מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תשס״ו 27.02.2006

לא לגזענות, לא לאנטישמיות

עשרות-אלפי בני אדם השתתפו אמש (ראשון) בעצרת המונית בפריס, לזכרו של אילן חלימי הי"ד, היהודי שנחטף ונרצח בעיר, לפני מספר ימים. באירוע השתתפו גם חסידי חב"ד רבים שבאו למחות על-כך שדם היהודים הופקר. "אנחנו חוזרים לתקופות אפלות" אמר אחד מהם ל-COL. לסיפור המלא
לא לגזענות, לא לאנטישמיות
לזכרו של חלימי. צילום: איי-אף-פי
כ-100 אלף איש צעדו הערב (יום א') בפריז במצעד מחאה נגד הגזענות והאנטישמיות. במצעד, שהתנהל במזרח העיר, השתתפו גם שר הפנים, ניקולא סרקוזי, ונציגי המפלגות הפוליטיות והזרמים הדתיים בצרפת. כולם באו לחלוק כבוד אחרון לאילן חלימי, צעיר יהודי שנחטף ונרצח באחד מפרברי העיר. גם בערים ליון ובורדו התקיים מצעד גדול לזכרו של חלימי.

"ההפגנה הפתיעה אותי, כי הגיעו אנשים לא רק מהקהילה היהודית, אלא גם פוליטיקאים ונציגי הקהילות הלא-יהודיות", אמר סרג' בן-חיים, מבכירי הקהילה היהודית בפריז. לדבריו, "אחרי רצח חלימי הרגשנו שאנחנו מתקדמים לדרך ממנה פחדנו, שתוביל למדינה קיצונית בגלל ההשפעה המוסלמית. היהודים בסכנה. בשבת אף הפעלנו תורנות כדי לשמור על הילדים".

"אנחנו חוזרים לתקופות אפלות וחשוכות", אמר הערב חסיד חב"ד שהשתתף בהפגנה בשיחה עם COL. "המצב מדאיג ונקווה שהשטרה תקח את העניינים ברצינות", הוא מוסיף.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.