מערכת COL | יום ג' אדר ה׳תשס״ו 03.03.2006

JLI שינה את המבט על החיים

"מה שמייחד את הקורסים למבוגרים של חב"ד הוא שהם חותרים להענקת יסודות לדרך חיים, מעבר לעיסוק האינטלקטואלי", העיתונאית סו פישקוף כותבת על סדרת השיעורים של המכון ללימודי יהדות המופעל ב-160 בתי-חב"ד בארה"ב ובעולם. "הקורס שינה את כל המבט שלי על החיים", מגלה הגב' לינדה ביילין מקליפורניה. היא גם הביאה את בתה לקורס, וכתוצאה עשתה ביקור שורשים בישראל. המשך הדיווח ב'כתבה המלאה'
JLI שינה את המבט על החיים
השליח הרב ישראל ריס בשיעור ליהודי סאן-רפאל בקליפורניה * צילום: JTA

20 אקדמאים השתתפו בשיעור תורה במרין קאונטי בסאן-רפאל, קליפורניה. השיעור נמסר על-ידי הרב ישראל רייס, שליח חב"ד המקומי, המפעיל סדרת שיעורים למבוגרים בנושאי יהדות, קבלה ואקטואליה במסגרת JLI - המכון ללימודי יהדות. כל קורס אורך 6 עד 8 שבועות.

העיתונאית סו פישקוף, מי שחיברה את הספר "הצבא של הרבי" על שלוחי חב"ד, כתבה על מערך השיעורים של חב"ד למבוגרים בסוכנות הידיעות היהודית הטלגרפית JTA.

"קבלה של הזמן" הינו קורס ה-14 של JLI, ונמסר בו-זמנית ב-160 ערים בארה"ב ובעולם על-ידי שלוחי חב"ד. סדרות הקורסים הושקו לפני שבע שנים ופועלים במסגרת המרכז-לענייני-חינוך, הזרוע האחראית על שליחות וחינוך במרכז חב"ד העולמי.

מנהל מכון JLI, הרב אפרים מינץ מניו-יורק מספר שמאז יסודו הלך וגדל מספר הערים שבהם נמסרו הקורסים.

"מה שמייחד את הקורסים למבוגרים של חב"ד הוא, שהם חותרים לקראת העשרה רוחנית עם הענקת יסודות לדרך חיים, שיוכלו אחר כך ליישם בחיי היום יום, מעבר לעיסוק אינטלקטואלי בנושאים הנלמדים", פישקוף כותבת.

"בזה שונה תכנית של חב"ד מתוכניות למבוגרים אחרות כגון זו בשם 'מאה' שמופעל על ידי המכללה היהודית של בוסטון, ומעבירה שיעורים בהיסטוריה יהודית ובתנ"ך שנמסרים כקורסים אקדמאיים להעשרת ידע בלבד. ושונה בהחלט מה'סקירבל' - תוכנית ללימוד מבוגרים של הרפורמים הטוענים שמטרת הקורסים אינה להוביל את לומדיהם לכיוון של שמירת מצוות".

לעומת זאת , למרות שהמטרה המוצהרת של סדרות המכון ללימודי יהדות היא להביא לידי העשרה רוחנית בלבד, נמצאו מקרים דומים לזו של הגב' לינדה ביילין, בת 54, ש'סחבה' את בתה בת ה-20 לאחד הקורסים.

כתוצאה מכך, הבת נסעה לביקור שורשים בישראל במסגרת 'מסע תגלית'. "הקורס של JLI שינה את כל המבט שלי על החיים", האם לינדה מסכמת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.