מערכת COL | יום כ"ב שבט ה׳תשס״ו 20.02.2006

בנות תיכון בנתניה שלחו פ"נ לאהל וקיבלו מענה מיידי

מספר בנות מתיכון בית-רבקה בנתניה שנסעו לציון הרבנית ולאהל הק', לקחו עמם פ"נ כללי עבוד שמות כל בנות המוסד בו הן לומדות. לפ"נ צורף מכתב עם בקשה מהרבי, כי יעורר רחמים מרובים על כל הבנות הלומדות במוסד להצלחתם בדרכי החסידות, בלימודים ובעשיית נח''ר להורים. יממה לאחר שהמכתב הונח באהל הק', קיבלו התלמידות מענה מדוייק שהותירן פעורות פה ומרוגשות.
בנות תיכון בנתניה שלחו פ
בנות תיכון 'בית רבקה' בנתניה * צילום: ארכיון COL
לרגל יום ההילולא ה-18 במספר של הרבנית חיה-מושקא, התקיימה התוועדות לבנות תיכון בית-רבקה בנתניה. ההתוועדות נפתחה בתפילה חגיגית משותפת ומיד לאחר התפילה הדליקה המורה אסתי בן מעש, רכזת הפעילות בביה''ס נר זיכרון ולימדה משנה לע''נ הרבנית נ''ע. היא הקריאה בפני הבנות את המכתב אותו כתב הרבי כמענה תודה לכל המנחמים אותו על הסתלקות הרבנית וסיפרה סיפורים נדירים שהתפרסמו אודות הרבנית והקריאה גם מעדותו האישית של הרב שטרנברג על ליל הפטירה והמצב המיוחד שפקד את 'בית חיינו' באותו הזמן. היא ביקשה מהבנות כי תקבלנה על עצמן להתחזק בדבר מה המייחד את הרבנית ובכך להנציח את זיכרה בבחינת: ''והחי יתן אל ליבו''. גם המנהלת, הגב' צביה קורץ דיברה על מעלת היום וסיפרה גם היא סיפורים שיש בהם כדי ללמד על דמותה האצילית של הרבנית. לאחר מכן דיבר הרב בוטמן, שליח הרבי לעיר חדרה, שריתק את הבנות בסיפורים מהווי החיים של בית-רבי כילד שהיה מבאי הבית. הוא לימד את המשנה ארבע מידות באדם והדגיש גם את עניין שאלת 'איכה' בה נשאל כל יהודי באשר הוא בנוגע למצבו הרוחני האישי. הרב בוטמן סיפר כי קודם שהגיע לביה''ס, כתב מכתב לרבי ובו הודיע כי ידבר היום בפני תלמידות בית רבקה בנתניה. התשובה שקיבל ושקרא בהתרגשות הותיר את כולם פעורות פה, מרוגשות וגאות. מתברר כי ממש בערב שלפני כן הגיע הפ''ן הכללי עליו חתמו כל הבנות לאוהל ונשלח באמצעות מספר בנות שנסעו לבית חיינו לרגל כ''ב שבט. יחד עם שמות כל הבנות צורף מכתב בקשה מהרבי כי יעורר רחמים מרובים על כל הבנות הלומדות במוסד להצלחתם בדרכי החסידות, בלימודים ובעשיית נח''ר להורים וכו'. מכתב התשובה היה מענה מדויק עבורינו, אמרה בהתרגשות המנהלת ומיד צילמה את המכתב שנתלה בכל כיתות ביה''ס. לסיום, הוקרנה מצגת ייחודית בביצוע בנות התיכון. המצגת ריכזה את תשובות כל הבנות בביה''ס שקרויות על שם הרבנית חיה מושקא לשאלון שקיבלו לפני-כן. השאלות התרכזו בעיקר בהפנמת המשמעות הפנימית אצל כל בת שנקראת על שם הרבנית חיה מושקא.
לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
9 תגובות
1.
ועוד נקודה חשובה-
כ"ב שבט ה׳תשס״ו
להזכיר, כי מכתב התשובה שקיבל הרב בוטמן, נכתב בשעתו כתשובה לסבו, החסיד שנז בוטמן ממונטריאול
2.
ממש מרגש!!!
כ"ב שבט ה׳תשס״ו
חבל שלא פירסמתם את המכתב כלשונו.
3.
ל2 פשוט
כ"ב שבט ה׳תשס״ו
רבי זה רבי ממש
4.
אגרות קודש?
כ"ב שבט ה׳תשס״ו
או שאסור להזכיר
5.
בנות תיכון בנתניה
כ"ב שבט ה׳תשס״ו
בחדר אוכל של בית חנה צפת
6.
ל4
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
כל הכנוד
7.
תגובה
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
סיפור מדהים ומרגש. חבל שהאותיות הגדולות לא מבהירות את הענין.
מדוע לא צוין שהתשובה הגיעה באגרות הקודש??????
8.
פשוט מדהים!!!
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
כשהרב בוטמן קרא את המכתב עבר בי צממורת...זה היה מכתב ממש יפה וחבל שלא פרסמו את זה כאן כי אני חושבת שכולם צריכים לראות איך הרבי יודע בדיוק על מה לענות ומתי
9.
103
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
ממש מגניב לכם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.