מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשס״ו 19.02.2006

קליבלנד: 'מעגל הידידות' מאחד יהודים מכל הזרמים

'מעגל הידידות' בקליבלנד לטובת ילדים עם מוגבלויות עומד בסימן התרחבות. הרב יוסי ואסתי מרוזוב עומדים לרכוש בניין גדול וכמות המתנדבים עומד על מאה ילדים. הישג ניכר לאור העובדה שהארגון נוסד ופעל בתוך בית משפחת מרוזוב. העיתון "פליין דילר" ראיין הורים וחזר מלא שבחים. המשך הדיווח ב'כתבה המלאה'
קליבלנד: 'מעגל הידידות' מאחד יהודים מכל הזרמים
הרב מרוזוב עם איש הדואר שלו שהתברר כיהודי בשם 'געצל'

"פליין דילר", העיתון הגדול ביותר בקליבלנד, פרסם כתבה על סניף 'מעגל הידידות' בעיר המאחד ילדים מתנדבים עם ילדים עם צרכים-מיוחדים.

"המתנדבים הצעירים ומאות בני נוער יהודים נוספים מקדישים זמן ואנרגיה לתוכנית הארצית 'מעגל הידידות' שמאחדת אותם עם ילדים צעירים עם מוגבלות וצרכים-מיוחדים המבקשים חברים בגילם", נכתב בדיווח.

מי שמפעיל את הסניף באוהיו הם הרב יוסי מרוזוב וזוגתו אסתי. הם התחילו את הארגון בביתם הפרטי בשכונת יוניברסיטי-הייטס, וכיום מפקחים על קרוב ל-100 מתנדבים צעירים, ויש כוונה להגדיל את הכמות.

"זה מצויין עבור אנדרו", הורה בשם מרין סוקולוב אמר על בנו הסובל מנכויות. "הם מקבל את כל תשומת-לב הזה, אבל הוא גם רק עוד ילד בקהל. הוא יכול להרגיש כמו כל ילד רגיל".


ההורים נלחמו

החבר של אנדרו סוקולוב במעגל הידידות הוא ג'אקי שוורץ. "זה מאוד חשוב עבור ילדים אוטיסטים לבלות עם ילדים רגילים", הוא אומר. "אנדרו עשה דרך ארוכה מאז שנפגשנו. הוריו נלחמו שהוא יהיה בבית-הספר רגיל ושיהיה פעיל עם ילדים אחרים. מעגל הידידות הוא שלב טוב".

הרב מרוזוב אומר כי יש השלכות חיוביות אבל גם חשובות על הילדים המיוחדים, כמו גם על המתנדבים. "הם מקבלים גאווה וסיפוק על-ידי עזרה לילדים כאלה. זה מעורר השראה", הרב אומר.

הרב מרוזוב משמש כמנהל בית-חב"ד בביץ'-ווד, והוא מוצא כי התוכנית עוזרת להביא יהודים רפורמים, קונסרוורטיבים ואורתודוקסים ביחד, זרמים בקהילה היהודית שנפגשים לעיתים נדירות.

הארגון החב"די מקבל תמיכה כלכלית מתורמים מקומיים. עם תמיכת הקהילה היהודית המקומית, מעגל הידידות מתכוונת לרכוש בניין בו פעל עד היום ארגון בשום 'מעגל העובדים'. הרב מרוזוב אמר כי בכך הארגון יוכל להבטיח את ההתרחבות באוהיו.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל בכבוד
כ"א שבט ה׳תשס״ו
להרב יוסי מרוזוב שפועל רבות בקליוולנד
2.
Chazak, Chazak
כ"א שבט ה׳תשס״ו
Rabbi Yossi and Esty

We here in Montreal are very proud of all the wonderful work both of you do in Cleveland in the spirit of Ahavas Yisrael and fulfilingl the Shlichus of the Rebbe

Lots of nachas
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.