מערכת COL | יום י"ח שבט ה׳תשס״ו 16.02.2006

חב"ד: הפעם בחוץ

מפלגות ימין רבות משחרות בתקופה האחרונה לפתחה של חסידות חב"ד, בתקווה לרתום אותה למאמץ הבחירות, כך מגלה ynet היום. בכירים בחב"ד מבהירים כי "אכן גורמים באיחוד הלאומי גיששו כדי לבדוק אפשרות לשיתוף פעולה. אבל הועבר להם מסר חד משמעי לפיו חב"ד אינה תנועה פוליטית". ההערכה היא, כי תנועת חב"ד "שווה" לפחות מנדט, אולם היא משפיעה על מעגלים נרחבים בציבור הישראלי. לסיפור המלא לצפייה בסרטון מאותם ימים בהם חב"ד הייתה בפנים: לחצו כאן
חב
מתוך סרט התעמולה של ג' ששודר בטלויזיה בשנת תשמ"ט (צילום: ארכיון COL)
מפלגות ימין רבות משחרות בתקופה האחרונה לפתחה של חסידות חב"ד, בתקווה לרתום אותה למאמץ הבחירות. אבל ההצלחה של חב"ד בהמלכתו של בנימין נתניהו ב-1996 היתה ככל הנראה היוצא מן הכלל.

בכירים בחב"ד מבהירים כי "אכן גורמים באיחוד הלאומי גיששו כדי לבדוק אפשרות לשיתוף פעולה. אבל הועבר להם מסר חד משמעי לפיו חב"ד אינה תנועה פוליטית ויש לה יעדים אחרים. חב"ד מסירה את ידה באופן מוחלט ממערכת הבחירות הנוכחית. יש לנו עמדות מדיניות ברורות, ולמרות זאת לא נעבוד עבור אף מפלגה".

ההערכה היא כי תנועת חב"ד "שווה" לפחות מנדט, אולם היא משפיעה על מעגלים נרחבים בציבור הישראלי. האווירה שפעיליה מייצרים בשטח יכולה להוות מנוף לאיסוף קולות. הרבי מלובביץ' הנחה את חסידיו כי הם חייבים להצביע ולהשתתף בהליך הדמוקרטי.

ועם זאת, אומרים גורמים בכירים בחב"ד", "אף אחד לא להוט יותר מדי בבחירות האלה. כאשר יגיע הזמן, נדע עבור מי להצביע. ההרגשה הכללית היא של מיאוס בפוליטיקה. אנו לא תולים תקוות באיש".

ynet
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
פסו אמונים מבני אדם!
י"ח שבט ה׳תשס״ו
צודקים הבכירים, אין למי להצביע! הופ---נזכרתי------יש-------משיח-----------!!!.
2.
חב"ד מאוכזבת מג החרדית
י"ח שבט ה׳תשס״ו
עבור ג היא לא תעבוד. מהליכוד וביבי היא מאוכזבת כי הוא תמך בהתנתקות. והאיחוד הלאומי הם ציונים דתיים וזה לא מתאים לחרדים לסייע להם. זה המצב למרבה הצער.
3.
היו ימים..
י"ח שבט ה׳תשס״ו
כמו שאמר המשורר .
"חבל על דאבדין ולא משתכחין"
4.
למגיב 1
י"ח שבט ה׳תשס״ו
חבל להצביע למשיח - הוא לא יעבור את אחוז החסימה.
5.
אנו לא סאטמר
י"ט שבט ה׳תשס״ו
לא להצביע בבחירות, או להצביע בעד מועמד שאין לו סיכוי סביר לעבור את אחוז החסימה - זו שיטת סאטמר. לנו יש רבי שקבע, כפי שקבע הרבי הקודם, שאנו משתתפים בבחירות!
6.
ל-5
כ' שבט ה׳תשס״ו
השאלה למי מצביעים? הרי למפלגות החרדיות כבר אי אפשר להצביע, כי כולם השתתפו במסירת חלקים מארץ ישראל. נשאר להצביע רק עבור מפלגה שתכריז בריש גלי שהיא מתנגדת למסירת חלקים מארץ ישראל, ושקוראת לבטל את ההסכמים עם ממשלת החמאס.
כפי הידוע מצע המפלגה של ברוך מרזל הוא כך.

שום ממשלה לא תושיענו, רק משיח צדקנו!
7.
יש עבור מי להצביע
כ"א שבט ה׳תשס״ו
אני בעז"ה מצביע ש"ס וכך אמליץ לשכנים וחברים
הם מפלגה חרדית, בקדנציה האחרונה הם חזרו בתשובה והיו נגד מסירת שטחים!!
8.
הם עוד יחזירו שטחים... אז תחשוב פעמים לי...
כ"א שבט ה׳תשס״ו
בראיון שהתקיים בגרוזלם פוסט עם יו"ר תנועת ש"ס, ר אלי ישי, הוא אומר: "שמירת כל ההתנחלויות ביהודה ובשומרון אינה עניין מציאותי. רוב המתנחלים מבינים שאנו מחוייבים לעשות וויתורים. לפני 20 שנה היה רלוונטי לדבר על המשך היותן של כל ההתנחלויות בשליטתנו. היום זה ישן". בתגובה ל-COL אומר דובר סיעת ש"ס, רועי לחמנוביץ: "נכון לרגע זה, אין על מה לדבר".
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.