מערכת COL | יום ב' אדר ה׳תשס״ו 02.03.2006

נאבקים על קולות החב"דניקים

בימים הקרובים תפתח רשימת הימין המאוחדת בקמפיין חדש הפונה לחסידי חב"ד גם יהדות התורה וברוך מרזל מנסים את כוחם בקרב על הקול החב"די. מתי טוכפלד כותב ב-NFC על חיזור המפלגות הדתיות-חרדיות אחר חב"ד. לסיפור המלא
נאבקים על קולות החב
טנק של חב"ד עטור בכרזות בבחירות לעיריית בני-ברק. ארכיון: COL
מאת מתי טוכפלד

החב"דניקים מחוזרים. לא פחות משלוש מפלגות מנסות בתקופה זו לחזר אחרי הקול החב"די. יהדות התורה, ברוך מרזל, והאיחוד הלאומי-מפד"ל. בימים אלה משיקה האחרונה קמפיין חדש המיועד לחסידות חב"ד.

רבים מייחסים את ניצחונו הדחוק של נתניהו על פרס ב-96' לקמפיין המאסיבי של חסידות חב"ד ערב הבחירות: 'נתניהו טוב ליהודים'. במפלגות יודעים, כי כשאנשי החסידות מחליטים להתגייס עבור מפלגה מסוימת, הם עובדים קשה עבורה, ולכן חשוב להם להגיע לאנשיה.

אלא שמאז 96' מסרבת התנועה לתמוך אקטיבית במפלגה מסוימת. ביהדות התורה, שפרישת בעלז עשויה לפגוע בכוחה בבחירות, היו רוצים לקבל את תמיכתם של חסידי חב"ד, אך הם כנראה יכולים לשכוח מכך. בחסידות אומרים, כי אין סיכוי שחב"ד תתמוך ברשימה שחבריה ישבו בממשלה בזמן פינוי גוש קטיף, המנוגד לחלוטין להשקפת עולמה.

למרות שביהדות התורה לא התייאשו, המתחרות הגדולות הן מפלגתו של ברוך מרזל, יו"ר חזית לאומית יהודית, המקורב מאוד לזרמים המרכזיים של חב"ד. ומפלגתו של בני אלון, יו"ר האיחוד הלאומי- מפד"ל.

בבחירות הקודמות קיבל מרזל תמיכה לא מבוטלת מקרב החב"דניקים, אלא שאז לא עבר את אחוז החסימה והקולות ירדו לטמיון. באיחוד הלאומי-מפד"ל מנסים בימים אלה לשכנע את אנשי התנועה, כי רק מפלגתם היא היחידה שתעבור את אחוז החסימה ותשמור על עקרונותיהם לאחר הבחירות. לצורך כך, יוצאת המפלגה בימים אלה בקמפיין חדש, הכולל הוכחות מכתבי הרבי מלובביץ', שיש לתמוך במפלגת הימין המאוחדת.

חסידי חב"ד חייבים להצביע, וזאת בהוראתו של רבם. במודעות, אותן יפיצו אנשי האיחוד הלאומי-מפד"ל בריכוזי חב"ד בארץ, מצוטט הרבי מלובביץ': "כל אחד מהחרדים לדבר ה' צריך להשתתף בבחירות, הן בעצמו והן בהשפעה על זולתו. להצביע בעד הרשימות החרדיות ביותר".

בהמשך מסבירה המפלגה מדוע היא החרדית ביותר. "החרדית ביותר לשמירה על ארץ ישראל. החרדית ביותר לחינוך יהודי - לכל קהל ישראל בשווה. החרדית ביותר לסיוע לחלשים ולסגירת פערים חברתיים. החרדית ביותר לאהבת אחים - היפך סיבת הגלות". לסיכום נכתב: "האיחוד הלאומי-מפד"ל היא המפלגה החרדית ביותר היום".

ציטוט נוסף מהרבי מלובביץ' במודעה: "שלא ילך לאיבוד אפילו קול אחד". תוך רמיזה עבה כי מי שיצביע למרזל, מפר את הוראת הרבי.

במודעה אחרת מצטטים במפלגה אמירה נוספת, שלדבריהם מוכיחה כי יש לתמוך דווקא בהם: "ודעתי בזה ברורה ומוחלטת אשר הקמת חזית דתית טכנית היא לא רק רצויה כי אם גם מוכרחת לטובת המצב הדתי ולטובת מצב היהדות האמיתית".

לאחר מכן נכתב במודעה: "חזית דתית מאוחדת, תהיה כוח איתן במאבקנו על ארץ ישראל. חזית דתית מאוחדת, תאפשר לנו להביא חינוך יהודי לכל ילדי ישראל. חזית דתית מאוחדת, תעזור לנו לשמור על לומדי התורה בארץ הקודש. חזית לאומית מואחדת, תיתן אפשרות לתבוע זהות יהודית למדינת היהודים".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אני לא מאמין
ב' אדר ה׳תשס״ו
שיש חבדניקים שיצביעו לאורלב.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.