מערכת COL | יום כ"ה תשרי ה׳תשס״ד 21.10.2003

111 בחורים יצאו להאיר את העולם

"ברוכים הבאים לצאתכם לשלום", פתח הרב אפרים פיקארסקי את האירוע שנערך אמש (שני) באולם "אהלי תורה" בקראון-הייטס, ניו-יורק. 111 תלמידי התמימים יחד עם הוריהם וחבריהם השתתפו בכנס לרגל יציאתם לשליחות בישיבות חב"ד ברחבי העולם. "עד היום הייתם תלמידים של היום, עתה הנכם שלוחים של הרבי על כל המשתמע מכך", אמר המנחה הרב פיקארסקי המנהל הרוחני של בית-המדרש "אהלי תורה".   הקאפיטל של הרבי נאמר יחד עם הקהל ואחריו הוקרן סרט וידיאו מ'יחידות' כללית לתלמידים השלוחים בשנת תשמ"ח, בו הרבי דורש מהתמימים להיות נרות להאיר ודוגמא חיה לסובביהם. "התחלנו לקיים את הכינוס רק אחרי ג' תמוז", מספר הרב נתן בלומינג, מארגן האירוע, בשיחה לכתב COL. "פעם התמימים היו יוצאים עם יחידות מהרבי. גם היום, רצינו שהם ייצאו בטראסק ובגאון, והחלטנו לקיים כנס 'צאתכם לשלום' בכל שנה".
111 בחורים יצאו להאיר את העולם
צילום: אשר ליצמן
כשאנשי הצוות הרוחני יישובים בשולחן הכבוד במזרח וההורים בין הקהל, נציגי התלמידים הוזמנו לדוכן הנואמים לשאת דברים בנגלה ובחסידות, ודברי הודיה להנהלה המסורה, בשם חבריהם. הת' מנחם-מענדל שכטר היוצא לשיקגו התפלפל בשאלה מה אמור להיות בפיהם של השלוחים, כשניגשים לנאום. אחריו נאמו הת' לוי-יצחק גורדון היוצא למיאמי והת' יחיאל-מיכל מרוזוב היוצא לבני-ברק. "ישנם שני סוגים של בחורים", אמר בנאומו הת' מנחם-מענדל קליין היוצא לכפר-חב"ד. "יש את הבחורים שנקראים 'יושבי אוהל' - שעוסקים עם הבחורים בישיבה ומחזקים אותם בעבודת ה', ויש את הבחורים הנקראים 'בעלי עסק' - שיוצאים החוצה ולומדים עם הרחוקים והמנותקים. הרבי אומר שהנקודה המשותפת ביניהם צריכה להיות העבודה בחיות. וזו ההוראה לכולנו, התלמידים השלוחים". הנאום המרכזי נישא על-ידי הרב זושא וילהלם, מנהל המתיבתא של "אהלי תורה" והורה להת' בערל וילהלם היוצא בשליחות לבני-ברק. "אני בספק למי להקדיש את נאומי: לתלמידים, להורים או להנהלה", הרב וילהלם פתח בספקנות אך המשיך במיומנות לבאר את תפקידו של בחור הנמצא בשליחותו של הרבי - "כל אחד מכם לוקח שטיק (חלק מה-) רבי איתו ועליו לזכור זאת בתמידות". לאחר דברי התודה של הרב וילהלם לצוות ("אני בטוח שכל ההורים מרגישים מאושרים כמוני"), הרב פיקארסקי הודה לו על הדברים והודה לו בחזרה: "אנחנו חייבים לך תודה כי התיישים שלנו הם בעצם הגדיים שלך", וכאן הוא פנה לתלמידים: "עד היום הייתם בבחינת מקבלים ומושפעים, עכשיו אתם נכנסים לתקופה חדשה - להשפיע על תלמידים והנהלה". הר"מ, הרב אברהם גרליצקי התערב וקטע את הנאום. "גם עתה הם צריכים לשמוע להנהלה", הרב גרליצקי קבע והרב פיקארסקי מיהר לחזק את דבריו: "אוואדע" (=בוודאי, כמובן). כנראה שהרב פיקארסקי אינו יכול לדבר בלי קצת נגלה, וביאר נקודה במסכת קידושין הנלמדת בשנת הלימודים הנוכחית בישיבות חב"ד ברחבי העולם. הת' לימא טלישבסקי היוצא ללידז, אנגליה, עלה לדוכן ל'רול קאל' - הקראת שמות התלמידים וישיבת שליחותם, לא לפני שהוא המליץ לחבריו לעיין בספר השליחות לפני יציאתם וגם אחרי. התמימים יצאו בריקוד סוער, שרים את "שלוחי אדונינו", לצליליו של הת' מוטשניק. "ניישן אפטר ניישן" - מדינה אחרי מדינה אנו כובשים, הם שרו בהתלהבות ועיון ברשימה של המדינות אליהם התמימים יוצאים, מגלה עד כמה הרבי כבש, וממשיך לכבוש, את העולם. (בנימין וייס, ניו-יורק)
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
מנדי ק שיחקת אותה
כ"ה תשרי ה׳תשס״ד
תפסיק לדבר
תתחיל לעשות
מחכה לך שליחות קשה בכפר
2.
האם אפשר לקבל את שמות הבחורים שליחים, ול...
כ"ה תשרי ה׳תשס״ד
לשליחות
3.
תענוג נפלא
כ"ה תשרי ה׳תשס״ד
להסתכל על פניהם העדינות של התמימים בני הרבי .התודה והברכה להנהלת אהלי מנחם על החינוך החסידי שניתן לתלמידים ומקרב לב הברכה לכל אחד ואחד ולכולם יחד להצלחה רבה בשליחות הקודש
4.
רואים
כ"ה תשרי ה׳תשס״ד
את הבדל התמימים באהלי תורה רואים עדינות בפנים משא''כ הדוטרוטים
5.
ל-2
כ"ו תשרי ה׳תשס״ד
לפני כמה שבועות בעיתון כפר-חב"ד הייתה רשימה של כל הבחורים ולאן הם נוסעים לשליחות.

ולעניין עצמו- כל הכבוד!!! חסידים של הרבי...
פרוייקט נהדר.

בני כמה התמימים האלו?
6.
ל4
כ"ו תשרי ה׳תשס״ד
תגיד לי בן כמה אתה? עדיין בטיטולים? שוטה שוטה
9.
to 6
כ"ו תשרי ה׳תשס״ד
20 yea'rs
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.