מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשס״ו 14.02.2006

שדכנית פורקת את אשר על ליבה

"אני שדכנית לשעבר. הסיבה שהפסקתי להתעסק בנושא חשוב זה נעוצה בהתנהלות חלק מכם, ציבור ההורים", כותבת לנו שדכנית, שהחליטה להפסיק לעסוק בנושא. היא מפרטת כמה התנהגויות לא חיוביות מצד ההורים, ולדבריה, אולי זו הסיבה שכיום מתקשות משפחות רבות במציאת שידוך הולם לבניהן ובעיקר לבנותיהן. המכתב המלא ב'כתבה המלאה'
שדכנית פורקת את אשר על ליבה
ברצוני להעלות בעיה שמטרידה רבים והיא עניין השידוכים. כידוע, כיום מתקשות משפחות רבות במציאת שידוך הולם לבניהם ובעיקר לבנותיהם. אין זה המקום לפרט את כל הסיבות שהביאו למצב זה אבל הדברים הבאים יכולים לשפוך אור חדש על הנושא.

אני שדכנית לשעבר. הסיבה שהפסקתי להתעסק בנושא חשוב זה נעוצה בהתנהלות חלק מכם, ציבור ההורים. את חלק מהמקרים אתם ודאי מזהים משום שאלה המקרים שלכם. אז אנא קחו זאת לתשומת לבכם.

נתחיל קודם כל ביחס כלפי שדכנית. אני כאן כדי לעזור לכם באחת המשימות החשובות בחייכם. למה יש אנשים שמחכים שאני ארדוף אחריהם? למה אני צריכה לחכות שבועות לתשובה, בין אם היא חיובית ובין אם היא שלילית? למה לא מתקשרים לשדכנית לספר איך התנהלה הפגישה? האם זה הגיוני שאני "אנדנד"? (לידיעתכם, בחוגים אחרים השדכנית היא "המחוזרת"!!).

בעיה נוספת היא חוסר ההחלטיות. מי שהסכים לפגישה לא יכול פתאום לבטלה. את כל הבירורים עשו קודם, אבל ברגע שהתחייבתם, אין זה מתאים לבטל פתאום. זה מעמיד את השדכנית ואת הצד השני במצב מאוד לא נעים. האם תשמחו שכך ינהגו בכם?!

לכל הורי הבחורים, אני יודעת שכרגע מחזרות אחרי פתחיכם שדכניות רבות עם הצעות מצוינות. אבל כל הצעה של בת ישראל כשרה צריכה להתקבל בכבוד ובנימוס מינימלי. שמעתי ממשפחות תגובות כגון: "המחברת כל כך מלאה, אין לי כוח לרשום את השם". האם כך תרצו שינהגו בביתכם?

ולכל ההורים שמחפשים עבור ילדיהם לא את מה שמתאים לבן או לבת, אלא את מה שהם היו רוצים בחלומותיהם: היש טעם לתאר בחור כ"חסידי מאד", בשעה שכשמגיעה הבחורה לפגישה היא מוצאת בחור מקוצץ זקן! זה בזבוז זמן עבור הבחורה ועבור השדכנית. לפני היציאה לשידוכים יש צורך בהבנת מצב ילדיכם ומה מתאים לו או לה. אין שום טעם בניסיונות אחרים להשיג בכל זאת את מה שאתם הייתם מעדיפים לילדיכם, בשעה שזה לא מה שמתאים להם.

ובעניין כמה שדכניות שמעורבות באותו שידוך, האם שאלתם רב אם מותר פשוט לדחוף שדכנית מהתמונה מכיוון שכרגע החליטה שדכנית אחרת להיכנס לתמונה? חלק מהשדכניות פשוט עדינות מלהתקשר ולדרוש את המגיע להן. יש מקרים שבהם מציעה שדכנית הצעה, והמשפחה בוחרת להעביר את ההצעה לטיפול שדכנית אחרת. כל זאת ללא תשלום לשדכנית שהעלתה את ההצעה, לפעמים תוך כדי פגיעה אישית.

בעניין התשלום: הידעתם שיש משפחות שפשוט לא משלמות! למרות כל התייחסויותיו של הרבי לחשיבות הנושא. יש אנשים שבטענות שונות לא משלמים. "אין לנו", " מה כבר עשית?" - אלה רק חלק ממה ששמעתי עד היום.

כולי תקווה שדיון בנושא זה יועיל לציבור כולו. ואולי בעקבות הדברים הנ"ל תשתנה הגישה ואז אנשים נוספים יבקשו להתעסק בעניין, לרווחת הציבור כולו.

בכבוד

שדכנית עד לפני שבוע
לכתבה זו התפרסמו 213 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
213 תגובות
1.
ישר כוח
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אני תמים דעות עם השדכנית, תודה רבה על המכתב, ישר כוח, הלואי שיפעל את פעולתו
אמא שעברה כל אלה
2.
אני חושב שהבעיה היא....בשדכניות
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אני חושב שברגע שהסכומים יהיו אנושיים קצת יותר מהסכומים שהשדכניות דורשות היום היחס אילהם ישתנה וזה לא אומר שאני מצדיק את היחס אילכם רק מה שאתם צריכות להבין שלרוב המשפחות אין את הסכומים שאתם דורשות בנוסף לכל הוצאות החתונה הרי כשההורים שלנו התחתנו היא נהוג שהמשפחות מחליטות כמה ומה לתת או לשלם
3.
שדכנית יקרה
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אין ספק שעבודתך נחוצה לציבור ההורים.נכון שהטענות שהעלאת הן קשות וכדאי לחשוב עליהן ולשנות את ההתייחסות לשדכנית, להתייעץ עם רב בנוגע למקרים ומצבים מסויימים.
אולם,יש לא מעט שדכניות שמביישות את ציבור השדכניות ולצערי זה הולך וגדל.

שדכניות שנותנות מספרי טלפון,כנראה מהארכיון,מבלי לבדוק אם הבחור/ה התחתנו ובמקרה של בעלי תשובה מתקשרים ישירות למשודכים וזה ממש לא נעים.

שדכניות שקובעות סכום ואחר כך דורשות יותר , שלא לדבר על זה שהדרישה באה עם רמיזות עבות על האסונות שיקרו אם הדמי שידוך,שגדלו פתאום,לא ישולמו.

שדכניות ששואלות שאלות אינטימיות שבינן לבין שידוכים הקשר הוא מקרי,ובולט שהשאלות באות לענות על הצורך של השדכנית בחטטנות רכילות ומציצנות.

שדכניות שיודעות על בעיות אצל אחד המשודכים,בעיות בריאות הגוף והנפש,ואינן אומרות דבר אלא מטייחות,העיקר שתהיה חתונה וצק נכבד.חבל שלא ממש אכפת להן מהמשודך/ת שצריך/ה לחיות עם הבעיות הצרות הבושה התחושה של נבגדות צער וכו ולהתמודד גם עם גרושים.

ישנן שדכניות שפוסלות שידוכים שיכלו להיות ראויים בגלל גזענות עדתית,במקום לנסות,כשבמפורש ההורים אומרים שלא אכפת להם המוצא,אבל לא,יש להן דעה מאד ברורה על עדה זו או אחרת,וכשפונים עם ההצעה לשדכנית אחרת,יש פגישה ולעיתים נישואין שהפלא ופלא גם הצליחו (או שמא רחמנא לצלן )

אין קורס לשדכנות ואין צורך בשום הסמכה או תעודה ולכן הכל פרוץ ומותר וכל אחד יכול להיות שדכן.
ולשדכנות כמו לכל דבר אחר בחיים,השדכנים מכניסים את אופיים ואת מה שהם .
מאחלת לך הצלחה בהמשך.

ורק עוד דבר קטן:פעם שדכנית תמיד שדכנית....
4.
יש צדק בדברייך אבל...
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
בעניין הכסף,את צודק שצריך לשלם וזה ברור!אבל..השאלה כמה???יש את השדכניות שממש מגזימות עם המחירים,עם כל הכבוד לשידוך אבל ההורים גם צריכים לשלם על החתונה....ולא רק על השידוך,אז נכון צריך לשלם אבל השאלה כמה.
5.
היא צודקת
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אני מסכימה עם כל מילה שלה, חבל שלשדכנית שבאמת איכפת לה התאמה, תפסיק לשדך ...
6.
שידוכים
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
גם השדכניות צריכות לעשות חשבון נפש.
7.
בחורה שנפגעה
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
הציעו לע הצעה והסכימו לפגישה.בבוקר שלפני הפגישה התקשרה השדכנית והודיעה שהצד השני לא מעוניין.
האם חשבתם פעם שביטול ברגע האחרון יכול לפגוע כל כך.
מה אם עניין הלבנת פנים זה לא חלק מן התורה?
לקח לי הרבה זמן להסכים להיפגש כי פחדתי מביטול נוסף ברגע האחרון.
8.
בחור שאמא שלו מחפשת לעצמה כלה
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אני בחור חבד"י שמחפש הרבה זמן להתחתן.
מאוד הזדהיתי עם הכתוב לגבי הורים שמחפשים בן זוג דמיוני לילדיהם לפי רצונם ולא לפי רצון ילדיהם.
כמה וכמה פעמים קרה שנפגשתי עם בחורה,ורק במקום המפגש גיליתי שזה ממש לא מה שאני מחפש אלא מה שאמא שלי מחפשת.
הרי לבסוף אני אחיה עם הבחורה כל חיי בעז"ה.האם לא מן הראוי לחפש מה שלי מתאים?מה שאני רוצה?
9.
לשדכנית הנכבדה
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אני בתור בחורה רווקה גם לי יש בראש מכתב טעון ומלא לכתוב אליכן השדכניות אילו רק ידעתן (ולא את באופן אישי) כמה שברון לב לעיתים אתם גורמות בהעברת מסרים שגויים ואפילו מסרים נכונים אך לא ממש מדויקים. שדכניות חיי הרווקות לא קלים לנו בכלל אנא מכן מתוקף תפקידכן השתדלנה לעשות אותם לנו קצת יותר מכובדים למרות הקושי והביזיון שאנו חשות ושלעיתים קרובות קצת באשמתכן...
10.
אמא של בנות
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
ב"ה זכיתי לגדל בנות חסידיות ונפלאות לתפארת עם ישראל.
לא ידעתי שזה יכול להוות בעיה כל כך גדולה.
הרם בגלל שיש יותר בנות מבנים ומסיבה זו לכל בחור מציעים כ10 בנות.לעומת זה שכמה שהבת מיוחדת פשוט אין הצעות כי אין בחורים.
אמא יקרה,הבן שלך לא צריך גיבוי שלילי לגבי העלאת ערכו.
אנחנו מחפשים שידוך זה לא ממכר בשוק.
11.
קורא מזועזע!!
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
"לא תגנוב" נשמע מוכר?!
12.
הגיע הזמן!!!!
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
כל הכבוד למערכת col שבחרה להעלות נושא חשוב זה.
נשמח לקרוא עוד כתבות בנושא.
13.
למגיב#4 משדכנית
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
כנראה שמעולם לא ניסית לשדך!! סכום של 600$ כל צד זה מינימום. אתה יודע כמה עובדים על "ריק"!!??
14.
הכסף הכי כשר.
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
ידוע הספור על נקיי הדעת של ירושלים, שהיו קונים תכריכים מכסף שדכנות מטעם שרצו להקבר ולבא לפני בי"ד של מעלה בבגד שאין עליו חשש גזל ח"ו, דמי שדכנות הוא הכסף הכי כשר אפילו שהשדכן השקיע 5 דקות בעסק , כי דמי שדכנות אינם תשלום עבור עבודה, אלא עבור הרעיון, עד כאן צודקת השדכנית לשעבר, בנוגע ליתר, בכל עסק שאנו משקיעים כסף וזמן וכו צריך את הדבר העיקרי וזה "סעייתא דשמיא" ובלי זה לא הולך -כלום- כי ההכנסה לא באה מעבודה או מרעיונות, אלא ישירות מהקב"ה, ולכן אולי כדאי לך להמשיך בעסק ולהתפלל למי שהעושר והנכסים שלו. ----בהצלחה-----
15.
להורים
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
כאמא שבס"ד חתנה כמה בנים ובנות כולנו אשמים לא נעים להגיד לא אבל מוכרחים בצורהמכובדת בלי לחכות חודש לדבר הרבה עם הבן/ת ולהבין אותם ואת אופים ודרגתם ביהדות וחסידות בלי לשתף את אנוכיותנו גם אם זה מאד קשה להתדבר עם השדכנית על מחיר ותנאים שונים לפני שמביאות הצאות כמו לפני שעושים כל עיסקה אחרת בשורות טובות
16.
שדכנית יקרה
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
האם באמת אכפת לשדכניות לזווג זוג מתאים או שכל רצונן הוא לקבל את הכסף שספק אם עבדה בשביל לקבלו....
לי למשל הציעו לי לשידוך לא יותר מאשר....אחי!

כדאי באמת לערוך חשבון נפש....

רווקה לשעבר
17.
לכל סיר יש מכסה
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
היום השדכניות עושות עבודה די חפיפה ודורשות עליה מחיר מופקע,

במשפחתי יש מס בחורים בגיל השידוכים, ובתור תלמידת מכללה שמכירה בנות שואלים אותי כמעט על כל בחורה שהציעו, האמת שלפעמים אני נדהמת, שדכנית מתקשרת מפגיזה רשימה של עשר שמות- דבר ראשון, שגם אם עכשיו זה לא נראה לך אולי עוד חצי שנה כן , ועד אז יכול להווצר מצב ששדכנית אחרת תזרוק תשם הזה, ככה לפחות היא בטוחה שהם בכיסה,
יותר מ95% של השמות בכלל לא שווים בירור, ז"א אין מצב שהן תתאמנה לבחור,
וכל פעם מחדש אני שואלת את עצמי, למה???
נכון שהשוק היום מוצף בשדכניות, ושיש יותר בחורים מבחורות,
עדיין זה לא הופך את העסק לתחרות על חשבונינו,
הרי השדכנית לא ערכה בירור על הבחור/ה, לדעתי הן פועלות עפ"י תחושות בטן,
מרימות טלפון זורקות שם של 2-3 חברות/מורות שאפשר לברר אצליהן
מגמה... ומזה מסתיים הסיפור
אם הם היו עושות בירור קטן קודם הן היו חוסכות עוגמות נפש מכל הצדדים
אבל,
עניין התשלום עדיין סגולה לשלום בית, אבל 1000$ מה שלא יהיה זה מחיר מוגזם...



18.
בחורה בשידוכים
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
ברצוני להסכים עם חלק מדברי השדכנית ולומר לכל האמהות של הבחורים שמשתחצנות ומזלזלות בהצעות ולא בוער להם...מכיוון שממילא יש המון בחורות וכל בחור אפילו אם הוא לא חסידי ולא מוכשר ועם אישיות לא הכי כבר נהיה תכשיט יקר ערך.. תזכרו שהמטרה היא להקים בית נאמן בישראל ולא להפוך את כל נושא השידוכים לברוסה על מנת לדעת כמה הבן שלכם "שווה בשוק" מי שמתייחס לשידוכים כאל שוק יזכה להקים באסטה ולא בית בישראל
19.
ל 3 ו9
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
למרות שחלק מהטענות של השדכנית צודקות הרי הטענות
של 3 ו 9 צודקות יותר להלן
כמה "פנינים על השדכנים
מסופר על שדכנית שנסתה לשדך
אח לאחותו
בת עם בת
גרוש עם גרושתו (בלי לדעת מראש)
שדכנית שמציעה שידוך שהם כבר באמצע הפגישות ואח"כ תובעת דמי שידוך ועוד כהנה וכהנה
20.
שדכניות יקרות! הניחו לנו לנפשנו !
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אני בחור חבדני"ק ו.. נכון שהייתי בקבוצה ועשיתי שליחות וחזרתי לארץ ואני קצת עובד ,
אז מה? ישר איך שאני נוחת אני כבר צריך לחטוף על הראש מאמא ואבא ש... חנה השכנית צלצלה ואמרה שיש משהו שאסור לפספס, ושרה השדכנית אמרה שיש עוד משהו שאסור לפספס וחוזר חלילה. וכל זה אני מדבר על לפני שנה ,שבשנה הזאת כבר הציעו לי 20 בחורות ש.."אסור לפספס"
ואני פשוט יום אחד צלצלתי לאותה שדכנית יקרה והדעתי לה שתפסיק להציק להוריי כי אחרי הכל ובסה"כ כל הלחץ שלה מופנה כלפיי ! ולכשאני ארצה ואחפוץ לבא בקשרי השידוכים אשמח לספר לה ולעדכן אותה בנידון , ברור שאמרתי את זה בנוסף לעוד 2 שדכניות. רק שלא יציקו . מה רק להן מותר לשקר? גם לי מותר לא?
שיהיה לכם יום מקסים שדכניות יקרות !
21.
ל-19
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
בושה שזה השדכניות של היום...
דור העתיד נבנה על גבן

היא צריכה לדעת את מי להציע למי,
לזרוק שמות גם אני יכולה
במצב כמו היום שזורקים שם, המשפחה עושה את כל העבודה של בירורים ולפעמים מעלים חרס בידם

"לא מדובשך ולא מעוקצך..."

22.
אוקיי אז מה אפשר לעשות?
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אני יודעת בתור בחורה רווקה- שנמצאת בשידוכים, והשדכניות מציעות הצעות שממש לא קשורות, ונמאס לי כבר!!!!
אשמח אם משהו יעלה שמות של שדכניות שבאמת איכפת להם ובאמת מחפשות התאמה לפני שהן משדכות.
בואו נהפוך את זה לאפקטיבי יותר!!!
23.
אמת ויציב
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אני מסכים עם חלק מדבריה

אך רציתי להבהיר שהרבה מההצעות לא נבדקות כמו שצריך וזה גורם עוגמת נפש גדולה
דבר נוסף זה הלחץ שהשדכניות לפעמים מנחיתות על הבחורה או על ההורים ואומרים להם שיותר מזה אין להם סיכוי למצוא והם חייבים להחליט עכשיו לפני שיהיה מאוחר וד"ל
24.
חשבון נפש
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
נראה לי שכל הריעון זה בסך הכל לעשות חשבון נפש,לאו דווקא להאשים.
אל תשכחו שלבסוף השכנית היא זאת שלבסוף דואגת לבניים עדי עד.
אז,כמה שהיא מעצבנת או מפריזה וכל שאר הטענות.רוב רובם של האנשים משתדך דרך שדכנית.
אז נא לא לירוק לבור שממנו אתם שותים ונהנים.
בכל מקצוע יש את היותר מקצועיים ומהימנים ויש את האלה שפחות אז נא לא לכלול.

25.
מוחל טובות
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אם את לא מצליחה לעמוד בלחץ כנראה לא מאד מתאים לך התפקיד.

גם על פרנסה וגם על שידוכים כתוב שהם קשים כקריעת ים סוף.

תבחרי מקצוע יותר קל
26.
יש ויש-תגובה ל-25
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
ברור מהכתוב כאן שיש שדכניות שבאמת מזלזלות בעבודתן.
אבל,חבל שדווקא השדכנית הזאת שנשמע שהיא באמת דואגת למצב הכללי בחב"ד צריכה להידחק אל מחוץ התמונה בגלל אנשים שנהגו בה בצורה לא ראויה.
דווקא כאלה אנו צריכים.
ולשדכנית לשעבר פרנסה בידי שמיים והיא בטוח תיסתדר.
27.
תגובה למספר 20
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אולי כדאי שיתיחסו בציבור שלנו לתופעה של כל הבחורים שלא מעוניינים להתחתן.
ודי לדבר עם משפחות של בחורות ולהבין את גודל עוגמת הנפש.
מדובר בכישלון חינוכי של מערכת החינוך של הבחורים.
28.
די לרשימות!!
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
לכל השדכניות שנותנות רשימה של 15 שמות.
מספיק עם שיטת העבודה החפיפניקית.
ולהורים,אל תעבדו עם שדכניות כאלה.
29.
נשוי באושר אי שם
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
מנסיוני ישנן שדכניות שאומרות לך תקח עט ותרשום, ונותנות 10 שמות שכשאתה מברר מתברר שאין קשר בין אחת לשניה והם שונות במהותן,
ממילא זה היחס שמקבלת אותה שדכנית בפעם הבאה שהיא מתקשרת,
30.
משום מה נראה לי..
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
שאת עדין שדכנית שפשוט קשה לה ומחפשת בדרך זו לעשות לעצמך חיים קלים יותר ,אין שום בעיה רק תני הבטחה לציבור להוזיל את מחירי השוק והשוק יכיר בך...

עשינו עסק?
31.
נושא חשוב מאוד
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
סוף סוף משהיא שמחליטה להביא את הנושא הזה לדיון ציבורי.

א. את יודעת כמה זה עושה רע להורים שרוצים למצוא שידוך לילדים שלהם כאשר השדכנית נותנת להם רשימה של בנות או בנים ואומרת להם בבקשה תיצרו קשר איתם ? בשביל זה לא צריכים אותך גברת "יקרה" יש את השמות האלו בכל סמינר או ישיבה (ההורים קצת מתביישים ליזום)
ועוד יותר גרוע מזה ,למחרת מתקשרת גברת "יקרה" אחרת ונותנת רשימת שמות שניה שחלק מהשמות כבר הוזכרו ע"י הגברת הראשונה ומתחיל ה"שישו ושימחו" כי כל אחד אומר שבזכותו בחרו בבחור או בבחורה שבתוך שתי הרשימות , והרבה הורים יעידו על כך.
ב. אם את מדברת על זה שהורה משקר לגבי הנתונים של הבחור (נוגע בזקן) או הבחורה , זה מאוד טיפשי מצדם (אבל ככה הם מדמיינים את הילדים שלהם) אבל כמה פעמים את וחברותייך שיקרתם לגביי הבחור או הבחורה שאתם הצעתם ? לפעמים זה היה ללא כל פורפורציות (ויש הרבה בדיחות על זה למרות שזה לא אמור להצחיק !) וזה לא בגלל שההורים נוטים להגזים בכישרונם ויופיים של ילדיהם. - ועל זה נאמר "ש ד כ ן - שקר דובר כסף נוטל ".
ג. חשבתם ולו פעם אחת בלבד כמה כבר השקעה מצדכם, לקחת רשימה של בנות עם מספרי טלפון ולהעביר לכמה שיותר הורים כדי שאם במהלך השנה הקרובה (מינימום) יהיה איזה שידוך עם אחת המוזכרות או המוזכרים , האם זה מצדיק את הסכום של אלפיים דולר לזוג ?
אתם יודעים כמה קל לנצל הורים שרוצים לראות את הילדים שלהם מאושרים ?
לאור כל זאת אני חושב שעשית טוב שעזבת את התפקיד הלא מחמיא הזה !
32.
בקשר לתשלום
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אני יודעת שלשלם לשדכנית זה יקר אבל הכל עניין של סדר עדיפות. הכי חשוב שמי ששידך יקבל את שכרו. אפשר לקנות פאה אחת פחות, כמה כלים פחות בתזמורת, שמלות יותר זולות לאחיות וכו. אני יודעת על מקרה שבו ההורים דחו/סרבו לשלם כי יקר להם אבל הבחורה התחתנה עם שני פאות קאסטם וכו וכו. אלה שממש אין להם ומצטמצמים בחץונה למינימום עוד מילא. בשאר הדברים חשוב מה יגידו, בדיני ממונות והאושר העתידי של הזוג, פתאום לאף אחד לא אכפת. מה שיגרום לזוג אושר אמיתי וברכה מלמעלה זה הפאות, זוגות הנעליים ושאר בגדי היוקרה לשבע ברכות.
33.
הודעה לעוסקים בתחום - בכל הצדדים
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
הדברים שהשדכנית הנ"ל כתבה - צודקים ברובם. יחד עם זאת, הרבה טינה מופנית גם אליהן.

שיטחיות וקלילות הן המידות שמופגנות ע"י הרבה השדכניות:

"יש לי בחורה בעלת תשובה!"

"האם היא מתאימה לבן שלי?"

"הוא גם בעל תשובה. לא?"

הן זורקות שמות לחלל האויר, בלי לחקור ובלי לבדוק, ויותר מכך - בלי להשקיע דקה אחת נוספת: האם ההצעה באמת מתאימה?

חלילה מלפגוע בעוסקים התחום החשוב הזה. זה לא אומר שכל נשואה חדשה או מורה בסמינר ראויים לשדכנות מכיוון שהן זקוקות להכנסה נוספת. הרבה מכן גרמו לזילות המקצוע ולעוגמת נפש אצל הרבה הורים וילדים.

הצעה לבנים ובנות, והורים:

מקצוע השדכנות תמיד ישאר בעולם. אבל יש בידיכם לפעול לבד ובהצלחה. הדרך לכך הוא אופצית "הקרובים".

לפנות לקרובים - ידידים, שכנים ובני משפחה קרובים ורחוקים - אלה שבאמת מכירים את הבחור או את הבחורה, ולבקש מהם הצעות ורעיונות. הם הרי מתגוררים בערים אחרות, ובדרך הטבע יש להם מעגל ידידים נוסף. תגידו להם מה אתם מחפשים, תלחצו וטלפנו כמה פעמים. הם אפילו יכולים להפנות אתכם לאיזה שכנה או ידידה שכן מכירה.

הצעה שניה: דרך אחים ואחיות.

לאחים ואחיות יש גם מעגל ידידים. אם זה בסמינר, ישיבה, קבוצה, שליחות, מחנות קיץ. תבקשו מהם לשים עין, על בחור או בחורה מתאימה לאח ולאחות. הם הרי הכי מכירים את בני המשפחה, ויכולים לבחור מישהו באמת מתאים. גם פה צריך לנדנד ולהזכיר, אך המאמץ שווה. יש הרבה סיפורי הצלחה מהסוג הזה.

שנזכה לשמחות בישראל !!!!
34.
תגובה של שדכנית
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אל תשכחו הורים יקרים!!!
הילדים הם שלכם. המשיכו להצטדק ולתקוף את השדכניות.
זה בטח יעזור לכם למצוא זיווג מתאים לילדלכם.
לידיעתכם, חייבים לשלם גם לקרובים וחברים כשהם משתדכים אז לא חסכתם כלום!!!!
35.
כשבחור ריציני בישיבה מחפש חברותא
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
הוא מתענין על המועמדים האפשריים. חוקר שואל שוקל ומעריך. כידוע לבחור חסידי בקבוצה ובישיבה בכל מקום.
וזה כדי לבדוק האם יש התאמה והשלמה, האם תהיה תועלת מהלימוד יחד, והאם החברותא תוכל להתקיים ברצינות במשך מספר חודשים.
אבל כאשר מדובר בהצעה לכל החיים ולכל חיי הצאצאים , זה משאירים לאישו גברת שלא קבלה מספיק דולרים החודש.
בלי לדעת ובלי להכיר ובלי לחשוב.
למה ????
36.
לפי מה שכותבים כאן, רוב הכסף הוא גזל גמו...
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אפילו עורך דין מקבל פחות ממה שהן דורשות
37.
הגיע זמן שועד רבני חב"ד יפעל בענין
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
הרבי דורש שלא יהיו הוצאות גדולות בחתונה, והנה אלו דורשות כסף וכסף וכסף
38.
וב השידוכים מסתיימים על ידי שקרים
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
כך כותב הרבי הזקן במאמר, המדופס בספר מאה שערים, ובספר על מאמרי חז"ל, (על דרז"ל קשה לזווגן. במסכת סוטה)
המתעסקים בשדכנות חושבים שכמה שיותר ישקרו וירמו, ויגזימו ויציקו, יותר תהיה להם הצלחה
אבל לא כך כותב הרבי הזקן.
והוא מביא את הדוגמא לשדכנית שניסתה לסדר אלף זוגות, ואף אחד מהם לא הצליח
39.
אמא לתינוקת
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
בס"ד

הנושא טעון ביותר, מניסיון,

השדכניות הרציניות בד"כ הציעו הצעה אחת- לאחר שנשללה התעניינו למה, ורק אז הציעו הצעה אחרת לעומתן כמובן היו השדכניות בעלות הרשימיות.. שבכל שיחה הוציאו 10 שמות על הכוונת ובעצם לא משנה מי המבקש הם ישלפו אותם, אז ככה, לדעתי זה לא מכבוד המדוברים שיוזכר שמם כהצעה לכל מען דבעי... אני אישית דחיתי הצעות כאלו ולא בגלל שהיה דופי בהצעות אלה בצורת ההצעה.

אז, להורים- חפשו שדכניות רציניות ולא כאלו שיתקתקו את שמם של הבחור והמחשב יסרוק ויוציא רשימה...

ולשדכניות, עסק השידוכין רגיש מאוד... ברור קודם בהחלט יעזור לכן להוציא פחות שיחות ופחות זמן ובכ"ז להצליח לשדך . ועוד משהו קטן, אם הבחור/ה משיב/ה בשלילה... אל תציעו שוב את אותה הצעה............................................

(זה רק מראה כמה אתן לא רציניות...)
40.
וואו,איזה נושא חם...
ט"ז שבט ה׳תשס״ו

העיקר שיהיה במזל טוב
41.
לא מזמן.
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
-שלום זה מענדי?
-כן, מדבר, מי זאת?
- מדברת ר אני שדכנית, דיברתי עם ההורים שלך ובעיקרון קיבלתי את הסכמתם לדבר איתך ביחד הגענו להחלטה שאתה בשל.
-מצטער אני חושב שאני עדיין צעיר מידי בשביל זה, רק עכשיו חזרתי מקבוצה ואני רוצה לפחות לסיים סמיכה לפני החתונה.
-כן, אני ממש מבינה אותך, אבל חשוב לי שתדע, כרגע בשוק נותרו מספר בנות טובות אני חושבת שאם לא תמהר לא ישאר.
-מה הכוונה נותרו אין עוד בנות בחב"ד?
-יש אבל כשאתה תחליט בבוא היום להתחתן הבחורות הטובות כבר יהיו עם ילדים אני חושבת שכדאי שתמהר.
-אם זה כך אני אחשוב על זה ואחזיר לך תשובה בימים הקרובים במידה והיא תהיה חיובית.

לאחר כמה ימים.

- הלו? שלום, כן זה מענדי, החלטתי להסכים
- עשית את ההחלטה הנכונה הפגישה שלך ביום שלישי ב21:00
ב...
- מה יום שלישי? יום שלישי זה מחר!. מי הבחורה? למה כ"כ מהר? ההורים יודעים? הבחורה יודעת?
- כן, תתפלא הם כבר הספיקו לברר והבחורה כבר הסכימה להפגש כל שהיה נותר לנו זה לקבל את הסכמתך, ומנסיוני היה ברור לי שאקבל אותה.
- אני מקווה שאני יודע מה שאני עושה, להתראות ...

יום שלישי בשעה 21:00

אני ממתין בלובי כולי פקעת עצבים נו למען ה למה היא מאחרת היא לא יודעת שעצבי רופפים? מה היא לא יודעת כמה זה קשה להשאר במתח עצום שכזה, הרי זה פעם ראשונה בחיים בפגישה עם בחורה מה כבר אפשר לצפות שאני אהיה שלו ורגוע? ידעתי ידעתי שאני לא צריך להסכים, הרבה יותר טוב היה אם הייתי עכשיו בישיבה. וכך כעבור חמש דקות נוספות של מתח היא מתקרבת לעברי, ואז מנקרת השאלה הנצחית במקרים מאין אלו. זאת היא למען ה? או לא?. אני אגש אליה ואשאל? ואם זו לא היא זאת תהיה פאדיחה רצינית.

היא ניגשת אלי ובספונטניות שואלת "מענדי, לא?"

טוב אני לא אלעה אתכם בכל פרטי השיחה, רק דבר אחד אני אומר לכם השדכנית שיקרה לי כמעט בכל, וכשאני אומר שיקרה אני מתכוון לזה, לא התאמנו בכלום אבל ממש ממש בכלום.

וכך מתפתחת לה פראנויה מסויימת כתוצאה מהדברים האלה מהעולם הזה שנקרא, עולם השידוכים.

שנזכה לראוב בביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן !

מענדי.
42.
רכב יקר
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
למה על רכב אחד משלמים 70 אלף שקל, ולרכב אחר 370 אלף?
כי יש הבדל באיכות.
ואנשים מוכנים לשלם בעד איכות.

אנשים חושבים שבגלל שלקח לשדכנית כמות מסויימת של זמן לעשות שידוך ספציפי מוצלח, לא מגיע לה כסף.
מה עם כל השידוכים הלא מוצלחים שהיא התעסקה בהם?

שיש שידוך מוצלח זה בגלל הזוג - אבל אם זה שידוך לא מוצלח, זה בגלל השדכנית.

תתבגרו ותתכילו לקחת אחריות. אף אחד לא מכריח אותכם לדבר עם שדכנית, אם אתם לא מעוניינים בשדכנית חפיפה "אל תדברו איתה". ואם כן אז אל תתלוננו שהיא חפיפה.

ומי שלא מתאים לו להתעסק עם שדכנית, שישתמש בדרכים חלופיות כגון חברים וחברות.

לסיכום:
א. תבררו בהתחלה אם השדכנית היא מנוע החיפוש המתאים.

ב. תקבלו הצעת מחיר מראש.

ג. אם היא משנה את המחיר אז תשלמו לה את המחיר שסיכמתם, או לפחות משהוא.

שתזכו להקים בית נאמן בישראל!

באבד!
43.
למענדי וחבריו
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
לדעתי יש לחזור לימים של פעם שבבורים היו נפגשים עם המדוברת -מדובר לפני הפגישות וכך גם מונעים עגמ"נ במקרה של אי התאמה וגם יכולים אח"כ לתמוך ולעודד את הכן שגם הם חושבים שזה מתאים, ועוד ועיקר השדכנים ידעו כי הם אינם מרמים את הביור אלא את ההורים ןהם לא ירצו לקבל תגובה של בזבזת לנו את הזמן וכו
נא לאמץ ותראו נחת!
מנסיון.....
44.
הכל כבר נאמר
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
נראה לי שהכל כבר נאמר ומי שצריך ללמוד את הלקח אילו השדכניות למה לכל אחד יש סיפור כזה או אחר עם שדכניות?
האם אתם מכירים סיפורים על שדכניות שחששו שמא לא יקבלו את דמי התיווך שלדעתם הגיע להם אפילו שלא הן הוציאו אותו לפועל לא הססו אחרי הווארט להתקשר לשני הצדדים ללכלך ולהכפיש צד אחד למישנהו? את חשבון הנפש האמיתי צריכות הן לעשות כי לנושא השדכנות יש לגשת במירב הרגישות והרבה יראת שמיים
45.
תמימים!!!!
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אתם מסתובבים בעולם לא תמים.
יוצאים מהקבוצה ומחכים שתתבגרו
באיזו שליחות חשובה...
חברה, אתם לא בגטו... וגם לא במאה-שערים, והיצר-הרע בעולם כל-כך לא תמים עושה את שלו. שמרו על עצמכם וגשו לנישואין כמה שיותר מהר.
אל דאגה עם הנישואין מתבגרים!
46.
תמים!
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
מסופר על ר יוסף-חיים זוננפלד שהתחתן בגיל 22. ומאז כל ימיו התמסר בכל כוחו לנושא השידוכין. וזאת כדי לכפר על חטאו... (התחתן 3 שנים לאחר הזמן.)
47.
נו- כולם מדברות על שדכניות רציניות
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
מי הן? זה יהיה לתועלת כולם...
תרשמו- זה ממש בעיה היום למצוא שדכניות רציניות
48.
ואנחנו מה?!
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
בתור בעלת-תפקיד המתעסקת עם בנות בגיל הנישואין אני מקבלת עשרות שיחות בשבוע על-מנת לברר על תלמידותי.
צר לי לספר, שעלי לגלות פרטים בסיסיים (גיל, עדה וכו) למבררים. שאפילו אותם השדכנית לא מסרה.
אני רוצה את טובת בנותי ולכן אני משתפת-פעולה באורך-רוח.
אך הטלפונים לא פוסקים, ואני מוצאת את עצמי עובדת במשרה שניה בהתנדבות מלאה....
שדכניות!!!!
חסכו ממנו מעט עבודה, ומסרו ככל שיותר פרטים על המדובר. ובפרט פרטיים טכניים חשובים.
אחרי-הכל אצלכם זה מקצוע $ $ $
49.
מנסיון טוב של אמא.
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
ב"ה.

אני אמא די צעירה, ולא מזמן באה ביתי בקשרי השידוכין.
ואני רוצה דווקא לספר על נסיון נפלא שיש לי עם שדכנית.
שדכנית דע חדשה בתחום, מהצפון.
עשת איתנו עבודה נפלאה, עזרה, תמכה, ביררה עבורינו, עשתה עבודת שטח מצוינת. לא העלתה שם של בחור - לפני שידעה שיש הסכמה עקרונית גם מהצד השני.
לא "מכרה" אותנו או הציעה את ביתנו למי שלא ממש התאים הן מהבחינה החסידית והם מבחינת הרקע המשפחתי.
זה לא סוד, הימים הללו בהם בת יוצאת לשידוכים, הם ימי מתח ולחץ והתרגשות.
היא, השדכנית הזו, הדריכה אותנו, תמכה בנו, עודדה אותנו ההורים, התעיינה אחרי כל פגישה מה היה איך היה וכו וכו וכו.

שילמנו לה - בכייף.

וביננו, בבית, בשקט, שהיא לא תשמע - התפלאנו למה היא ביקשה מחיר כ"כ נמוך.

זו הזדמנות לומר לך ( אם היא תכנס לכאן ) - תודה.

ונ.ב.
"הצעירים" בשמיים . גם אנחנו.
50.
רוצים אלטרנטיבה לשדכנית<
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
יש לכם בת העומדת על הפרק?

עיינו בספר התמימים. אולי שם תמצא בתכם היקרה שידוך הגון. כמובן שלא צריך להסתמך רק על התמונה, תעשו גם בירורים מסביב (ובדקו שהמיועד לא התחתן כבר)
אם ההצעה נראית לכם, בקשו מחבר משפחה קרוב ליצור קשר עם הצד השני. יתכן שיצא מזה משהו!!!!

יש לכם בן חסידי רווק.? (מצרך נדיר!!!)

אפשר לבקש ממורה בסמינר שתציע בחורה בעלת קריטריונים (שבנכם דורש) ובסגנון מסוים. הרבה שידוכים יצאו אל הפועל בצורה זו. (התשלום זול יותר, כמובן) והעיקר שיבנו בית חסידי!!!
51.
+ ועוד מינוס = חתונה
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
שדכנית נכבדה !
את בעצמך כותבת ששלכת בחורה לבחור "חסידי" ובפגישה היא גילתה שהוא קצוץ זקן ,זה מה שאומר ששום בירור לא עשית ליפני !אז איזה עבודה עשית ?
מתקשרים לשדכנית מבקשים שם ומקבלים רשימה של 10 שמות .........
זה מה שאומר שפלוס ועוד מינוס שווה חשמל
52.
שדכן
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
שדכן
53.
עדיין לא ראיתי תגובה של שדכנית שנגעה ב
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
בטענות הבאמת צודקות של כל ההורים עם הבטן המלאה שהגיבו. מחוץ לשדכנית אחת (תגובה מס 34)שנגעו לה בכיס...
ואולי היא רק מאששת את כל הטענות שעלו כאן לגבי האם רק הכסף הוא זה שחשוב להן...

תעלו בבקשה ותגיבו לטענות המאוד מהותיות שפורטו כאן על ידי המגיבים .

ואדרבה , אולי זה יסמן מפנה כלשהו באיכות השירות של השדכניות דימנו

א
מהתפוצות
54.
בת של...
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
ארבעים תגובות וכולם נגד!!!
היכן אתם כל נחמדי הטלפונים שבזכותכם, מלבד בשבת אין לי רגע פנוי לדבר עם אמא שלי! עד שאני מחליטה גם אני להרים טלפון מהקו השני! כי הרי הבחורה וגם הבחור הבן יקיר שלכם! חייב להתחתן!!!- לכן טרטרו ותמשיכו בלי יום ולילה כי הרי בסך הכל מה היא עושה:"היא לוקחת שמות מרשימה של בית רבקה- מסימי מחזורי הקבוצה בשלוש שנים הקרובות".
"היא זורקת שמות"
"היא מציעה שמות לא רלוונטים"
"היא פוגעת "
ונוסף לכל השור הדורס שמתהדר בשם שדכנית עוד לוקחת כסף!!!
אז... תניחו את השפורפרת במקום ותתנו לה, לבזק ולכל בני משפחתה.
מנוחה!!!
אנחנו בני משפחתה נגיד לכם תודה!
נ.ב. לא חסר לה עבודה, ה ברך אותה בכשרונות מרובים.
55.
יהודים יקרים! כל אחד מאיתנו שדכן!
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
כל בעל יכול להזכר מדי פעם בחבריו הרווקים ולהתיעץ עם אשתו- האם יש לה מכרות מתאימות. (ואפשר לשדך לשם שמים- מספיק אם תגבו 50 ש"ח מכל צד כדי לצאת ידי חובת דמי שדכנות.)
56.
היענות, לתת שמות של שדכנים חדשים ורציניי...
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
לדעתי,
לאחר שקראתי את כל הכותבים הנכבדים למינהם,
יש מקום באמת לשדכנים מסורים ואישיים יותר.
על הנושא הכספי, צריך באמת לדון, ואולי לקבל את הכרעת בית הדין.

ושדכנים חדשים ורציניים שיתכבדו להציע את שרותיהם כאן, על גלי האתר.....
למה להתבייש....

בואו ותתנו את פרטיכם...

ועוד משהו קטן....

לאור ריבוי ה"רווקות הזקנות".. ועוד כל מיני שידוכי מצווה, גרושים שנפלו בפח.. וכהנה.. חשוב מאוד אם תהיה שדכנית שתרכז את הנושא הזה...

ובוודאי שכרה גדול מאת ה יתברך.
57.
כסף כשר
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
מספרת שדכנית: לביתי הגיעה יום אחד, רב באחד מקהילות חב"ד בעולם וביקש שידוך לביתו בסיום הביקור אניח כמה שטרות דולרים על שולחני.
כשדכנית שבאופן עקרוני לא לוקחת כסף לפני ביצוע השידוך: כמובן סירבתי!
אך אז פתח האב הרב ואמר: אספר לך סיפור לר לוי יצחק מברדיטשוב היה שדכן שהיה מציעה הצעות עבור ילדיו , על כל שם שהביא לר לוי קיבל כסף. תקופה ארוכה ושדכן לא מופיעה. פוגש אותו ר לוי יום אחד ושואלו מדוע הפסקת להגיע?
ענה לו השדכן "רבי מכל ההצעות שלי לא נהיה כלום והרבי עוד משלם לי?!
ענה לו ר לוי "כשנולד הילד מכרזים על הזיווג אבל המלאכים מצעים גם את השמות שיצעו ולא יהיו, התפקיד שלך להיות השדכן שיצא את הצעות האלו ועל כך מגיע לך תשלום, וזה יזרז את השידוך הנכון,.
מיותר לומר שאותה שדכנית עשתה את השידוך לביתו של הרב!.
58.
שדכניות - חישבו פעמיים
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
עוד קצת ימלאו 3 שנים לנישוי. התחתנתי בגיל 22. את בעלי הציעה שנה קודם שדכנית והורי הודיעו לה שאינני מעונינת לשמוע אף הצעה לאחר כשנה השם של בעלי הגיע משדכנית אחרת והיה מזל טוב. כמה ימים לאחר מכן מתקשרת השדכנית משנה קודמת שמגיעה לה גם כסף כי היא היתה הראשונה שהציעה. שיפטו בעצמכם. שדכניות - מה דעתכם?
סיפור נוסף, יש לי קרוב משפחה גרוש שהיה נשוי למישהי שההתאמה ביניהן הובילה לגירושין, מבחינת אופי, מנטליות וכו הענין הוא שהשדכנית הציעה את הבחורה היא סיפרה להורי שהבחורה בת בית אצלה וחברה טובה של בתה והמון הלל ושבח, הורי ביררו וגם סמכו על השדכנית, לצערנו גם חברים /ות משקרים המון בבירורים (עוד נושא לדיון מעמיק - מה הטעם בשקר?) סוף דבר הוא שמשידוך זה יצאו 3 אנשים אומללים : גבר, אישה וילד - שדכניות חישבו פעמיים לפני שאתם מוציאות מילה מפיכם
59.
דמים מרובים
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
בחסידיות השונות כולל גור אצלם יש תקנון מחמיר! על כל סעיף בהוצאות החתונה.
יודעים לשדכן יש לשלם כסף טוב!!!
אלף חמש מאות דולר כל צד!!!
ששם אחרי כל השלבים הוא צריך לקבוע פגישה אחת בסך הכל!
הם פשוט יודעים להעריך!!!
אצלנו השדכניות לוקחות פחות בחצי, ומי שאין לא לשלם מנסיון משלם גם 18 שקל בשביל הענין!
ועוד הם נהפכות בסוף לתאבות בצע!
כל זה מפני שנולדנו בחסידות שלימדה אותנו שהכל זה התנדבות ואהבת ישראל.
המקום להוקיר טוב למדנו אך ורק לזלזל!!!
60.
לשדכנית היקרה
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
לא כדאי לך להפסיק לשדך אצלנו באנ"ש חסרים שדכנים מאד, יחד עם זאת כדאי לך להתייחס למה שכתבו כתגובה לכתבתך, על השדכניות לבדוק לפני הצעת השידוך את ההתאמה בין הבחור והבחורה .
אחת מאנ"ש
61.
חסד
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
כל מי שיכול להציע שידוך כלשהו ועולה בדעתו רעיון טוב שינסה לא להשאיר את העבודה רק לשדכניות המקצועיות כי הרבה שלוחים לו למקום זהו חסד גדול מאוד גם אם לא יצא מזה חתונה בסוף

לחשוב על השני
62.
יש ויש
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
כפי שכבר כתבו כאן, יש את השדכניות בעלות "הרשימות" שרק נותנות שמות, בלי שהן משקיעות שום מאמץ או אפילו מחשבה אודות ההתאמה - במקרה כזה, אם אינכם מעוניינים בגישה כזו, יש להבהיר מיד כי אינכם מקבלים את הצורה הזו, וממילא גם את השמות האלו - אם השדכנית רוצה, שתעשה בירור ואח"כ תחזור עם הצעה רצינית - אחרת אין לכם שום מחויבות כלפיה!
לעומת זאת יש מספר (כנראה קטן יחסית) שדכניות שאכן עושות עבודה נפלאה - מנסות לברר בעצמן או שמכירות את המועמדים / ות (כולל ע"י הבעל וכו), מבררות את הצרכים וכו - אלו מגיעות לתוצאות טובות, ולהן מגיע אכן תשלום - אם כי כדאי לקחת בחשבון גם את גובה התשלום.

והעיקר - מזל טוב לכולם/ן
63.
תשמעו מקרה עצוב שקרה לי.
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
אם כבר זכינו ומדברים בריש גלי על הנושא הזה כאן בקדמת הבמה החבדית אז אני אנצל ברשותכם במה זאת ואבקש לשמוע את דעתכם ותגשובותיכם הגולשים על מקרה שקרה לי, והמעשה שהיה כך היה:

בני התחתן לפני כך וכך חודשים קודם השידוך קיבלתי טלפון מהשדכנית היא הציעה ביררה ביררנו יצאו כך וכך פגישות וב"ה התחתנו.

שילמנו לשדכנית סכום לא פעוט למעלה מ500$ אבל יאמר לזכותה היא עשתה עבודה טובה והכסף היה מגיע לה.

עכ"פ כעבור זמן מה לאחר החתונה אני מקבלת שיחת טלפון: "שלום, מדברת פלונית אלמונית שדכנית" אמרתי לה שביתי השניה עדיין צעירה מכדי להתחתן ושתתקשר עוד שנתיים. אז היא אומרת: "לא, לא התקשרתי בקשר לזה, פשוט בנך נשוי כבר כמעט שנה, ורציתי לומר לך שזה שאשתו אינה מתעברת זה היות ורובצת עליהם קללה כי אני עשיתי את השידוך ולא קיבלתי את שכרי" נאלמתי דום ולא יכולתי כמעט לדבר, שאלתי אם אותה למה היא חושבת שהיא עשתה את השידוך? היא אמרה: "אני הצעתי את זה ראשונה והכסף מגיע גם לי, אני דורשת 150$ אחרת הקללה תמשיך לרבוץ על בני הזוג"

אני אשה מאמינה ולא לקחתי סיכונים מיותרים בנושאים כאלה. שילמתי לה ועד היום אני לא שלמה עם זה, ועם כל זאת אני עדיין שומעת על מקרים דומים.

אבקש לשמוע את דעתכם בנושא והאם קרו לכם מקרים דומים.

בתודה מראש.

פלונית
64.
שתי הערות
ט"ז שבט ה׳תשס״ו
לאתר הנכבד: הנושא הוא חשוב מאין כמותו ויש לדון עליו בכובד ראש, אך הדרך הזו של פרסום באתר המתיימר להיות מכובד היא שלילית.
תסכימו איתי שיש הבדל בין אם הדברים מתפרסמים בעיתון כמו כפ"ח או באתר שכל אחד יכול לראות את הנכתב כולל צעירים שעדיין אסור להם...
הערה שניה בנוגע למכתב השדכנית את צודקת בכל מילה, אבל גם מתוך תסכול את צריכה לזכור את השליחות שקבלת על עצמך וחייבת להמשיך למרות הכל..
סו"ס מדובר בדבר קדוש.. זלזול בכך יביא את הצעירים להסתדר לבד, אני מקווה כי בעת כתיבת המכתב ושליחתו לאתר לקחת בחשבון את כל הדברים הללו.
בתקוה לימים טובים יותר
א שליח
65.
כל אדם הוא שדכן!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אנשים נשים, זוגות צעירים שזה עתה נישאו, אדרבה תרימו את הכפפה ושידע כל אחד שמחובתו הוא לדאוג למכריו, אני באופן אישי שליחה אי שם בעולם ומן הסתם הרבה בחורים ובחורות נמצאים אצלנו בשליחות (לא ביחד כמובן) אחרי כל פעם שאני נפרדת מהם אני פשוט חושבת עליהם ומבררת ומתאמצת בשבילם, לא תמיד אני זאת שממני מגיע הישועה אבל יש כמה מקרים שנזקפים לזכותי, זה עושה לי טוב זה הכרת טובה במלואה ומי כמוני בתור שליחה שהרבה פעמים אני מוצאת את עצמי פסיכולוגית ועוד כמה משרות שלא ממש חלמתי ליהם בילדותי יודעת כמה זה עושה להם טוב אז אנשים יקרים חשבו על זה...
66.
שידוכים
י"ז שבט ה׳תשס״ו
בעלי ואני שידכנו כבר כמה זוגות וב"ה בנו בתים חסידיים ומגדלים בנים ובנות חסידיים.
אנחנו לא מתמחרים את השידוכים.כל זוג נותן כמה שהוא יכול,מרגיש שזה שווה לו וכו.
אז פעם קיבלנו 500 שקל ופעם 500 דולאר .
אנחנו עושים את זה לשם שמיים וכדי לעזור ליהודים לצאת מבדידותם.
והעיקר שיהיו בנייני עד עד.
67.
עוד דבר
י"ז שבט ה׳תשס״ו
חילוק נוסף שלא ראיתי עד כה, הוא שיש פעמים שמשפחה מבקשת משדכנ/ית לפעול בשבילם, ואז יכולים לבחור שדכן עם נסיון וכו - איכות גבוהה.

אבל מה עושים כששדכנ/ית נוחת/ת עליך ומנדנד, און לאזט ניט אפ, אז צריכים לדעת שהזה אינו מעוניין כלל בטובתך, הוא מעוניין או בכסף או במשפחה האחרת...

שמזה באים חעוד נקודה: אם אתם מוצאים בחור מאוד טוב בשביל בתכם שאינה כ"כ טובה (או להיפך) לא עשיתם טובה לבתכם, ואדרבה. הם יכולים להיות עכשיו "בשמים", אבל כשמתבגרים קצת ומוצאים דרך בחיים, הם פתאום בשתי דרכים שונים.
68.
לכבוד השדכנית...
י"ז שבט ה׳תשס״ו
לא אליך מתכוונים!
69.
אילו..
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אילו היו כל הנהרות דיו וכל השמים גווילין וידינו יושבות וכותבות ללא הרף, אין אנו מספיקים להפוך בנושא טעון זה על כל היבטיו וזוויותיו.
בשני מילים, אין כללים ואין הכללות הן בקרב ציבור ההורים והן בקרב ציבור השדכנים ואדם קרוב אצל עצמו...
ואולי לעיתים גם שדכנים הם הורים(???).
70.
ל-63,
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אכן מקרה עצוב, אך מדוע לא התיעצתם עם רב? יתכן ושלמתם לריק, והעיקר שתראו נחת, הרבה תגובות נשלחו לאתר, זה יהי מעניין אולי יותר מהשלג שירד מחר, ולעצם הענין : קיים הבדל משמעותי בין פעם להיום, כשיש טלפון ואינטרנט וכל הטכנולוגי וגם השדכניות ממוחשבות בדרך כלל, כל זה גורם רב משקל בהלך מחשבתה של השדכנית, נוסף לכך גודלו העצום של צבור המשודכים כ"י, וקשה לבוא בטענות לשדכנים, גם המלמדים של הים הם לא של פעם, בסופו של דבר הקב"ה הוא המזווג זיווגים, המפתח בידו, ואליו צריך לפנות, ( וע"ז יתפלל כל חסיד אליך לעת מצוא-זו אשה, גמ ברכות), השדכנים הם בס"ה שליחים , וצריך סעייתא דשמייא למצוא שליח טוב וישר, והעיקר--שידוך טוב.
71.
The Shadchan is right
י"ז שבט ה׳תשס״ו
for quiting. It seems to me as though this shadchan is burnt out and should retire from the job. I am a bochur in the shiduch field and Im tired of dealing with these old, grumpy shadchanim. Let the younger generation take over. And if indeed some of these issues are really problems let them work on the issues as anyone does in their business.
72.
תגובה ל64 היקר
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אולי באמת הגיע הזמן שתשדרג ותפקח את העיניים ותסתכל סביבך ותראה ש.. כבר אנחנו לא חיים בליובאוויטש ,
חלפו הימים שהכל בשקט ,
הכל נסתר והכל סודי,
מה לעשות שהעולם התקדם (נכון שהתורה לא ) אבל בכל אופן צריך להתאים את עצמנו לדור.
כמו שבדור שלי בישיבה מי שהיה הולך עם פלאפון נחשב לפרחח פוחז והיום אפי לרמי"ם יש פלאפונים כך גם הדור התקדם וכמו שאמרת שצעירים נגישים לאתר COL וכד וחוץ מזה ... מה רע? כן מה רע שיהיה מודעות לאותם צעירים בעניין זה, ואם בכל זאת מפריע לך שבנך "יראה חלילה" את הדיון הזה אז אולי כדאי שאתה בתור אב (במידה ואתה אב באמת או לעתיד לבא בעז"ה) תראה לו דוגמה ואל תשתתף בכלל בדיון מסוג זה ואפי לא להכניס מחשב ואינטרנט לביתך,
בקיצור המסקנה היא שאם אתה אכן נהנה בחברת המחשב ואכן גולש , כמובן רק לאתרי הקודש.
אז מן הראוי שאל תלך בצביעות ותאמר שלצעירים זה לא מתאים .
אגב!

אני כבר גדול בן 24 מותר לי להיות פה נכון ?
בברכת מזל טוב תמים 24 שעדיין שרד.
73.
הפגנה
י"ז שבט ה׳תשס״ו
חזרה לליובאויטש!!
מהר!!
איך?
ה צ י ל ו !!!
74.
ל-34 השדכנית הנכבדה
י"ז שבט ה׳תשס״ו
זה כל כך נוטף זלזול ואי הבנה או אירלוןם להבנה, את המצב הקשה של הורים נכון שצריך לשלם גם לקרובים אבל 1. תמיד זה הרבה פחות כסף 2. זה הרבה יותר הרגשה אמיתית ולא מזויפת.
אף אחד לא בא "לתקוף" את השדכניות רק רוצים שהטיפול ברווקים - הבחורים הנחמדים שלנו - שיהיה יותר מהלב קצת יותר איכפתיות.
ב"ה אני נשוי + ואני זוכר טוב מי שהיום אשתי לא פחות מעשרה אנשים שונים שמעתי את ההצעה והראשונה לשמחתי היתה קרובת משפחה וזה היה הרבה יותר נחמד לעבוד איתה, כי אתה מרגיש שזו מישהי שמכירה אותך יותר איכפת לה וכו
בהצלחה לחברה שחזרו מקבוצה ושליחות בחודשים האחרונים, אל תשכחו שזה לא העיקר יש המשך יפה אחרי הכל ושוכחים מזה...
75.
אני עשיתי שידוך
י"ז שבט ה׳תשס״ו
צד אחד עשיר מאוד . ולצד השני אין אפשרות . מהצד העשיר קיבלתי יפה מאוד . והצד השני רצו לתת לי 500$ ולא רציתי בשום פנים ואופן רק 100 שקל שיהיה סימלי . הצד העשיר שמה מזה ובא ונתן לי בכוח כפול . מכאן לומדים שמי שהולך לפנים משורת הדין הקב"ה שומר אליו ודואג לו
76.
עוד תגובה מיני רבות..
י"ז שבט ה׳תשס״ו
לCOL: חבל שאין אפשרות לשרשר אשכולות של תגובות.
לכתוב תגובה (או להוסיף משהו בהקשר) למגיב ראשוני כשאני במס 80.. זה כבר הופך ללא רלוונטי כשקוראים זאת.. (שדרגו את "המיני פורום"..)
ולעינינינו: מי יודע.. אולי השדכניות יקחו לתשומת ליבם.. ואנו כבר נמצא את המיועד לנו..

משום מה השדכניות חושבות שאנחנו תינוקות?? האם איני מספיק בוגרת בשביל לדעת שזה לא מתאים (לפחות כשזה ברור ונחרץ?!) לדעתן לא.
אם היא היתה מעורבת אישית היא היתה מצליחה לשכנע אותי.. מעניין..
ואולי סופסוף "תביאו" קצת בחורים מתאימים, כמה אפשר להיפגש ולחזור על התקליט..
תשקיעו קצת מחשבה וברור בטרם תציעו ותלהיבו את ההורים במידע שאין לו קשר למציאות בשטח?

אבל לא לדאוג, לא הם ולא אנחנו המחליטים, הכל משמים! - אז לא לשכוח זאת.

ולשדכנית בדימוס: אל תרחמי על עצמך, קראי את התגובות ותלמדי איך להתנהג ואיך לא ולא לשכוח את האמת!! - לא נעים שילכלכו עליך ועוד דבר: לא כולם מושלמים אז פעם את פגעת ועכשיו החזירו לך...
אל תחפשי להיות מחוזרת כי כמו שאת מחפשת כך אחרים מחפשים ואם את רוצה באמת התקשרי בכבודך ובעצמך..
77.
מחפש שידוך
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אני בחורבן24 מבית חבדי איך קוראים לזה גזע עברתי את המסלול הרגיל של בחור חבדניק בארץ קצת שליחויות הרבה לא למדתי ויש לי בה שם לא רע . אבל דא עכא אני רוצה שוויגער בשם חיה מושקא ועל זה קשה לי לוותר . מה הפיתרוןן
78.
עשרת הדברות שלי:
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אני מבינה בהחלט לליבה של הכותבת שפרשה ומעריכה את אומץ ליבה
אשמח אם לאחר פסק הזמן שתיקח, היא תחליט לחזור
לעסוק בשדכנות, הציבור זקוק לכוח צעיר ורענן כמוה
ויש מקום לעוד רבים

עשרת הדברות שלי:

1. חשיבה לעומק על התאמת השידוך היא תנאי הכרחי להצעתו.
2. אמינות ויושר.
3. כדי להביא שידוך לגמר מוצלח דרושה עבודה רצינית ועקבית, בתעוזה ובמרץ ועם יחס אדיב.
4. שדכנות היא מקצוע ועיסוק רציני. העברת רשימת שמות אינה "הצעת שידוך"..
5. חשוב לי לעמוד בקשר ישיר עם המועמדים/מועמדות, בהסכמת ההורים כמובן.
6. כשהמועמדים לא מעוניינים, אין להלחיץ בכוח, גם אם התהליך בעיצומו.
7. דמי שדכנות צריכים להיות מסוכמים מראש. (בעולם החרדי משלמים מינימום 1000$ מכל צד)
8. זמני יקר וחשוב, ומי שלא מתכוון לשלם, ראוי והגון שיודיע לי מראש ויחסוך לי זמן יקר
9. אין לטפל בשידוך כשההורים מודיעים שקיבלו כבר את ההצעה משדכן/נית אחר/ת.
10. שידוכו של אדם נקבע מלמעלה אנחנו רק משתדלים ומנסים לעשות את המקסימום כדי ליישם את רצון ה.

בברכה
רבקה סטמבלר
"עדיין" שדכנית
0544-882944
[email protected]
79.
היום זה כבר לא סוד ש
י"ז שבט ה׳תשס״ו
השידוכים הכי מוצלחים נעשים דרך חברים/רות או אחים/יות. ולא דרך שדכניות.
80.
נעזור לך לרדת מהעץ
י"ז שבט ה׳תשס״ו
שדכנית יקרה,
שלום וברכה,

אני עדיין מכנה אותך שדכנית (את כעת בפסק זמן).

אנחנו לא מוותרים עליך.

אולי את זו שתהיי השדכנית שלי?!,

בתקוה שנראה בקרוב מכתב נגדי ממך.

בברכה,
מעריכה ומחכה לטלפון ממך.
מבטיחה שתקבלי יחס טוב
[email protected]

81.
ל 79
י"ז שבט ה׳תשס״ו
איזה פירסומת
82.
הבעיה היא: הכל בשביל כסף!!!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
היום מטרת השידוכים זהו כסף בלבד ולא המטרה הקדושה של הקמת בית בישראל!
לתשומת לב כל השדכנים והשדכניות!
אם תעשו את עבודתם קודש ובאמת באכפתיות אז גם שכרכם ישולם!!!!!!!!
הכואבת באמת את המצב!
83.
הגזמתם במחיר
י"ז שבט ה׳תשס״ו
תגובה למס 79 א. מעריכה את אומץ ליבך שחתם בשמך ב. מי קבע שאנו נוהגים רק ביחס לשדכנים כמו מנהג העולם אולי גם נדרוש דירות....... מכל צד $1000 כ-10,000 ש"ח לשידוך האם זה לא מוגזם? מותר להתחשב בשאר ההוצאות שעומדות על הפרק.
84.
ל-78
י"ז שבט ה׳תשס״ו
מה הבעי לכל שוויגער שתקבל קרא לה חי מושקא, ומצדי קרא לה יענטע. השאלה היא: איך תקרא ל--בת---????
85.
ל-22.
י"ז שבט ה׳תשס״ו
בין כל השדכניות שהכרתי עד היום חדווה סגל מעפולה.
היא היחידה שלא זרקה שמות לחינם אלא באמת לכל שם שהיא נתנה (ולא זרקה) היה את הכיוון הנכון שאותו חיפשתי וראיתי את האכפתיות שלה אליי.
חדווה תודה רבה!
86.
שדכנית הפנמת את המסר?
י"ז שבט ה׳תשס״ו
נראה לי שעשו לך כאן חשבון נפש וחשבון צדק תערכי את המאזן תסיקי את המסקנות הדרושות תבני לך תדמית חדשה על פי אמות המדה של דרישות הצבור ואז ההצלחה תאיר פנים גם לך וגם למשודכים ושליחותך תהיה לרצון
בהצלחה
87.
חייבת להגיב
י"ז שבט ה׳תשס״ו
לשדכנים/יות, להורים היקרים ולרווקים/קות.

שלום וברכה,

ראשית כל,
כבוד האכסניה.....כל הכבוד שנושא זה עלה על סדר היום, מזמן חשבתי שאחד הצדדים צריך להעלות את הנושא, השכילה השדכנית להיות הראשונה.

שנית כל,
ברור שבנושא השידוכים יש כמה צדדים וכל צד רואה רק את הצד שלו עצמו...,

במקרה שלי, אני בצד של המועמדת, להלן הדברים מצדי: (נכתב בלש זכר ומיועד לשדכנים/יות כאחד).

1. תודה לכל מי שחושב, מברר ומרים טלפון להציע, זה באמת יפה מצידו, אבל שיידע שאסור לו לשכוח ולהמשיך הלאה כי אם כבר הצעתה אתה צריך להיות עקבי ולא להשאיר הצעות פתוחות, למדנו לדעת ש"לא" זו גם תשובה וממשיכים הלאה, רק תתקשר ותגיד בשביל שנדע איפה עומדים.

2. זה לא מספיק ששמעת כי יש "בחור" ובקצה השני "בחורה" ויאאאלה...... , יש לבדוק אם הרעיון מתאים ורק אח"כ להציע.

3. זו לא חכמה "לזרוק" שמות לפי מאפיינים כמו: גיל, ארץ, מקצוע, עיסוק ההורים וכו.

4. תעשו טובה, אל תסתירו פרטים (הורים גרושים, חוזרים בתשובה, חסידיים מדי, לא חסידיים מדי, משיחיסטים, לא משיחיסטים ...ועוד ועוד) תציעו ואנחנו נגיד אם זה מתאים לנו, בקיצור אל תחליטו עבורנו מראש.

5. גיל אמתי- תשאירו את הבחור/רה בגיל שלהם, שום דבר לא יכול לשנות את זה. גיל זה לא עניין של "טעם וריח".

6. נקודה 5. בתגובה מס : "79" תאמצו אותה,דברו עם המעומד וכמובן באישור ההורים, הרבה הורים לא מכירים את ילדיהם, יתכן והם מחפשים עבורו/רה את האביר על הסוס הלבן או את האבירה (היא אח"כ אשתו של האביר...). ובעצם ילדם מחפש פשטות, אנושיות, לבביות ולא כוכב בשמיים.

7. כן, תמשיכו לעבוד, לחשוב ולהציע אל יאוש, תסתכלו רק על עצמכם ומותר לכם לחשוב מלכתחילה על הכרטיס שתעשו ל"תשרי" הקרוב ולכל מטרה שתרצו, תרגישו בנח לקבל את המעטפה (זה חלק מעסקת החבילה של ההוצאות).

8. אולי אני חוזרת על עצמי, אבל באמת, אם אתם לא מתכוונים לטפל בנושא לאחר שהצעתם בפעם הראשונה אז חבל, תנו למישהו אחר את הרעיון או שתגידו שאתם רק מתקשרים ל"יידע" שקיים אח/אחת בשם כזה וכזה...,

9. הנ"ל נכתב כולו מנסיון אישי ומהסתכלות על הנושא.

10. שלא תחשבו, אנחנו מעריכים אותכם מאוד ומודים לכם ויודעים שלא הכל תמיד רץ ולא כל הצעה מגיע לחופה.

בלי להתכוון הגעתי ל10 דברות...,

(10+1). מצטערת, עוד דבר קטן וחשוב.
"שאתם חושבים על רעיון, אל תחשבו מה יהיה אם זה לא יהיה, תחשבו תמיד שזה יהיה"......,

עשו חיל ותהא הברכה שורה במעשי ידיכם.

להצעות ניתן לפנות
[email protected]



88.
כל הכבוד, לרבקה!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
יישר כוח גדול לשדכנית רבקה סטמבלר, על היכנסה לפורום, בשם וכתובת על מנת לעזור לכולנו.

תודה רבה!

ותהי משכורתך שלמה!

וממך יראו וכן יעשו!
89.
רבקה?
י"ז שבט ה׳תשס״ו
נגיד ואני בחור רווק ולא מצליח למצוא שידך מכמה וכמה סיבות ומהרבה חוסר מזל.

שאלתי היא אלייך, אפשר להרים טלפון ולומר לך שלום אני פלוני אלמוני והבעיות שלי הן כאלה וכאלה. את\ן עוזרת במקרים כאלה. כמובן שבמידה וה יצלח בידייך תקבלי את שכרך במלואו.
90.
תודה על הערכתך.
י"ז שבט ה׳תשס״ו
תגובה ל 84:
תודה על הערכתך.

א. לא קבעתי איך אנו נוהגים אם כמנהג העולם או לא

ב. חשוב שיידעו בכל מקרה מהם המחירים ב"עולם"

ג. לידיעתך ב"עולם" (ובעיקר בחו"ל) משלמים גם 5000$ מבלי למצמץ ואף עד 20.000$ מכל צד תלוי בעניין)

ד. והוא העיקר, לכל רופא, עו"ד, או יועץ אחר יש תעריף משלו (יש עו"ד שגובה 50$ לשעה ויש שגובה 500$ לשעה) בהתאם לכישוריו, והוא לא מכריח אף אחד לשכור את שרותיו, ולכן כל זמן שמובהר לצדדים מראש מהן העלויות, במידה והוסכם עליהן יש למלאן.

ה. מי שלא מתכוון לשלם זה בסדר, רק שיודיע מראש (ויפנה למי שמעוניין לתת שרות חינם)

ה. לפעמים אותם אנשים שלא משלמים כלל או "מתמקחים" או מתלוננים שקשה להם כספית על דמי שידוך, שוכרים צלם פרחים או כל ענייני חתונה באופן הכי יקר... ומשום מה השדכנים נדחקים לקטגוריית "הנדחים" ו"המיותרים" ועל כך אומר: "לא בבית ספרינו".

ו. ומסיימין בטוב שתהיה הפרנסה מצויה במחנינו

רבקה סטמבלר
91.
אף אחד לא הזכיר את העיקר!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אני מפנה את השדכנים/יות למכתבים של הרבי ומה שמובא בספרים שעל השדכן להעביר פרטים מדויקים על המשודך ולומר אך ורק את האמת גם אם היא לא תמיד נעימה. ולא רק למסור את הגיל ואת השם ואיפה הוא גר.....
זאת לא שדכנות! ואם השדכנית המדוברת כך נהגה. כנראה שטוב עשתה שפרשה מהתפקיד החשוב כ"כ.
אנו כבר חתנו ב"ה כמה ילדים, וב"ה דרך שידוכים של בני המשפחה, ורק שידוך אחד שהיה דרך שדכנית, לצערנו לא החזיקו מעמד, זאת בגלל שלא הועברו אלינו פרטים אמתיים שהיו מפורסמים בשכונה, נכון, בררנו היטב, אבל השכנים, למה להם להסתכסך עם שכנם הם הרי לא מקבלים שכר...
בקיצור, היינו יכולים לכתוב כאן מגילות שלמות על נסיונינו. ואנו שמחים שסו"ס תצא האמת לאור
וכולם - גם ההורים וגם השדכנים -
יחכימו והאמת והשלום אהבו!
(שלא נובן לא נכון, לא חסנו על הכסף ואף שלמנו גם לבני המשפחה שעשו את השידוכים
כי לשדכן מגיע תשלום מלא רק בתנאי שהוא עושה זאת מכל הלב ובמקצועיות ולא רק שיגמר מהר ויקבל את הכסף.....)
92.
ל 83 "הכל בשביל הכסף?"שכרכם ישולם!! (מן...
י"ז שבט ה׳תשס״ו
בטח את/ה מכיר את הסיפור עם הצ"צ (?) או המהר"ש(?) שהעדיף מוהל צעיר וביא ללא רעדה בידיו על מוהל זקן ויר"ש שידיו רועדות

ולעניינינו טענתך "היום מטרת השידוכים זהו כסף בלבד ולא המטרה הקדושה של הקמת בית בישראל!
לתשומת לב כל השדכנים והשדכניות!
אם תעשו את עבודתם קודש ובאמת באכפתיות אז גם שכרכם ישולם!!!!!!!!
הכואבת באמת את המצב! "
זה קשקוש בגרוש !(במחילה ממך)

מי שרוצה שידוך טוב ומהיר ללא עגמ"נ וסחבת יפנה לשדכן/ית יעיל/ה ומוצלח/ת
אין כאן כל עניין ושיקול ל"מטרה הקדושה"

כמו שהולכים לרופא מוהל ועו"ד טוב ומוצלח כך הולכים לשדכן/ית מוצלח/ת

ועיין באגרותיו של הרבי כמה פעמים הוא מעורר על כך שצריך להיות עשי-ה כפשוטו ופניה לשדכנים העוסקים בזה בפשטות

האם את/ה פונה למשפיע/ה גם לסדר לך שידוכים?

ומאידך ברור שכל שדכן זוכה גם לברכת ה ולמצווה גדולה
93.
ל 83 מה שמקבלים חינם שווה חינם
י"ז שבט ה׳תשס״ו
כבר מזמן למדנו שמה שמקבלים חינם שווה חינם

האם את הולכת גם לרופא שעושה מלאכתו "לש"ש"

נו באמת....

ואת עוד כואבת באמת....

מה כואב לך?

מי עובד היום "לש"ש"? יחידי סגולה ואני מצדיע להם!
אך לא אפנה אליהם בשידוכים.
אפנה להכי טובים ואשלם בעין יפה
ואדרוש תמורה הוגנת לתשלום נאה
שרות טוב אמים ויעיל
94.
לציבור ההורים ולמשודכים
י"ז שבט ה׳תשס״ו
רק בקשה קטנה - תעמדו בהתאמה אחד עם השני....
לא יתכן שהורים יגידו לא והילדה שלהם תתקשר ותקבע לכם עובדות בשטח... גם לנו קרה מקרה כזה ועמדנו בין הפטיש לסדן....
בסופו של דבר שדכנים (רישמיים ולא רישמיים) עוזרים לכם... וכשקורים מקרים כאלו שמעמידים את השדכנית במצבים לא נעימים - אף אחד לא ירצה לעזור לכם יותר...
ולשדכנית - זיהינו גם זיהינו, מחכה לך עוד עבודה רבה בשטח ולא יוותרו עלייך כל כך בקלות
95.
תגובה ל20
י"ז שבט ה׳תשס״ו
בגללך ובגלל בחורים כמוך יושבות בנות ומחכות ומתפללות מתי יזכו לבנות את ביתם על יסודי התורה והמצווה אם אתה בחור חסיד ירא שמים ולמדן אז כתוב בתורה שעל הבחור לחפש את זיווגו כשם שמחזר אחר אבידתו ואתה עושה בדיוק ההיפך
96.
יישר כוח!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
יישר כוח גדול למערכת col על העלאת נושא זה לסדר היום.

בתור אמא שבתה נמצאת בשידוכים אני מאוד מבינה את העבודה הקשה של השדכניות זה בכלל לא פשוט ואני מבינה לחולטין את הנושא של הכסף השדכנית עובדת מאוד קשה ככה שאני חושבת שמגיעה לה גם להרוויח.

אבל מה שאני חושבת שהיום נהפך לדבר שבישגרה אצל הבחורים ואצל הבחורות שיוצאים אם כמה שיותר בחורים או בחורות ואחרי פגישה ראשונה כבר אומרים לא שאני חושבת שאחרי שעה או שעתיים של פגישה אי אפשר לדעת כלום.

סיפור קטן שהיה אם בתי שתחי,
בחור נפגש אם בתי ואמר שהיא מדי נמוכה בשבילו וכמובן שאחרי הפגישה אמר לא, אני רוצה לשאול אותכם האם הבחור לא יכל לדעת לפני כמה הגובה של הבחורה אלא היה צריך להפגש איתה ולהגיד לא האם ידעתם כמה עוגמת נפש זה עושה לצד השני.

ושוב אני רוצה להודות לכם מקרב לב השכניות שמקיעות שעות רבות בשבלינו.

97.
ל 97
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אני לא מבין מה השאיפות שלך.
שמה?
בשביל שאתה תוכל לחתן את ביתך כמה שיותר מהר ולומר ביחותא "או העיקר שהיא נשואה"
אז אני בגיל 20, או 21, יצא וינשא למרות שאני לא מרגיש כ"כ בשל לזה ?
אז או קי אני מתחתן כי ההורים לחצו עליי ! החתונה שמחה והכל שמייח ריקודים וכד ואתה יושב בביתך בסיפוק רב ומנגב את עגלי הזיעה לאחר 19 שנות גידול ביתך היקרה והבאת לחופה ומעשים טובים,
אתה תישא בתוצאות שאחרי כך וכך זמן של נישואים יתועררו בעיות בשלום בית אצל הזוג הצעיר ? ואין צורך להזכיר כתוצאה ממה יתעוררו הבעיות ,
בשביל להמשיך את חוט המחשבה אז אני אכתוב גם את הסיבה ,
כן! כי אדון 97 רצה שבתו לא תשב ותייחל לשידוכה המוצלח אלא , בחורים יתדפקו על דלתהם .

ואל תאמר לי את התרוצים הנדושים.. " עם החתונה בא הבשלות "
או "החתונה תבגר אותם "
כי ראינו כבר כמה הבשלות ובגרויות מסוג זה ..
שלא רק שהחתונה ביגרה אותם אלא, ביגרה אותם יותר מידי , והפכה אותם תוך חצי שנה מבחורים צעירים שיכלו להמתין עוד חצי שנה ולהתחתן שלמים ובשלים ל... גרושים .

נכון שכתוב בן 18 לחופה, אבל דחילק.. תתחשב בנסיבות ! הבחורים של היום זה לא הבחורים של פעם ,
מה לעשות אנחנו מתבגרים לאט .
בתקווה להבנה ר 20 :-))
98.
issue
י"ז שבט ה׳תשס״ו
Re: Shidduch Crisis

As time goes on I read article after article regarding the shidduch crisis.

The difficulties did not fall upon us suddenly.

It is true some of us are innocent and are merely victims of this crisis, but many

of us are at least somewhat responsible.

The approach we have taken by asking “what are you looking for” is a problem

in itself.

Who said the person knows what they should be looking for?

Who knows what Hashem has in store for you?

Why is not the answer “someone I can respect” “someone with a good heart”

“a Yiras Shamayim”?

Today the answers unfortunately are: “someone good looking” “Someone rich”

“someone who can have a good time” “someone from a good family”

“a professional” and the list goes on. It amazes me that people actually believe they

must hold out for their “list”.

They actually believe Hashem is depending on their “list”?

That He waits for them to grow up, make their “list” and then Hashem decides who

he/she will marry?

We must constantly remember to be realistic and furthermore that our bashert is

designated by Hashem before we are born.

If everyone is looking for their story-book mate then the result is the shidduch crisis

we are suffering from today.

Before looking for a shidduch, everyone must take a good hard honest-to-goodness

look at themselves. If everyone will look into their own families, their own background,

at themselves in the mirror and so on, I believe that the present situation would greatly

improve.

In addition to the above, the many well meaning advisors who don’t know when to hold

their tongue are adding to the crisis.

They seem to be totally oblivious to the principal of “when in doubt leave it out” or

“you can always say later but never unsay”.

These are simple directives when asked about another in general and especially with

regard to a shidduch.

Some think “wow” I am being asked therefore I must answer – wrong – it is fine to say

“I do not really know the person and I would be unfair offering an opinion.

Please ask someone who does know.” Etc.

It is very difficult to ignore negative reporting.

Even a comment like “oh my friend went out with that person and had a really boring

time” can destroy (or delay) the possibility for the next and maybe right one.


It is wrong to share information regarding dates.

If there is a real issue then report it to the “shadchan” or to a responsible person who will

know what to do with the information.

Any fool can break but it takes a professional to build.

Chaim W. spent Shabbos at the Cohen’s. Mrs. Cohen asked Chaim if he was up to

shidduchim. He said he was and when asked what he was looking for Chaim said he

was looking for a woman who is poised, self confident, capable etc. In fact, Chaim said

‘I am looking for someone like you.’ Mrs. Cohen told Chaim ‘you are looking at a seven

year old product.’ Mrs. Cohen was married for seven years and did not start out as self

confident and capable as she appeared to the bachur.

This too is a problem with some unrealistic young men and women. They are looking for

a replica of their friend’s or neighbor’s mates.

Seeking to emulate friends and relatives proper way of life is fine – but to search for

duplicates is unrealistic.

Additionally, worrying about public opinion when choosing your bashert can also lead us

astray. It would be best to remember your lonely nights without your soul-mate is at best

a slight concern of those very people you seek to impress.

There are too many old lonely souls who stayed single because of their perverted need to

impress someone rather than themselves.

How much simpler it would be if most would remember these simple basic truths.

Let us all try to see ourselves honestly with regard to looks, family expectations, etc.

Should one choose to be dishonest then they are merely delaying the reality both for

themselves and their bashert.

A burned out Shadchan
99.
1000 דולר הינו מחיר סביר ביותר!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
1) על פרחים, שמלה ואוכל,שמלות 7 ברכות וכו שופכים כסף אבל מתקמצנים על זו שאיפשרה את כל זה?!?!
צריך לנשק לשדכנית את הידיים ולהודות לה כל יום כשחושבים על הזוג שנוצר
100.
לשדכנית
י"ז שבט ה׳תשס״ו
יש לך אולי הרבה תלונות
אבל חשבת פעם מה זה להיות בצד של בחורה שלא מקבלת הרבה הצעות כי ההורים שלה חוזרים בתושבה? או הם לא מה-"גזע"..?

יש הרבה שדכניות בארץ שמתעסקות רק עם "שפיץ" חב"ד וזה למה??

תעשו קצת חשבון נפש עם עצמכם

101.
הלו, יו פרום דה אנגליש
י"ז שבט ה׳תשס״ו
you are giving us such a long speech... what do you think, Hashem is waiting for you speeches?n
:-)
calm down and get a cofee

and, never be burned out!!!
102.
התגובה נמחקה
י"ז שבט ה׳תשס״ו
103.
בנוגע המחיר
י"ז שבט ה׳תשס״ו
יש להעיר שכבר מזמן יצא לאור ספר שו"ת מאת הרב ישראל גרוסמאן שליט"א, הדן -עפ"י הלכה משו"ע חושן משפט, בנוגע טענות ותביעות שונות בנוגע דמי שדכנות. לפי זכרוני הוא מקשר זה עם אותן סוגי טו"ת בנוגע סרסורים במכירת קרקעות בתים ועסקים כו.
יש דינים כמה ה"מתחיל " צריך לקבל, ויש מה ששייך ל"גומר". גם זה תלוי בדמי הנדן, כי דמי השדכנות הוא (כמה) אחוזים מהדן. עכ"פ מהראוי שהשדכנים יסדרו את שיטתם עפ"י הלכה, והתורה משיעמה שלום על ישראל
104.
שידוכים
י"ז שבט ה׳תשס״ו
חשבתם פעם כמה הכסף של ההורים משחק בהצעות שידוכים,
יכולה להיות בחורה חסידית ומקסימה אשר בגלל שלהוריה אין ממון רב היא תקבל הצעות פחות טובות מאשר זאת שכל חיה לא ממש הלכה בתלם....
בכל אופן תחשבו על זה..
ותחשבו מה קודם בסדר העדיפיות שלכם כסף או יראת שמים?!
105.
תגובה ל102
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אני בחורה שבאה מבית שההורים לא היו חבדי"ם במקור.
והתחתנתי עם בחור ממשפחה מאוד גזע.
יש לי הרבה חבירות שהתחתנו עם משפחות ניוחסות.
תבדקי האם יש סיבה אחרת לפני שאת מאשימה.
אני לא אומרת שאין משפחות שפיץ שלא מתחתנות עם אחרים אבל זה לא בגלל שהם שפיץ אלא כי הם אנשים שטחיים.
ולמה שתרצי אותם?מה חשוב השפיציות או האישיות?
שיהיה לך בהצלחה בקרוב ממש.
106.
על שמלת כלה כמה משלמים?
י"ז שבט ה׳תשס״ו
בתור בחורה שהתחתנה לא מזמן והרבה מחברותי התחתנו לאחרונה.
אני ממש בהלם בעניין התשלום לשדכנית.
בחורה ממצועת מוציאה הרבה מאוד כסף על שמלת כלה,שיר ואיפור לחתונה,פיאות שעולות יקר מאוד.
אני עוד העזתי לקנות פיאה מקופסא וכל הבנות עם רבע כסף ממני היו חייבות קאסטם שעולה 1500 דולר אם לא יותר.
לא ראיתי אתכם בוכים על זה....
אז הדכנית היא מקור לכל השמחות בגללה הילד\ה שלכם מתחתן אז תנו לה את הכסף.
לא ראיתי מישהוא רב עם הצלם שלוקח כסף רב על ערב אחד ותאמינו לי ששדכנית מקדישה יותר מערב אחד לשידוך.
מאוד קל לפסול את כל השכניות בגלל כמה לא מקצועיות.
אתם מנסים להרגיע את המצפון שלכם?!
או שתצליחו או שלא אבל הלנת שכר זה דבר מאוד חמור ואם יש לכם בעיה אם התשלום אל תקשיבו להצעה.
אבל להקשיב להצעה כשאתם יודעים שיכול להיות שהשידוך יצא לפועל ואז לבסוף לא לשלם זה גזל ממש.
על שמלה יקרה או 7 סטים של בגדים לשבע ברכות כן תוציאו מחירים מופקעים כי זה המחיר.
אז למה לשדכנית לא לשלם?אולי אל תשלמו גם על טיסות כי הם מדי יקרות.אם זה מדי יקרות אז אל תטוסו.
למי שאין כסף לשלם לשדכנית ובמילא חושב שבשדכניות סתם גזלניות אז למה הוא משתמש בשירותיה?אולי כי היא לבסוף עוזרת לא?אז מה ההצדק לתוקפנות נגד שדכניות?להרגיע את עצמכם על ההתנהגות המגעילה שלכם?אל תשכחו שיש מי שרואה מלמעלה ורושם הכל.
אז שיהיה לכולם בהצלחה באמת....
107.
השדכנית השקרנית!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
ישנן שדכניות מעולות שאני פשוט אהבתי לעבוד איתן, ונהנתי מהגישה ומהסובלנות. לעומת זו ישנן שדכניות שפשוט מגעיל ונמעס לשמוע את קולן בטלפון. הן חסרות סבלנות משקרות באופן בוטה. ואם אתה נותן תשובה שלילית, אוי ואבוי והן מסוגלות לסגור לך את הטלפון בפרצוף ובלי שום סנטימנטים, אני לא מדברת על העלמת והסתרת דברים שהשדכנית כן ידעה והיא לא מסרה, ואחר כך צריך לעבור את כל האגמת נפש. ובנוגע לתשלום, הסכום שהשדכניות גובות קצת מוגזם, מי מרוויח כעשרת אלפים שקל בחודש? ועוד בלי לשלם מס הכנסה? אני יודעת על שדכניות שעושות שלש שידוכים בחודש תחשבו כמה הן מרוויחות, הן לא עושות טובות לאף אחד, הן דואגות רק לעצמן.
108.
להגיע עם שיעורי בית מוכנים!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
ניתן לראות במוחש איך נושא השדכנות בוער בעצמותינו!

אני כיום נשואה ואני יכולה להעיד פה אחד שביקשתי מ-ה שלא שדכנית תעשה את השידוך שלי...

ראיתי את אמא שלי פשוט מתייסרת בכל פעם שהיא צריכה להרים צילצול ולדבר עם העלמה השדכנית שתועיל ברוב טובה לזרוק כמה וכמה שמות שאנחנו בעצמנו צריכים לברר...
וכי זו לא העבודה של השדכנית לברר ולבוא עם שעורי בית מוכנים??? בשביל מה היא מקבלת את הכסף אם לא לברר את כל הפרטים?
ועוד דבר: אם השדכנית היא זו שמקבלת תשלום עבור עבודתה הנעלית נמצא איפא שהיא זו האמורה להתקשר ולא אנחנו אמורים לרדוף אחריה ולהרגיש כמו איזה מסכנים שמחפשים אותה בנרות ולהרגיש שהיא עושה לנו טובה שהיא בכלל מעלה הצעות!!

בתקווה שבעתיד נושא השדכנות ישתנה..


109.
ל 64
י"ז שבט ה׳תשס״ו
ובעיתון כפר חב"ד הצעירים לא מדפדפים?
110.
הצילו
י"ז שבט ה׳תשס״ו
באמת משתמשים במלה גזע בשידוכים כדי לתאר מאיזה בית הבחור/ה מגיע/ה???????
אתם יודעים טוב טוב מי השתמש במלה גזע כדי לתאר את עליונותו על היהודים ועל כל העולם לפני 60 שנה.
המזועזעת.
111.
גזע מהשמה גזע
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אגב מי שמהגזע נהוג לומר עם ז"א גזע .
אבל לא לשם כך התכנסנו .
אם כבר הזכירו פה את עניין הגזעים למינהם אז תרשו לי לכפור בכל התורה הזאת שנקראת גזע, (למרות שאני בא משם ) ותאמינו לי זה לא כזה אגרוייסע גליק.
דבר ראשון המשפ בוחנת אותך בעיניים נוספות, ז"א .. מה יגידו אם הבן של ,, או הנכד של.. הולך עם מכנס גינס שחור או עם חולצה בצבע צהוב, אבל פרט לזה שאני תחת ביקורת שוטפת אני לא רואה בהיותי נכד של משפיע , ונכד שני לחסיד ברוסיה שמסר נפשו .
יותר מכל אחד אחר .
ואולי אפי פחות מזה אני מרגיש, שאצלי הזכויות הם אצל הסבים ואצל הבע"תש זה הם עצמם יוצרים גזע משל עצמם !

וכמו שהסבא סיפר לי פעם בהלצה .

ש.. מה משותף לגזר ,תפו"א , ומשפ שהם באים מהגזע ?
שבשלושתם הטוב נמצא באדמה , ורק העלים בחוץ! וד"ל .

ואם נרחיק קצת יותר, אז אני מכיר הרבה בחורים ש.. חוץ מהיותם נכד של , הם כלום !
ואולי אפי הגזע נמצא אצלם בראש אז כך שתורת הגזע בדורנו אנו זה קצת סוג של התנשאות , ואם באמת לא היו פותחים עלי עין המשפ אולי גם הייתי מתחתן עם בעלת תשובה . אבל אתם יודעים איך זה.. סיכסוך לכל החיים ! מה לעשות אנחנו חיים עדיין בהשפעת רוסיה הלבנה .

ואם ננסה לסכם את הדברים ואפי במקצת את הקשים שכתבתי בסוף
אז כך שאם תורת הגזע עדיין קיימת אז זה אך ורק הפירפורים האחרונים שלה . ונקווה שתעלם ממחוזתנו ושיבינו אבותינו שדמנו לא יותר אדום משל בעל תשובה .(כל זה במקרה שהב"תש לקח את חב"ד בפרספקטיבה הנכונה ) כי לא חסר בעלי תשובת ש אתם יודעים....


ונסיים באמרת חז"ל
"שבמקום שבעל תשובה עומד אפי צדיק גמור אינו עומד"

בשורות טובות ההוא מלמעלה !
112.
תגובה ל 106
י"ז שבט ה׳תשס״ו
לא הבנת אותי קצת..

אני לא רוצה שפיץ חב"ד יחוס לא עושה לי את זה !!

אני מדברת על הענין איך השדכניות מקטלגות בצורה מגעילה! דוחה! ואין מילים שיכולות לתאר את הדחיה שיש לי מהם.

שהשדכניות יעשו חשבון נפש עם עצמם ויבדקו מה טיב השידועים שהם עושים.

שקר זה דבר נורא וזה עוד יותר נורא בעניני נפשות.

113.
בס"ד
י"ז שבט ה׳תשס״ו
100תגובות כואבת משני צידי המטבע זכרו לכל דבר בעולם יש שתי צדדים
אבל ראשית כל אני חושב שהטענות ברובם כאן מגיעות ממשפחות שמחפשות שידוך אבל לא עושות את זה בכיוון הנכון היו כאן הרבה הצעות ללכת לשאול אצל חברים ושדכנים צעירים ובאמת יכול להיות שזה ילך ויכול להיות שלא דבר אחד ברור יש שתי דרכים דרך ארוכה וקצרה קצרה וארוכה על תנסו לעשות קיצורי דרך ע"י חברים וכדומה על פני ללכת בדרך הארוכה המוצלחת והמוכחת כבר מאות בשנים

אולי במקום לזרוק באוויר רעיונות לאיזה שדכניות ללכת פשוט נשאל את השאלה הפשוטה כל המקנטרים למניהם על איזה שדכניות בדיוק אתם מדברים?
מדוע השדכניות הותיקות עדין עובדות לפי כל התלונות נשמע כאילו כולם סגרו את הביזנס

שמעתי היום שמועה שגברת שרה ישעיהו קנתה שתי מכניות משפחתיות בשבוע שעבר וגברת חדווה סגל סיימה עכשיו לבנות ווילה ברמת אביב תפסיקו לקשקש את המוח
אף שדכנית לא עושה מזה הרבה כסף כל אותם השדכניות שמתלוננות הם צודקות בטענות,
אבל בכל אופן עדין הותיקות ממשיכות לעבוד על אף שהם עדין לא התעשרו מכך כנראה שיש לזה סיבה אחרת,
השאלתם את עצמכן מדוע? הניסתם לחשוב פעם איזה כאב ראש גדול זה להתעסק בנושא? כמה טלפונים יוצאים על ריק כמה אכזבות יש בדרך כמה מושחתים יש, שלא יודעים לומר תודה כמה פעמים אנשים פוגעים בשדכניות
ואולי כל הבלאגן הזה מכיון שאתם האנשים שלא טרכתם להרים טלפון לשדכנית לעדכן אותה שאתם קימים אולי בכלל אין לה בדיוק את רשימת הסימנרים? אולי אותה שדכנית ותיקה ומנוסה לא מתקשרת אליכם כי אין לה מושג מה טיבכם על אף שיש לה את הרשימות מהסימנר?
ידוע לי על שדכנית ותקיה שלא מציע שידוך לפני שהיא ביקשה לראות את הבחור וביררה אליו היטב
אולי באמת כל אותם המלנים תתעוררו ותרימו טלפון לשדכנית תעדכנו אותה באופי הבחורה ומה היא רוצה אולי באמת תקפצו לכמה דקות לבית השדכנית שתדע בכלל על מה מדובר

לפי שמות ומידע מסביב קשה לדעת על הבחור וחברים בחיים לא יגידו משהו רע על חבר אלא אם כן הם יריבים שלו
הניסתם פעם באמת לחשוב ברצינות ובאופן ניטרלי על תפקיד השדכנית?
אני בטוח שאם נעבור על רשימת השדכנית המוכרות בחב"ד נראה שהם עובדת קשה על כל שידוך
ואולי הם על אף הקשיים ממשיכות להתעסק בזה ולא בגלל הכסף, אני בטוח שכמעט כל שדכנית ידועה בחב"ד עובדת בעוד עבודה חוץ מהשידוכים והיא עושה את השידוכים באמת מרצון טוב לעזור ולא תמורת הכסף אולי זה באמת לשם שמים
אבל אל תשכחו שיש בכך הרבה הוצאות והרבה שעות עבודה ואלי זה לא רק לקווי בזק אולי זה גם שיחות לחו"ל לברר על הבחור ואם נבדוק לפי שעות העבודה שלה הסכום הוא ממש פעוט ומה אם כל אותם השידוכים שהיא עושה בבתים שאין להם לשלם ויש הרבה כאלה

במקום לצעוק השאלתם את עצמכם האם אתם המתלוננים שילמתם לשדכנית את כל הסכום המגיע לה אני חושב שגם הסכום דיי משתנה לפי האמצעים שיש לזוג
אולי יש שדכניות שמחתנות כאלה שאין להם ובגלל החיוב לשלם לשדכנית הם מקבלות רק איזה שעון או עציץ מתנה ולפעמים אפילו עוזרות לזוג לארגן חתונה בזול ואפילו שולחים מתנה לזוג,
הסכום בחב"ד אני חושב דיי ברור עומד או עכ"פ צריך לעמוד על 1000$ אבל שאלתם את עצמכם האם באמת כולם משלמים את הסכום


השאלתם את עצמכם על הגרושים בחב"ד מי עשה להם את השידוך אולי באמת תבררו סטטיסטית מי יצר שידוכים לא מוצלחים אלו ?
אולי באמת תבדקו שוב למה כל "השדכניות" שצצות אחרי החתונה ורוצות לעשות כמה לירות ולשדך את חברותיהם , לא ממשיכות בתחום אולי בגלל שחוץ מהכסף אין להם קשר לתחום
אולי כל אותם האלה שכתבו תגובות נפגעות הגיעו מכל אותם זוגות צעירים חסרי נסיון שמנסים לעשות שידוכים ואף גם קצת טועים ופוגעים לא מעט בבחורות או הבחורים
אולי הותיקות צברו כבר ניסיון וידועות שהצעות שאולי יפגעו במשפחה ואולי יצליחו לא מצעים אותם על אף הכסף "הגדול" שיש כאן
אולי יש כאלה שלא מטרטרות לפני שהם יודעות שהבחור או הבחורה כבר מעונינות?

למסקנה במקום להתלונן תרימו טלפון לשדכנית ולא אתם לא מורידים בערך ילדיכם שאתם מתקשרים לבקש שידוך
אולי כדאי להרים טלפון מאשר שהבחורה או הבחור ישארו רווקים
אולי כדאי להרים טלפון גם לאחת שלוקחת הרבה כסף העיקר שהילדים יהיו נשואים אף על פי שיש שדכניות שלא דורשות מראש את כל הסכום
אין פה הרבה מה להתענין לדעתי המחיר או מחיר הגון וסגור וגם שדכנית שלא אומרת את זה היא מצפה לזה


כמה הערות לקינוח:

לגב סטמבלר היקרה את צודקת לגבי התשלום ואל פי רוב מי שמנסה להתחמק מתשלום זה דווקא אלה שיש להם אבל בכל אופן תרשי לי לשאול אותך ואולי תתקני את עצמך האם באמת את לא תעשי שידוך לבחורה שאת יודעת שאין להם את האמצעים לשלם?


לגבי הבחור שטוען שהשדכנית התקשרה אליו ישירות תרשה לי לשאול אותך עובדה שברורה לי ואודה לך באם תתקן אותי אני כמעט בטוח שאותה שדכנית לא היתה אחרת מאיזה ידידית משפחה או שכנה. אני עוד לא ראיתי שדכניות מנוסות שתמתקשרות ישירות לבחור


לגבי אותם המלינם שיש שדכניות שמתעסקות רק עם "גזע" הנושא נראה לי דיי מופרח פשוט מאוד המשפחות ה"גזע" יותר מוכרות ויותר קל למצוא להם התאמה אז אולי במקום זה תרימו טלפון ותתנו את שמכם ובכך המאגר יהיה גדול יותר וגם אתם תוכלו למצוא בעז"ה את מבוקשכם

לגבי אותם בנות ששמו את המייל שלהם באמת אתן חושבות ברצינות שמישהי תשלח לכם הצעה במייל?
114.
תשלום לפי המדינה
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אם בחו"ל משלמים לפי דולרים כי גם המחייה והמשכורת לפי דולרים מדוע כאן לא יעברו לעבוד בשקלים במחירים יותר הגיוניים ומתאימים לרמת המחייה במשק ?
115.
למה אשכנזי אוהב אותי עד החתונה
י"ז שבט ה׳תשס״ו
נושא הגזענות
האשכנזים טובים איתנו בעבודה, ובשכינות הדיור, ואוהבים אותנו, אך להתחתן איתנו זה לא שייך!!
למה??
ואילו הפוך התימנים והמרוקאים שונאים אותנו אבל להתחתן איתנו הם רוצים. אפילו סוג ג העיקר אשכנזי!!!!
והשדכניות מציעות לבחורות מצוינות צולע וחירש העיקר אשכנזי.
איזה שדכניות מפוצלחות!!!
בלי שום שכל ומחשבה!!!!
116.
שדכניות בכל אתר ואתר
י"ז שבט ה׳תשס״ו
מה דעתכם על רעיון שעולה בדעתי כעת,
שתהיינה שדכניות בכל עיר, בכל מקום יישוב של חב"ד...
וכך כאשר שדכנית ממקום מסויים מחפשת שידוך לבן האזור שלה, שהיא מכירה את המשפחה, ופחות או יותר גם את סוג הבחור/ה
תפנה לשדכניות האחרות, ויעבדו בשיתוף פעולה שתי שדכניות יחד, על מנת לתת את מירב האינפורמציה להורים.
כך תימנע אי הנעימות ואי ההתאמה.
זה נושא מורכב וצריך לחשוב על זה.
אבל אני יודעת שזה מקובל בי-ם למשל, ששתי שדכניות משוות בינהם פרטים של בחור ובחורה וכך עושים את השידוך ביחד! לנחת רוח ולשמחת כל המשפחה.
117.
שימרו על כבוד האתר
י"ז שבט ה׳תשס״ו
לכבודו של האתר הסירו מיד את מגיב מס. 103
118.
תגובה ל 109
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אני מזדהה אם כל מילה שכתבת
הכל נכון .

לדעתי : איפה אהבת ישראל ואיכפתיות והרצון לעזור בזמן המצוקה אפשר גם לקבל כסף אך לא להגזים , ולעשות את העבודה כמו שצריך בלי לזרוק שמות ולהסתכל בספר התמימים . ושדכניות התעדכנו מידי פעם ולא הזרקו שמות של בחורים שכבר נשואים וכן גם בחורות נשואות .

119.
שיר חזקקקקקקקק
י"ז שבט ה׳תשס״ו

ב"ה

שיר שמתגלגל בין בתמימים


במנגינת:עלה קטן של פריד.


יושב לו בחור בין דפי הספרים,
נשים, נזיקין, וכל האחרים.
ולפתע ביום בהיר נפגש
ומשם במהירות לחתונה גלש.

עומד לו שם צדיק ומתפלא,
ואל החתן הצעיר הוא פונה.
אמור נא, מדוע ועל מה
הושלכת כה מוקדם לחתונה?

והחתן לצדיק עונה,
לא אני כאן הממונה.
אבי לפתע פתאום נלחץ,
ובנישואי מאד חפץ.

אבי החתן הממונה,
אולי תתן לי מענה.
מדוע לפתע אתה נלחץ,
ולחתונה תיכף ומיד רץ?

ואבי החתן לצדיק עונה,
לא אני כאן הממונה.
אשתי לפתע פתאום חשבה,
ולפגישה גם אותי סחבה.

אמא, אמא הממונה,
אולי מענה תתני לי נא.
מדוע לפתע פתאום חשבת,
ואת בעלך לפגישה סחבת?

והאמא לצדיק עונה,
לא אני כאן הממונה.
השדכן הציע הצעה,
לא עיכבתי את התשובה.

שדכן, שדכן הממונה,
אולי תתן לי מענה.
מדוע על אמא תצוה,
לבנות לבנה נווה?

והשדכן לצדיק עונה,
לא אני כאן הממונה.
בורא עולם, הגדול והנורא,
לעשות זאת לי הורה.

בורא עולם, שליט עליון,
אולי תסביר לי בהגיון.
עולל קטן זה מפני מה,
הושלך לחתונה?

והבורא הוא בכבודו,
מסביר לצדיק ברוב חסדו.
לסמינר מיד עלה,
ומה ששם תגלה...

תלמידה יושבת מול המורה,
לחוצה מהמבחנים נורא.
ספרים, דפים ומחברות,
בראשה מסתחררות.

סיימה כבר הר של ספרים,
אך נותרו עוד כמה הרים.
אז, קראה אלי: בורא רחמן,
שלח לי במהירות את החתן.

מיד הוריתי לשדכן,
את הבחור בעיניו בחן.
האם על המשפחה חשבה.
את בעלה לפגישה סחבה.

והחתן לפגישה הלך,
כי אביו אותו שלח.
וכשחזר ונשאל, מיד ענה,
אני הולך לחתונה.

את הכלה הציגו לכולם,
וכבר הזמינו את האולם.
ואת הלימודים בסמינר,
החליפה בסינר....

נו נו


120.
צודק 118
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אתם אתר שמיועד לקהל החבד"י . יש צורך בסינון תגובות מינימלי ומה שלא מתאים לא לאשר!
121.
אולי
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אולי תגובה מאה ושלוש היא תוצאה של מכלול תגובות הכתבה
122.
לאן הדרדרנו תגובה למספר 103
י"ז שבט ה׳תשס״ו
יש גבול גם להצעות הנשלפות מזווית הומוריסטית, לאן הגענו ? אני מבקש מאד ממנהל האתר מר שרון גושן, להוריד מיד את הטקסט ולהבא לשמור על נקיון הפה והעט.
123.
להורים תמימים ולתמימות וגם לשכניות!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
כאב לתמים שזה עתה החילותי להתעניין נכבדות עבורו ברצוני לספר לכם מניסיוני הקצר: לא התביישתי ואני פניתי לשדכניות גיליתי שחרוב השדכניות יש את אותם שמות ואני עומד נבוך ולא יודע לאיזה שדכנית לומר שתציע את השידוך לצד השני שכן כולם הציעו את אותו שם.
בנוסף אותם שדכניות מכובדות ובאמת מכובדות מציעות לך מספר מרשים של שמות כאשר אין ביניהם שום מכנה משותף ולעיתים הינך עומד ותוהה האם זה רציני? כיצד יתכן שמציעים לבני בחורה ובחורה ב משני בתים שונים אופי שונה מהות שונה של המדוברת היתכן?
דבר נוסף, לדעתי מאחר ונושא השידוכים בחב"ד הפך חהיות מסחרי (ואולי לא באשמת השדכניות) נוצר מצב שגם הבדיקות והבירורים הנעשים אחרי התמימים והתמימות נעשים בצורה חובבנית כי הינך עומד מבולבל ולא יודע את מי עדיף לבדוק קודם ומה עדיף על מה.
ומילה אחת נוספת מתוך היכרות עם ידידים נוספים שבניהם ובנותיהם עומדים בפרק האיש מקדש אני שם לב שהחזות החיצונית היא כמעט הקובעת האם זה מתאים לחינוך החסידי השורשי שאנו התחנכנו.
לסיכום אני מציע לדיון שתי הצעות א. לחזור לשיטה של פעם שאחד מן ההורים יפגוש את המדובר או המדוברת ואפילו לחמש דקות בלבד, כן זה לא בושה זה יכול להיעשות בצורה המכובדת ביותר וזה היה מונע הרבה עוגמת נפש ב. השדכנית צריכה לשוחח גם עם ההורים וגם עם המדובר והמדוברת והיה כדאי שגם תפגוש אותם למספר דקות.
124.
שיר חזק!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
חובה לפרסם שיר זה בעיתונות הכתובה שלנו!

ממש ממש מקסים!

יישר כוח למחברים.
125.
שיח חזק 120
י"ז שבט ה׳תשס״ו
אחלה שיר.
126.
ל - 114
י"ז שבט ה׳תשס״ו
צודק 100 אחוז! הורים צריכים להרים טלפון לשדכנית.
הורים יקרים: זאת לא בושה! לטובתכם, להרים טלפון לשדכנית (ואפילו לכל השדכניות) ולספר להם, יש לי בן/בת, ואנו מחפשים עבורו/ה שידוך. מהיכן אנו השדכניות צריכות לדעת שהבן/בת שלכם קיימים ולחפש שידוך עבורם?! ומה הם מחפשים בכלל.
רק תיקון אחד קטן, המחיר היום לשידוך הוא 700 $ מכל צד, (1400 סה"כ), וכן, אם למשפחה אין כסף לחיות ולשלם על חתונה, והכלה בעקבות כך תסתפק בפאת קסטם אחת זולה, וצלם יותר זול, וכו וכו יותר זול, אז גם אנו השדכניות מתחשבות במצבים כאלה..
שדכנית אחת
127.
120
י"ז שבט ה׳תשס״ו
שיר גדול!
128.
אני לא חושב, אני בטוח!!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
כאחד שהכיר את כל צדדיו של עולם השידוכים מכל צידי המתרס אני יכול לומר כאן בוודאות,.

"יש גזענות בשידוכים בחב"ד!!"

והתופעה רק מחמירה עם הזמן.

וזה ציטוט של אחת מבנות חב"ד. ואני יכול להבטיח לכם שהוא נאמר.

"איכססס להתחתן עם פרענק, מה אני צריכה שיצאו לי ילדים כושים?"

כן, זה נאמר וזה ממש ממש עצוב שזה קיים, ולצערי זה קיים המון.
129.
יש שדכניות בחב"ד?
י"ז שבט ה׳תשס״ו
כבר 5 שנים אני מחפשת שדכנית ועדיין לא מצאתי.
לידיעת המגיבים: יש יותר בנים מבנות.
130.
תגובה לדברי ההבל של מגיב 129
י"ז שבט ה׳תשס״ו
ציטוטים של קיצונים אני יכול להביא לך מכאן ועד להודעה חדשה; תמיד יהיו קיצונים

שיהיה ברור: אין תופעה של גזענות בשידוכין בחב"ד. אולי בציבור החרדי.

אני מעדיף לקרוא לזה: "תופעה של העדפה"

כמו שבחור אמריקאי לא ירצה בחורה ישראלית כהעדפה ראשונה בשל הבדלי לשון ותרבות, וכמו שבחור מצרפת לא ירצה בחורה מרוסיה גם בשל אותן סיבות.

בשידוכין, ההורים כמו החתן והכלה, רוצים שהמשפחות יהיה מרקע דומה. זה לא קשור לסבא או לסבתא ואיפה הם נולדו. אחרי הכל, שתי המשפחות יצטרכו לחיות יחדיו בשלום להמשך החיים וטבעי שירצו מישהו כמוהם (משיחיסטים עם משיחיסטים, למשל).

זה לא חובה אלא העדפה.

רבים וטובים לפניך (עמיר פרץ) כבר אמרו שהנושא כבר לא אקטואלי.

והערה אחרונה: אם אתה מוצא אנשים, בחורים או בחורות, שמתבטאים בסגנון שהזכרת. תדע לך: לא מדובר בגזענות, אלא תופעה של טיפשות.
131.
משהו יודע....................
י"ז שבט ה׳תשס״ו
מה הכתובת של אתר התמימים עם כל התמונות של הבחורים (אם יהיה חתונה נזמין את המעדכן)
132.
שדכניות?!?!?!?!
י"ז שבט ה׳תשס״ו
יש בכלל דבר כזה היום? מי שקוראת לעצמה כך, היא נחשבת?
למה??? כי היא יודעת לשקר יותר מהממוצע???
או ...אולי היא יודעת להקריא יותר טוב שמות מהדף? או יותר מהר???
זה לא יאומן בעייני שנשים יהודיות מסוגלות בלב שלם "לעזור" לאחיהם ולגבות 1400$ לשידוך.
כולי תקווה שאלוקים יפתח את עיניהם של העוסקים במלאכה
ושאם כל הכבוד יהיה בעיניהם דבר ראשון החסד העצום שבענין וח"ו לא הכסף!!!
133.
HI
י"ז שבט ה׳תשס״ו
I think it has become a business
134.
ל116
י"ז שבט ה׳תשס״ו
מה לעשות,החברה החרדית גזענית,והרבה יותר נוח להסתובב עם שם כמו גרינשטיין מאשר עם שם כמו בוזגלו.
חבל אבל זאת המציאות,לכן הספרדיות מחפשות בעל אשכנזי
135.
תגובה ל 131
י"ח שבט ה׳תשס״ו
יש גזענות עדתית בעולם החרדי נקודה.
הבדל בין חבד לשאר הזרמים,שאשכנזים וספרדים לומדים יחד וחיים יחד אבל רק עד החתונה.
אז החרדים החבדים אכן התקדמו אבל לא מספיק.
ואם לא הרבי שלנו,האשכנזים היו בטוחים שלפני גדולי הדור האשכנזים לא היה כלום.
אני בחבד כבר כמה שנים טובות,ועושה רושם שיש רק גדולי דור אשכנזים.
טוב שיש שיחת השבוע,שם מביאים מדי פעם סיפורי צדיקים על הרשש וגאונים נוספים ממוצא ספרדי.
136.
תגובה ל133
י"ח שבט ה׳תשס״ו
גם כשאתה הולך לעבודה כמו מורה ,פקיד, מנהל או כל תפקיד אחר אתה חוזר הביתה בתחושה של חסד ומוותר על הכסף!
תתבייש לך שאתה חושב כך!
שדכניות אלו נשים שיחתנו את הילד שלך וינתבו אותו לעתידו
137.
ל131
י"ח שבט ה׳תשס״ו
גזענות היא אכן טיפשות,אבל מה לעשות,התופעה קיימת.
אני הולך לשיעורי חסידות שם מדברים על שוויון כל היהודים בעיני ה,שם מדברים על מעלת התשובה ואני חושב לעצמי שאותו רב שמוסר בלהט ואמונה את דברי החסידות,מאמין בהם עד לדלת ביתו.
אף ילד שלו לא נשוי עם ספרדי אף ילד שלו לא נשוי לבעל תשובה.
אני אשכנזי ואשתי ספרדיה,ולצערנו בהזדמנויות שונות כמו רישום לחיידר מאד מסויים,הסתרנו את העובדה שאישתי ספרדיה,ודי בקלות משום שיש לה מראה אשכנזי,וזאת משום שלמלמד של שכבת הגיל המסויימת הזאת יש דעות מוצקות לגבי ספרדים ואשכנזים.
חבל,כי זה פיספוס של כל הבנת החסידות שבבסיסה מדברת על עם אחד .
138.
די אי אפשר כך
י"ח שבט ה׳תשס״ו
המצב נהפך לבלתי נסבל הגיע הזמן שמישהו ירם את הכפפה
139.
דמי שדכנות כמה ????????
י"ח שבט ה׳תשס״ו
לפי מיטב ידיעתי, רבה של נחלת הר חב"ד, מזכיר בי"ד רבני חב"ד
קבע : שלא לשלם לשדכן יותר מ 500$ דולר כל צד.
הורים למשפחות ברוכות ילדים, כ"י
אינם מסוגלים לצייד את הזוג הצעיר {כמו בחסידויות אחרות} וד"ל , אז הם רוצים לשמח את הזוג הצעיר לפחות, בחתונה ממוצעת מכובדת. תזמורת , פרחים, שמלת כלה וקסטם.. כן כן, זה הקצת שהורים הנמצאים בשליחות או בחינוך וכלי קודש יכולים להרשות לעצמם ולילדיהם,
דברים המוסיפים קצת שמחה
כמובן מבלי להגזים גם באלה,
כמובן שמי שיכול להרשות לעצמו חתונות פאר וכו, שישלם בהתאם.
140.
אולי מישהו יכול לזהות את שורש הבעיה?
י"ח שבט ה׳תשס״ו
כולם מתלוננים על מקרים ספציפיים המבטאים את מצב הרוח והמדות הטובות והלא כל כך טובות בליובאוויטש של ימינו
לכאורה לרצות שאנשים יהיו כמו שהם כל יום ורק כשמגיע לשידוכין פתאום שיהיו רגישיים לזולת??
באמת זה לגיטימי לדרוש מאנשים להתייחס באנושיות אבל זה בתנאי שהדורש גם מוכן לשנות את רגישותו לזולתו.
מכיון שאין לי כוונה להיות "משפיע" (רק להשפיע בלי להיות....) אינני רואה לנכון לפרט התבוננות בנושא.אבל רק להזכירכם דבר אחד הגיוני: הבעיה לא מתחילה ולא נגמרת בהתנהגות שלנו כשאנו מעורבים בשידוך.
אלא באנושיות שלנו באופן כללי .
ואגב הערה לאלו שחושבים שהרבנים כל יכולים זה נשמע הגיוני בתחום הכספי אבל בתחום הריגשי ידע איניש בנפשיה ששוחד אהבת עצמו יעוור את האדם מלראות כמה הוא טועה כידוע.
וכמו שכתוב על הלוח מודעות של 770 מסיימים בטוב שהשם ירחם.....
141.
חשבון נפש
י"ח שבט ה׳תשס״ו
צריך לעשות סוף לכל השדכניות במדינה .הדבר הנכון לעשות זה שרות עצמי לעצמך בהצלחההההההה
142.
תגובה ל 129
י"ח שבט ה׳תשס״ו
תגיד גזעות ,תגיד גזע, תקרא לזה איך שאתה רוצה.
מה לעשות שבחורה ששם משפחת מסתים בשטיין או בלוך וכדומה תנשא לאחד דומה, למה לערב בין העדרים כל עדר והחסרונות שלו ? למה לגדל ילד בפיצול אישיות ? הרי תסכים איתי שאצל הספרדים אומרים ב בית שהאשכנזים כך והאשכנזים כך,, ואצל האשכנזים אומרים שהתמנים כך והספרדים כך,
אז למה להוליד ילד שיחיה בסרטים .
חסר בחורות טובות כל אחד במגזרו הוא ?
ודבר שני .
אם אני היום בחורה תמניה או ספרדיה ובחור אשכנזי לא רוצה בגלל שאני תמניה למשל , אז למה שאני אפגע? אתה קורא לזה גזענות? במקום להפגע שתרים ראש ותגיד " כן בגלל שהוא לא רוצה אותי על רקע עדתי אז בחורה טובה כמוני לא מגיעה לו , "
לקרוא לזה גזענות ? ממש לא, תקרא לזה טפשות .
שהספרדים וכיו"ב יראו בזה כ.. חיסרון שבחור או בחורה ששם משפחתה מסתיים ב בויים או ליין לא ירצה אותה על רקע עדתה!
ותפסיקו לבכות על גזענות .

וחוץ מזה . נדמה לי שיש לזה התייחסות של הרבי משהו . אולי אפי יותר מהתייחסות אחת שפעם אחת הרבי אמר (ואם מישהו רואה שאני טועה אני אשמח אם יתקן אותי ) שהעניין של הגזע לא אמור להוות בעיה.
ןבהתייחסות אחרת הרבי אמר ש..
כל אחד יילך בעדר שלו ואין טעם לערבב בין העדרים ,
לתשומת ליבך.
143.
מתי תפסיק הגיזענות בחבד?.........
י"ח שבט ה׳תשס״ו
לכל המישפחות שמחפשות יחוס אין לכם מושג כמה טעויות אתם עושים תירדו מהעץ הגבוע זה ממש לא לעניין
144.
שדכנים
י"ח שבט ה׳תשס״ו
בעלי ואני עשינו שידוך לבחור מקראון הייטס לפי בקשת הוריו
אחרי שהשידוך יצא והיה מזל טוב
השדכניות של השכונה כעסו למה לא ביקשו מהם לעשות את השידוך
שדכניות יקרות אתם לא משדכות לשם מצווה

ב] הרב של כפר חבד אמר שמי ששידך אחרון יקבל דמי שדכנות.
145.
תגובה ל-143
י"ח שבט ה׳תשס״ו
הרבי אמר פעם לזוג הורים חבדים
שלא רצו שביתם מ תינשא לבחור ספרדי שהצריך לישבור את המחיצות
הגיזענות זה בארץ ולא בחול
ב]ריבקה סטמבלר את משדכת כניראה רק לעשירון העליון
146.
TO NO. 99
י"ח שבט ה׳תשס״ו
im glad to find a person who thinks so

you brought up many right
points
i wish many people in israel will look at the shiduchim as spiritual as you look at it and not just about the money as you probably was able to see if you read the comments

im an israeli guy who left israel and :one of the reasons was the shiduchim: the names which comes to my parents, and the very narrow prespective the shadchan.
in israel looking before they make shiduch - mostly its the race, the racism in israel is so strong and it doesnt matter if youre well educated person, nice mentality or warm personality

after all this is your race !!!

i dnot know is the situation in the u.s. is totally different but i know its different in many ways

about some other point you wrote about:
i do think that in many times the boy or the girl have no idea about what they need
you can hear from their words that they want to have a good life, thats all you can learn out of a conversation with them if youre looking at it superficially, but on the other hand youre able to tell that many boys and girl wants to get as far as they can from their parents mistakes, or situations
they witnesed.

the shadchonim in israel today giving to the parents a list of the girl/boys their age as if they were just visiting www.bochrim.tk or some other list without a minimal matchmaking

i wish you alot of hatzlocho in your job to me it looks like youre doing just the right thing


former israel bochur
147.
ל131- מ129
י"ח שבט ה׳תשס״ו
אתה פשוט טומן את ראשך בחול. אין כזה דבר העדפות זה שהגרמנים העדיפו את עצמם ולא את היהודים זה גם העדפה.

דעתי היא, שכולם בנ"א שווים, וכיום, והדגש הוא על המילה כיום, אני חושב שאין הבדלים כ"כ בתרבויות של האנשים, לפני כמה שנים אם בחור אשכנזי היה מתחתן עם בחורה ספרדיה אז כשהוא היה מגיע לבית שלה הוא היה מרגיש בהבדלי התרבות כי זה היה קיים, אין מה לעשות, אבל כיום דור שלישי בארץ מבחינה מנטלית אין שום הבדל בין הספרדים לאשכנזים, הם גדלו ביחד התחנכו ביחד ומדברים ללא מבטא.

היכן מתחילה הבעיה, כשבחור אשכנזי ניגש לשידוך הוא מסתכל על התרנגולת במרק עוד לפני שהוא שחט אותה. והנמשל הוא - הוא רוצה את הבחורה שהיא תהיה דווקא אשכנזיה כי הוא דבר ראשון חושב מה יגידו האנשים בחוץ, ודבר שני הוא חושב על עתיד הילדים.

אני יכול לכתוב גם עוד שעה ברציפות אם תרצו אבל לגופו של עניין יש ויש הרבה גזענות בחב"ד חוויתי את זה על בשרי ואני מכיר המון אבל המון סיפורים מקרוב. אז בבקשה אל תבלבלו בראש שזה כמה קיצונים, זה קיים והרבה, וכמה שהריכוז החב"די יותר גדול כך זה קיים שם יותר.
148.
הגזענות לא באה מחבד
י"ח שבט ה׳תשס״ו
מכירים את הפתגם " מי שלא אוהב אותי לא שווה אותי "
כמו שאני לא רוצה אשכנזי לא בגלל שהוא אשכנזי אלא בגלל המנטליות הקרה שלה לא הורגלתי בתור ספרדי יהיה לי קשה להתרגל למבטים הקרים ששולחים אליך ככה גם האשכנזים סוברים אבל אי אפשר להתעלם שיש אולי בודדים שזה בא מגזענות , ואני בטוח שהפ לא קיבלו זאת מחבד אלא שהם באים מבית חרדי מירושלים או מבני ברק והם ניהיו חבדניקים וזה נשאר להם ואני מכיר אישית משפחה כזאת שהסיבה היא לא מנטליות אלא גזענות
149.
בקשר לאשכנזים ספדרים...
י"ח שבט ה׳תשס״ו
אנשים, יש לי משהו להוסיף בעניין בתור אחת שגדלה בבית שהאבא ספרדי והאמא אשכנזיה....
תעשו טובה לאנשושות ואל תעשו את זה, לא לעצמכם ולא לילדים שלכם..
המנטליות היא כל כך שונה!!
בלי קשר לגזענות, יש כל כך הרבה חילוקי דעות, כי בדרך כלל זה לא מתאים!!!
יש כל כך הרבה מריבות שנוצרות בגלל המוצא. למשול ספרדים הם אנשים מאוד חמים והמשפחה היא כמו איזה חפלה אחת גדולה, כולם ביחד, והאשכנזים הרבה יותר מאופקים וקרירים, וזה יוצר כל כך הרבה מריבות ובעיות בשלום בית, והילדים המסכנים סובלים!!!!
זה לא תמיד ככה, יש פעמים שזה באמת מתאים, ולכן צריך לברר, אבל עשו טובה, ואל תנסו להפוך לאשכנזים או לספרדים, כי זה פשוט לא הולך, זה לא זה....
עכשיו אני צריכה לראות לאן אני אלך... חח לצד הספרדי או האשכנזי שלי.....
אז לי יותר קל... חח כי אני יכולה גם את זה וגם את זה, (או שלהיפך, לא זה ולא זה....;)
סתם
שיהיה בהצלחה לכולם, אבל תחשבו טוב טוב על זה, כי אתם הולכים לחיות עם הבנאדם כל החיים בעז"ה, אז אל תקשו על עצמכם...
150.
אני מזדהה עם 123
י"ח שבט ה׳תשס״ו
כל מילה סוכר, זו הדרך היחידה לחסוך עוגמת נפש משני הצדדים, ע"י שאחד ההורים משני הצדדים יפגש לחמש דקות עם המדובר/ת יחסכו פגישות מיותרות ועוגמת נפש מיותרת.
והלוואי ורבני חב"ד יתערבו בעיניין כי לשנות את מה שהיה נהוג עד היום יהיה קשה...
151.
יש גזענות ועוד איך!!
י"ח שבט ה׳תשס״ו
לכל יפי הנפש למינהם שמנסים להצדיק את העניין שאין גזענות בחב"ד תפסיקו להתמם!!!!

יש גזענות וועוד איך יש!!

מדוע בחו"ל נישואי תערובת זה דבר לגיטימי ולא עושים מזה ביג דיל שאשכנזי לקח בחורה תמניה ואילו בארץ אם קרה דבר כזה ישר מתחילים לשאול שאלות ולחוות דעה שלילית "בטח הבחור מקולקל וכו .." שהרי הכיצד בכלל העלו על הדעת מן שידוך שכזה..?

והדבר המחריד ביותר ששואלות השדכניות: "מה הצבע עור שלה"??
כאילו שהצבע עור הופך בנ"א ליותר טוב ומוצלח?
לאיזה רמה הגענו? מה אנחנו בשואה????????????????

152.
תגובה ל 145
י"ח שבט ה׳תשס״ו
חבל שאני בתור בחור לא יכול באמת להזדהות ולספר לכם סיפור שקורע לבבות יש דברים שמקוממים את הלב ודוקרים את העין ואסור לתת להם ליקרות
153.
בחירה חופשית
י"ח שבט ה׳תשס״ו
קחי בחשבון שכל עבודה והכאב ראש שלה.

נמאס לך, את לא רוצה להמשיך.

כו"ט ובהצלחה בהמשך הדרך.

שנשמע בשורות טובות.

רק תעדכני אותנו אם את חוזרת בך.
154.
שיהיה במציאת השידוך גם כיבוד הורים.
י"ח שבט ה׳תשס״ו
הדיון בין העדות.
יכול להיות שלפעמים הבחור או הבחורה, רוצים מאוד להינשא למישהו שלא מעדתם.

אך האם הם לוקחים בחשבון, את העגמת נפש, וכאב הלב, והבושות של ההורים! או בקיצור את מצוות: "כיבוד הורים".

ועל זה כבר יש מכתב של הרבי שכל שידוך חייב להיות בהסכמת ההורים!
שהרי הם ילדו וחינכו וגדלו את הילד!

שיהיה לכולם הרבה נחת מהילדים!
155.
שדכניות איפה אתם???
י"ח שבט ה׳תשס״ו
למה אני בתור בחורה בשיא פריחתי ובגיל שכבר נאנחים כשאומרים אותו, לא ממש מקבלת ממכם טלפונים, למה אתם מתעלמות מחלק נכבד מאיתנו מה אנחנו שקופות?
156.
תגובה ל 151
י"ח שבט ה׳תשס״ו
מה ז"א גזענות ? אני שונא אותו ? התשובה היא לא!
פשוט מה אני לא אוהב את צבע העור שהוא כהה מידיי לדעתי .
ו
אם יש לי בת והיא שמנה אז לא תשמח שבינך ינשא לה נכון ? למה?
כי הוא לא אוהב שמנות, אז על אותו עניין אותו אחד שלא אוהב צבע עור כהה,, מה לא מובן פה ? אם אתה קורא לזה גזענות . אז תקרא גזענות גם לכל עניין למשל שאני בזמנו הייתי מבטל שידוכים עם בחורות גבוהות כי אני לא אוהב גבוהות, אז מה אני גזען נגד גבוהות?
טוב אני מקווה שהבהרתי לך מספיק . כי באמת ניסתי לפשוט את הענין הכי פשוט שאני יכול ,

מקווה שתבין !
157.
סוגי שדכניות
י"ט שבט ה׳תשס״ו
יש לעשות הבדל בין סוגי שדכניות.
סוג ראשון עושה עבודתו לשם מצווה והזכות כאשר גם שכר בצידה אבל המטרה יותר חשובה - הקמת בית נאמן.
לעומת זאת יש סוג נוסף לצערי שעושה את עבודתו נאמנה כנ"ל ולא חוסך באמצעים אבל הכל למען המטרה החשובה תוספת משכורת חודשית.
לצערי מחלקי דבריה של הכותבת ניתן לשייכה לסוג השני. אם טעיתי צר לי קבלי את סליחתי.
אבל אם יש שייכות כל שהיא טוב שהפסקת ואני מקווה שעוד "שדכניות" יפסיקו את עבודתן ויפנו מקום לשדכניות האמיתיות
158.
157
י"ט שבט ה׳תשס״ו
אתה עובד באיזה עבודה? או שאתה יושב מובטל בבית והכסף שלך לקנות אוכל נופל מן השמים? מה זאת אומרת טוב שהפסקת לעבוד? עינך צרה בפרנסה שלה?זאת העבודה שהיא בחרה לעבוד כדי לחיות ולהתקיים! למה תרצה שהיא תהיה מחוסרת פרנסה? מי החליט ששדכנית צריכה לעבוד חינם לשם המצווה? למה עבודה ומאמץ של שדכנית שונים מהמאמץ שאתה משקיע בעבודתך? אתה חושב שגם אתה צריך לעבוד חינם????
ותחשבו על זה כל המתלוננים על הכסף. ובקשר לסכומים, חשבתם על זה שלפעמים עובדים חודשים ולא מצליחים לסגור שידוך, מי משלם את כל ההוצאות הטלפוניות שהיו לשדכנית? וממה היא מתפרנסת בחודשים האלה? עבודת השדכנות אינה שונה מעבודה של כל מתווך אחר, ולכן גם התשלום עבורה זהה.. (כשמתווך מבקש עמלה של חודש שכירות כי מצא לך דירה ב5 דקות, אתה משלם בלי להתווכח..)
התגובה מכוונת לכל הקוראים והמגיבים, ולא רק למספר 157
שבת שלום
159.
בנוסף לתגובתי הקודמת,
י"ט שבט ה׳תשס״ו
כמובן שגם אתה, 157 וכן כל ההורים, וגם השדכניות צריכים לשמוח שבנוסף לעבודה ולפרנסה מן השמים שמגיעה לשדכנית,
הצליחו לזכות את השדכניות גם במצווה.
160.
נישואי תערובת
י"ט שבט ה׳תשס״ו
אני -תמניה נשואה לאשכנזי וב"ה מאושרים - שננו לא צולעים ולא מקולקלים - ואפילו שליחים! וב"ה יש לנו ילדים יפיפיים!!!! וכל מה שקשור בנושא עבר ובטל מן העולם ומי שתפוס בזה רחמנות עליו ויש לציין שמפסידים כאן שידוכים מצויינים בגלל תפיסות חיצוניות - כדאי ללמוד חסידות וגם ליישם אותה ואז החיצוניות לא מדברת אליך ואתה יוצא רק נשכר מכך כי יש בחורות מצויינות ובחורים מעולים וחבל על הפספוס.
ד.א. הספקנו גם לעשות כמה שידוכים של אשכנזים עם תמניות וזה הולך יפה ועם בחורים ובחורות מעולות - חסידיות וגם ....תתפלאו יפיפיות למרות עורן השחום !
161.
אמיתי
י"ט שבט ה׳תשס״ו
אני מסכים עם כל מילה ומילה שהשדכנית אומרת.ולמי שצועק על הסכום-שינסה להיות שדכן. לא מגיע כסף על בחור\ה טוב\ה?
ועל מי שצועק על הגזענותאשכנזי זה עולם אחר מספרדי ויש רק בודדים שזה בגלל הגזענות תכלס נגיד שאתה ספרדי .אתה באמת תרצה להתחתן עם אשכנזיה?
162.
תגובה לתגובה מס 155
כ' שבט ה׳תשס״ו
עיין לעייל תגובה מספר 113
163.
סיפור אמיתי מכפר חב"ד
כ' שבט ה׳תשס״ו
שדכנית מהכפר שזרקה שם של בחור שמעולם לא ראתה, אלא הבן שלה הכיר את אחיו במקרה מ"קבוצה" . והמשפחה של הכלה הייתה צריכה לברר הכל .
וכשהגיע הדיבור על תשלום ודובר לפנ"כ על 770 דולר. השדכנית הנכבדה החליטה שכעת המחיר קפץ ל1000 דולר בגלל גיל הכלה (27). ההורים תושבי הכפר אפילו לא התווכחו למרות שהצעתי שילכו לרב.
אבקש תגובות מה אתם הייתם עושים במצב כזה?
164.
חבדניקים, לאן הגעתם!
כ' שבט ה׳תשס״ו
כן כן, סיסמה ישנה. אבל מתקשה לרדת מהפרק. אני כבר לא מדבר על זה שרק ב2-3 תגובות מתוך 150(!) נכזר שיש בכלל מישהוא המכונה "רבי". זה נשמע כמעט מצחיק ולא מקובל, הא! אכן כן, מי שרוצה יכול לספור. אבל כשזה מגיע עד לעומקי הנפש שוכחים גם מהרבי. זוכרים רק את עצמנו. וזה הבעיה הכי גדולה גם של ההורים וגם של השדכנים\יות וגם של כל האחרים. איפה החסידות, איפה התניא, איפה ההתוועדויות וה"לחיים" החם. איפה אתם היהודים! מה, שכחתם אותו, את מי שזעק זעקה גדולה ומרה על כל הנעשה מאז ומעולם בקרב הציבור שלכם. כן, ניחשתם זה כ"ק הרבי האחרון מליובביטש! והלא לא ראשון הוא. גם הרבי הקודם וזה שלפניו וכל הקודמים לו. והראשון הוא הבעש"ט הקדוש. וכולם אמרו וכתבו והתחננו רק על דבר אחד - לא להרבות פילוג ומחלוקת בעם ישראל. לא לגזענות. לא להפליית בעלי תשובה וגרים. אין קרובים ורחוקים, כי כולם קרובים ורצויים לפני הקדוש ברוך הוא כמו שהם! גם גרים ובעלי תשובה, גם ספרדים ותימנים, גם עשירים וגם עניים בלי הבדל כלל וכלל (לראות הקלטת וידאו ידועה של הרבי). התעוררו, היהודים, כמה אפשר לזלזל ברבי שלנו. תוותרו על הכבוד והכסף, הרי לא תקחו אותם לקבר! נכון פרנסה זה חשוב, וכבוד אולי גם, אבל לא בכל מחיר! תחשבו לפעמים לשם שמים, השכר לא יאחר לבוא! תשמעו לדברי הרבי ולא תתחרטו!
165.
העיקר חסר מן הספר!!!
כ' שבט ה׳תשס״ו
163 תגובות ואף-אחד לא כתב תכלס...!!
תרשמו פה כאן ועכשיו רשימה של שדכניות, וכל המרבה הרי זה משובח!

בחור שמת להתחתן
נ.ב אומרים שיש מלא בחורות הבעיה שמרוב עצים לא רואים את היער
166.
שדכנית שקרנית
כ"א שבט ה׳תשס״ו
כולם כאן יודעים מי היא השדכנית השקרנית ביותר מתוך קהל השדכניות.
אחותי קבלה הצעה מחברה שלה ונפגשה עם המדובר. אחרי מס ימים הגיעה ההצעה מהגב שרה הנכבדה. הורי הודיעו שזה לא רלוונטי ואחותי בפגישות כרגע. לא ראו צורך לעדכן עם מי בדיוק. למה מה? הם חייבים להודיע לה? עדיין שום דבר לא היה בטוח. לאחר מס ימים כשהדברים התקדמו בכיוון חיובי, אימי התקשרה להודיע לה.
הגב הנכבדה, מאוד כעסה וטענה שזה לא הוגן ושחייבים לשלם גם לה כסף. גועל נפש מרוכז!!!
כמובן שהיא לא קיבלה אגורה. וכי למה שתקבל. מאז היא לא מתקשרת להציע לאף אחד מבני משפחתי שום הצעה ואנחנו, ב"ה, מסתדרים יפה מאוד בלעדיה. הלוואי על כל עם ישראל.

נכון, שדכניות צריכות לקבל תמורה עבור עיסוקן. נכון, לא מצפים מהן שתעבודנה בחינם. אבל להפוך את כל הענין למסחרה???
היית הולך לקנות תפילין מאדם שאתה יודע שהכסף אצלו זה מעל לכל???
למה כשאתה הולך לקנות דבר מצוה, אתה לא תרכוש זאת מאדם שכל תאוותו היא תאוות בצע, ואילו כשאתה הולך להקים לילדיך שאת כל נשמתך נתת להם עד הגיעם עד הלום, לא תצפה מהעוסקים במלאכה להיות אנשים נקיי כפיים וכאלו שרואים אכן במלאכתם מלאכה לשם קיום פרנסתם אבל יחד עם זאת, מלאכה שהיא לשם שמיים?!
רבותי, נפשות עדינות יש לבחורים ולבחורות האלו, נפשות עדינות מאוד. הם עדיין לא התחילו את חייהם. עדיין הם לא יודעים צער מהו. זהו חומר עדין, צריך לעבוד איתו ברגישות אין קץ, לכאוב את כאבו ולשמוח בשמחתו, לעבוד איתו בפינצטה.
השדכניות של ימינו משחקות באש. שידוכין זה לא "מעשה תיווך" של מה בכך. לא מדובר בנדלן או בחומר שעובר לסוחר. הפגיעה בנפש העדינה, מותירה צלקת שאין לה איחוי ואין לה מחילה.
ישנן שדכניות שהמיטו חורבן על בתים בישראל, ודמן בראשן!
167.
מה לא שמעת שבחב"ד יש גם אשכנזים?
כ"א שבט ה׳תשס״ו
האגדה מספרת על איציק גינזבורג וזלמן לנדא שניסו להכנס פעם בשערו של בסיס צבא גדול.

מפקד הבסיס נסה להתחמק באומרו חב"ד גזענים...

מה לא שמעת שבחב"ד יש גם אשכנזים?..... הפטירו השנים ופתחו את השערים לרווחה....

אמן, ואמן.

אשכנזי מתון...
168.
to num-78
כ"א שבט ה׳תשס״ו
,hi
?!only $1000
169.
נישואי תערובת???? ל-160
כ"א שבט ה׳תשס״ו
ראיתי פה תגובות עם צמד המילים "נישואי תערובת"...
מה זה פה, נישואים עם גויים?
למה לא התבוללות?!
למרות שאת נגד גזענות, כמו שנשמע ממך, ההגדרות שלך זוועתיות!
170.
ל 167
כ"א שבט ה׳תשס״ו
היות ואין אנו יודעים מי אתה.
אם תרצה שלח מייל [email protected]

ונוסיף אותך לרשימת המעומדים ונשתדל לעזור לך כדי שלא תמות להתחתן אלא תמצא בעז"ה את זיווגך.

הרבה הצלחה
171.
איזה אקשן!!!
כ"א שבט ה׳תשס״ו
הכתבה הזו לא מפסיקה להביא שרשרת תגובות של אנשים.......

מה המסקנה המתבקשת??

תעשו חושבים ותפעלו בעניין ויפה שעה אחת קודם!!!


172.
ספרדי או אשכנזי
כ"א שבט ה׳תשס״ו
מה זה הקישקושים
אנחנו לומדים ביחד בבית הספר מתפללים בנוסח האריזל יש לנו רבי אחד אז במה אנחנו שונים
173.
למערכת:
כ"א שבט ה׳תשס״ו
הברכה והשלום,
כדאי אולי לקדם את הכתבה לראשונה בטור,
כל הזמן צריך לגלגל אחורה.

עלו והצליחו
ויישר כח גדול על פתיחת הנושא
174.
ל164
כ"א שבט ה׳תשס״ו
צודק 1000000000%
175.
ל149
כ"א שבט ה׳תשס״ו
שלום בית תלוי בהרבה דברים שמעבר למנטליות.
יש זוגות ששניהם אשכנזים או שניהם תימנים וכו ולא ממש מסתדרים,ויש זוגות של ספרדים עם אשכנזים שמסתדרים מצויין.
176.
באמת זה מעצבן!
כ"א שבט ה׳תשס״ו
עכשיו אני צריך לגלגל 4 דפים אחורה מחר זה יהיה 6 וכו...

זה מתיש אותי עד שסוף סוף יש משהו מעניים פה בCOL
177.
לכל האנטי "גזעניים"..
כ"א שבט ה׳תשס״ו
למה חרגתם מנושא השידוכים ועברתם לנושא הגזענות? זאת לא היתה מטרת המדור.. והנושא ממש לא רלוונטי לכאן..
178.
תגובה ל-176:
כ"א שבט ה׳תשס״ו
כנראה שראשי האתר חשבו על הבעיה שלך:

בצד שמאל יש מדור בשם "הכותרת" ותראי לינק לכתבה הזו מתחתיו.
179.
lubavitch singles.com
כ"ב שבט ה׳תשס״ו
www.lubavitchsingles.com
Includes detailed laws of paying the shadchan
180.
האמת לאמיתה - בת של שדכנית
כ"ב שבט ה׳תשס״ו
ברצוני לפתוח את תגובתי ביישר כח גדול לשדכנית בדימוס שהעלתה את הנושא הכל כך חשוב לסדר היום וכמו שאני מכירה את הנושא די מקרוב את תמצאי את עצמך בחזרה בעתיד הלא רחוק ...
כמו שנאמר "פעם שדכנית - תמיד שדכנית".

אשמח לשתף אתכם במעט מסדר יומה של אימי - כשדכנית ואולי מכאן ואילך תתחילו להתמתן ותראו שהדשא של השדכנית לא כ"כ ירוק
מדולארים והווילה ברמת אביב עדיין רק בגדר חלום ....ובמידה והשמועה עדיין מתהלכת אשמח לדעת כתובת כדי לקפוץ לביקור....

אימי אינה רק שדכנית במקצועה היא גם אשת חינוך משכמה ומעלה וייתכן שזה מה שנותן את הטעם הטוב בשידוך.
בתור בת של שדכנית די נעלבתי ולפעמים אף נפגעתי מהתגובות ,
איני מוצאת את דרכה של אימי בין שלל התיאורים שנכתבו כאן -לזרוק , לנדנד, לשקר למכור ???
המדובר פה בשדכנית ?
איני כועסת ח"ו משום שלפי תגובתכם אני מבינה שאימכם אינה שדכנית ואינכם יודעים מה היה קורה לולא היתה ,
נסו לתאר את המצב בו אתם מנסים לדבר עם אמכם והיא אינה יכולה להתפנות אליכם משום שהיא עסוקה ב....עבודת הבירורים
ולאו דווקא משום שפסח מתקרב אלא בגלל בחור שמאוד רוצה שלפני פסח יהיה כבר מזל טוב ....

ואם בעניין הכסף דובר
אשמח שכל מילה של טינה וכעס שנכתבו יהפכו לדולר בכדי לשלם את חשבונות הטלפון והפלאפון המנופחים רק בשביל שוב אותם בירורים ..

ובאם אתם מתעקשים שלמרות זאת השדכנית עדיין נורא עשירה ומקבלת המון כסף אסבר את אוזניכם ואגלה שלאימי עוד חייבים והיא אינה רודפת אחר כספה
ואינה רוטנת וכועסת כמוכם והיא מקווה שה ישלם לה עבור מעשיה.

ואם למרות הכל עדיין יש בליבכם הרגשה של כעס כלפי השדכנית אשמח אם תגיעו לאימי ותלוו אותה ביום עבודה ומשם היא רק תוביל אותכם לחופה והכל באמת בשמחה .
מקווה שתבינו וגם תפנימו


181.
ל176
כ"ב שבט ה׳תשס״ו
אפשר להקליד את המלה שדכנית במנוע חיפוש בתחתית הדף וללחוץ חיפוש .
182.
ל177
כ"ב שבט ה׳תשס״ו
כנראה שהנושא
א. קשור לשידוכים
ב.כנראה שזה נושא כואב לא פחות.
אגב,בזרמים אחרים נושא הגזענות לא עולה,מכיוון ששם הוא קיים בריש גלי.
בחבד מנסים להראות ממש לא גזענים בגלל בעלי התשובה וקרוב הלבבות.אם תאמר בקול רם על הספרדים את מה שאתה חושב,איך תקרב אותם?
183.
לשדכנית
כ"ב שבט ה׳תשס״ו
מבחור מבוגר שנמצא בענינים את צודקת בכל מילה
184.
לכולם
כ"ד שבט ה׳תשס״ו
א. התוכן
עוסקים בשתי שאלות והאחת עונה על השניה - למה זה כל כך קשה? למה זה כל כך יקר? אז בגלל שזה קשה לכן זה יקר.
ב. הצורה
עשו פה טיפול קבוצתי פומבי בעילום שם. השני (העילום שם) מקלקל את הראשון (הטיפול הקבוצתי) ויוצא שכרכם בהפסדכם.
והלא באמת אי אפשר להזדהות - אז למה להשתמש באמצעי התקשורת הזה, שיש בו אפשרות של גילוי והסתר ביחד, שזה מצב שמרובה בו המרמה?
ג. המסקנה
ענינים כאלה, שכל יופים הוא בצנעתם, וכל כוחם הוא בשמירת האמת - רב ההפסד הנגרם להם מן הפרהסיה.
לכן, כאשר יש שאלות וקשיים - יש למי לפנות: רבנים , משפיעים, ידידים, קרובים...
ושיהיו שמחות אצל כל היהודים!
185.
אמא מרוצה מאוד מהשדכנית
כ"ה שבט ה׳תשס״ו
לדעתי,שדכנות זוהי מצווה שהשכר הגשמי עבורה הוא על מנת לשמר ולסייע בידי השדכן ששורד(ולפעמים לא) אחרי הטענות ההכפשות האשמות וכו משני הצדדים,אני יכולה להעיד כי רלה גורליק,לא המחיר מניע אותה ולא דיברה על כסף ,לא לפני ולא אחרי ,מה שמניע אותה הוא המעשה לשמו ואני מברכת אותה שתמשיך לעשות עוד ועוד להקמת בתים חסידיים אמיתיים לנחת רוח הרבי המשלח.ותזכה לנחת אמיתי חסידי מילדיה שיחיו בגו"ר בכל המצטרך
יהודית פייגין-כפר חב"ד
186.
רשימה של שדכניות בקראון הייטס
כ"ה שבט ה׳תשס״ו
רחל בריסקי
718-617-3500

איידלמן רייזי
718-756-1573

אבצן יונה
718-604-1678
917-868-6509

הרליג מאיר
718-778-0668

הבר (גברת)
718-773-6869
187.
ישעי ד א
כ"ה שבט ה׳תשס״ו
וְהֶחֱזִיקוּ שֶׁבַע נָשִׁים בְּאִישׁ אֶחָד בַּיֹּום הַהוּא לֵאמֹר לַחְמֵנוּ נֹאכֵל וְשִׂמְלָתֵנוּ נִלְבָּשׁ רַק יִקָּרֵא שִׁמְךָ עָלֵינוּ אֱסֹף חֶרְפָּתֵֽנוּ׃
188.
כמים פנים אל פנים
כ"ה שבט ה׳תשס״ו
השאתי מס ילדים וב"ה ב4 ילדים נעזרתי ע"י השדכנית שרה ישעיהו.
ועלי לציין שנהנתי מאודלעבוד אתה. וכולי תקווה שגם בהמשך.
הכל תלוי בך-האם את יודעת מה את מצפה ?האם את יודעת למקד את תכונות בתך או בנך,ומאידך לציין מה את מחפשת ?
כמובן לאחר תיאום מושלם עם הבן או הבת. כאשר את ממקדת השדכנית גם יודעת להוביל ולהוליך בכיוון.וכמובן השדכנית אינה "אשמה "בכך שלך לא הולך-הכל בסיעתא דשמיא.
כאשר התחלתי לעסוק בנושא השידוכין ,פניתי ובקשתי ברכה מהרבי באגרות הקודש
למציאת שידוך ,תשובת הרבי הייתה שעלי לחזר אחר שידוך כפי שמחזרים אחר אבדתו,ועלי לציין שכך השתדלתי לנהוג בעניין,:
בעקביות-באם השדכנית ציינה לחזור לאחר יום או יומיים חזרתי לאחר יומיים.בעקביות והתמדה,לחא ציפיתי שהשדכנית תחזור אלי ,ידעתי שזו מחויבות שלי לבני או בתי ואיני מצפה שמשהוא אחא יעשה זאת במקומי.וכאנשים עסוקים הדבר קשה לחכות לפעמים לשעות הקטנות של הלילה אך זו מחויבותנו ואל לנו לצפות שאחרים יקחו אחריות במקומנו.
יחס מתאים -כאשר את נותנת יחס מתאים ,ללא כעס ותרעומת,השדכנית מתנהגת בהתאם ואת מקבלת את תשומת הלב והסבלנות.השדכנית אינה אשמה בכך שהעניין תקוע,או אין הצעות גם היא הייתה רוצה לקדם את הנושא.
כן לגבי דמי השדכנות-נוכחתי לראות שהמחירים היו הוגנים ואף יתרה מכך,לאור השידוכים הצפופים שרה התחשבה בעניין והתשלום ומעצמה בקשה סכום נמוךו מהסכום המקובל.כמו כן ולא שמעתי ולו פעם אחת בקשה בעניין התשלום,אנחנו כמובן לאור ההתנהגות בכל הפעמים שעבדנו עם שרה,מצידנו עשינו הכל לשלם .
ברצוני לציין שאנו ההורים חווינו על בשרינו בתור זוג צעיר,כאשר התשלום לשדכן התעכב עקב אי הבנה ,לא נולדו לנו ילדים ורק לאחר שעניין תשלום השדכן סודר נולדו לנו ילדים.קל מאוד להאשים ולהטיח אשמות בנותני השרות אך חשבו ערב ערב לקבל מבול טלפונים ללא רגע זמן פנוי לעצמך,ואח"כ טענות ומענות וללא הכרת טובה.

189.
מענין
כ"ו שבט ה׳תשס״ו
במקרה והיה גרושים העם השדכנית תחזיר את הכסף
190.
חייבת להמכר.......
כ"ו שבט ה׳תשס״ו
הפרסומת הזו מזכירה לכם משהו??
191.
שדכנית מעולה
כ"ו שבט ה׳תשס״ו
חדוה סגל מעפולה,
אישה מיוחדת שמציעה הצעות הגיוניות ויודעת הרבה על מי שהיא מציעה.
192.
עונת השידוכים תקופה קשה
כ"ז שבט ה׳תשס״ו
כאמא לנערה אני מוצאת את עצמי המומה מופתעת נפגעת ומתוסכלת גם מחוסר טקט של השדכניות וגם מרגש עליונות של אמהות לבחורים שיודעות בחבד יש אינפלציה בבנות אנו יכולות להרשות לעצמנו לפגוע לשאול שאלות מוזרות מביכות יש שדכנית שבכדי להשיג אותה בטלפון צריך לשבת ולחייג כמה ימים מעניין שכשמחייגים מטלפון חסוי היא ישר עונה ואני שואלת את עצמי היא הרי רואה על הצג כנראה שאינה רוצה לשוחח איתי למה???
193.
דיון מעניין מאד, אבל בראש ובראשונה צריך...
כ"ח שבט ה׳תשס״ו
קראתי את המאמר של השדכנית, ורבות מן התגבות (שבעצמן מהוות עולם ומלואו). אלו דברים מרתקים, שמלמדים המון, וצריכות ללמד המון, בעיקר על ענווה וצניעות.

קראתי, וגיליתי הרבה כעס, אכזבה ותשישות מהנושא החשוב הזה - שיש חושבים עליו עשר שנים לפני שהוא מתגשם: השידוכים.

אבל אני חושב, שצריך שהרבה מהכעס, הרבה מחוסר ההתאמה - לכאורה, הרבה מן הקשיים נובעים מהעובדה הבאה:

אכן, ברוך השם הציבור כולו הוא פיקח, מקושר לרבי, מכיר את מקומו ויודע את מצב המיועד/ת לשידוך.

אולם היכולת לנתק בין החלום שכל אדם חולם לעצמו מטבע בריאתו, לבין מה שהוא יודע שיקרה בפועל.

לדעתי, - כל הורה וכל מיועד/ת לשידוך חולמים על שידוך מצוין, וחיים מצוינים, ורודים, סוגים בשושנים. חיים של הצלחה מופלגה, חיים נוצצים כזהב וכעין הבדולח. זה טבעי.

אבל צריך לדעת - ולחשוב על זה טוב טוב - שהחיים יהיו אפרוריים, והתפקיד שלנו הוא למלאות אותם בזוהב של תורה מצוות חסידות ודברי הרבי.

צריך לדעת שהשידוך שנקבל יהיה כמונו, בינוניים לחלוטין!!! (וגם הבחורים הכי טובים, הם בינונים - בהתחשב בעובדה הפשוטה, שרק אם יחסר לכל אדם באשר הוא ליטר יוד - אזי הוא יצטרך להתאשפז בבית חולים לחולי נפש...).

המטרה של החיים הוא לקבל שידוך טוב, אלא להיות בן זוג טוב.

ובשביל זה, בשביל לקבל שידוך שיאפשר להיות בן זוג טוב צריך להתפלל הרבה.

אני אישית מתפלל בכל תפילת "שמע קולנו" לזכות בשידוך הגון, ושנבנה בית מיוסד על אדני תורה מצוות וחסידות.

התסכול נובע, לדעתי, מאותה נקודת שבירה בין החלום - שכולם יודעים שהוא "רק" חלום, לבין המציאות היום-יומית, הבינונית.

היעד לתסכול הזה - יכול להיות גורמים רבים. אך כפי שנראה, היעד המועדף הוא קהל השדכניות. לא בצדק רב מאד.

נ.ב. בנוגע ל"גזענות".
לדעתי היא קיימת, ואולי ניתן להצדיק אותה. אך אני משוכנע שתוך כמה שנים, זה יתחיל להתפוגג. אם חלילה לא יבוא משיח. ובעזרת השם הוא יבוא בוודאי.
194.
הערכה לא נמדדת בסכום!
א' אדר ה׳תשס״ו
אחד הכותבים כתב כי בגור משלמים 1500 $, וזה מראה כי הם מעריכים את עבודת השדכנית. לדעתי יש כאן טעות בסיסית שואמרת כי: "הערכה לא נמדדת בכסף"!!!, תשלום דמי השדכנות הוא על הרעיון, הטירחה, הטלפונים וכו וכו.
לא צריך להפקיע מחירים מטורפים, ולשבור מוסכמות. מותר לעשות שידוך ולקבל עליו גם 200 או 300 $, זה לא אומר שיערכו אתכן פחות, ואפילו נראה כי יעריכו אתכן הרבה יותר.

למרות הכל,
אני חייבת לומר בכנות שאני מאוד מעריכה אתכן.
גם שלפעמים לא מתאים, ולא קשור ולא ולא... יש גם צד שני למטבע.

בשורות טובות!!!
195.
גמ"ח שמות של שדכניות לשרותכם.
א' אדר ה׳תשס״ו
הגב סלומון - ירושלים
הגב חני הבר - ק. מלאכי
הגב איטה סגל - רחובות
הגב ברכה גברא - רחובות
הגב שרה ישעיהו - לוד
הגב חיה גרוזמן - כפר חב"ד
הגב חדוה סגל - עפולה
הרבנית כהן - ביתר עלית
הגב טסלר - חיפה
הגב רבקה סטמבלר - י-ם/ק.מלאכי
הגב גרעליצקי - תל אביב
הגב בייטש - צפת

בטוחני שיש עוד ועוד, אז אתם מוזמנים להוסיף, לטובת הכלל.

בהצלחה,
ובשורות טובות!
196.
איך שכחתי
א' אדר ה׳תשס״ו
את השדכנית
הגב רלה גורליק - נהריה
197.
המשך שדכניות:
ו' אדר ה׳תשס״ו
דינה אהרון - רחובות
אהובה דנה - ירושלים
מרים ביטון - כפ"ח
שולה מויאל - כפ"ח
נורית סיאדה - נשר
חני ריבר - נה"ח
טובה מנדלוביץ - קריות
198.
אתם חושבים שזה
ח' אדר ה׳תשס״ו
הגיוני ויפה לשדך רק אנשים עם שם משפחה מסוים, מה זה משנה שם המשפחה וה"ייחוס", אתם לא מעיפים מידות טובות ויראת שמים על פני חיבור של מספר אותיות,
וזה בלי קשר לעידה- אלא בעיה נפוצה אחרת בחב"ד שצריך שיהיה יחוס
200.
פורום שידוכי חרדים בהייד פארק
ט"ז ניסן ה׳תשס״ו
http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?whichpage=1&topic_id=1878275
201.
PAY.
י"ט שבט ה׳תשס״ז
in brooklyn,ny,the matchmakers charge 10.000 dollars and you cry for 500 dollars?save your money instead of coming to ny one year save and pay the shadchans.you have money for a ticket you have money for services rendered to you.but,to those who curse,it is a known fact,YOU MUST PAY THE SHADCHANS BEFORE OR AFTER THE CHUPAH.
202.
חוסר יחס
י"ב סיון ה׳תשס״ז
ל2לידיעתך בחוגים אחרים משלמים בין 1000$ל2000כל צד ובשמחה.ל3אתה צודק ב100%רק שהקטע של גזענות זה אצל ההורים ולא כ"כ אצל השדכן.ולסיום הבעיה בחב"ד זה הזילזול כלפי השדכנית מה אכפת לכם אם עבדה קצת הרבה או בכלל לא אתם פניתם לשדכנית או לפחות הסכמתם לשמוע אז בסופו של דבר קיבלתם את שלכם אז תשלמו וזהו.
203.
המשך שדכניות
י"ב סיון ה׳תשס״ז
חוי אנטבי כפ"ח
204.
תפילין ושדכן
י"ב סיון ה׳תשס״ז
כל הדמגוגי מסביב לדמי שדכנות מזכיר לי את אותו לא דתי שמקנטר על מחיר הגבוהה שמוכרים תפילין הוא חושב שבגלל שזה חפץ של קדושה אז מהשמים ישלמו לו
205.
סיפור אישי
י"ב סיון ה׳תשס״ז
לכל הגולשים היקרים הסכיתו ושמעו על קורות השדוך שלי ותשפטו בעצמכם...
אני נשואה ב"ה כמה שנים, אמא לילדים ואין לי כל טענה או טינה על השדכנית. אבל...
בזמנו השדכנית שבעלה הכיר את בעלי פנתה לקרובת משפחה שלי (או יותר נכון הקרובה שלי פנתה אליה)- היא הציעה את בעלי, לבסוף נסגר השידוך וב"ה התחתנו. השדכנית מרגע ש"זרקה" את השם שלו לא ביררה יותר כלום, והקרובה שלי ואנחנו עשינו את כל העבודה. ממש אפס מאמץ מצידה. לא באתי לטעון טענה, אבל... נכון שצריך לשלם לכן אבל גם אתן, השדכניות, צריכות קצת להתאמץ. ודרך אגב: בזמנו הצד שלי שילם את הסכום המגיע לשדכנית, והצד שלו לא שילם ואיני יודעת למה. לאחר שהתחתנו שוחחנו בעלי ואני במשך זמן רב, שאולי יש לה קפידה, ו(אע"פ שהיא בכלל לא ביקשה מאיתנו כסף!) לא היה נעים לנו. הרגשנו ממש לא טוב שהצד השני לא שילם ובסוף כשהנושא עלה לאחר בערך שלוש שנים! אזרנו אומץ והעברנו עם מכתב את הכסף. לא קיבלנו מהשדכנית תגובה. אז למרות שהרגשתי היתה שרק קרובת המשפחה עשתה באמת את השידוך, הרגשתי חובה לשלם, כי בכל זאת... לא חסר בעיות שבשביל 500$ נתבזה. ולא שיה לנו בזמנו כסף מיותר-כלל וכלל!
לכן המסקנה: צריך וחייבים לשלם, אך אתן השדכניות צריכות ליזום יותר קשר, יותר לברר ולהיות יותר מעורבות.
בשורות טובות לעם ישראל!
206.
כבר לא צריך שדכנית...
י"ב סיון ה׳תשס״ז
הרי באתר הנכבד כאן וגם באתרים העמיתים של חב"ד, מתפרסמים תמונות מדי יום ביומו של בנות, בחורות, בחורים ועוד... אפשר בקלות לראות תמונה ולברר מי זו/זה. דרך ידידים ומכרים, או אחים אחיות. לפחות מהמראה החיצוני אפשר להתרשם... אבל זה סתם בצחוק... אבל צחוק או לא,
בקשה חשובה לכם עורכי האתר !
תפסיקו עם פירסום תמונות פוקוס על בנות- זה ממש לא מכובד והדבר יכול להביא לדברים שהשתיקה ראויה להם!
בתור אתר שמתיימר להיות השופר של חב"ד תפסיקו עם זה! זה ממש בזיון לראות תמונת פוקוס של בנות עומדות ליד הציון!
אני גיליתי את עצמי באחת התמונות וממש התביישתי ! ב"ה שבזמן שאני התחתנתי נושא זה לא היה כ"כ פרוץ...
אחת מהמרכז
207.
ל113
י"ג סיון ה׳תשס״ז
הוילה ברמת אביב? פעם כתבו שזה בקיסריה, אז תחליטו , חוץ מזה תודה על הנכתב.
208.
ל180
י"ג סיון ה׳תשס״ז
מזדהה עם כל מילה, מוכרת לי... תודה לך בתי שהעמדת את הדברים באור הנכון.
209.
207. לכל הרוטנים
י"ג סיון ה׳תשס״ז
מוכר לי מתחום החינוך שכולם רוטנים למה למורים חופשות ארוכות שעליהם מקבלים משכורת? והתשובה היא שמי שכ"כ רוטן וחושב שהעבודה היא "פיקניק" אז שילך להיות מורה ויבין. כך לגבי השדכניות שמי שחושב שהעבודה הזאת היא "פיקניק" שיהיה שדכן, יטעם את הטעם ואח"כ ידבר.
210.
הרבה מן העוגמת נפש והקושי
י"ג סיון ה׳תשס״ז
נגרם ע"י או כפועל יוצא מעבודה לא נכונה של שדכנית.
211.
השדכנית רוצה להיות "מחוזרת"???? וגם לקבל...
כ"א סיון ה׳תשס״ז
מה זאת אומרת "האם זה הגיוני שאני אנדנד"???

זה בהחלט תפקיד השדכנית לדבר עם הצדדים לאחר הפגישה.

אם הם צריכים לחזר אחרייך, אז באמת "מה כבר עשית"?!

האם בשביל להציע שם את רוצה לקבל אלף דולר? זה נראה לך הגיוני?

שדכנית צריכה ללוות את השידוך עד שהוא נסגר. שזה אומר לתאם את הפגישות, לצלצל לכל צד וכו.

אכן עבודה קשה, אך שכרה בצידה, ואם זה נראה לך לא "הגיוני", את באמת לא חייבת לעסוק בזה.

ואם כבר מישהו צריך להיות באמת מחוזר בסיפור, זו הבחורה. שדכנית צריכה לעשות מה שע"פ טבע עושה הגבר: כובש. אז מטעמי צניעות הוא לא יכול לעשות את זה בין הפגישות, אבל הבחורה היא בת המלך , היא האבידה, ואליה צריך לפנות ולא להיפך.


שדכנית שרוצה להרגיש "מחוזרת" בעצמה, לא קלטה במה מדובר ואולי סתם לא מתאימה למקצוע.
212.
יותר בנות מבנים???
כ"א סיון ה׳תשס״ז
למה אומרים שיש יותר בנות מבנים?

הרי בשנתונים האלה דווקא נולדו יותר בנים מבנות. אז מה הסיפור?!
213.
שיר מ- ג- נ- י- ב
כ"ב תמוז ה׳תשס״ז
ל119 שיר מצוין פרסמו אותו גם למי שאין אינטרנט
214.
שדכניות היה פעם
כ"א חשוון ה׳תשפ״ב
מי שיש לו קצת כשרון בורח למקצועות אחרים....
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.