מערכת COL | יום י"ח שבט ה׳תשס״ו 16.02.2006

שליח חב"ד מתווך בתביעה נגד רשות בתי הסוהר

תביעה ראשונה מסוגה הוגשה על ידי אסיר יהודי הכלוא בטקסס, על כך שרשות בתי הסוהר מונעת ממנו מזון כשר וזאת על אף החוק שמחייב לאפשר לאסירים לשמור על דתם. לא מכבר, מונה לרב בתי הכלא בטקסס, השליח הרב דוד גולדשטיין שגיבש הצעה, לפיה השלטונות יקימו מסגרת יהודית מיוחדת אליה יתקבלו אך ורק אסירים שמוגדרים על פי ההלכה כיהודים. דבר שיעזור לרשות לחסוך בהוצאות ומאידך לשליח, להגביר את הפעילות. הסיפור המלא - ב'כתבה המלאה'.
שליח חב
איור שהתפרסם בכלי התקשורת מציג את סמל OK מאחורי סורג, מזלג וכף
אסיר יהודי בטקסס בשם מקס מוסאזדה, הגיש אשתקד תביעה בבית המשפט הפדרלי, ובה הוא קובל שבמניעת מזון כשר ממנו, המחלקה המדינית של טקסס המטפלת באסירים, עוברת על חוק משנת 2000 שקובע כי על בתי הסוהר בארה"ב לאפשר אסירים לשמור את חוקי דתם.

ארגון הממוקם בושינגטון ופועל בעד אסירים השומרים על דת כלשהיא, מסייע לאסיר התובע את השלטונות שמונעים בעדו לקבל ארוחות כשרות למרות שהחברה מקבלת מימון פדרלי. יש לציין כי רק בטקסס, ג'ורגי'ה ופלורידה לא מספקים מזון כשר לאסירים יהודיים.

מה שהטריד את התובעים הוא חוסר מתן תשובה הולמת למניעת מזון כשר לאסיר חרף בקשותיו החוזרות ונשנות. באי כוח הארגונים בוושינגטון סבורים שיותר מאשר אפליה והתחשבות בבני הדת הנוצרית בלבד, יש כאן עניין של הזנחה וחוסר אכפתיות.

הרב דוד גולדשטיין, המשמש כצ'פליין בבית הסוהר בשבע השנים האחרונות, שמונה על ידי שלוחי חב"ד בטקסס, תחת הנהלתו של הרב משה טרקסלר, כרב היועץ לשלטונות הכלא בטקסס לפני שנה, הציע פתרון לאסירי טקסס שלא רק שיאפשר להם לקבל מזון כשר אלא יקיים בעבורם מסגרת שיקומית יהודית כפי שמסגרות כאילו קיימות לאסירים נוצרים, להבדיל.

לפי הצעתו יאוחדו ששה היחידות הקיימות לאסירים יהודים ומתוך 2000 האסירים שמגדירים את עצמם כיהודים ירוכזו רק אותם אסירים שבאמת מוגדרים כך על פי ההלכה ומספרם לא מגיע למאה. לפי הצעתו של הרב גולדשטיין, הדבר יוכל להביא יותר תועלת באופן זה וכן שלטונות הכלא יוכלו לחסוך בעלויות. אם ירכזו את היחידה לאסירים יהודיים יהיה ניתן לפתור את בעיית המזון הכשר על ידי השכרת משגיח מקומי, הזמנת מנות כשרות מוכנות, או על ידי הזמנת מזון כשר מספקים ושימוש בכלים חד פעמיים.

בתור חב"די הציע הרב גולדשטיין גם לקיים ספרייה יהודית ולאפשר לכל אסיר לקבל סיוע שיקומי במסגרת זו. הרב גולדשטיין מאמין כי עם אימוץ הפתרון, לא רק שניתן יהיה להגיע לפשרה במקרה של מאוסזדה, אלא ששלטונות טקסס ימנעו מעצמם תביעות דומות בעתיד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.