מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשס״ו 12.02.2006

"הרבי היה בחופה שלי"

"משהגענו לניו-יורק, הציעו לי לערוך את החופה בחצר של '770' ואני הסכמתי. ביום חופתי, הביאוני ליד חדרו של הרבי שנתן לי סידור מיוחד שנותן לחתנים ובירך אותי. לפני נתינת הסידור, שאל אותי הרבי: 'מתי החתונה?' * סיפור מופלא שסיפר הרב שמעון אייזנבך, רב שכונת השחמון באילת, לתלמידות 'בית-חנה' ששבתו באילת * לסיפור המלא
הרב אייזנבך ב'מלוה-מלכה' עם רבי יואל קאהן, בן האדמו"ר מתולדות-אהרון זצ"ל
בשבת ביקרו באילת תלמידות בית-הספר "בית-חנה" מצפת ובהתוועדות שמעו מפי השליח הרב שמעון אייזנבך את הסיפור הבא:

"לפני מספר ימים עברתי בלובי של המלון המפואר באילת 'הרודס' ראיתי את מנכ"ל המלון שהוא ידידי משכבר הימים, יושב לשיחה עם אורח עם כיפה לראשו. כשהתקרבתי אל השניים, הציג מנכ"ל המלון לפני את אורחו וסיפר לי כי הוא קרוב משפחתו ואף הזמין אותי להצטרף אליהם.


"מתי החתונה?", שאל הרבי

"כשהתיישבתי, אמר לי האורח: 'אני רואה שאתה חסיד חב"ד. דע לך כי הרבי היה בחופתי'. הבטתי עליו בתמיהה כאומר: מאימתי הרבי משתתף בחופות וחשבתי בליבי כי בטח אינו מדייק בדבריו. מהמשך סיפורו הבנתי שהוא אכן יודע מה הוא סח וזהו סיפורו כפי ששמעתי אישית ממנו".
 
"אני מרצה באוניברסיטת סורבון", סיפר האורח. "ולפני עשרים-וחמש שנה, פגשתי באוניברסיטה יהודיה. לאחר ששוחחנו, החלטנו להתחתן. למרות ששנינו היינו באותה-עת בצרפת, הציעו לנו קרובי-משפחתי לקיים את החתונה בברוקלין בניו-יורק. והצעתם התקבלה אצלנו.

"משהגענו לניו-יורק, הציע לי קרוב-משפחתי לערוך את החופה בחצר של '770' ואני הסכמתי שכן, מדובר בחתונה מצומצמת ואף שמחתי להנשא בקרבתו של הצדיק המפורסם. ביום חופתי, הביאוני לפני תפילת מנחה על-יד חדרו של הרבי שנתן לי סידור מיוחד שנותן לחתנים ובירך אותי.

"לפני נתינת הסידור, שאל אותי הרבי: 'מתי החתונה?'. כוונתו היתה לאיזה יום, אבל אני חשבתי שהוא שואל באיזה שעה ועניתי: 'בשעה שמונה'.

"באותו יום שנערכה חופתי, הרבי נסע ל'ציון' הרבי הקודם וכאשר חזר מהציון, היה זה בדיוק באותה שעה שברכו את הברכות בחופתי.

"הרבי הגיע לשביל המדרגות ונעמד שם עד לסיום הברכות ורק לאחר-מכן, המשיך לחדרו. הייתי בטוח שכאשר אמרתי לרבי שהחופה תתקיים בשעה שמונה הוא אכן יגיע לחופתי".

"וילדים?"...

לשאלת הרב אייזנבך, באיזה תאריך התחתנת, הוא ענה: "יום חתונתי חל ביום כ"ז אלול, תשל"ט".

הרב אייזנבך הנדהם אמר לו: "אם אינני טועה, אף אני הייתי בחופתך. זכורני שהגעתי לחודש-החגים בכ"ה אלול תשל"ט וסביר להניח שהייתי בחופתך כיון שלא היינו זזים מ'770' כל משך ימי תשרי".

ממשיך ומספר הרב איזנבך: "האורח המשיך לספר, כי לאחר חתונתו נכנס ל'יחידות' פרטית לרבי (תשרי תש"מ) והרבי בירכו ברכה ארוכה שיזכה לבנות בית נאמן בישראל בריבוי ברכות.

"אלא שכל משך הברכה לא שמע מהרבי ברכה שיזכה לילדים, והוא מאוד רצה לשמוע מהרבי איזכור לברכה לילדים כיון שהוא ואשתו בגיל די מבוגר והם זקוקים לברכה מיוחדת.

"במהלך ה'יחידות' הוא אמר לרבי: 'וילדים?' הרבי עצר. פניו הק' הרצינו והמשיך לברך אותנו שנזכה בעזרת-השם לילדים ונגדל אותם כראוי.

'בזכות ברכה זו, יש לנו היום בן ובת'", סיים את סיפורו המופלא.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
בית חנה צפת...
י"ד שבט ה׳תשס״ו
אחלה שבת היתה! תודו...
2.
האם הרב אייזנבך
י"ד שבט ה׳תשס״ו
גם ציין את שמו של האדם ומקום מגוריו המדוייק?
3.
יותר נכון..
י"ד שבט ה׳תשס״ו
כדאי ויותר נכון לומר שהתלמידות היו מסמינר בית חנה צפת..
4.
הסייפור
י"ז שבט ה׳תשס״ו
בס"ד
סיפור יפה הא
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.