מערכת COL | יום י"ב שבט ה׳תשס״ו 10.02.2006

33 אלף דקות של התקשרות לרבי בבני-ברק

בישיבת 'בית-מנחם' בבני-ברק נערך מבצע נרחב לקראת יום הקדוש יו"ד שבט. בסוף המבצע נערך בישיבה התוועדות וטקס מכובד, במהלכו סיכמו את המבצע: 15,200 דקות של לימוד גאולה ומשיח, 12,387 דקות של לימוד 'ליקוטי-שיחות', 6,770 דקות של 'דבר-מלכות'. לסיפור המלא
33 אלף דקות של התקשרות לרבי בבני-ברק
לימוד ללא הפסקה. צוות הישיבה והזוכה המאושר בכרטיס-הטיסה לרבי
ישיבת 'בית-מנחם' בבני-ברק, עוברת בתקופה האחרונה מהפך: בשנים האחרונות השתדרגה הישיבה הן בגשמיות והן ברוחניות, החל מצוות חדש שהגיעה לישיבה: הרב שלמה מרגליות - מנהל רוחני של הישיבה, הרב זושא פויזנר - איש חינוך משלוחי הרבי לאה"ק, הרב יצחק אקסלרוד - משפיע כללי, הרב אמיר יצחק רוזן - משפיע בשיעור ב', וכן הר"מ בשיעור ג' הרב משה אסולין מהרמי"ם הטובים בארץ.

שיחות אישיות

כמו-כן, הישיבה אשר עברה למבנה חדש שנבנה במיוחד לצורכי התמימים ונחנך ברוב פאר לפני כשנה וחצי. מהפך זה, נותן את אותותיו בכל חלקי הישיבה: אם זה ביחס אישי לכל בחור בפרט, באווירה החסידית השוררת בישיבה בכלל, בשיחות אישיות בין צוות הישיבה לבין התלמידים ובהצטרפותם של הבחורים לסעודות-השבת בבתיהם של המשפיעים.

כחלק משינוי רב-עוצמה זה, מתקיימים בישיבה מבצעים נושאי-פרסים לעודד את חשקם ומרצם של תלמידי הישיבה בלימוד התורה וחיזוק ההתקשרות בחבלי-עבותות האהבה לרבי, כמו שהיה ניתן לראות זאת בכנס שנערך בח"י אלול, בו קבלו שני תמימים כרטיסי-טיסה לרבי ללא הגרלה.

גם השנה, עורכת הישיבה מבצע נושא פרסים בו לומדים התמימים דפי גמרא בע"פ. כל בחור שיעבור את המכסה שהקציבה ההנהלה יקבל ש"ס פנינים מהודר ללא הגרלה, וכן ישתתף בהגרלה על כרטיס-טיסה לרבי.

גם ארגון 'מטה משיח' – בראשות הת' מוטי פופאק והת' לוי ליפש – הפועל רבות בהחדרת חיות בענייני משיח אצל הבחורים, פתח במבצע הכנה מיוחד לקראת יום הגדול והקדוש יו"ד-י"א שבט.

הבחורים אמורים להשתתף בסדרי גאומ"ש בסדרי לקו"ש ובשיעורי 'דבר-מלכות' השבועיים, וכן על הבחורים ללמוד את חציו הראשון של מאמר "באתי לגני" תשמ"ו ואת חציה הראשון של החוברת שיצאה ע"י ה'מטה'. בסוף המבצע נערך מבחן על שני הנושאים, והבחורים שהצליחו במבחן השתתפו בהגרלה בה זכו התמימים בסט 'דבר-מלכות', סט 'פניני התניא' ושני זוכים במלגה כספית בסך של 100₪.

33,1357 דקות של לימוד

בסוף המבצע נערכה בישיבה התוועדות וטקס מכובד, בו השתתפו כל המשפיעים של הישיבה וכן המנהל הרוחני הרב שלמה מרגליות ומנכ"ל הישיבה הרב שלמה רוזנברג. את הטקס הנחה הת' שמעון גרשוביץ מבכירי התמימים של הישיבה, שפתח את הכינוס בשיבוח התמימים על השקעתם הרבה הרבה במבצע. במהלך דבריו, ציין שהבחורים למדו במשך המבצע 15,200 דקות של גאומ"ש 12,387 דקות של לקו"ש 6,770 דקות של דבר מלכות, והוסיף שאחד המשפעים אמר לו שלא ראה הפסקה אחת שבה לא ישבו בחורים ב'זאל' ולמדו את החומר את החומר הנלמד במבצע.

לאחר-מכן הזמין את הת' לוי ליפש – מי שהיה שעמד מאחורי ארגון המבצע - לומר את הפרק של הרבי. לאחריו עלה על בימת הנואמים הרב אמיר רוזן שי שפתח ב'דבר-מלכות'. לאחר-מכן הזמין המנחה את הרב יצחק אקסלרוד שהסביר לבחורים מהי ההכנה האמיתית ליו"ד שבט.

בסיום דבריו, התכבד הרב אקסלרוד לערוך את ההגרלה על הספרים ועל הכסף. אחריו עלה הרב מרגליות שדיבר על כך: שמה שבונה את הבניין הרוחני של הישיבה הם תלמידי התמימים, כמו"כ הודה למנכ"ל הישיבה הרב שלמה רוזנברג ולבניו לוי רוזנברג ושמוליק רוזנברג על העזרה הרבה בכל התחומים ועל השקעתם בישיבה למען התמימים.

לסיום עלה לדבר הרב שניאור גול, שסיכם את המבצע, וסיפר איך ההנהלה עקבה אחרי המבצע בכל פרטיו.
ואז הגיע השלב המרכזי של הכינוס 'ההגרלה על כרטיס-טיסה לרבי. הזוכה המאושר שזכה בגורל הוא הת' ישראל נחמיאס שיהיה נציג הישיבה ביו"ד שבט ב-770. לאחר הכינוס נערכו ב'זאל' ריקודים מלווים בשירת 'טייערע ברידער'...
לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
18 תגובות
1.
ישיבה מקסימה
י"ב שבט ה׳תשס״ו
הנהלה נהדרת בחורים חסידיים ומבתים טובים ממשפחות הכי חסידיות ,מעט משיחיסטית לטעמי (כנראה כל הישיבות הטובות) אבל ממש לא פוגע באיכות הלימודים או ביר"ש החסידית של הבחורים .

בשנה הבאה אני שולח לשם את בני ב"נ ללא חשש עם תקוות גדולות שהצוות הנפלא יפתח אותו לגדול להיות חסיד יר"ש ולמדן.
2.
ממש נפלא
י"ב שבט ה׳תשס״ו
חברה ישיבת חב"ד בני ברק בעליה אין מה להגיד ישיבה פשוט הכי טובה בארץ
3.
לא נעים
י"ב שבט ה׳תשס״ו
לא נעים אחרי כאלה מחמאות טובות להגיד משהוא הפוך אבל בכ"ז:ראשית אין על הרב אקסלרוד הוא תותח וכו אבל שלא יספרו שטויות עדיין יש בלאגן ולפי דעתי (בתור בוגר ישיבות ) הישיבה חייבת בדחיפות להחליף את צוות המשגיחות שללא ספק אינו מבין את המצב של הבחורים 2 ומתיחס אליהם כמו אל גן ילדים
4.
צוות נפלא
י"ב שבט ה׳תשס״ו
כל הכבוד לראש הישיבה הגאון החסיד ר שלמה מרגליות, למשגיח הראשי הרב גול שליט"א, אין ספק הצוות הכי טוב בארץ ובעולם
5.
ישר כוח!
י"ב שבט ה׳תשס״ו
ישר כח גדול לחברי צוות מטה משיח וכן לאת"ה ולחיילי בית דוד על פעילותם רבת התחומים בישיבה.
6.
מי הראש ישיבה ?
י"ב שבט ה׳תשס״ו
האם הרב אייזנבך או הרב קפלן?
7.
ישיבה מצויינת בזכות הצוות
י"ב שבט ה׳תשס״ו
נמצא שם הר"מ הכי טוב הרב משה אסולין שדואג באופן איזי לכל בחור
והמשפיעים הכי טובים ביניהם הרב רוזן שדואג לתמימים ברוחניות
8.
תודה רבה
י"ב שבט ה׳תשס״ו
לשניאור ויספיש אל התמונות.
היפות חברך מהכיתה.
9.
למה הושמטו
י"ב שבט ה׳תשס״ו
שמות הראש ישיבה והמשפיעים, הרב גרינוולד, והרב אופן, והרב זילברשטרום, והרב גול, והרב בוסטומסקי, והרב אקסלרוד, והרב נפתלין.
ראש הישיבה הרב אייזנבך שליט"א כבר יותר מ3 שנים לא עומד בראש הישיבה קטנה. גם הרב קפלן כבר לא.
10.
ישיבה או קייטנה??
י"ב שבט ה׳תשס״ו
צוות צעיר כל כך ובלתי מנוסה כמו בבני ברק אין בכל הארץ
11.
תגובה ל-1
י"ב שבט ה׳תשס״ו
הבחורים הם חסידיים אבל זה לא צוות שיכול להחזיק ישיבה חייבים להלחיף שם את המשגיחים דחוף זה לא גן ילדים!!
12.
אולי תגידו מי הצוות
י"ב שבט ה׳תשס״ו
אולי יבהירו לנו סוף סוף מי הר"מים מי המשפיעים מי המשגיחים מיהו הראש ישעיבה ומיהו המנהל רוחני. זה א"ב שצריך לדעת!
נפתלי
13.
הרב אסולין
י"ג שבט ה׳תשס״ו
לא הכרתי אותך אבל שמעתי שאתה ממש מציטן בעבודה ולא מסתנוור משאר המשגיחים אז הרבה הצלחה
14.
הסבר לכל המבולבלים
י"ג שבט ה׳תשס״ו
זבר ראשון הראש ישיבה כיום הוא הרב קופרמן אבל רק באופן רשמי בעיקרון הרב מרגחיות עושה את התפקיד שלו. וכן הרמי"ם הם אסולין, נפתלין, ווילהלם, שיחיו.
והמשפעים הם אקסלרוד, רוזן, וגול, שיחיו.
המשגיח של הישיבה הוא הרב גול ויש שסוברים שהוא מתנהג כמו גן ילדים אבל זה לא הכי נכון כי הוא קצת אם רמה והוא מדי פעם מאפילו מתבדח אם הבחורים אבל לפעמים יש קצת \כריזות \ אז הוא מתנהג לא הכי אבל זה לא סותר את כל הצוות של הישיבה שפשוט לא יאמןןןןן צוות לעניין אני לא יכול להזכיר את שבחם במילים כי אין מקום אבל מי שמעוניין לבוא ולהתרשם יכול לבוא ושיעשה זאת מהר רחוב ברוט 11 פרדס כץ
והבחורים שלומדים שם כיום זה לא הבחורים שלמדו שם לפני כמה שנים אז דיי ללכלך על הישיבה אם אתם באמת לא יודעים מה היא כיום אותו דבר כמו עץ בהתחלה הוא בלי פרות אבל אח"כ הוא אם עלים יפים אם פרות עסיסים לקח לישיבה קצת זמן עד שקלטו שצריך להחליף צוות ובאמת עשו זאתץ והנה התוצאות לפניכם רחוב ברוט 11 פרדס כץ (שכונה בתוך בני ברק)
ותגובה ל11 מה אתה מדבר על משגיחים יש רק משגיח אחד וההוא שנאור גול.

נ.ב. מי שצילם את התמונות זה לא הת שנאור ויספיש
אפשר לראות אותו אפילו בתמונה חותם על פ"נ כללי
15.
נא לא לזלזל
י"ג שבט ה׳תשס״ו
נכון שהרמי"ם והמשפיעים הם חברה צעירים, אבל צריך לתת להם צאנס, אגב ידוע בכל הארץ ואין חולק שהקייטנות של חב"ד הם המוצלחות ביותר, ומי הם המרכזים והמדריכים אם לא חברה צעירים עם הרבה מרץ, לכן הייתי מציע לא לזלזל.
16.
תגובה ל12
י"ג שבט ה׳תשס״ו
ראש הישיבה הרב הגאון הרב בנימין קופרמן שליט"א משגיח הרב שניאור גול ומשפיעים הרב אקסלורד והרב רוזן והרב זושא פויזנר
ורמים הרב נפתלין הרב אסולין והרב וילהלם ומנהל רוחני הרב שלמה מרגליות
צוות נפלא
17.
מסכים ל10
י"ד שבט ה׳תשס״ו
בתמונה לא יודעים מי התלמידים ומי המשפיעים..
18.
תגובה ל14
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
מה אתה מבלבל את השכל
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.