חיים כהן | יום י' תמוז ה׳תשפ״ו 25.06.2026

נחנך "משעול 770" בשכונת הדר גנים בפתח-תקווה | תיעוד

במעמד חגיגי ורב רושם, בהשתתפות ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, רבנים, שלוחים, אישי ציבור, חברי קהילת חב"ד ותושבים רבים, נחנך באופן רשמי "משעול 770 – מרכז חב"ד העולמי ובית מדרשו של הרבי מליובאוויטש" בשכונת הדר גנים  
נחנך

בשיאו של האירוע הסיר ראש העיר, יחד עם רבני הקהילה ונציגיה, את הלוט מעל השלט הרשמי הנושא את שמו של מרכז חב"ד העולמי – 770, סמל השליחות, התורה והחסידות ברחבי העולם.

תחושות של התרגשות, הודיה ושליחות עמוקה ליוו את המשתתפים שהגיעו ליטול חלק במעמד ההיסטורי. המשעול החדש, המשתרע מהרחוב המרכזי מנחם בגין ועד לכניסה לגינת קראוסמן, ונקבע בצמוד למתחם קהילת חב"ד בהדר גנים, מהווה ביטוי רשמי ומכובד להוקרתה של עיריית פתח תקווה לפעילותה הענפה של משפחת חב"ד בעיר לאורך השנים.

את מסכת הנאומים פתח השליח הראשי לעיר פתח תקווה, הרב אשר דייטש, אשר עמד על מעלתו הייחודית של בית חיינו – 770. בדבריו שיתף מזיכרונותיו האישיים מתקופת לימודיו במקום הקדוש, סיפר על פעילות השליחות הענפה המתבצעת ברחבי העיר והביע את הערכתו להוקרה הרשמית מצד העירייה, המחזקת ומעצימה את פעילות הקודש של השלוחים והקהילות בעיר.

לאחריו נשא דברים רב קהילת חב"ד הדר גנים, הרב מנחם מענדל פרידמן, אשר הרחיב על משמעותו הרוחנית של בית מדרשו של הרבי – 770, המשמש כמגדלור של תורה, חסידות ושליחות לכל רחבי תבל. הרב פרידמן הדגיש את החשיבות המיוחדת שבהנצחת השם "770" דווקא בצמידות למתחם הקהילה, דבר המבטא את הקשר החי והמתמשך של חברי הקהילה עם הרבי. כמו כן עמד על המשמעות המיוחדת של הכרה רשמית הניתנת על ידי מוסדות העיר והרשויות. הוועד הפועל של הקהילה נשאו דברי ברכה והודיה על קידום היוזמה והסיוע הרב שניתן לאורך הדרך.

יועץ ראש העיר לקשרי קהילה, ר' חזי בן ארי, הדגיש בדבריו את חשיבותה של השליחות העירונית ואת ההכרה הראויה בפעילות חב"ד בפתח תקווה. הוא ציין כי מדובר בהחלטה בעלת משמעות ציבורית עמוקה, המבטאת הכרת הטוב לפעילותם הברוכה של שלוחי הרבי בעיר. בדבריו הודה לראש העיר רמי גרינברג, אשר לאורך שנות כהונתו פעל רבות למען קהילות חב"ד, בתי הכנסת, מוסדות החינוך, גני הילדים, תנועות הנוער, המקוואות ומרכזי הפעילות ברחבי העיר.

ראש העיר גרינברג נשא דברים חמים ומרגשים בפני המשתתפים. בדבריו הביע את הערכתו הרבה למסירותם של שלוחי חב"ד ולפעילותם למען כלל תושבי העיר. הוא סיפר על החיבור האישי שלו לדמותו של הרבי מילדותו, ועל תחושת הזכות והשליחות שהוא חש בסיוע לקידום מוסדות חב"ד ופעילותם ברחבי פתח תקווה. ראש העיר התחייב להמשיך ולעמוד לימין הקהילה ולסייע ככל האפשר להמשך התפתחותה ושגשוגה.

מיד לאחר הנאומים התקיים הרגע המרכזי של האירוע, כאשר ראש העיר, הרב אשר דייטש, הרב מנחם מענדל פרידמן ור' חזי בן ארי הסירו יחד את הלוט מעל שלט הרחוב החדש, לקול מחיאות הכפיים הנרגשות של המשתתפים.

עם סיום הטקס פרץ הקהל בריקודי שמחה סוחפים לצלילי הניגון החסידי "ופרצת", נערך "לחיים" חגיגי, והמשתתפים סיכמו את האירוע בתחושת התרוממות רוח והודיה גדולה.

נציגי הוועד הפועל של הקהילה הודו מקרב לב לראש העיר, לגורמי העירייה, ובמיוחד לגב' שלומית אדלשטיין ולכל העוסקים במלאכה, על תרומתם לקידום המהלך החשוב. המשתתפים הביעו תקווה ותפילה כי צעד משמעותי זה יוסיף אור, קדושה והפצת המעיינות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.