מערכת COL | יום י"ח שבט ה׳תשס״ו 16.02.2006

ח"כ ליצמן: "ידינו לא הייתה במעל ההתנתקות"

חבר-הכנסת יעקב ליצמן העניק השבוע ראיון לעיתונאי החב"די יוסי אליטוב. במהלך הראיון, שאל אליטוב: "יש לכם בעיה קשה עם חב"ד, שכועסת על עמדתה של יהדות התורה במהלך יישום ההתנתקות". ליצמן הגיב: "ידינו לא הייתה במעל הזה של אישור ההתנתקות בשנתיים הקריטיות הללו. הצטרפנו לממשלה לאחר שכל ההסכמים כבר נחתמו ולא היה כל סיכוי למנוע את הפינוי". לראיון המלא
ח
בעיה קשה עם חב"ד. ליצמן * צילום: עודד קרני
חבר-הכנסת יעקב ליצמן העניק השבוע ראיון לעיתונאי החב"די יוסי אליטוב. במהלך הראיון, שאל אליטוב: "יש לכם בעיה קשה עם חב"ד, שכועסת על עמדתה של יהדות התורה במהלך יישום ההתנתקות" וליצמן ענה: "המסע שמתנהל נגד יהדות התורה בחלקה בתוכנית ההתנתקות, כולו רצוף כזבים ושקרים.

"פעם אחת ולתמיד צריך לשים את הדברים על השולחן: אגודת ישראל הצביעה נגד ההתנתקות בימים שבהם מפלגות הימין חיזקו את ההמשלה והעניקו לה את הכוח לאשר את תוכנית ההתנתקות על פרקיה השונים.

"ידינו לא הייתה במעל הזה של אישור ההתנתקות בשנתיים הקריטיות הללו. הצטרפנו לממשלה לאחר שכל ההסכמים כבר נחתמו ולא היה כל סיכוי למנוע את הפינוי. מטרתנו הייתה כדי להציל את המדינה מהחורבן של שינוי".
לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
14 תגובות
1.
לפני הבחירות נזכרים....
י"ח שבט ה׳תשס״ו
נזכרים להתנצל ש"ידינו לא היתה במעל ההתנתקות" - רק לפני הבחירות - מענין מאוד למה?
מי אם לא הם היו בעד, הא?!
אסור להצביע להם בבחירות הבאות!!!!
שליחה מהדרום
2.
שיפסיקו לבלבל את המוח!
י"ח שבט ה׳תשס״ו
לאף אחד לא היה קשר, והאסון הזה קרה. איך בדיוק?

כל אחד טוען לא היה אפשר לעשות דבר. מה השטות הזו?

הוא היה יו"ר וועדת הכספים, הוא לא יכל להקפיא דברים? למרוח זמן?

חושבים שהזמן עובר והציבור שוכח? מזלזלים באינטלגנציה ובזיכרון של הציבור. דבר שלא יעשה.

ביבי גם הצביע נגד בהצבעה השלישית... עובדים על כולנו בעיניים...

3.
לא מצביעים ג!!!!
י"ח שבט ה׳תשס״ו
אכפת להם רק מכסף!!

ארץ ישראל, מבצעים- כלום לא מענין אותם!!

מצטער אבל מכל המפלגות, המפלגה היחידה שאפשר עוד לבחור היא האיחוד הלאומי!
4.
אגודת ישראל? - לעולם לא
י"ח שבט ה׳תשס״ו
למי שמעוניין בתזכורת:

לפני כשבועיים, התקיימה הצבעה בכנסת בנושא - האם להקים וועדת חקירה על אירועי פינוי עמונה או לא.

אגודת ישראל נמנעה מלהצביע בעד הקמתה של וועדת חקירה.

הנימוק הרשמי: לויאליות לממשלה שאגו"י חברה בקואליציה התומכת בה.

אגו"י היא מפלגה שהשאלות העומדות על סדר היום הציבורי בארץ ישראל מעניינות אותה כמו השלג דאשתקד. גם חקיקה דתית לא מעניינת אותה. עובדה. אין חיה שכזו כבר למעלה מעשר שנים.

היא נשלחה אך ורק על מנת לגייס משאבים למימון קיומו של הגטו החברתי החרדי, ותו לא, בדיוק כמו שלפני 60 שנה נשלחו יהודים חרדים כצירים ל"סיים" הפולני בוורשה.

"תן לי את יבנה וחכמיה", גורסת אגו"י. והשאר? - כמו שאמר ניסו, ההוא מפיקוד הדרום של משטרת ישראל.......

לכן, בכל פעם שעולה על הפרק הצבעה כל שהיא, אגו"י משכירה את אצבעות חבריה לכל המרבה במחיר.

כל מי ששלמות התורה, העם והארץ, בכל זאת מעניינות אותו, צריך לזכור את העובדה הזו תמיד לנגד עיניו, מבלי לתת לליצמן לבלבל את מוחו.

זוהי גישה בסיסית ועקרונית שאינה משתנה לעולם. לכן - מגיבה מס 1 נכבדה, לא רק שאסור להצביע להם בבחירות הקרובות, אלא אף פעם לא.

ללא קשר, ובנוסף, חסידי חב"ד צריכים לזכור כי למעט הרב מאיר פרוש, כל חברי הכנסת של אגו"י מייצגים מדיניות הפוכה מזו של חב"ד וחלקם אף מייצגים ציבור שעויין אותה.



5.
זיכרון קצר....
י"ח שבט ה׳תשס״ו
כולנו זוכרים איך יהדות התורה נכנסה לקואליציה בשביל 290 מליון שקל לישיבות "הקדושות", וכולנו גם זוכרים שאם הם לא היו נכנסים שרון היה הולך לבחירות, רק בגלל כניסתם לגועליציה ממשלת הרפש והטומאה המשיכה לתפקד ולהרוס כל חלקה טובה..!
6.
מגעיל!
י"ח שבט ה׳תשס״ו
אי אפשר להסתכל על הפרצוף המגעיל הזה, פויייייי
7.
שקרן
י"ח שבט ה׳תשס״ו
אנחנו שמענו את הבחירות הפנימיות של הכנסת שמעו דגל התורה בעד!!!
שלא ישקרו בעד כסף הם היו מוכנים לעשות הכל!!!!!!!!!!!
8.
כולם צודקים!
י"ח שבט ה׳תשס״ו
וכמה שכתבתם עד עתה לא מספיק, כי דבר עיקרי נשכח והוא:בזיון הרבי, בזיון החסידים, כאן המקום להביא קטע מספר "שערי תשובה" לרבינו יונה חלק ג : המתחבר לרשע, ולא דיו אשר לא יוכיחהו בשבט פיו והרחק ירחיקהו, אבל כמו חבר יקריבהו, ונאמר ד"ה ב :"בהתחברך עם אחזיה , פרץ ה את מעשיך", והצדיקים מאוס ימאסוהו את הרשע, ואמרו רבותינו ז"ל: לא לחנם הלך זרזיר אצל עורב אלא מפני שהוא מינו. וכו וכו ואכמ"ל, הפלא ופלא מתאים בדיוק לנדון דדן, שלא די שאף פעם לא מיחו ולא הוכיחו, שום גורם מאגו"י , ולא שום אדמור שלהם, אלא שעוד כרתו עמם ברית "דמים", ולא פלא שהיו כ"כ הרבה קיצוצים בקיצבאות, כי נתקיים --פרץ ה את מעשיך--, הרי חברו לרשעים, יפה כתב מס 4, רק שכח שהכסף לא הולך ליבנה וחכמיה, ישנם חכמים גדולים מהם שיודעים יותר טוב מה לעשות עם הכסף, הרבי אמר בשעתו לראש ישיבה ליטאי אחד, על הכספים שמקבלים מהממשלה ומשקיעים אותם בארה"ב, נראה איזה תולדות יצאו מזיווג אגו"י ודה-גל, (אולי ממזר) לנו אנ"ש , אין לנו אלא דברי הרבי,שהם: הפצת המעינות, שלימות הארץ, ועוד והוא העיקר---לבחור ----משיח-------!!!!!!!!!
9.
פשוט בושא וחרפה
י"ח שבט ה׳תשס״ו
אפילו לאיחוד לאומי אי אפשר להצביע כי הם יחד עם המפד"ל ישבו שם לא פחות מאגודת ישראל חב"ד צריכים להצביע מרזל כי הוא אמיתי וזה לא משנה אם יעבור
10.
אף אחד לא מחייב להצביע ג , אבל
י"ח שבט ה׳תשס״ו
קודם כל תכבדו את ליצמן ,לפחות כמו חבר כנסת חילוני רגיל , תזכרו שישראל אף על פי שלא חטא ישראל הוא , תחשבו שליצמן עם קוקו ועגיל ונכנס כרגע לבית חבד בתיאלנד ,תתיחסו אליו לפחות כך ,אולי תנסו לחשוב שמצוות הרבי לאהבת ישראל ,זה לאוו דווקא לאוכלי חזירים ושפנים ,אלא גם לאוכלי צולנט וגעפילטעא פיש וארבעס, ובאשר ליבנה וחכמיה ,זהו מטבע שטבע רני יוחנן בן זכאי כמדומני ,ולא המצאה של אגודת ישראל , נכון כחבדניקים וחסידים של הרבי מילובאוויטש זצ"ל ,יכול ליהיות שאינכם צריכים להצביע ג , {תשאלו את רבני חב"ד לפחות ,ואל תיפסקו לעצמכם, אולי הם יאמרו לכם שמפלגה החרדית ביותר זה ליצמן ופורוש , ולא אריה אלדד} בכל אופן בבסיס הדברים ,תבינו ליצמן חסיד גור ,וכחסיד נאמן לרבו ,הוא ממלא אחר מצוותיו ,גם אם אנחנו אוהבים את זה וגם אם לא, והרבי מגור לא חייב לקבל את עמדתה של חסידות חב"ד , הוא אדמו"ר כשלעצמו, אז בסדר אני מבין אל תצביעו ג , וגם אני כחבדניק סביר להניח שלא אצביע ג , אבל אהבת ישראל רבותי קצת לחרדים ולשונים מאתנו .למרות שהם לא בנפל ,תיאלנד והודו, ועוד נקודה למחשבה ללא קשר באם להצביע ג או לא , גם ישיבות תומכי תמימים ,ותקציבים שדואגים או מנסים לדאוג אגודת ישראל ,אנו כחבדניקים נהנים , אז אל תצביעו ,אבל אל תגיבו כך , כשנוער שינוי באו לכפר חב"ד נתנו להם לחיים וסופגניות וקבלו אותם בסבר פנים יפות כיאה לחבדניקים,למרות שאז לחמה בהם היהדות החרדית מלחמת חורמה פוליטית ,אז החרדים לא אהבו את זה ,והבליגו אמרו זהוי דרכה של חב"ד ,{ אני לא מדבר על מתנגדים, אלא על הפלג החסידי הכללי של אגודת ישראל} אז אל תזמינו את ליצמן ללחיים בכפר חב"ד ביט כסליו,למרות שמזמינים חילוניים ,אבל אל תשפכו עליו קיתון רותחים, ובעזרת השם נזכה לגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקינו בקרוב ממש ,ויבוא שלום ואהבה בין כל בני ישראל,
11.
ל-10
י"ט שבט ה׳תשס״ו
ליבי פשוט נמס מרחמנות על ליצמן המסכן, אני חושב להזמינו לכפר לשבת, להאכילו צונט עם קישקע, ושכחתי: גם גלע, וגפילטע פיש כמובן ,(הוא לא יאכל של רסקין , אבל נקווה שישתה וויסקי כשלא רואים) אני גם מוכן לגדל לו קוקו ולתקוע לו עגילים ,למסכן, הכל אני מוכן - רק לא להצביע -ג- זה לא, אסור , עיין בכל התגובות לפניך ידידי, חסידים איין משפחה, ואנו ערבים אחד לשני, ולא סולחים למי שפגע באבינו רבינו, תבין - לא יתכן שאיזה רב מאנש יורה להצביע להם, שים לב מה הם עשו לבלז בעלת בריתם , קירבום לצורך עצמם, וכעת השליכום לכלבים,(גם זה עשו לפי הוראת רבם נכון?), בושה וחרפה, הרי אם נצביע להם אחרי הבחירות יפנו לנו עורף , מי מאנש הרוצה להרגיש מושפל כבלזאי ודומה לו, יצביע "ג", מי שחפץ לישא בגאון את דגל חב"ד, את כבוד רבינו, יצביע " משיח"
12.
עשר, אתה עשר!
י"ט שבט ה׳תשס״ו
כמ"ש בספרים - ומסיימים בטוב...
13.
לא לשכוח את הנכתב ב"המודיע"
כ"א שבט ה׳תשס״ו
אני לא שוכח את הנכתב ב"המודיע" בעידן ההתנתקות. הם לא התביישו, ובעזות מצח גרסו בפה מלא כי כשם שהמפד"ל שיתפה פעולה עם שינוי בתהליך החרבת הישיבות והקיצוץ בקיצבאות (שהוא דבר נכון ואמיתי וכואב כשלעצמו , וחושבני שגם את זה צריכים לקחת בשיקול הדעת למי להצביע משום שהמפד"ל חברה לאיחוד הלאומי), כך אי אפשר לבוא אליהם (ל"אגודה") בטענות : הכיצד הינם משתפים פעולה עם מחוללי החורבן בגוש קטיף?!, , ממש מידה כנגד מידה....
14.
תגובה ל10
כ"א שבט ה׳תשס״ו
הוא יותר גרוע מח"כ חילוני כי ע"ד גדול המצווה... והיודע את ריבונו ומכוון לימרוד בו עצם העניין שתגובה זו מגיעה לפני הבחירות זה מעיד שהמפלגה הזאת אינטרסנטית ומעניין אותה מהחוג שלה בלבד והם יכולים לרמוס את חוקי התורה והלכה מפורשת בשו"ע וזה כ"כ אופייני לו לטעון שגם בלעדינו זה היה עובר כמו שראינו אותו למשל טוען את זה על מריבות הקברים בכביש שש או פתיחת הכביש ההוא בחיפה. אני חושב שהגיע הזמן שהמפלגה הזאת תרד ויפסיקו לחלל שם שמים עי"ז שכל דבר אצלם נקנה בכסף ובשלמונים וסגירת דילים עם ה"גדולים" שלהם ופשוט בתכלית הפשיטות שהם לא יכולים לצפות לקול החבד"י אע"פ שהם יגידו שהם משמרים את הדת והרי הוכח שחילול השם הגדול מגיע מהם ורמיסה ברגל גסה של חוקי התורה ועוד לתרץ את עצמם בכל מיני "פשעטלעך" שהלכה זו נדחית באופן כזה או באופן כזה אפילו ש"ס לא תמכו הפעם במסירת שטחים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.