מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשס״ו 26.02.2006

שודרג אתר השו"ת החב"די ברוסית Rabbi.ru

האתר היהודי הגדול שבשפה הרוסית Rabbi.ru שודרג בשבוע שעבר, וכעת האתר הינו מהיר יותר ומוגן יותר מפני פריצות האקרים אנטישמיים. שלב זה מהוה צעד ראשון לקראת מהפכה גדולה של פרוייקט השו"ת הרוסי און-ליין המנוהל בידי מנהל האתר ר' יוסף יצחק חרסונסקי. להמשך הכתבה
שודרג אתר השו
שער הכניסה לאתר. משמאל: ר' יוסף יצחק חרסונסקי ור' אברהם גרוזמן ממנהלי האתר
מספר מנהל האתר ר' יוסף יצחק חרסונסקי: "לפני שלוש שנים התחלנו בעשרות כניסות בשבוע. נכון להיום אתר הפך למרכז מידע יהודי שדוברי רוסית בכל קצבות תבל מכירים אותו ונעזרים בו. נכון להיום יש באתר יותר מ-3,500 כניסות ביממה. רוב המבקרים מעיינים באוצר השו"ת, כמות השאלות והתשובות עברה השבוע את הסף של 23,000 (נכון לשעה זו נשאלו 23,258 שאלות). כ-20 יהודים יראי שמים דוברי רוסית, ביניהם רבנים מו"ץ, משפיעים, סופרים ומוהלים עוזרים ליהודים לחזור לדרכי תשובה"

פרוייקט Rabbi.ru פועל לא רק בכיוון השו"ת. באתר ישנו שירות משלוח אי-מיילים שהנרשמים בו יוכלו לבחור: לקבל מידי יום ביומו ענייני הלכה או מידי שבוע ענייני השקפה יהודית ודא"ח. בנוסף לכך ישנו בלוג של האתר באתר הבלוגים העולמי הגדול rabbiru.livejournal.com ובכך ענייני תומ"צ מגיעים לקהל רחב עוד יותר (כמות משתמשי livejournal.com מונה מס' מליוני אנשים).

בין "פירות" פרוייקט Rabbi.ru: בעלי תשובה בכל רחבי העולם (לדוגמא, אחד מהם היום – תלמיד חרוץ בתות"ל מאסקווא), יהודים המתקרבים ליהדות להחליטו להכנס בבריתו של אברהם אבינו, יהודים המוטעים ע"י מיסיון נוצרי ומחפשים דרך אמת, גויים המחפשים תשובה לשאלה "האם תורה מצווה לשנוא גויים?" וכו'.

הרב יוסף יצחק חרסונסקי מספר כי יום אחד התקשר אליו עורך דין מוסקבאי חשוב: "כבוד הרב, אני רוצה להתגייר"!
"למה לך להתגייר"? – השבתי. "אני בעבר - קצין בצבא הרוסי. כבר שנים אני סובל מהתמכרות לאלכוהול. חודשיים אני קורא בצמאון את תשובות הרבנים שבאתר שלך ומשום מה כבר חודשיים אינני שותה".

תוכניות העתיד של הרב חרסונסקי – ליצור "מנוע" משוכלל עוד יותר שיעזור לרבנים (שבמאמץ רב ובמס"נ עונים לשאלות הציבור המציפות את האתר) לא רק לענות לשאלות המבקרים אלא גם ליצור קשר אישי אתם ומתוך כך לפתוח בית מדרש און-ליין ולגבש קבוצות תלמידים וללוות אותם בחיי היום-יום.


לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אליהו טקטוק
כ"ח שבט ה׳תשס״ו
יוסף יצחק חרסונסקי למה אתה לא מפרסים את האתר גם בשיחת השבוע ברוסית, חברך מישי"ק (תשא"נ). אליהו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.