ועד הקהל תוקף: הייתה הצבעה, שפרלין מטעה
הכוונה לקיים בחירות להוספת רבנים לבית-הדין המקומי הפך לשיחת היום בקראון-הייטס ובריכוזים נוספים שעוקבים אחרי הנעשה בשכונה בברוקלין, שם ממוקמת מרכז חב"ד העולמי - 770 והריכוז הכי גדול של חסידי חב"ד.
לאחר ש"ועד הקהל" של קראון-הייטס הודיע כי בכוונתו לערוך בחירות לרבנות, אחד החברים ר' חנינא שפרלין פרסם ציטוט מהרבי לפיו "ועד הקהל אינם שייכים להעמדת רבנים".
בתגובה, היו"ר ר' משה רובשקין שלח אמש (שלישי) למערכת COL מכתב מנומק "בתגובה לפקפוקים, האשמות ורמזים", ומאשים את שפרלין בייצור רושם מוטעה, התנהלות פסולה והפרת הוראת הרבי בעת הבחירות הקודמות לרבנות.
"אנחנו מקבלים שאלות כנות וביקורת ברת-תוקף בנוגע לכל הפעילות והמעשים - במיוחד לצורך הרחבת בית-דין קראון-הייטס שזמן פירעונו כבר עבר", רובשקין פותח. "אין מקום לאי-הבנה. אין מקום לחוסר בהירות והגינות. אחת המטרות של המינהל הנוכחי הוא להבטיח מקסימום כבוד, שקיפות, דמוקרטיה והליך ישיר".
להלן הנקודמות המרכזיות במכתב:
1. יש רק ועד הקהל אחד והמדיניות שלו מתקבלת על בסיס רוב דמוקרטי. אם הרוב של הועד מצביע עבור משהו, זה נעשה מדיניות הועד. ככה עובדת דמוקרטיה.
2. מכתב לא-רישמי על נייר המכתבים של הועד הודפס על-ידי אדם שמתיימר להיות סגן יו"ר הועד. שזה יהיה ברור: חנינא שפרלין הוא אכן חבר ועד. אולם אינו סגן יו"ר. את התואר הזה מחזיק ד"ר צבי לאנג. לר' חנינא יש זכות הצבעה בועד, אך לא וטו. במקרה הזה, הצבעתו הייתה במיעוט, ולכן אין לה תוקף חוקי. לכל אחד הזכות להביע את דעתו. אך לא לקחת תואר ששייך למישהו אחר, או להדפיס נייר מכתבים כדי ליצור רושם מוטעה.
3. המיעוט בועד הקהל הצביע נגד בחירות לרבנים על בסיס הטענה שקיים מכתב מהרבי ששולל הזכות של הועד לארגן בחירות מסוג זה. נעשתה בקשה על-ידי השוללים לתת שבוע אחד כדי להביא את המכתב של הרבי. הועד נתן שבוע אחד, כפי שהתבקש. שום מכתב כזה לא הוצג במהלך השבוע. לאחר-מכן, קטע של מכתב הובא. המכתב הזה היה תגובה של הרבי לשאלה. כדי שהוא יתקבל בהתחשבות, צריך יהיה להציג את השאלה האורגינלית והתשובה המלאה. אף אחד מהם לא מוצע.
4. בקטע של תשובת הרבי שהוצג, ההתנגדות של הרבי היה ל"אויפשטעלן". כלומר, התנגדות שהועד "ימנה" רבנים. זה לא ומעולם לא היה הכוונה שלנו. בדיוק ההיפך, הועד מסכים שאין לו שם זכות בכלל למנות רבנים. זהו האחריות של אנ"ש שחייבים לבחור רבנים ראויים על-ידי רוב פופולרי. התהליך השלם שהועד - לאחר הצבעת הרוב - תומך בו הוא בחירות דמוקרטיות על-ידי אנ"ש. כפי שהרבי כותב באותו מכתב, תהליך בחירות הרבנים "משתייך לתושבי השכונה".
בחירת הרב שווי 'הפרה מוחלטת'
רובשקין, איש עסקים חב"די שמשפחתו חולשת על אימפריית בשר כשר במדינת אייווה, מבטיח לראשונה כי הבחירות ייערכו תחת גורם שלישי "חסר-פניות ומקצועי" כדי להבטיח התהליך "יתנהל בדייקנות והוגנים לחלוטין".
בנוסף, הוא משתמש במילה האנגלית "gerrymandered" לתיאור בחירתו של הרב אהרן-יעקב שוויי לחבר בית-הדין. הפירוש המילולי של המילה הוא "בחירות בצורה לא הוגנת כדי להעניק למפלגה אחת יתרון על-פני מפלגה אחרת".
עריכת הבחירות נעשו על-ידי הועד הקודם. הרב שווי התווסף לחברי בית-הדין - הרב אברהם אזדבה האחראי גם על מערכת הכשרות, והרב יוסף הלר שמסתייג מפעילות במסגרת בית-הדין.
"היה רק מועמד אחד בקלפי", מזדעק רובשקין. "הכוונה של הועד הנוכחי הוא להימנע מחזרה על מה שקרה בעבר".
יחד עם זאת, רובשקין מרגיע כי "אין בכוונתינו לפסול את הפעולות בעבר", אפילו שהבחירות לרב שווי נעשו "בהפרה מוחלטת מרצונו של הרבי ולא לטובת האינטרסים של הקהילה".
"בכוונתינו להמשיך קדימה בשקיפות מלאה ולציית להחלטות של רוב ברור אם זה בועד, בבית-הדין או באנ"ש", רובשקין מבטיח לסיכום. "הועד הנוכחי ממשיך לעבור בהתמדה ליצור קונצנזוס, פתיחות שלום-בית ותנאים משופרים עבור הקהילה כולה".
רובשקין נבחר לתפקיד לפני יותר משנה, ברוב של 71 אחוז מתוך 1208 קולות. "הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו", הוא מחמיא לעצמו. בין פעולות הועד בראשותו, נרשמו: פגישת פיוס בין הועד לרב אזדבה, מפגש שלום בין הרב אזדבה לרב שווי, איחוד אירועי שמחת בית-השואבה בתשרי, הסכם עם איש הנדל"ן החב"די הרב דוד פישר ופגישה תקדימית עם עסקני חסידות סאטמר.
עוד בנושא:
+ הרבי לא הרשה בחירות, שפרלין טוען
+ רובשקין: נערוך בחירות לבד"צ קראון-הייטס
+ מאחורי הקלעים: אחדות בשמחת בית-השואבה
+ קראון-הייטס: ועד הקהל בהסכם עם הרב פישר
+ תקדים: עסקני סאטמער וחב"ד נפגשו
+ ועד קהל קראון-הייטס דורש 'דמי מס'
+ הרבנים אזדבה ושווי בפגישת שלום
+ פיוס בין ועד הקהל לרב אזדבה
+ נבחרו נציגים לועד הקהל קראון-הייטס
+ גלרייה: קראון-הייטס בוחרים ועד קהל
רובשקין כותב: "אנחנו מקבלים שאלות כנות וביקורת ברת-תוקף בנוגע לכל הפעילות והמעשים - במיוחד לצורך הרחבת בית-דין קראון-הייטס שזמן פירעונו כבר עבר",
1. הבעיה היא שהוועד בראשותו של רובשקין רק "מקבלים שאלות" - אבל לא נותנים "תשובות"!
2. רובשקין כותב שהבחירות של הרב שוויי הייתה: "בחירות בצורה לא הוגנת כדי להעניק למפלגה אחת יתרון על-פני מפלגה אחרת".
אבל מה נעשה שבחירות אלו היו בהסכמתו ועל הוראותיו של הרב אזדבה.
3. רובשקין "מחמיא לעצמו. בין פעולות הועד בראשותו, נרשמו: פגישת פיוס בין הועד לרב אזדבה, עשיית שלום בין הרב אזדבה לרב שווי, איחוד אירועי שמחת בית-השואבה בתשרי, הסכם עם איש הנדל"ן החב"די הרב דוד פישר ופגישה תקדימית עם עסקני חסידות סאטמר".
שאלה: איזה שלום בין הרב אזדבה והרב שוויי??
האם כל הפעולות נעשו בהסמתם של הרב אזדבה והרב שוויי והרב הלר?
3.
אחד במקום הרב הלר.
ועוד אחד במקום הרב שוויי.
משה רובשקין מודיע לקהל שהרב שוויי לא נבחר באופן חוקי.
אולי יטרח משה רובשקין ויברר מי זה שגרם שבבחירות לרב שוויי לא יהיו עוד מועמדים?
התשובה, ליודעים לקרוא משמאל לימין:
אבאדזא
הוא החליט שיהיה רק מועמד אחד.
הוא החליט שהמועמד חייב לקבל רוב של כל התושבים (גם אלה שלא משתתפים בבחירות, לדוגמא אלו שנמצאים בשמחה מחוץ לעיר), ולא כנהוג רוב המצביעים.
אז באיזה חוצפה בא רובשקין וכותב שהבחירות האלו היו "בחירות בצורה לא הוגנת כדי להעניק למפלגה אחת יתרון על-פני מפלגה אחרת"
חבר ועד הקהל שכותב כך נגד רבנים, אחת דתו: הוא בחוץ.
להגיד שהוא נבחר בצורה לא חוקית (לפי דעתו של מוישה כמובן)
ובאותה נשימה להתנפח כתרנגול הודו ולהשתבח ב"פגישה תקדימית עם עסקני חסידות סאטמר"
ולמה לא?
כי COL גם נותנים לינקים.
ובלינק שCOL נתנו:
http://www.col.org.il/show_news.asp?11699
רואים שלא מסופר על פגישת פיוס בין חב"ד לסאטמר, או משהו כזה,
אלא עבודה משותפת לביטול גזירה על ברית מילה בשיטה המסורתית מדור לדור
שהרבנים מכל החוגים התאחדו בזה.
מי מרבני חב"ד נוטל חלק בביטול הגזירה הזו?
הרב אזדבה? האם אתם רואים אותו בתמונות ה"פגישה תקדימית"? אני לא רואה אותו שם.
אני דווקא רואה את הרב שוויי, זה שמוישה רוצה (כבר ממזמן) להדיח אותו מהרבנות.
If everything is Kosher then why not just show it and the Community that elected you would be happy and there will be peace?????????
אם זה נכון, אז רבותי, המצב שלנו, שגם עד עכשיו לא היה משהו, הולך להיות גרוע. וגרוע מאד.
בפועל יש היום בשכונה 3 רבנים שנבחרו בבחירות. הרב שוויי, הרב אוזדובה, הרב הלר.
הרב הלר החליט לפני כמה שנים שלא להיות מעורב בהכרעות חשובות הקשורות לשכונה. יש אומרים שהדבר נעוץ בהנהגה של רב אחד בהבד"צ שלא יכל להסתדר אתו. לא אפרט מיהו הרב.
אחרי שנפטר הרב מארלאוו ז"ל נבחר במקומו להיות במשרה מלאה הרב שוויי (יבלח"ט). הבחירה שלו היתה בהסכמת חברי הבד"צ, כלומר, ועד הקהל לא בא והחליט להודיע לקהל "הנה אנחנו עושים בחירות לרב שוויי", אלא שקודם הלכו ונמלכו ברבנים הקיימים, אוזדובה והלר, ואז פרסמו מודעה לקהל, חתומה ע"י ארגון הנציגים, שיהיו בקרוב בחירות לרב במשרה מלאה. עד אז לא היה בקראון הייטס רב במשרה מלאה, כלומר, שנתיים לאחר פטירת הרב מארלאוו היה רק רב אחד (אוזדובה) שעבד רק שעות ספורות ביום בבד"צ והשאר היה לומד בישיבה שמשם יש לו גם פרנסה.
הרב אוזדובה הודיע אז על חוק חדש שהוא מחליט עליו, שהרב הנבחר צריך לקבל רוב קולות מכל הקהל הדר בשכונה, ולא רק רוב של אלו שבאים לבחור. למרות שמעולם לא היה חוק כזה, גם לא בבחירות שלו עצמו (של הרב אוזדובה), בכל זאת לא היה ברירה אלא לשמוע בקולו.
בפועל ביום הבחירות קיבל הרב שוויי כמעט 1000 קולות, שזה באמת רוב קולות מכל הקהל הדר בשכונה, ולא רק מאלו שבאו לבחור עבורו.
רוב השאלות שיש היום לאנשים בשכונה, אם זה שאלות נשים, אם זה שאר שאלות חמורות, או גם שאר שאלות חיי היום יום שאנשים נתקלים בהם, כשרות, אבלות, נישואין, וגם למרבה הצער ריבוי בעיות של שלום בעיות, כל זה נופל היום על כתפיו של הרב שוויי. לא משנה עכשיו למה, אבל זה העובדה. אנשים מוצאים בו רב שמטה אוזן קשבת ורוצה לעזור ועוזר.
רק דבר אחד, שהוא עיקר הכח והשליטה, לא ניתן מעולם לרב שוויי. דבר זה נשאר בידי הרב אוזדובה שמחזיק בזה בחזקה, בסיוע של קבוצה קטנה בעלי אינטרס.
זהו ענין הכשרות.
רוב האנשים בקראון הייטס יש להם בעיות פרנסה קשות ובקושי מסתדרים לפרנס משפחתם, ואין להם הכח והרצון לדעת כל הפרטים על האופן בו מתנהל הבד"צ. בשאלות היום יום הרי פונים לרב שוויי ומקבלים תשובות, ואין הזמן מאפשר לברר מהם החוזים עליהם חתמו הרבנים ולמי באמת שייך הכשרות. לכן גם שמזמן לזמן שומעים על בעיות גדולות בכשרות, נוטים לתלות את זה רק בקבוצה הקטנה של בעלי האינטרס, ושוכחים שהכשרות, שזה גם הכסף, הוא הכח והשליטה, ועד שינהגו בזה כפי שהחליטו בזמן שהקימו את הבד"צ, יהיו כאן צרות גדולות.
מכיון שהרב שוויי ידוע כרב חסידי ויר"ש המקובל על כל החוגים בשכונה, מהשמאלים השפויים ועד הימנים הקיצונים, יש בעיה גדולה לאלו הרוצים לשלוט בשכונה בעצם מציאותו של הרב שוויי, ובפרט כשרואים אהבת הקהל אליו.
איך מנצחים רב אחד?
פשוט מאד: מחליטים שכמו הרב הלר גם הוא לא קיים, ואם כן הרי חסרים לבד"צ (חוץ מהרב אוזדובה) עוד 2 רבנים. מה עושים? עושים בחירות ל2 רבנים!
אז הם מקוים יהי להם רוב, 2 נגד 1. חשבון פשוט.
אבל הם לא יודעים שאש לא מכבים בנפט.
מחלוקת לא מכבים בעוד מחלוקת.
יש בעיות בשכונה? יש מי שטוען שהשליטה מגיעה רק לו? אין בעיה. תסדרו דין תורה, ורבנים יפסקו מי מהרבנים צודק, והכל יבא על מקומו בשלום.
ומה עושים כשמתחילים בפועל לדבר על דין תורה ונשלחות הזמנות?
פשוט מאד. לא מתייחסים להזמנות. פשוט לא באים לדין תורה.
ומה עם אחרי ההזמנה הראשונה באה הזמנה שניה, ואחריה עוד הזמנה?
אז זה באמת לא נעים. מה עושים?
נכון. עושים בחירות. עושים רעש, מחלוקת, וכך מקווים להתחמק מהדין תורה.
האם קהל קראון הייטס יפול בפח הזה? ימים יגידו.
And just for the record; Rabbi Schwei received more votes than Rabbi Osdobo!!!
and besides rabbi Osdobo gave his full haskamah and Bracha for Rabbi Schwei to become part of the Beis Din, Its a Public record, everyone received his letter suporting Rabbi Schwei in the mail!!!!!
Is Rabbi Schwei too powerfull ? why else would you discredit a Chasidishe Rov who was voted in and got more votes than Rabbi Osdoba?
הרב אזדאבא היה אז הרב היחיד בגושפנקא דמלכא וכשהוא אמר את זה ידעתי שהוא צודק.
לפני שהאדונים החכמים מולע פלאטקין והארווי לאנג והעולה על כולם משהלה רובאשקין מחליטים להריץ את המועמד שלהם שלמה סגל לרבנות, כדאי להם לחשוב מה אמר אז הרב אזדאבא, ובטח שמי שקיבל שלוש הזמנות לדין תורה ומסרב לבא, לא עושה אותו לראוי.
בטח עכשיו יתחילו להעלות כל מיני שמות. אני הייתי מציע את שלושת הרבנים הבאים:
הרב שמואל פלאטקין. אביו היה רב גדול ובטח הוא ירש ממנו את הכישורים להיות רב.
הרב משה רובאשקין. הוא בא ממשפחה שיש לה קשרים עם רבנים (בזכות בית השחיטה הגדול באיווא) ותוך זמן קצר הוא יכול להתחיל ולסיים את לימודי הרבנות.
הרב צבי לאנג. אם שני הקודמים יכולים, גם הוא יכול.
תחפשו כמוני בארכיון של col ותמצאו דברים מענינים
http://www.col.org.il/show_news.asp?15291
there be only ONE Rov on the ballot was Rabbi Osdobo.
He is the one who aproved
Rabbi Schwei
A Real Shande and Charpe
Rabbi Osdoba aproved of him with his own signature.
Rabbi Osdoba didnt approve anyone else!!!!!!
I think someone ought to teach him social skills.
Could someone respond??
By the Way I his friend just want to knwo the truth
He is a good man; he has a heart of gold.
The only hope for peace is elections.
Are there any other options for peace?
3,5,6,11
I don’t know if your Y.H or Y.C. or maybe Y.A. Whoever you are
Stop posting the same comments under different names.
ב "א ח ד ו ת " .
I met a guy in BP that once asked me if i know Moshe, i said by name and face only, not personally, he said i have to tell you, i know 3 families that live off this guy from week to week. so all you out there, go find jobs go find something positive to do with your lives and go do soemthing for the Rebbe.
Moshe keep it real,
On behalf of many friends Shluchim and Anash from across the world!
USA
כשקמתי בבקר, לאחרי ברכות השחר וקריאת שמע קטנהת הכנתי לי כוס קפה והתישבתי ליד המחשב כדי להיוודע המזג אוויר בחוץ שאוכל להלביש לילדים את המעיל המתאים ולהוליכם לישיבה. נכנסתי לאתר COL לראות מה נעשה בעולם החבד"י ולהתענג מפעולות השלוחים בכל קצוי תבל. איך נדהמתי ומה מאוד נצטערתי ונקרש דמי בקרבי לראות איך שהעזת ופערת את פיך בלעג וקלס נגד רב בישראל בפומבי. וואו איז געווען דיין קאפ? לאן נעלם משקל הראשון של מנהיג קהלה שטובת הקהלה היא עולה על כולנה? לאיפה הסתלק טפה אנושיות שלו? יראת שמים? מאן דכר שמ . משה יקירית לפי עניית דעתי הרי זה בגדר מעוות לא יוכל לתקון. כידיד שלך, איני רוצה שיזכרו אותך ח"ו כירבעם בן נבט שחטא והחטיא את הרבים. לעת עתה, עדיין אין לי עצה עבורך כדי לחלץ אותך ממיצרך ומהסיבוך ומהבוץ שהנך טובע בו. רק זאת אציע לך, דמעות! לדמעות הכח להוריד רישום של דברים הרצויים שנחקקו על פרצוף האדם שנכשל. וכמפורסם דברי כ"ק אדמו"ר הצ"צ לגיסו הרה"ק הטשערקאסער בנידון השאלה על אשה שיצא עליה קול רינון והטשערקאסער בדק בפרצוף שלה וראה שלא עברה שום חטאת וענהו כ"ק אדמו"ר הצ"צ ושמא בדמעות מחתה וכו וד"ל. משה, חבל לי עליך, וחבל על הקהלה שנהרס.
it seems that only the ones against moshe rubashkin get posted why?
well this post is FOR moshe
the community needs more rabonim the 2 we have now may they live an be well are not accomplishing the job too many machloikes and i dont want this to be a blame game
this is not a rferendum od rabbi schwei !!
this is just we need a consencus on the beis din so if we a total of 5rabonim (that are involved) we can have democracy and they can vote on issues and not have what we have now
1 says yes the other says no
we should make a vote in the community to see if there should be elections for more rabonim
the peopel in crown height and all lubavitchers in the whole world are sick of what is going on now
we need change
lets hear some positive ideas for that
[לא חסר אנשים שנהרגו בגלל הסכסוכים שמיסטר אוזדבה ויד ימינו י.ב. עושים בשכונה תכלס השכונה דורשת בד"ץ ולא חסר דוגמאות להביא על הצורך ואל אי היושר של מיסטר אוזדבה
כמה אנשים נאלצים לנדוד לבורא פראק בכדי להתדיין בדין תורה אמתי ולא מכור מראש?
כמה אנשים מקפדים לא לאכול את ה"הכשר" של הרבנים בשכונה?
למה הפיצה הכי מצליחה בקראון הייטס אי זאתי בלי ההכשר של "הרבנים" ויד ימינם י.ב. החסר סיכסוים שי.ב. בחסות אוזדבה עשה בשכונה
מה לכם כי תלינו יום יבוא ונראה מה דעת הקהל אומרת לגבי משהו רובשקין ולגבי הרבנים בשכונה
גם לחנינא לא חסר
In addition, there has been so much machloikes in Crown Heights that if there will be two or three more Rabbonim only more sholom can come out of it. If Rabbi Schwei has not created any machloikes then what has he to be afraid about.
איזה מפגש פיוס?
הוא הלהיב את המחלוקת באש שאינו אוכל ר"ל, ועליו לתת את הדין.
האם את כל התגובות הסירו ע"פ הוראת רובשקין???
על חוצפה כזאת שכתב על הרב שוויי שליט"א היו צריכים לזורקו מכל הבתי כנסיות של השוכנה,
ושאלה להרב אזדבא, למה לא זורקים את רובשקין מועד הקהל כמו שהוראה לזרוק את יעקב הרצוג שפגע בכבודו הוא!!!
האם יש שני תורות!?
וההפרש ברור.
דהיינו, שולל כל שייכות של ועד הקהל, למינוי רבנים.
עוד פעם, כדי שלא יאמרו שנכנסו כאן מילים שאינם דברי הרבי:
איזו שייכות דועד הקהל להעמדת רבנים?
האם ארגון הבחירות אינה נגד הקביעה: "איזו שייכות" (בתמיהה)?
האם אמר שהשייכות יכולה להיות בדרך כזו או אחרת?