מערכת COL | יום ב' אדר ה׳תשס״ו 02.03.2006

הסתיים "מבצע השליחות" בתלמוד-תורה חב"ד נתניה

זר שהיה נכנס לחצר ת"ת "דברי מנחם" חב"ד בנתניה בשבועות האחרונים היה חש בתכונה הרבה השוררת בחצר. מצד אחד עומדת קבוצת תלמידים כשבידיהם אוחזים דפי מאמר "באתי לגני" לומדים ככל יכולתם ומנסים להספיק כמה שיותר שורות בע"פ, מנגד על קירות הת"ת תלויות כרזות ופרסומות המפרסמות בתי חב"ד שונים- הזמנות לחנוכת בתי תמחוי, הכנסת ספרי תורה, שיעורי יהדות שונים, התוועדויות לציבור הרחב, סיסמאות מפעילותם של בתי חב"ד שונים, ועוד.
הסתיים
המראה הכובש הזה הינו מפירות המבצע "השליח שבגן -מבצע שליחות" שבמשך שבועות ארוכים העסיק את תלמידי הת"ת בנתניה. במסגרת המבצע אימצה כל כיתה מהת"ת אחד מבתי חב"ד בארץ או בעולם.

התלמידים מכל הכיתות קישטו את כיתתם בתמונות ובמסרים מהפעילויות הרבות המאפיינות את אותו בית חב"ד שאומץ על ידם. התלמידים אף תלו בכיתתם בהבלטה ראיונות שערכו עם השליח, עם בני משפחתו, ומקורביו. היו אף כאלה שהגדילו לעשות והזמינו את השליח לבוא ולהתרשם מבית חב"ד של מדינתו ועירו שנבנה בתוך הת"ת! השליח הוזמן כמובן גם להתוועד עם התלמידים ולהחדיר בהם את רוח השליחות הגדושה המפעמת בו.

בין השלוחים הרבים שהגיעו נצפו השליח להונגריה -הרב שמואל רסקין, השלוחים לחברון -הרב דניאל כהן והרב יוסי נחשון, השליח להרצליה -הרב ישראל הלפרין, השליח לגבעת עדה הרב מענדל לויטין והשליח לגבעת אולגה הרב אקסלרוד.

במשך ימי המבצע ארגנו תלמידי הכיתות פעילויות מיוחדות לכלל ילדי הת"ת, כמו ניצול זמני ההפסקות ללימוד מעמיק של המאמר "באתי לגני" ע"י הרב מכאל טייב (מחנך כיתה ו') הצגות ועוד. קשה להעלות על גבי הכתב את התרומה האדירה של מבצע זה לתלמידים, את מסר השליחות שנטבע בתוכם תוך כדי פעילות, יצירה, התוועדות, סיסמא, חיבור או הצגה.
המבצע הסתיים בכינוס רווי במתח, הכול חיכו לרגע ההכרזה מי תהיה הכיתה המנצחת שהצליחה להעביר את מסר השליחות באופן הטוב והמוצלח ביותר, הכינוס שהתקיים ביום יו"ד בשבט היה לאחר ההתוועדויות הפרטיות שנערכו בכל כיתה, ומתוך התעוררות מיוחדת נכנסו לכינוס הגדול. בכינוס הופיעו תלמידים מכיתות שונות שהכינו פעילות מיוחדת ליום זה, הצגות, שירים, ומקהלה.

בסים הכינוס הוזמן מנהל הת"ת הרב יגאל פרחן ע"י המנחה להכריז את שם הכיתה הזוכה שזכתה בתואר הנכסף "כיתת השנה". "הכיתה שזכתה בתואר "כיתת השנה" היא - מכריז המנהל והמתח בקרב הכיתות גובר - "מתיבתא ב' שאימצה את בית חב"ד חברון" וכמו סכר אדיר שנפרץ, המתח נשבר בריקוד חסידי סוחף שחשף מהרוח התוססת שהיתה אצורה בתלמידים בכל ימי המבצע, אין ספק כי המבצע לא במהרה יישכח.

אך יותר מכך המסרים, הלחלוחית, והדרך ארץ המאפיינים את עבודת השליחות ילוו את הילדים לדורי דורות. תם אך לא נשלם...
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד לרב רסקין מבודפשט!!
ב' אדר ה׳תשס״ו
היה מאוד יפה שדיברת!!
מילד מכיתה ו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.