מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשס״ו 17.02.2006

נשים ופעוטות בכנס השלוחות העולמי בניו-יורק

JEM
מאות נשים המכהנות כשליחות חב"ד בעולם, משתתפות בימים אלו בכינוס השנתי בניו-יורק, לסדרת מושבים ודיונים, בין-היתר בחינוך חסידי, קירוב צעירות ושימוש בטכנולוגיה. "יש גידול של 15 אחוז בכמות המשתתפות בהשוואה לשנה שעברה", אומר הרב ליפא ברענן מהנהלת הכינוס בשיחה ל-COL. שלוחות משבחות את התכנון של הפרטים הקטנים, כמו חדר 'תינוקייה' עם מטפלות לפעוטות. וגם: מפגשים בין חברות, אחיות ובנות משפחה שלא התראו חודשים ארוכים.כתבה וגלריית תמונות בלעדית מאת דיאל, כתבת COL לכינוס
נשים ופעוטות בכנס השלוחות העולמי בניו-יורק
שלוחות בעמדת ההרשמה ב"אהלי תורה", אמש * צילומים: דיאל, COL

קראון-הייטס זוכה שוב לארח את הזרועות הרוחניות של הרבי. מאות נשים המכהנות כשליחות חב"ד ומנהלות בתי-חב"ד ומוסדות חינוך הגיעו לניו-יורק אמש (חמישי) לשורת ימי דיונים ומפגשים.

"כינוס השלוחות העולמי", כפי שנקרא, מאורגן על-ידי המרכז לענייני חינוך, הגוף החב"די האחראי על נושאי שליחות וחינוך. האירוע מתקיים בסמיכות לתאריך כ"ב שבט, יום פטירתה של הרבנית הצדקנית חיה-מושקא שניאורסון ע"ה, רעייתו של הרבי ודוגמא אישית למסירות ואיכפתיות בעבודת הפצת מעיינות החסידות.

הן הגיעו לאולם הכניסה של מוסד החינוך "אהלי-תורה" בשדרת איסטרן-פארקווי, לא הרחק ממרכז חב"ד העולמי 770 - המקום בו הרבי חינך את חסידיו ותלמידיו לא לחשוש מהעולם הגדול, אלא לאתגר ולהשפיע עליו.

בעמדת ההרשמה, נשים מכל הגילאים פוגשות ידידות, חברות ואפילו בנות המשפחה, אותן לא ראו או פגשו חודשים ארוכים, כמו ארבע אחיות לבית משפחת פרקש מירושלים, שכל אחת מהן מכהנת כשלוחה בפינה אחת בגלובוס. הן מתעדכנות בנעשה בקהילה של עמיתתה לשליחות, מאחלות מזל-טוב לבבית למראה התינוק הפעוט בזרועות חברתה.

15 אחוז גידול

בראש הנהלת הכינוס עומדים הרב יהודה קרינסקי, הרב משה קוטלרסקי והרב ליפא ברענן. את העבודה בשטח עושים ר' משה סילבר והגב' זעלדה וייס. ועדה שכללה 33 שלוחות תיאמה חודשים מראש את תוכנית הכינוס, על הסדנאות, ההרצאות והנסיעות.

יחד עם השלוחות, הגיעו גם מספר גדול של מקורבות, נשים שעומדות בקשר קרוב עם בית-חב"ד בעיר מגורם ורוצות להנות מהתחושה המיוחדת השוררת בכינוס. עבורן נערכת כינוס נפרד ברובו, עם נאומים ותוכנית מותאם במיוחד.

"אנו נערכים לקהל של אלפיים נשים בבנקעט", הרב ליפא ברענן אומר בשיחה עם כתבת COL בניו-יורק.

ה'בנקעט' נחשב בעיני רבים השיא של הכינוס. מדובר בערב חגיגי נוצץ במלון "מאריוט" בברוקלין, בהשתתפות השלוחות ומקורביהן. את הנאום המרכזי תישא הגב' בלומה ריבקין, השלוחה בניו-אורלינס, לואיזיאנה - המדינה שנפגעה קשות מאסון הוריקן 'קתרינה'.

"הכינוס הולך מאוד טוב בינתיים", מוסיף הרב ברענן. "אנחנו עכשיו באמצע האירוע הפותח של הכינוס, והרב קוטלרסקי פתח בסיפור מאוד מרגש על הרבי והשליחות. המטרה של הכינוס וכך מרגישות המשתתפות הוא לקבל חיזוק ועידוד, מלבד המידע הרב שהם מקבלות בדיונים".

לדבריו, קיים גידול במספר המשתתפות בכינוס, הן בכמות השלוחות ובכמות המקורבות.

"אנו רואים הוספה בשלוחות. זה כתוצאה של הגידול הטבעי של מערכת השליחות בעולם. הייתי אומר שהגידול הוא ב-15 אחוז משנה שעברה. הן יודעות שפעם בשנה, זה המקום עבורן. יש גם נשים ולא נרשמו ומגיעות בהפתעה".

ניצול הטכנולוגיה

העומס ניכר בסדנאות שהתקיימו לאורך שעות הצהריים של יום חמישי. אחת המרצות הופתעה לראות 60 נשים מחכות בחדר לשמוע את דבריה. "המארגנים אמרו לי שיהיו רק 30 נשים", היא אמרה.

סדנאות בנושאי נישואין וטהרת-המשפחה נמסרו על-ידי השלוחה הגב' מאשי ליפסקר מיוהנסבורג, דרום-אפריקה; הגב' חנה גינזבורג מניו-יורק, והשלוחה הגב' חנה קרליבך ממונטריאול, קנדה.

אחת הדיונים המרתקים היה בנושא "הבדלי גילאים". הגב' שרה מרוזוב מניו-יורק הסבירה כיצד לעבוד עם בנות ונשים צעירות, למסור להן שיעורי-תורה ולפתח מעין מועדון נשים.

מושב נוסף עסק ב"ניצול הטכנולוגיה". השלוחות הגיעו עם מחשבים ניידים, מתחברות לאינטרנט באמצעות חיבור אלחוטי שהובא במיוחד. הרב בנצי סודאק, איש האתר chabad.org היוצא בקרוב בשליחות עם זוגתו לוושינגטון, הדריך את המשתתפות על תכנון אתר אינטרנט לבית-חב"ד או למוסד, לשלוח אי-מייל שבועי לחברות בקהילה, איך למצוא חומרי מידע על חב"ד וחסידות, ושימוש מירבי באמצעי הטכנולוגיה לטובת קירוב יהודים.

סדנא בשפה העברית עסקה בנושא "חינוך עצמינו ואת ילדינו". המרצה הגב' שימונה צוקרניק מניו-יורק והשלוחה הגב' בת-שבע כהן מחברון הציגו תוכנית בת 12 שלבים לחנך מחדש לפי 12 הפסוקים, קטעי התורה שנאמרים על-ידי הילדים בהוראות הרבי. על 'חינוך חסידי' דיברה הגב' חני קנטרמן מביתר-עילית.

תערוכה וסעודה

בארוחת הערב, השלוחות ישבו סביב שולחנות עגולים. שעות קודם לכן, הן סיירו בתערוכת המידע בה הוצגו מוצרים, חידושים ושירותים מיוחדים עבור השלוחות, ילדיהן, מוסדות וארגונים.

"ניכרת השקעה רבה בכל הפרטים הקטנים", מחמיאה אחת השלוחות.

בחדר צדדי הוקמה 'תינוקייה' ושירותי בייבי-סיטינג עבור פעוטות וילדים קטנים. באמצע החדר הוצבו עריסות בצורה מסודרת. בצד עומדות שולחנות עם כמויות של ציוד הכרחי: בקבוקים חדשים, טיטולים, מזון תינוקות כמו ביסקוויטים ו'גרבר'. בשעות הארוחות, צוות המטבח מביא לחדר מגשים עמוסים עבור המטפלות והשלוחות. 

הרב יוסף-חיים קנטור, השליח הראשי לתאילנד, נשא דברים על "שלוחים הם משפחה אחת" ועודד את חיזוק הקשר בין השלוחות והמשיל את הנושא לפאזל. גם אחת משלימה את התמונה הכללית.

תחת הכותרת "שתי יבשות - קשר אחד מדהים" נאמו השלוחה הגב' דיני פרוינדליך מבייג'ין, סין, יחד עם השלוחה הגב' גולדי סלאווין מקראקוס, ונצואלה.

היום (שישי) השלוחות יעמדו בחזית 770 לפגישה הקבוצתית המסורתית. במהלך ימי הכינוס, נפתחים במיוחד עבור השלוחות חדרו הק' של הרבי בו קיבל אנשים ל'יחידות', הספרייה הרישמית של 'אגודת-חסידי-חב"ד' ומוזיאון הילדים היהודי של הארגון "צבאות-השם", מקום שרבות לבטח ימצאו בו עניין.

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
21 תגובות
1.
men for women?
י"ט שבט ה׳תשס״ו
why cant there be alittle tznius and have women register the women is it just carelessness or is it on purpose to show that we dont care about tznius
2.
very nice the pictures
י"ט שבט ה׳תשס״ו
good job
3.
Get a life
י"ט שבט ה׳תשס״ו
Why cant message number one get a life and stop sounding like a misnagid
4.
To # 1
י"ט שבט ה׳תשס״ו
Tzenius? is that what youre worried about?

Then DONT CHECK OUT THE PICTURES!!
5.
To #3
י"ט שבט ה׳תשס״ו
misnaged?? shame on us that a "chosid" speaks like that!! you think that the rebbe would call the complainer a misnaged??? i wounder who is the misnaged to the rebbe
6.
Follow example of Kfar Chabad Magazine
י"ט שבט ה׳תשס״ו
As a Lubavitch Site, we should follow the example of Kfar Chabad Magazine and not put the pictures of our Shluchos out on the internet for Public consumption. The Kfar Chabad, i understand had such horoas milmaalah
7.
Number 1 was written by a women
י"ט שבט ה׳תשס״ו
To number 4
8.
בושה
י"ט שבט ה׳תשס״ו
למס 3 ומס 4 - התביישתי לקרוא את התגובות.

צניעות היא הלכה פשוטה וברורה בשו"ע, שעל פיו מתנהג כל יהודי שומר תומ"צ, לא כ"ש מי שנקרא "חסיד", שממנו נדרש לפנים משורת הדין.

לשם זה אנחנו חסידים ועוד שלוחים? האם חשבתם על האחריות להטיל במשלח ח"ו את האחריות על התנהגות זו?

עצם התגובות מלמדות על חוסר רגישות, בבחינת "גנבא אפום מחתרתא רחמנא קריא".
9.
למי שלא יודע
י"ט שבט ה׳תשס״ו
הצלם ד.ל זה ה"דלאי למה" שהגיע לישראל והצטרף למערכת COL
10.
שיינדלה ואסתרקה וכל האחיות פרקש!
י"ט שבט ה׳תשס״ו
היי בנות,איך אתם שם, נהנות????? שמחנו ליראות אותכם שיינדלה ואסתרקה (אתם ניראות 1000000$) אבל איפה כולם????? מקווים שאתם נהנות שם! איחולינו....... ותהנו!-משפחת פרקש בארץ ישראל :)
11.
סחטן!! עלייך קרן
י"ט שבט ה׳תשס״ו







כבר מתגעגעים שמואל
12.
לכל הבנות מבית חנה ירושלים
י"ט שבט ה׳תשס״ו
איך שם? נהנות ד"ש מהארץ ומבית חנה...
13.
ירושלמיות
י"ט שבט ה׳תשס״ו
ירושלמיות, תהנו לכם...
14.
to message 1
י"ט שבט ה׳תשס״ו
you might be right. but like i just read you still need a life.and go find a life.but the fact is men get the job done.
15.
To post #1:
י"ט שבט ה׳תשס״ו
This year they did have girls registering the shluchos. the only men, where the married organizers who had to take care of the shluchos not registred.
16.
תגובה למס 9
י"ט שבט ה׳תשס״ו
זה לא צלם זה צלמת!!!!!!

תמונות יפות מאוד !!!
17.
to #1
י"ט שבט ה׳תשס״ו
they might be your son-in-law
18.
Tznius Issues
י"ט שבט ה׳תשס״ו
Al pi halacha there is no problem with men being there. They are all married as far I as I know.

Perhaps the best thing to do would be to contact hanholas hakinus directly and discuss the issue with them and they perhaps have a reason such as that women arent available to do the job and that the kinus office staff are trained to use the software.

I think that the tone of your comment is what caused the misnaged comments, not the thoughts. The tone assumed that the hanholas hakinus deliberately disregards tznius. That is an accusation based upon possibly and .
probably false assumptions

Nonetheless, you make a good point which perhaps we should look in to and consider having only women.
19.
ההלכה היא המכרעת
כ' שבט ה׳תשס״ו
אולימכ"ב שבט כדאי שתהיה פינת הלכות צניעות באתר חשוב זה כדי שנתחזק כולנו בידיעה ובקיום לנח"ר אמא - הרבנית
20.
צניעות מקור הברכה
כ"א שבט ה׳תשס״ו
הייתי מציעה לכל אחת לחשוב פעמיים את מי אנו מייצגות ולהיתייעץ עם המשפיעה על נושא של הצניעות דהר ראשון אנו לא רוצים חס וחלילה לעשות משהו נגד ההלכה וביפרט שאנו חסידים דבר שני כדאי לקרוא באיגרות קודש של הרבי וליקוטי דיבורים של הרבי הרייץ כמה שהצניעות היא מקור לכל הברכות לאישה ולבעלה ולילדים ומאד חשוב לפרנסה אז תיתעוררו
21.
אשת חב"ד
כ"א שבט ה׳תשס״ו
התמונות הזכירו לי כמה השתנינו....
כמה היום נהיה INלא ללבוש כובע וחליפה..(לגברברים שבתמונות..)
יושבים להם נציגי JEMוהפוני מסתלסל על מצחם...
לאן הגענו? ללבוש כובע זה בושה?
היעלה על הדעת שמישהי מהנשים הצדקניות תופיע שם כשהפאה לא עליה????.

אוף...אוף....אוף
הצלחתם להרגיז אותנו...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.