מערכת COL | יום י"ז שבט ה׳תשס״ו 15.02.2006

פערם: גינוי רשמי להתבטאות אנטישמית

בכנס נוער שנערך לאחרונה בעיר פערם שברוסיה דנו בהיבטים המגוונים של החיים המודרניים ברוסיה, יצא מושל המחוז פערם מר צ'ירקונוב בהצהרה חשובה בזכות הסובלנות הבין-אתנית. בעקבות אירועים אלה ערך המרכז היהודי-קהילתי מסיבת עיתונאים בהשתתפות רבה הראשי של פערם הרב זלמן דייטש וראש הקהילה המקומית מר טרנבסקי. להמשך הכתבה
פערם: גינוי רשמי להתבטאות אנטישמית
הרב זלמן דייטש עם מושל המחוז פערם מר צ'ירקונוב (צילום: fjc.ru)
בכנס נוער שנערך לאחרונה בעיר פערם שברוסיה דנו בהיבטים המגוונים של החיים המודרניים ברוסיה, יצא מושל המחוז פערם מר צ'ירקונוב בהצהרה חשובה בזכות הסובלנות הבין-אתנית. במהלך הדיונים הצהיר נציג מפלגת העם הלאומית וחבר בתנועה נגד הגירה בלתי-חוקית מר קירילוביץ', שהוא וחבריו הגיעו למסקנה כי רצח על רקע גזעני אינו מהווה אמצעי מאבק אפקטיבי, וכיוצא מכך הם החליטו בעתיד לנקוט באמצעים חוקיים במאבקם הפוליטי.

המושל גינה הצהרה זו והכריז כי במחוז פערם אין מקום לארגונים שמלבים את השנאה על רקע גזעני, וכי יש לנקוט צעדים משפטיים נגד הקבוצה, שהמצע שלה מבוסס על הצהרה מעין זו.

בעקבות אירועים אלה ערך המרכז היהודי-קהילתי מסיבת עיתונאים בהשתתפות רבה הראשי של פערם הרב דייטש וראש הקהילה המקומית מר טרנבסקי. בכינוס זה הדגיש הרב דייטש את חשיבות המאבק בפאשיזם ובאנטישמיות וקרא לכל מי שמעוניין במאבק באנטישמיות לא לנצלו למטרות פוליטיות. ראשי הקהילה ענו לשאלות העיתונאים והציגו כמה כתבות, אשר פורסמו בעיתון היהודי "קשר" ותיארו את מערכת היחסים החיובית שנוצרה בין הקהילה המקומית לרשות המחוז.

למרות שבעיית האנטישמיות קיימת במחוז פערם, היחסים בין קהילות לאומיות ורשויות מקומיות היו מאז ומעולם חמים. המושל צ'ירקונוב שומר על יחסים טובים עם הקהילה היהודית ומביע עניין רב בהתפתחותה. כמו כן, הוא מקפיד לברך את הקהילה בחגים היהודיים. בשנתיים האחרונות הוא אף פגש את ראשי הקהילה בראש השנה, ופגישתו עם הרב דייטש בנובמבר 2005 הובילה לתחילת הבנייה של המרכז היהודי-קהילתי החדש בעיר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.