מערכת COL | יום ל' שבט ה׳תשס״ו 28.02.2006

מכתבים לגיליון ה-1000

בגליון ה-1000 החגיגי של 'שיחת השבוע' מתפרסמים מכתבי ברכה מרגשים. בגיליונות האחרונים פנתה מערכת הגליון לציבור בבקשה לכתוב כיצד הגיליון השפיע עליהם. רבים מאוד נענו וכתבו, והדבר היה ממש נוגע ללב. אנשים כתבו עם המון רגש, כמו שכותבים על דבר מאוד יקר, ולא סתם איחולים מן השפה ולחוץ. מתברר שאצל הרבה אנשים גיליון 'שיחת השבוע' הוא חלק בלתי נפרד מהשבת. לקריאת המכתבים המתפרסמים בגליון החגיגי ב'כתבה מלאה'
מכתבים לגיליון ה-1000

הגיליון נחטף

כמי שהתחיל את השבועונים לבתי-הכנסת, מוכרח אני לציין כי 'שיחת השבוע' עולה על כולנה. הכול ערוך ומסודר בו בטוב טעם ודעת, ואני מעיד כרב בית-הכנסת מהגדולים בתל- אביב, כי רבים מעלוני השבת נשארים על המדפים ואת 'שיחת השבוע' אין להשיג, כי הוא נחטף. יברככם ה' מציון להרבות חיל ולהמשיך בבריאות ובמנוחת-הנפש את היצירה הנהדרת הזאת.

הרב ד"ר יצחק אלפסי, תל-אביב


קראתי והחלטתי לקיים

אני באה ממשפחה מסורתית. שמרנו שבת ועוד מצוות בסיסיות, אבל לא הייתי מוכנה לכסות את שערי. גם אם מישהו היה מסביר לי את חשיבות הדבר, סביר להניח שלא הייתי משתכנעת. לפני כשתים-עשרה שנה הוקדשה 'פינת ההלכה' של 'שיחת השבוע' לחשיבותו של כיסוי הראש. הדברים חדרו לליבי, והחלטתי שאני מתחילה לכסות את ראשי. למחרת כבר התביישתי לצאת לעבודה בלי כיסוי ראש, אך לא היה לי במה לכסות את ראשי. הדבר היחיד שמצאתי בבית היה כובע טמבל. חבשתי אותו, וככה באתי לעבודה בחנות. אנשים שאלו אותי אם יש שמש בחנות... אבל אני הייתי איתנה בדעתי. מאז ועד היום אני מקיימת מצווה זו וגם התחזקתי בהרבה מצוות נוספות.

אידה בנימין, נהריה


עונג שבת

דפים רבים מתקבלים מדי שבוע, והדף הכי נחטף: 'שיחת השבוע'. הפתיחה מעולה וקולעת לאקטואליה, הכול שזור באהבת-חינם. שואבים מן המעיין שלכם. לאורך כל הגיליון סיפורים מרגשים ומוסר-השכל, שהופכים ל'שיחת השבוע'. יישר כוח לכל התורמים להעשרת ידיעותינו ולעונג-שבת!

משה ושרה בכר, מושב בני-דרום


הערה אחת

חן-חן על עבודתכם הטובה, הטהורה והקדושה – המשיכו לעלות מעלה ולזכות את הרבים. זה שיחה-עלון שחוטפים בני כל העדות. פעם נסעתי באוטובוס וראיתי אדם מבוגר קורא בעלון. שאלתיו מה דעתו על השיחה, ואמר לי: "זה קול האמת וכל האמת". השיחה מתאימה לכל יהודי ולכל מצב ביהדות. רק הערה אחת – להזמין יותר אורחים ורבנים ספרדים. כל הצלחתו של הרבי וגדולתו שהיה נשיא ואב לכל ישראל, וכך אנו, התלמידים שלו, נמשיך בע"ה.

הרב דוד חדאד, נתיבות. לפנים רב ומו"ץ בק"ק שערי אמת טולוז, צרפת


מאחד את היהודים

חיבור של ממש בין אנשים שונים אינו יכול להתקיים בלא נושא משותף לשיחה. חיבור של ממש בין יהודים יכול להתקיים רק על בסיס תורה אחת ומועדים משותפים. 'שיחת השבוע', בעיניי, הוא המאחד את כל היהודים ביום אחד לשיחה אחת.  אלף גיליונות בעיניך כיום אחד כי יעבור, והם מתאחדים לשלשלת אחת, לשיחה אחת שתימשך אי"ה ביתר שאת לעוד אלף ועוד אלף, למהווי אחד באחד.

הרב יהושע לביא, פתח-תקווה


מצאתי בדפוס

אני מנויה על 'שיחת השבוע' מאז יצא לאור. הסיפור שלי קרה לפני עשרים שנה. נסענו למלון הילטון בתל-אביב, לפגוש חבר ילדות של בעלי. תוך כדי שיחה נכנס לחדר חסיד חב"ד, והזמין אותנו לביקור בכפר-חב"ד. הייתי אז בשלבים הראשונים של חזרה בתשובה, ושמחתי להכיר את חסידות חב"ד. זה היה ביקור מעניין ביותר. לבסוף סיירנו בבית-הדפוס בכפר. בעת ההיא הדפיסו שם את הגיליונות הראשונים של 'שיחת השבוע'. מאוד מצא חן בעיניי הגיליון השבועי הקטן, "מעט המכיל את המרובה". מאמר העורך המשלב תורה עם אקטואליה. המדור 'מעשה שהיה' מעניין ביותר, ואף 'פינת ההלכה', שעוזרת לי לא-מעט בתשובות מאירות-העיניים.  אני שומרת בביתנו את כל אלף הגיליונות, ומדי פעם לוקחת גיליון נוסף מבית-הכנסת, כדי לזכות בו את נכדיי. שהקב"ה ייתן לכם כוחות להמשיך בעבודת הקודש.

מלכה קציר, תל אביב (מחברת הסדרה 'והגדת לנכדך')


הציבור צמא

אני עוקב אחר 'שיחת השבוע' מראשית הופעתו, ובכל שבוע אני מתפעל מחדש מתוכנו. למרות הוותק הרב, לא שינה את צורתו מאז ראשית הדרך. המדורים נותרו כשהיו, ותמיד הם מרתקים ומעניינים את הקוראים. אני חש כי הציבור הרחב צמא לקבל לידיו את הגיליון החדש של 'שיחת השבוע', עד שרב הביקוש על ההיצע. ברצוני לציין במיוחד את מאמר העורך. בכל שבוע אתה מצליח להפיק מעצמך את המירב והמיטב, ולפרסם מאמר אקטואלי נפלא בטוב-טעם, המתאים לכל החוגים בעם-ישראל. מאמר שהכול יכולים להזדהות עמו. אני מבקש לאחל לכם המשך פעילות מוצלחת ועשייה רבה למען כלל-ישראל.

ד"ר אלי י' שוסהיים, יו"ר אגודת 'אפרת'


העורק העיקרי

הנני רואה לנכון לברך את 'שיחת השבוע' לרגל הוצאת גיליון ה- 1000. למדתי בצעירותי בישיבת תומכי תמימים בפטרופוליס, ברזיל, בהנהגת שליח הרבי, הרב בנימיני. 'שיחת השבוע' הוא העורק העיקרי שמחבר אותי ל'גרסה דינקותא' במשך השנים מאז עליתי ארצה. יישר כוחכם.

השופט מנחם (מריו) קליין, פתח-תקווה


רצים כדי 'לחטוף'

ברצוני לספר לכם איזו שמחה מחודשת מגלה אני מדי שבת בשבתו עם חלוקת העלון בבית-הכנסת במירון. אין לשער את השמחה ואת הריצה שאנשים רצים כדי 'לחטוף' את העלון. 'שיחת השבוע' הוא הפופולרי ביותר בכל המרחב האזורי שלנו. חסר לי שבטעות העלון לא יגיע לשבת לבתי-הכנסת, אילו תגובות נזעמות אקבל. העלון נקרא על-ידי כל שכבות האוכלוסייה ובני כל הגילאים. כל אחד ואחד מוצא את הפינה המעניינת אותו ואת הנקודה שמדברת אליו. עלו והצליחו, כה לחי, לעוד אלף גיליונות נוספים!

יוסי זליקוביץ', מושב מירון

חמישה קלסרים

'שיחת השבוע' הוא חלק אינטגרלי של חיי. אני שומר את כל הגיליונות מ-1991! הם שמורים בחמישה קלסרים עבים, לפי הספר בחומש. כל שבוע אני לומד וחוזר על כל הגיליונות של השבת הבאה. בשולחן השבת אנחנו לומדים מהמדור 'שולחן שבת', ואני משתמש ברעיונות מ'שיחת השבוע' לדברי התורה שלי. יישר כוחכם!

שלום דינרשטיין, ירושלים


מקרב עולים

אני מלמד עולים חדשים מרוסיה, בקריית-מנחם ברמלה, זו שנה שלישית. אין ביכולתי לתאר במילים את חשיבות הגיליונות בעברית וברוסית. המאמרים והכתבות הם אמצעי-עזר ללימוד, לאנשים שהיו רחוקים מהידע מהמסורת ומכל הקשור ליהדות. קריאת הגיליונות מעשירה את הידע ומעודדת את המשתתפים לקיים יותר מצוות ומעשים טובים.

אשר וייסמן, רמלה


נוסטלגייה

אתמול, שבת בצהריים, הייתי שקוע בקריאת גיליון 'שיחת השבוע'. לפתע בתי הקטנה, בת שש, התקרבה והחלה לאיית כותרת באחד העמודים. עדיין קשה לה לקרוא בלי ניקוד. באותו רגע עברה בי תחושת כאב של נוסטלגייה לאותם הימים, כאשר עליתי ארצה מקירגיזסטן, בימי החורף בשנת תש"ן, ונחשפתי לקהילה הנפלאה של חב"ד בשכונה יא בבאר-שבע. ראיתי שאנשים קוראים עיתון 'מוזר' בצימאון מטורף. התחלתי להתעניין, בהתחלה בשפה הרוסית. הגיליון בשפה העברית נתפס בעיניי כיעד בלתי-אפשרי, אך מאוד רציתי לגלות מה כתוב בו.

השתדלתי מאוד, כמו בתי, התלמידה בכיתה א. כעבור כמה חודשים התחלתי לשקוע בתענוגות וביצירות-מופת של עורכי הגיליון. הדברים השפיעו עליי חזק מאוד. למרות שבהתחלה היו קשים לתפיסה, עם הזמן התמכרתי לדברי הרבי החשובים, לעמדות השאובות מתורתנו הקדושה, ולדברי ההלכה של הרב גינזבורג. בעזרת הגיליון שיניתי את תפיסת עולמי ואת אורח-חיי.

לדעתי, 'שיחת השבוע' מהווה חלק חשוב בחיי, נוסף על התפילות, שיעורי התורה והמצוות, בכך שהוא נותן סיכום שבועי לאקטואליה, מביא סיפורים מרגשים עד דמעות מהעבר המפואר של עם-ישראל, חושף אותנו לאנשים מדהימים, ונותן מענה לשאלות הקוראים.

בהזדמנות זו אני רוצה לבטא רגשותיי כלפי חסידי חב"ד, שלא מפסיקים לרגע לקרב ולחזק יהודים בכל רחבי תבל. שכרכם יבוא. יישר כוח! הנני מאחל לעורכי הגיליון אריכות ימים, גילויים חדשים והרחבת פעילויות המערכת עד בלי דיי.


צבי קסלר, באר-שבע


קורא בשמירה

העלון 'שיחת השבוע' הוא העלון היחיד שפשוט קוראים את כולו, ולא מחפשים רק את הסיפור שבו. אני אישית כבר שנים אוסף את העלונים ומאגדם בקלסרים. לפעמים אני עובד בשמירה בלילה, אני לוקח איתי את אחד הקלסרים וקורא וקורא ולא שם-לב שהגיע סוף המשמרת. מדי פעם יוצא משמים שבדיוק כשהייתה לי שאלה בהלכה, באותו שבוע עסק הרב גינזבורג בפינת ההלכה באותו עניין.

דניאל לוי, מושב גמזו


נוגע בדברים הכואבים

אני וכל בני משפחתי נהנים מאוד לקרוא את 'שיחת השבוע'. מכל הדפים שאנו מקבלים מדי שבת – שלכם הכי מעניין ואקטואלי, ונוגע בדברים שכואבים לנו באמת. אנו מקבלים מכם כוח ויראת ה', וזה הכי חשוב היום. המשיכו לחזק אותנו עד בוא משיח צדקנו בעז"ה.

שושנה אלינר, תל-אביב


הח"כים והשרים מקבלים?

פי מלא שבחים ל'שיחת השבוע'. אני מחפש אותו בכל יום שישי, ואם אני לא מוצא, אני מחפשו ביום ראשון ב'גניזה'. כל שבוע אני חייב לקרוא במיוחד את המאמר בעמוד השער. תמיד מאוד לעניין ומאוד נכון, מעשי ושקול. האם כל חברי הכנסת והשרים מקבלים את המאמר? גם הכתבה בעמוד האחרון מאוד מעניינת, והיתר מתאים, כמובן, לשולחן השבת. כה לחי.

אלחנן פלס, ירושלים


מאות שיעורים

כקורא העלון מיום היוולדו אצטרף לרבבות קוראים ומושפעים ברחבי תבל לאיחולים לבביים ונפשיים לרגל הופעת העלון האלף. סגנון מעולה ונדיר, מילים קצרות המכיל תוכן בלי גבול. הכול כתוב, מבואר ומוסבר בטוב טעם ודעת. למרות ריבוי השנים שהעלון הנכבד מופיע וממלא את האוסף שלי, מאות שיעורים שמסרתי לכל הגילים בעלון צנוע זה – אני בכל פעם מתרגש מחדש ומזיל דמעה בקריאת המאמרים העמוקים ומרגשים כאחד.

יסלח לי הרב ברוד הנכבד על הביטוי ה'חוצפני' - "הרבי מדבר מתוך גרונו". השליח כמשלח! ייתן ה' שעלון זה יוכל בקרוב לבשר את התגלות מלך המשיח בגאולה הנצחית.

מוטל ווכטר, עיר דוד, ירושלים


שיחה באוטובוס

לפני כמה חודשים נסעתי לירושלים באוטובוס אגד. הנהג קיבל מאחד הנוסעים את 'שיחת השבוע'. במושב הראשון ישבה אישה, וביקשה ממנו את העלון. ביניהם התפתח דו-שיח על העלון: הנהג: "העיתון הזה הכי טוב במדינה, בלי רכילות ובלי פוליטיקה". האישה: "עיתון מאוד מעניין, עיתון שחודר לנפש. כתוב בצורה יפה". שניהם ציינו שהם מקפידים לקרוא אותו מדי שבוע, והוסיפו לשוחח עליו. השניים, יצויין, לא נראו שומרי תורה ומצוות (לעת עתה). כל הכבוד ל'שיחת השבוע'. יפה לראות עד כמה אנשים נהנים ממנו ומושפעים ממנו.

דבורה זיגמן, כפר-חב"ד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.