מערכת COL | יום כ"ד שבט ה׳תשס״ו 22.02.2006

בני אלון: "אנחנו רואים בחב"ד כתובת טבעית"

"אני חושב שקהילת חב"ד היא קהילה שבעבר הצביעה למולדת ויש לה פרופיל מאוד ייחודי, בשונה מהציבור החרדי הכללי. יש להם הוראה מהרבי להצביע למפלגה החרדית ביותר, אבל המרכיב של פיקוח נפש הוא מאוד מרכזי בשיקול שלהם. בחב"ד אנחנו רואים כתובת טבעית", כך אומר ח"כ בני אלון העומד בראש הרשימה המשותפת האיחוד הלאומי-מפד"ל בראיון לעיתונאי החב"די בנימין ליפקין שיתפרסם השבוע בעיתון 'בקהילה'. הראיון - בכתבה המלאה
בני אלון:
ח"כ בני אלון
חלק מהראיון המתפרסם השבוע בעיתון 'בקהילה':

אתה אכן צופה ניצחון דרמטי לקדימה כמו שצופים לה הסקרים?

לא, אני לא חושב שיהיה לה מספר כה מוגזם של מנדטים. צריך לזכור שלסקרים יש נטייה קבועה להוריד מכוחה של ש"ס, להוריד מכוחנו שלנו ולהוריד מכוחו של הליכוד.

איך אתם באיחוד הלאומי ובמפד"ל מתכוונים להגיע להישג ממשי בבחירות הללו?

שיטת העבודה שלנו, שמתחילה מהיום היא שונה מכל שאר המפלגות. אנחנו עובדים מבית לבית, בשיטת פנים אל פנים שעוקפת את התקשורת והוכיחה את עצמה במשאל הליכוד. אני מאמין בדרך הזאת. אנחנו נפעל במערכת הבחירות הזאת לטובת כל המחנה הדתי הלאומי, וכמובן בראש ובראשונה לטובתנו. אנחנו מקווים שנצליח לחולל את השינוי.

לאיזה שינוי כבר ניתן להגיע אם מדובר במספר מנדטים כה גורף לטובת קדימה?

אני אומר לך שבמידה ונגיע לבלוק החוסם של 61 לגוש הימין, יתווספו עוד מנדטים של מפלגות שיצטרפו לגוש הזה. אני גם לא מאמין שאולמרט יצליח להגיע לבחירות בלי חשיפת פרשיות שיציבו אותו באור שונה לחלוטין מכפי שהוא מוצג כיום.

אתה לא חושב שקדימה תהיה המפלגה הראשונה בגודלה?

כרגע זה נראה כך. אבל גם אם זה יהיה כך לאחר הבחירות, לא זה מה שקובע לפי שיטת הבחירות הנוכחית. אם 61 ממליצים לנשיא על מישהו אחר, הוא זה שירכיב את הממשלה. אני אומר לך, שכשיש לנו יותר מחודש, בישראל מדובר בהמון זמן ויכולים לקרות דברים מאוד משמעותיים.

אתה בוודאי מכיר את משפט המחץ של יהדות התורה נגד האיחוד הלאומי ונגד המפד"ל: יהדות התורה הייתה נגד ההינתקות ואילו אתם ישבתם בממשלה שהגתה את ההינתקות והביאה אותו לעולם.

אני מכיר את הטענה הזאת. יש טענות לכאן ויש טענות לכאן. יש כאלה שמזכירים את אוסלו ואת ש"ס כמי שאז נתנו פלטפורמה להסכמי אוסלו. אבל אינני חומק מאחריות. גם לך, בנימין, בראיון לפני חצי שנה, אמרתי מפורשות שכולנו צריכים לחזור בתשובה בנושא הזה.

לאן החזרה בתשובה הזאת מובילה אותך?

להכרה ברורה בנחיצות הגדולה שכל שומרי המצוות יפעלו מעתה בבלוק משותף. זהו חלק מהאסטרטגיה של חסימת קדימה, שהיא מסוכנת גם לתורת ישראל ולעם ישראל ולא רק לארץ ישראל. אם ייווצר בלוק כזה ואם יידברו יראי ה' איש אל רעהו, לא רק ה' יקשיב וישמע, כדברי הכתוב, אלא עם ישראל כולו ייצא נשכר מכך.

אבל כעת לא ניתן לכונן בלוקים משותפים. הרשימות נסגרו ומערכת הבחירות בעיצומה. לאיזה בלוק של כל שומרי המצוות אתה מתכוון?

כוונתי כעת היא לבלוק שיתייצב בחזית אחת מיד לאחר הבחירות. לא נחזור על משגי העבר. אנחנו כל העת בדיבורים מאוד משמעותיים עם כל המרכיבים וכל הסיעות. אני חושב שבסך הכול הייתה דרך ארוכה עד שאנו באיחוד הלאומי התגבשנו עם המפד"ל. זה לא היה קל אבל לא הייתה ברירה וכך היה צריך להיות. אפשר יהיה להחיל חזית אחת עם כל הסיעות גם אם אנחנו לא רצים בפתק אחד.

במסגרת הגישה המאחדת הזאת, האם אתה יכול לומר שלא תפנה לקולות הטבעיים של יהדות התורה ושל ש"ס, כלומר לציבור החרדי?

אני אומר זאת מפורשות. אני לא פונה לציבור חרדי שנשמע להוראת רבותיו ועושה ככל אשר יורו לו.

למי אתה כן פונה.

אני חושב שקהילת חב"ד היא קהילה שבעבר הצביעה למולדת ויש לה פרופיל מאוד ייחודי, בשונה מהציבור החרדי הכללי. יש להם הוראה מהרבי להצביע למפלגה החרדית ביותר, אבל המרכיב של פיקוח נפש הוא מאוד מרכזי בשיקול שלהם. בחב"ד אנחנו רואים כתובת טבעית. אני גם פונה לאלו שברחו מאתנו כי לא רצו להצביע לחלק החילוני של ליברמן שהיה חלק מאתנו. לעומת זאת, אני שב ואומר ואני בהחלט מסכים שלא צריך לנהל מלחמות פנימה ולא צריך לנסות לגזול קולות, שאמורים להיות מיועדים נטו למפלגות החרדיות.

אתה יודע שגם בקרב קהל היעד הפוטנציאלי הטבעי שלך יש לכם בעיה בעצם המיזוג והחיבור עם המפד"ל. למה ראית צורך לקיים את האיחוד הזה?

כי אם המפד"ל הייתה נשארת לבד, היא הייתה רצה פנימה אחר הבחירות לכל ממשלה וכל העסק היה מתמוטט. זאת בדיוק הסיבה שהחתמנו את כל העשירייה הראשונה של המפד"ל על מסמך מפורש שהיה למראה עיני הגר"מ אליהו והגר"א שפירא שבשנתיים הראשונות הם לא עוזבים אותנו. זה דבר מרכזי מאוד. אני שומר אותם להליכה משותפת. אני לא רוצה שיחזור על עצמו אותו חילול ה'. אני עד היום לא סולח לעצמי על כל יום ויום שישבתי בקואליציה עם שינוי והחרדים נותרו בחוץ.

אתה לא חושב שעצם הריצה המשותפת שלכם מצילה את המפד"ל מפני אבדן אחוז החסימה?

גם אם זה נכון, הרי היו יכולים ללכת לאיבוד כמעט שלושה מנדטים. מעבר לכך, עצם הריצה המשותפת שלנו תקשה על אחרים להיכנס לבד לממשלה. זה יעזור לכך, שאיש לא יעשה דין לעצמו.

אתה כל כך משוכנע שכולם יישארו בחזית אחת?

אני אומר לך, יש גדולי ישראל. הגר"מ אליהו יגיע להסכמה עם הגר"ע יוסף. הגר"ע יוסף ידבר עם הגרי"ש אלישיב. לא יהיה חילול ה'.

אתה מתעלם מהנזק האלקטורלי שיכול לגרום לכם החיבור עם המפד"ל?

בדקנו את זה. הסקרים שנעשו לאחר האחדות בינינו כבר מוכיחים אחרת. אין ברירה. אנחנו צריכים להיות ביחד.



=

הבהרה: חסידות חב"ד ואתר COL אינם נוקטים עמדה בבחירות בישראל. המידע המובא, כתבות או תגובות, מתפרסם בשל הערך החדשותי לתועלת ציבור הגולשים.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שקרן, הפכפך, גנב ורמאי
כ"ה שבט ה׳תשס״ו
ונעבור לפירוט:
שקרן - מי שהבטיח בצורה חגיגית שלא יהיה שותף לשוםן מסירת שטחים, ושיקר בגדול.
הפכפך - מי ששינה את פני האיחוד הלאומי, מהמפלגה הימנית ביותר, כפי שהייתה תחת גנדי הי"ד, למה שהיא היום - מפלגה ללא חוט שדרה (בדיוק כמו המרואיין הנכבד)
גנב - מי שגנב את המפלגה מבנו וממיך דרכו של מייסדה, שדעותיו ידועות היטב. הבן אף הצהיר בגלוי, שכל כוונתו לשמר את מסורת אביו, ומר אילון, באמצעות התפקדות מאסיבית של תלמידיו לשעבר ובהווה, מנע מהבן את האפרות האלמנטרית הזו.
ואחרון אחרון חביב - רמאי - מי שחושב שיצליח לאחז גם עתה את עיני הציבור החב"די -

ועל כל אלה נאמר לו, לא נשכח ולא נסלח.
אצבע משולשת יקבל הנ"ל, ולא את הולות החב"דיים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.