוק אותנו מהמלון, אנו מתכוונים להתבצר המקום ולא לעזוב. כבר יצרנו קשר טלפוני עם רבים ממפוני עמונה, ושבח"י גוש קטיף, שחלקם היו בביתנו בתקופת הגירוש, והם הודיעו לנו שהם יגיעו להתבצר כאן איתנו מחר, לא נתפנה בקלות פעם נוספת", כך אומר היום יגאל קירשנזפט, לכתבנו ידידיה הכהן.

מחר עלולה משפחת קירשנזפט, ממגורשי נווה דקלים, לעבור פינוי נוסף. ביום ראשון שעבר קיבלה המשפחה מכתב מהנהלת המלון, בו נכתב כי "בתאריך 23.2.06 קיבלנו מכתבים ממינהלת סלע. במכתב צויין כי קבלת המפתח לאלמור הינה ב 26.2.2006. על-פי הוראות מינהלת סל"ע מתאריך זה, הינכם רשאים להישאר עד עשרה ימים במלון. אי לכך נודה לכם על התארגנותכם בהתאם. פינוי החדרים יהיה לא יאוחר מתאריך 7.3.06, עלינו לציין כי המלון נמצא בתפוסה מלאה החל מה 5.3.06, ועל כן לא נוכל לאשר הארכות שהייה".

משפחת קירשנזפט, בת 14 נפשות, נמצאת במלון מאז פינוי ביתם בנווה דקלים. המשפחה לא הגישה בקשה לקבל קראוון, "אנחנו חשים שמבזים אותנו, דורשים מאיתנו אישורים מגוחכים, משכן שלי ביקשו בנוסף לכל האישורים על כך שהתגורר במקום, אישור גם על חיבור לחברת החשמל, מה שמצריך אנשים לנסוע במיוחד לבאר שבע, להוציא אישורים מגוחכים שעולים גם כסף רב, החלטנו לא לשתף פעולה עם כל זה".

אך לדברי יגאל קירשנזפט, גם אם היו מגישים בקשה לקראוון, לא היו מקבלים קראוון עד היום, מדובר בעשר משפחות ברוכות ילדים, שלא יכולות לקבל את הקראווילה הרגילה בגודל של 60 מ"ר, וגם לא את הקראווילה המורחבת של 90 מ"ר. למשפחות כמותן הכינה המדינה את ה"אלמורים", שהם שני קרוואנים מחוברים, וכל המשפחות מלבדם הגישו בקשה לקראוונים, אך לכל המשפחות, שקיבלו כבר מכתבים מהנהלת המלונות שעליהם לפנות את החדרים בהם הם שוהים, הודיעו שהאלמורים עדיין אינם מוכנים.

מה מתכננות המשפחות לעשות, לדברי קירשנזפט, כל עשרת המשפחות החליטו שהם לא מפנים את החדרים שלהם במלונות, ועוברים למלון אחר.

"אני חש שיש כאן מחדל אחר מחדל, הרי יש להם את כל החומר על השולחן, המדינה ידעה לפני הגירוש את הכול על המתיישבים, הם לא יכולים בעצמם לראות ממתי אני גר בישוב, אנחנו צריכים להתבזות ולעבור ממשרד אחר למשנהו כדי לקבל את האישורים הללו, המנהלת לא יכולה לעשות זאת בעצמה?".

"יום של משפחה ברוכת ילדים כמו המשפחה שלנו במלון עולה לקופת המדינה 1000 דולר, עשר המשפחות עלו לקופת המדינה 2 מליון דולר מהגירוש עד היום, לא ידעו לפני הפינוי שאין קראווילות גדולות בניצן, לא יכלו להקים קראווילות גדולות יותר כמו ביד בנימין, גם באתר בניצן".

קירשנזפט פנה לח"כ מאיר פורוש, שפנה ישירות ליונתן בשיא, יו"ר המינהלת. וביקש את התערבותו, "צר לי, אך אינני מבין, הרי על-פי חוק, המפונים רשאים להגיש תביעה עד שלוש שנים מיום הפינוי וכך יוצא כי אין קשר בין הגשת תביעה לפיצויים לבין חובת המדינה לדאוג לקורת גג למפונים, מלבד הסבל, עוגמת הנפש והשהיה הממושכת בבית המלון כתוצאה מהפינוי, מדובר במשפחה בת 14 נפשות ששלושה מהם נפגעי טרור והם מתמודדים נפשית עם סבל בל יתואר, וכאמור עלינו לנסות להקל עליהם ולא להפך. לא ייתכן לזרוק משפחה לרחוב בסיבה המגוחכת הזו, הרי אתם במנהלת אמורים לדאוג להם לקורת גג ולא להתחשבן איתם בקטנות ולגרום להם סבל נוסף".

שולי, רמ"ט המינהלת בירושלים. הבטיח לח"כ פורוש שהמינהלת תסתפק במכתב ממזכירות היישוב שהמשפחה גרה בנווה דקלים משנת 1982, והיא זכאית ל"אלמור". חגי הוברמן דיווח בהרחבה בעיתון "הצופה" כי מיד אחר-כך אכן הגיע מכתב ממינהלת העקירה, בכא' שבט 19.2, שבו נכתב כי "על-פי הדיווח שבידינו, האלמור המיועד לכם בניצן יימסר היום, יום א' 19.2.2006 לחברת עמיגור, וחברת עמיגור אמורה לבצע בהם סקר ליקויים ראשוני. על-מנת שתהיו מעורבים באיבחון כל הליקויים הינכם מתבקשים ליצור קשר עוד היום עם מר עזרא חן, ולתאם איתו את הגעתכם לאתר. תהליך זה נועד לסייע באיתור מוקדם של ליקויים (אם ישנם) ויקצר את משך תיקונם". על המכתב חתומה "מינהלת סל"ע".

ביום רביעי שעבר נסע יגאל לניצן, לראות את האלמור המיועד לו. אכן, המתין אלמור כזה, שעל "פילר" החשמל כבר רשום שם המשפחה, קירשנזפט. כפי שהובטח, נכנס לאלמור לחפש ליקויים. נציג משרד השיכון, אדם בשם אריה, אמר לו: "יש לך עשר דקות לראות אם יש תקלות, כי אני ממהר. יש לי עבודה". לך תערוך בדיקה מקפת בקראוונים של 120 מ"ר בתוך 10 דקות. הוא הכין רשימת תקלות והשאיר אותם בידי האחראי במקום.

ההפתעה נחתה למחרת, בדמות מכתב נוסף מהמינהלת שבו נכתב: "הריני להודיעך כי בשעה טובה ביום ראשון בשעה 12:00 יימסר האלמור בניצן לעמיגור. הינכם מתבקשים להגיע למשרדו של עזרא חן בניצן לסקר ליקויים". וכאן בא המשפט המוחץ: "כיוון שעדיין לא טופלה זכאותכם לא יימסר לכם האלמור". גם על המכתב הזה חתמה מינהלת סלע.

"אנו חשים שמתעללים באנשים. אנחנו חיים באי ודאות גדולה, הילדים רוצים כבר להזמין חברים לבית, אנחנו לא יודעים איפה נהיה בסעודת פורים השנה" מסיים קירשנזפט.

ערוץ 7
לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
12 תגובות
1.
אוהבים אותך יגאל
ו' אדר ה׳תשס״ו
אבל למה אתה לובש עדיין את הכיפה המייצגת את מגזר מברכי המדינה, שריה ויועציה?!
2.
מזעזע
ו' אדר ה׳תשס״ו
מזעזע ! מי היה מאמין שדברים כאלה קוראים בארץ ישרא-ל , ומה אנחנו , "האנשים הקטים " יכולים לעזור לכם?
3.
תגובה
ו' אדר ה׳תשס״ו
תגובה למס 1 מה איכפת לך איזה כיפה ר יגאל לובש. חבדני"ק
4.
גלות-----------------------------
ו' אדר ה׳תשס״ו
יגאל היקר! אולי אם אנחנו היינו גולים כמוך ח"ו, היינו באמת רוצים משיח, הרבי אמר שאפילו אחד שבאמת רוצה יכול , תעשה לנו את זה!
5.
ל תגובה מס 1
ו' אדר ה׳תשס״ו
אתה אוהב את הרב יגאל???
אז מה זה משנה לך איזו כיפה הוא חובש? חצוף!
6.
ארץ ישראל!!!!!!!!!
ו' אדר ה׳תשס״ו
איך זה יכול ליקרות בארץ ישראל
7.
ממשלת שרון אולמרט
ו' אדר ה׳תשס״ו
איזה הרס וחורבן הבאתם על עם ישראל!? איפה ההגינות? ועוד לחשוב שאולמרט יהיה ראש הממשלה הבא? להזדעזע!!!!!!!!!
8.
ממש חוצפה!!
ו' אדר ה׳תשס״ו
1 אתה ממש צריך להתבייש מה זה משנה בכלל??מה אתה נכנס לחיים הפרטיים שלו?.? הלוואי וכל השלוחים היו כמוהו עוד לא ראיתי שליח כזה עם מסירות נפש א ד י ר ה!!בבקשה תתנצל..קורה לפעמים שטועים!!!!!
9.
סתם חבל !!!!!!
ו' אדר ה׳תשס״ו
ר יגאל אני בטוח שאני לא צריך להגיד לך את זה כי אתה בטח יודע אבל בכל זאת אני יגיד, הרי כולנו יודעים שיעיפו אותכם משם וזה לא משנה אם תתבצרו או לא וגם אם תרוויח מזה חשיפה מצטער להגיד את זה אבל את העם שלנו זה כבר לא מעניין ! (אם זה היה מזיז למישהוא לא היו מפנים את הגוש) אז סתם חבל לאכול מכות צא משם וזהו ! אגב במקומך הייתי מחליף את הכיפה היא פשוט לא מתאימה !
10.
לגבי תגובה מס 1
ו' אדר ה׳תשס״ו
זה לא לעניין מה שכתוב בתגובה,אך את העניין עצמו בטח מעורר פליאה.ולכל אלו שהתנפלו על מס1 אפשר להגיד שגם זה לא טוב:הוא לא פגע בר יגאל ולא צריך לבזות את האדם ולקרוא לו בכל מני שמות גנאי כמו חצוף וכול..לדעתי כוונתו לא הייתה לפגוע.כמדומני פעם שאלו ב"כפר חב"ד" את הרב יגאל על פשר הכיפה הזו והוא הסביר .אני בטוח שהוא בטח לא מאלו שצורחים בכל מקום על המדינה הנאציונית הזו שהיא ראשית הגאולה ח"ו.
11.
שלום כאן 1: התנצלות
ז' אדר ה׳תשס״ו
הריני מתנצל באם ח"ו פגעתי בר יגאל שיחי, ולא זו היתה כוונתי ח"ו.
הכל מאהבה ליגאל, ואהדה רבה לפעולותיו ומפעלו.
בכל זאת איני חוזר בי משאט הנפש שהבעתי כלפי אלו המייצגים את המדינה אצל הקב"ה והיחידים שעדיין מברכים את מרחקי הגאולה כמו שאמר הרבי הריי"צ וכו.
ומסיימים בטוב...
12.
כיפה סרוגה מסמלת בנין א"י והגנתה במסירות...
ז' אדר ה׳תשס״ו
הרב יגאל - מהלוחמים הגדולים בפועל ממש, במסירות נפש, להתישבות ! החל מהחולות של סיני, כשעוד ישבו שם. חווה את העקירה משם... ובא _ר א ש ו ן_ לחולות השוממים בחבל עזה - ובנה בידיו את הצריף הראשון, בנוה דקלים בגוש קטיף ! שם פעל רבות בעיניני חינוך ובנין !! תקצר היריעה לספר את הכל. גם לא על הכל אפשר לספר... נס גלוי גדול קרה לו, שבועות ספורים לפני עקירת גוש קטיף, כשהתפוצצה בקרבתו פצצת מרגמה. הוא נפצע וב"ה החלים. - - רק צורת הכיפה מפריע לכם ?! לא ארבה בשבחי האיש ומשפחתו, כי הוא בודאי לא יסכים. רק - לכל המחפשים - גורו לכם !! אשרי מי שיגיע למקצת זכויותיו !!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.