מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשס״ו 26.02.2006

הרב הבלין ניצח: בית הקולנוע שפעל בשבת - יסגר

לפני כשנה וחצי, כשהחרדים בקרית גת שמעו בראשונה על הכוונה לפתוח בעיר קניון שבו יוקרנו סרטים בשבת, הם מיד נדרכו ונערכו למאבק, והכריזו חרם צרכנים על הקניון. "הקדוש ברוך הוא ניצח", הצהיר השבוע רב העיר הרב משה הבלין. כשהבינו בחברת "גלובוס גרופ", שהפעילה את הקולנוע, שלא יוכלו לפתוח את ארבעת האולמות בשבת, החליטו שאין כל טעם כלכלי להמשיך ולהקרין סרטים בקניון גם בימי חול. לסיפור המלא
הרב הבלין ניצח: בית הקולנוע שפעל בשבת - יסגר
הרב משה הבלין, רב העיר קריית גת וראש ישיבת 'תומכי-תמימים' בעיר
"עשו חרם על מסיבת הפתיחה של הקניון בגלל בית הקולנוע ואחר כך מטה המאבק ביקש מהציבור הדתי שלא להגיע אל הקניון", הסביר השבוע סגן ראש העיר מש"ס, עמי ביטון. לדבריו, "מאז, הרבה מאוד אנשים דתיים לא הגיעו למקום. אני מאמין שעכשיו, אחרי שסגרו את הקולנוע, הדתיים יבואו יותר אל הקניון".

גם מבחינתו של הרב הבלין מחב"ד כבר מותר להגיע אל הקניון: "באחרונה הקניון עבר לבעלים חדשים, שהם מסורתיים; דיברתי אתם והם הבטיחו לי שיסגרו את הקולנוע בשבתות".

אוכלוסיית העיר קרית גת מגוונת - בקרב כ-53 אלף תושביה יש עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר מגלי העלייה האחרונים, ותיקים שעלו לישראל באמצע שנות ה-50 מצפון אפריקה, וגם אוכלוסייה חרדית שאף הקימה בעיר, ב-15 השנים האחרונת, "קריה חסידית" (מעין שכונה גדולה שעיקר תושביה חרדים מחסידות גור, י"א). שישה מתוך 17 חברי מועצת העיר הם דתיים, עוד ארבעה אחרים הם עולים מבריה"מ לשעבר. ראש העיר, אבירם דהרי, חובש כיפה.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
עדיין אסור להכנס לקניון
כ"ח שבט ה׳תשס״ו
חנות "סופר פארם" פתוח בשבת לכן אין להכנס לקניון עכ"פ יש להימנע
2.
כל הכבוד!
כ"ח שבט ה׳תשס״ו

כתושבת העיר אני מודה לך, על פועלך הרב, ומאחלת לך שתמשיך להצליח, במעשיך הרבים והטובים למען תושבי העיר, ולנחת רוח הרבי מה"מ.

כאמא לילדים קטנים, אני מבקשת ממך להתערב גם בתחום מוסדות החינוך על מנת שגם הם יזכו לקבל את המגיע להם... ויוכלו לצעוד קדימה! ולהתייעל עד כמה שניתן!

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.