מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשס״ו 13.02.2006

מדוע קבלת הנשיאות הייתה מסירות-נפש לרבי

התוועדות רבת משתתפים בבוקה-רטון, פלורידה, התקיימה לרגל יו"ד שבט בהשתתפות הרב מיכאל זליגסון, משפיע ישיבת "אהלי תורה" בניו-יורק. הקהל, לצד השלוחים האחים הרב משה והרב יוסף דנבורג והרב שניאור-זלמן בוקיעט, ישבו מרותקים עד שעה מאוחרת בלילה. הרב זליגסון הסביר מדוע קבלת הנשיאות על-ידי הרבי ביו"ד שבט הייתה בעצם מסירות-נפש. כהוכחה, הוא הביא 2 סיפורים - ב'כתבה המלאה'
מדוע קבלת הנשיאות הייתה מסירות-נפש לרבי

כך סיפר הרב זליגסון: אחד שהכיר את הרבי בעת שהותו בעיר פאריס, צרפת, טען כי קבלת נשיאות חסידות חב"ד ביו"ד שבט תשי"א הייתה מסירות-נפש הכי גדולה עבור הרבי. זאת מכיוון שבעצם, הרבי היה איש פרטי וחשאי, סגור ומסוגר מכל העולם.

כהוכחה לדברים אלו, הרב זליגסון סיפר שני סיפורים:

"פעם כשאבי הרופא (ד"ר זליגסון ע"ה) ביקר אצל הרבי בביתו לרגל עניין רפואי, עלה סברא כי אבי יצטרף לרבי בנסיעתו חזרה ל-770, מכיוון שבית אבי היה על אותו הדרך. העיר הרבי: שנכון שלא ייסע איתו, מען זאל ניט וויסן אז איר קומט פון מיר (שלא יידעו שהנכם באים מביתי)".

סיפור שני: "ר' סנדר ריינין ע"ה, אחיין של אבי וחתנו של הרב שניאור-זלמן זליגסון מווילנא, היה קרוב ביותר לבית הרבי ובמיוחד בפאריס. פעם כשהרבי הלך עם ר' סנדר לבית-הכנסת בצרפת, הנה רחוב או שניים לפני הגיעם לבית-הכנסת, פנה הרבי לר' סנדר ואמר לו: נכון יותר, שתפרדו ממני, כדי אנשים לא ייראו אתכם הולך עמי, ואז יטרידו אתכם בשאלות אודותי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.