מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשס״ו 13.02.2006

ספר תורה לעילוי נשמת הרוגי הטרור

במטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" מבקרים בימים אלה את בני משפחות נפגעות הטרור ברחבי הארץ וממזינים אותם לכתוב בעצמם אות בספר התורה. בשבוע שעבר, התאספו בזיכרון יעקב בני משפחות נרצחי פעולות הטרור נגד העם היהודי לטקס מרגש שנערך בבית חב"ד בעיר, במהלכו הוזמנו לכתוב אותיות בספר התורה לזכר יקיריהם ולעילוי נשמתם. להמשך הכתבה
ספר תורה לעילוי נשמת הרוגי הטרור
אחיה של סימה מנחם כותב אות לעילוי נשמתה

"צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" החלו במסע ביקורים אצל משפחות נפגעי הטרור שאיבדו את יקירהן בפעולות הטרור הרצחניות, כדי לכבד את בני המשפחות לכתוב בעצמם אות בספר התורה לזכר יקיריהם. בסיומו של המסע יוכנס ספר התורה לכותל המערבי.

כתיבת ספר התורה החלה בפרוייקט שיתוף שמחות המופעל על ידי 'מטה צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור'. הרב מנחם קוטנר, העומד בראש הפרוייקט, והמלווה את ספר התורה מעיר לעיר, סיפר כי לפני כשנה ביקשה משפחה יהודית משוייץ - שחגגה לבנם בר מצווה - לשתף בחגיגה ילד יתום מפיגוע טרור. המשפחה השכולה הוזמנה והתארחה בשוויץ שם חגגו יחדיו את הבר מצווה. במהלך הביקור, הוחלט על כתיבת ספר תורה לזכר כל נרצחי פעולות האיבה בישראל.

בשבוע שעבר, התאספו בזיכרון יעקב בני משפחות נרצחי פעולות האיבה לטקס מרגש שנערך בבית חב"ד בעיר בהנהלת הרב יוסף-יצחק פריימן, במהלכו הוזמנו לכתוב אותיות בספר התורה לזכרם ולעילוי נשמתם יקיריהן.

הטקס נערך ביום י' שבט - יום ההילולא של האדמו"ר הריי"צ נ"ע (האדמו"ר השישי בשולשלת נשיאי חב"ד) ויום קבלת הנשיאות על-ידי הרבי מליובאוויטש, והשתתפו בו ראש המועצה מר אלי אבוטבול, רב המושבה הרב מרדכי אברמובסקי, מנהל בית חב"ד בעיר הרב יוסף-יצחק פריימן, והרב מנחם קוטנר, מנהל מטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" המארגן את כתיבת ספר התורה בכל רחבי הארץ.


"החב"דניקים מילאו את לבנו בשמחה"

את האירוע פתח בדברים הרב פריימן בדבריו על ספר התורה ומשמעותו, והזמין את מר אלי לוי אב שבנו יניב ז"ל נהרג בפיגוע ליד קיבוץ מצר לשאת דברים בשם המשפחות.מר לוי נשא דברים מרגשים וסיפר כי "משפחות נפגעי הטרור נושאים את הכאב יום יום, ובפרט בהתקרב ימי החגים, הגעגועים צפים ועולים והכסא הריק סביב השולחן - בולט עוד יותר מתמיד".

הוא סיפר כי יש מי שהוא שלא שוכח אותנו בכאבנו ולפני כל חג זוכר תמיד לבוא ולשמח אותנו, להשאיר שי לכבוד החג לומר מלה טובה של אכפתיות, של אהבה ואחוה. אלו הם אנשי חב"ד היקרים. "אני ואשתי לעולם לא נשכח איך בבוקר יום 'חג פורים' נכנס לביתנו הרב יוסף פריימן היקר בראש חבורה של חב"דניקים, כשהם שמחים שרים ורוקדים, אי אפשר לתאר במילים מה שהם עשו לנו, הם מלאו את לבנו בשמחה כמו שרק החב"דניקים יודעים לעשות. אנחנו נמצאים בבית חב"ד שהוא בית של אהבה לכל יהודי באשר הוא. ממקום זה אנו שואבים השראה להניח למחלוקות ולמפריד ולהדגיש את המשותף והמאחד בינינו".

גם ראש המועצה מר אלי אבוטבול ביקש לברך את הרב פריימן ואת הרב קוטנר אנשי חב"ד היקרים על המעשה הנפלא שאנו שותפים לו הערב. "דומני שזוהי ההנצחה הראויה ביותר. אני מאחל למשפחות שנים ארוכות של שמחה, אושר, ושלא תדעו עוד צער".

האירוע הגיע לשיאו כאשר בזה אחר זה הוזמנו נציגי המשפחות השכולות לכתוב אות לזכר יקירם.
בסיום הטקס ישב הקהל להתוועדות חסידית לרגל יו"ד בשבט בו עמדו הדוברים על מידת האהבת ישראל שעלינו ללמוד מאישיותו של הרבי מליובאוויטש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.